نکات مهم در تعمیر صندلی اداری که باید بدانید!

0

تعمیر به موقع صندلی اداری بهترین اقدامیست که می تواند به بازسازی و احیای عملکرد صندلی اداری کمک کند. برای مدیرانی که در فضای کاری خود تعداد زیادی مبلمان اداری دارند، توجه به تعمیر آنان اهمیت بیشتری دارد. چرا که هرقدر تعمیر صندلی به تعویق بیفتد، خرابی گسترده تر و عمیق تر شده و ممکن است خیلی زود صندلی اداری را از چرخه مصرف خارج کند. برای اینکه با نکات طلایی تعمیرات صندلی اداری آشنا شوید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

چند نکته مهم برای تعمیر سریع صندلی اداری

استفاده مکرر و مستمر از صندلی های اداری موجب استهلاک و خرابی سریع در آنان می شود. به خصوص زمانی که کاربر با نحوه استفاده از صندلی آشنا نیست. خرابی در صندلی اداری عملکرد آن را به شدت تحت تأثیر قرار داده و در مواردی، استفاده از آن را غیر ممکن می سازد. معیوب شدن صندلی اداری شرایط بسیار بدی برای نشستن کاربر ایجاد می کند.

رونیکس

نشستن بر روی یک صندلی خراب ممکن است با عوارضی همچون درد در ناحیه کمر، گردن و شانه ها همراه باشد. حتی ممکن است فعالیت و عملکرد کاربر را نیز محدود کند. بر همین اساس توصیه می کنیم پیش از اینکه خرابی در صندلی عمیق شده و آن را گردونه مصرف خارج کند، با رعایت چند نکته ساده، به تعمیر آن بپردازید.

· تعمیر کلاف مبلمان اداری

در صورتی که استراکچر اصلی صندلی و یا مبلمان اداری سالم است، می توانید با خیالی راحت به تعمیر سایر بخش ها بپردازید. چرا که بدنه اصلی کارآیی خود را حفظ کرده است. در غیر این صورت تعمیر صندلی اداری بی فایده خواهد بود. اما در حالتی که کلاف صندلی و یا مبل کمی مستهلک شده و نیاز به تقویت دارد، از تعمیرکاران حرفه ای بخواهید تا با تقویت فنرها، کش های موجود و به کارگیری فوم سرد، استراکچر صندلی را بهبود داده و تقویت کند.

· تعمیر جک صندلی اداری

در موارد بسیاری، یک صندلی اداری در اثر خرابی جک معیوب شده و بلااستفاده می گردد. جک در صندلی اداری وظیفه تنظیم ارتفاع صندلی را به عهده دارد. زمانی که صندلی در ارتفاع بالا قرار گرفته، در صورتی که کاربر با یک جهش ناگهانی بر روی آن بنشیند، گاز درون جک به سرعت تخلیه شده و معیوب می گردد.

در صندلی های قدیمی نیز احتمال خرابی جک وجود دارد. معمولاً خرابی جک صندلی با علائمی همچون فرو نشست صندلی و از دست رفتن قابلیت تنظیم ارتفاع بروز می یابد. راه حل این مسئله بسیار ساده است. کافیست جک صندلی خود را تعویض کنید تا عملکرد آن احیا شود.

· تعمیر پارچه صندلی اداری

تفاوتی ندارد رویه صندلی شما چرم باشد یا پارچه ای. از آنجایی که صندلی اداری به طور مستمر مورد استفاده کارمندان قرار می گیرد، رویه سالم و جذاب خود را در اثر سایش، اصابت جسم تیز و همچنین ضربات ناگهانی، از دست می دهد. ساییده شدن رویه و پوسته پوسته شدن آن در جنس چرم بیشتر رخ می دهد. اما پارچه ها نیز از این دست آسیب های فیزیکی در امان نیستند.

در مواردی ممکن است کثیفی و تیره شدن سطح رویه امکان استفاده از صندلی را از بین ببرد. بهتر است در صورت وجود آلودگی های سطحی به تمیزکاری رویه بپردازید. اما در صورتی که عملکرد رویه به جهت ساییده شدن و پاره شدن آن از دست رفته، از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید تا با تعویض رویه صندلی، شکل ظاهری آن را بازسازی کند.

·احیای رنگ صندلی اداری

در بسیاری از موارد، شکل ظاهری صندلی در اثر رنگ و رو رفتگی آن تغییر کرده و نازیبا جلوه می کند. شما می توانید با انجام یک رنگ آمیزی ساده، شکل از دست رفته را احیا کنید. بهتر است در انجام اینکار نیز از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید. چرا که هرگونه خطا در رنگ آمیزی فلزات صندلی و یا بخش های پلاستیکی آن، نتیجه کار را معکوس می کند.

· تعمیر دسته صندلی اداری

شکستگی در دسته صندلی اداری یکی از راجی ترین مشکلاتی ست که صندلی ها را از چرخه مصرف خارج می کند. معمولاً این اتفاق در اثر فرسودگی صندلی رخ می دهد. اما در مواردی که کاربر نیز وزن خود را بر روی یک دسته می اندازد و از دسته صندلی محافظت نمی کند نیز ریسک خرابی بسیار بالاست. در تعمیر دسته صندلی راهکاری به جز تعویض آن وجود ندارد. باید دسته صندلی را با یک نمونه جدید جایگزین کنید تا به بازسازی این بخش بپردازید.

 

· تعمیر در پایه و چرخ های صندلی اداری

شکسته شدن پایه و چرخ های آن در اثر جابجایی و اسباب کشی، بسیار رایج است. از سوی دیگر عدم محافظت از صندلی و همچنین استفاده نادرست کاربر نیز می تواند به شکستگی در این قطعات جابی بینجامد. برای تعمیر این بخش های فرسوده و شکسته نیز چاره ای جز تعویض آن نخواهید داشت. اگر فنی نیستید و از مکانیزم اتصالات قطعات جانبی مطلع نیستید، از تعمیرکاران زبده کمک بگیرید تا به شکل حرفه ای به تعمیرات صندلی اداری بپردازید.

· تعمیر مکانیزم صندلی

مکانیزم صندلی که همان شاسی صندلی اداری است، معمولاً در اثر استفاده نادرست کاربران خراب و فرسوده می شود. مکانیزم صندلی وظیفه قفل کردن صندلی در جهت دلخواه، تنظیم زاویه تکیه گاه، اتصال جک به پایه صندلی و … را به عهده دارد. پیداست که خرابی این بخش از صندلی اداری عملکرد آن را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. برای تعمیر این بخش لازم است تا حتماً از اهالی فن کمک بگیرید. چرا که ساختار مکانیزم صندلی بسیار پیچیده است و خرابی آن با تعویض ساده قطعات برطرف نمی شود.

نتیجه گیری

تعمیر سریع و فوری صندلی اداری در احیای به موقع آن نقش پررنگی دارد.در واقع هرقدر زودتر به تعمیر یک صندلی معیوب بپردازید، گستردگی و عمق خرابی کمتر شده و احیای صندلی با هزینه کمتری صورت می گیرد. پس بلافاصله پس از مواجهه با یک صندلی معیوب، تعمیر آن را در اولویت قرار دهید. برای اینکار از اهالی فن و تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.