۱۰ نکته‌ای که رضایت از زندگی شما را افزایش می‌دهد

11

آیا احساس می‌کنید دیگر هیچ چیزی در زندگی برای‌تان جذابیت ندارد؟ امان از روزی که رؤیاهایمان به واقعیت بپیوندند اما از تحقق‌شان هیجان‌زده نشویم! کم نیستند افرادی که یک زمانی تصور می‌کردند اگر در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌‌ی خود تحصیل کنند، مابقی زندگی به کام‌‌شان خواهد بود، حال آنکه وقتی به این هدف دست یافتند، از شور و هیجانی که انتظارش را داشتند خبری نبود. اما چرا گاهی رضایت از زندگی به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل می‌شود و دیگر حاضر نیستیم برای اهداف‌مان از جان و دل مایه بگذاریم؟ واقعیت این است که نمی‌توان یک جواب سرراست به این سؤال داد، با این حال امیدواریم راهکارهایی که در ادامه برای‌تان آماده کرده‌ایم، در جهت افزایش رضایت از زندگی به کارتان بیایند تا بتوانید با انگیزه و انرژی بیشتری به مسیرتان در زندگی ادامه دهید.


حتما بخوانید: شروع دوباره زندگی با ۲۱ توصیه تاثیرگذار

۱. تغییرات کوچک ایجاد کنید

رضایت از زندگی - تغذیه‌ی سالم

رونیکس

می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک و مثبت به خودتان کمک کنید تا دوباره از زندگی لذت ببرید. کمی سالم‌تر غذا بخورید، اندکی بیشتر ورزش کنید یا مثلا به چند عادت ساده‌ی کارامد روی بیاورید تا حس‌و‌حال خوشایندتری پیدا کنید. برای ایجاد چنین تغییراتی مطمئنا به قدری انگیزه نیاز دارید، اما نه انگیزه‌ی خیلی خیلی زیاد. فقط باید دست به کار شوید. همین که شروع کنید و یک حرکتی از خودتان نشان دهید کافی است تا نیرو بگیرید. با این راهکار خیلی زود خودتان را در مسیری خواهید یافت که در هر قدمش یک تغییر مثبت انتظارتان را می‌کشد.

۲. افکار منفی را از خودتان دور کنید

افکار منفی مانع رضایت از زندگی می‌شوند. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مدام منفی‌بافی کنید، اما باز هم از زندگی نهایت لذت را ببرید. آیا قصد دارید به منفی‌بافی ادامه دهید یا اینکه به زندگی عشق بورزید و از زنده‌ بودن‌تان لذت ببرید؟ خلاصه اینکه انتخاب با خودتان است. باید هوشیار باشید و هر وقت افکار منفی به سراغ‌تان آمدند، این افکار مخرب را دور بیندازید و افکار مثبت را جایگزین‌شان کنید.


حتما بخوانید: چطور افکار منفی را در ۷ قدم از خود دور کنیم؟

۳. ورزش کنید

رضایت از زندگی - ورزش کردن

عده‌ی زیادی از مردم هیچ علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند، اما واقعا نباید از معجزات فعالیت‌های جسمی و فواید ورزش غافل شد. بسیاری از افراد، با انگیزه‌ی داشتن اندام زیباتر ورزش می‌کنند، در حالی که فواید ورزش کردن فقط به زیبایی ظاهری محدود نمی‌شود. ورزش یک فعالیت سرگرم‌کننده‌ی شادی‌آور است که باعث می‌شود علاوه بر احساس سلامتی و انرژی، دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی پیدا کنید. اگر اهل ورزش کردن نیستید، می‌توانید با روزی ۱۰ دقیقه حرکات ساده‌ی ورزشی شروع کنید تا ببینید چه قدر زندگی‌تان پُرانرژی‌تر خواهد شد.


حتما بخوانید: پیاده‌روی چه تاثیری بر مغز ما می‌گذارد؟

۴. نیمه‌ی پُر لیوان را ببینید

هر اتفاقی که در زندگی می‌افتد، یک وجه مثبت نیز دارد. اگر بتوانید این وجه مثبت را ببینید، دیگر از زمین و زمان شاکی نخواهید بود. آیا اینترنت منزل‌تان قطع شده است؟ اشکالی ندارد، در عوض می‌توانید با همسر و فرزندان‌تان وقت بگذرانید و از جمع خانوادگی‌تان لذت ببرید. آیا دختر کوچک‌تان سعی دارد اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را با جاروجنجال از دست برادر کوچک‌ترش دربیاورد؟ باز هم جای نگرانی نیست، چرا که می‌توانید با استفاده از این فرصت فوق‌العاده به فرزند دلبندتان یاد بدهید چگونه اسباب‌بازی‌هایش را با برادرش شریک شود.


حتما بخوانید: چرا باید مثبت‌اندیش باشیم؟

۵. قدر عزیزان‌تان را بدانید

رضایت از زندگی - وقت گذراندن با خانواده

برای بودن با عزیزان‌تان وقت بگذارید تا لذت بیشتری از زندگی ببرید. مثلا با یکدیگر کتاب بخوانید، فیلم تماشا کنید، غذا بخورید، پیاده‌روی بروید و در مجموع خوش بگذرانید تا زندگی برای‌تان لذت‌بخش‌تر شود. قدر عزیزان‌تان را بدانید و برای اینکه در کنارشان باشید، از هیچ فرصتی دریغ نکنید. اگر خیلی وقت است به خانواده و دوستان‌تان سر نزده‌اید، همین امروز سراغ‌شان را بگیرید. اگر امروز فرصت ملاقات‌شان را ندارید، حداقل یک پیام محبت‌آمیز برای‌شان بفرستید یا اصلا تلفن بزنید.


حتما بخوانید: با جالب‌ترین فواید دوستی برای سلامتی آشنا شوید

۶. علائق‌تان را دنبال کنید

آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از دنبال کردن علائق‌تان می‌ترسید و انجام دادن‌شان را مدام به تعویق می‌اندازید؟ آیا عاشق نویسندگی هستید و هنوز هیچ قدمی در این زمینه برنداشته‌اید؟ فرقی نمی‌کند به چه فعالیتی علاقه دارید، فقط باید علاقه‌تان را هرچه هست با انرژی دنبال کنید. اگر علاقه‌‌ی خود را نمی‌شناسید، باید مدتی وقت بگذارید و با جست‌وجو و امتحان کردن فعالیت‌های جدید به فعالیت مورد علاقه‌‌تان پی ببرید. مطمئن باشید وقت گذاشتن برای این کار، ارزشش را دارد. اگر کاری را که عاشقش هستید انجام دهید، زندگی‌تان پُرانرژی‌تر خواهد شد.


حتما بخوانید: چگونه استعداد خود را کشف کنیم

۷. با افراد باانگیزه کار کنید

رضایت از زندگی - انگیزه

کار کردن با افراد بی‌انگیزه و کم‌حوصله‌ای که عادت به منفی‌بافی دارند، می‌تواند روی طرز نگرش‌تان نسبت به زندگی تأثیر نامطلوب بگذارد. اما اگر با افرادی کار کنید که وظایف‌شان را پُرانرژی و با‌انگیزه انجام می‌دهند، خودتان نیز مانند این افراد از احساس شور و هیجان لبریز خواهید شد. پس اگر در انتخاب شرکای کاری خود آزادی عمل دارید، حتما همکارانی را جست‌وجو کنید که در انجام وظایف‌شان از روحیات مثبت برخوردار باشند تا بتوانید از کار با آنها لذت ببرید.

۸. از بازخوردهای دیگران بهره ببرید

از خانواده، دوستان، همکاران و در مجموع اطرافیان بخواهید که نظرشان را در مورد شما بگویند. اگر بازخورد منفی اما سازنده دریافت کردید، سعی کنید از انتقادات آنها برای اصلاح قدم‌هایی که برمی‌دارید، کمک بگیرید. اگر هم بازخوردهای مثبت دریافت کردید، لذت ببرید و سپاس‌گزار باشید.


حتما بخوانید: چگونه بازخورد موثر ارائه دهیم

۹. به خودتان استراحت دهید

رضایت از زندگی - استراحت کردن

شاید گاهی اوقات احساس کنید که همه‌ی انرژی بدن‌تان تخلیه شده است و دیگر به هیچ کاری رغبت ندارید. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود اگر فرصتش را دارید، کمی به خودتان استراحت بدهید و مدتی از مکان همیشگی و روال روزمره فاصله بگیرید. مثلا به طبیعت‌گردی بروید، درباره‌ی زندگی تأمل کنید و زیبایی‌های اطراف‌تان را ببینید، نقاشی بکشید، دست به ابداع بزنید و چیزی خلق کنید، خوش بگذرانید، استراحت کنید یا اصلا هیچ کاری انجام ندهید. بعد از اینکه دوره‌ی فراغت‌تان تمام شد، خواهید دید که چقدر همه‌چیز برای‌تان دلچسب‌تر شده است و دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی پیدا کرده‌اید.


حتما بخوانید: چرا علم می گوید تمام پولتان را خرج سفر کنید؟

۱۰. به دیگران کمک کنید

تا جایی که از دست‌تان برمی‌آید به دیگران کمک کنید. حتی یک کمک کوچک می‌تواند سازنده و مؤثر باشد. به دنبال راهکاری باشید تا برای افرادی که دوست‌شان دارید کاری انجام دهید که خوشحال‌شان کند. همچنین خیلی عالی است اگر در اوقات فراغت‌تان به طور داوطلبانه در فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت کنید. مطمئن باشید که زندگی‌تان با کمک کردن به دیگران خیلی جذاب‌تر خواهد شد.

برگرفته از: zenhabits

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 11 دیدگاه)
  1. Habibullah Habibi می‌گوید

    سلام صدف جان،
    مطلب فوق العاده است، اگر بتوانیم از طریق میدتیشن یا تجسم خلاق و یا افزایش هورمون تستسترون برای شاد زیستن کدام مقاله یا مطلب داشته باشید برایم بفرستید بسیار از ات متشکر میشوم.

    اگر دوستان دیگر راجع به افزایش ترشح هورمون تستسترون برای شاد زیستن معلومات دارد همرای شریک بسازد بسیار ممنون میشوم.

    سپاس زیاد باز هم از شریک کردن مطلب زیبا

    1. صدف دژآلود می‌گوید

      درود بر شما،
      از توجه‌تون به این مطلب بسیار سپاسگزارم و امیدوارم همیشه بتونیم نظر مثبت شما مخاطب عزیز رو جلب کنیم. در مورد نقش هورمون تستوسترون در شاد زیستن اطلاعاتی ندارم، اما به طور کلی در مورد شاد زیستن می‌تونم این چند مطلب رو خدمت‌تون معرفی کنم:
      https://www.chetor.com/40562-۲۰-راز-افراد-واقعا-خوشحال/
      https://www.chetor.com/17620-چگونه-شاد-باشیم/
      https://www.chetor.com/21167-چگونه-شاد-زندگی-کنیم/
      سپاس از توجه و همراهی‌تون.

      1. Habibullah Habibi می‌گوید

        واقعاً مطالب خوب است، خداوند شما را خشنود بسازد

        1. صدف دژآلود می‌گوید

          درود مجدد بر شما خواننده‌ی پروپاقرص چطور،
          ما رو از آرزوی خوب‌تون بسیار خرسند کردید.
          سپاس

      2. Habibullah Habibi می‌گوید

        میرسی صدف جان

  2. کاظم می‌گوید

    سلام سرکارخانم دژالود.یه تشکر واقعی من بدهکارم از مطالب خوبتون عالی بودن .دید منو از زندگی واقعا تغییر داد.ایشالا همیشه خوشبختو موفقو سلامت باشین.و ارزوی سربلندی و پیروزی میکنم برای شما و همکاران عزیزتون….

    1. صدف دژآلود می‌گوید

      درود بر شما،
      از نظر لطف‌تون سپاسگزارم و بسیار خوشحالم که این مطلب برای شما تأثیرگذار بوده. بابت دعای خیری که برای بنده و همکارانم کردید نیز بی‌نهایت ممنونم.
      امیدوارم سالی سرشار از شادی، سلامتی و موفقیت در پیش داشته باشید.

  3. عاطفه می‌گوید

    ممنون از این مطالب خوبی که جمع اوری می کنید و دراختیار مردم میگذارید واقعا مطالب شما در همه زمینه ها عالی است وبه من کمک بسیاری کرده سپاسگزارم انشالله خدا به شما خیر و خوبی عطا فرماید .

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      سلام عاطفه جان.
      تمام هدف ما توی «چطور» اینه که رضایت شما مخاطب‌های عزیز رو به دست بیاریم. خوش‌حالیم که شما راضی هستی. 🙂