۹ کاری که زنان موفق هرگز انجام نمی‌دهند

3

وقتی قرار است که تجربیات یک زن، حاصل کار‌کردن‌اش در محیطی کاملا جدی و مردانه مثل اف‌بی‌آی، و بدون وجود حتی یک همکار زن باشد به‌طور حتم توجه ویژه‌ به تصمیمات و نگرش خود برای تجربه‌ی موفقیت اجتناب‌ناپذیر است.

من به عنوان یک افسر زن اف‌بی‌آی یاد‌گرفتم که کامیابی و موفقیت با تصمیمات و رویکرد کاری‌ام ارتباط مستقیمی دارد، و اینکه رشد و پیشرفت من، با اقدامات سنجیده‌ و انتخاب‌های درستم ارتباط دارد نه با تکیه بر همیاری از سوی دیگران. این طبیعی است که هر زنی با توجه به موقعیت زمانی و مکانی خویش، تعریف منحصر‌به‌فرد و امضا‌دار خود را از موفقیت داشته باشد ولی باور قلبی من این است که زنان موفق، بی‌گمان رشد و موفقیت خود را با رعایت ۹ مورد مهم زیر به‌دست آورده‌اند:

رونیکس

حتما بخوانید: خصوصیات زنان شاد چیست؟

۱. زنان موفق هرگز ترس‌شان را نادیده نمی‌گیرند

اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید از همان اول با ترس و هراس‌ خود روبه‌رو شویم. هرگز انرژی خود را برای اجتناب از آن ترس‌ها هدر ندهیم؛ در عوض، با اتکا به قدرت ذهنی خود، افکار، احساسات و رفتار خود را به شیوه‌ای مدیریت کنیم که ما را برای موفقیت در کار و زندگی آماده کند.

سرکوب کردن یک حس منفی فقط باعث تشدید آن می‌شود که حاصل آن فقط ترس بیشتر است و رسیدن به نقطه‌ی سکون. پس، مهار ترس و اضطراب یعنی شدت بخشیدن به احتمال رویارویی با آن.

۲. زنان موفق هرگز از تعارضات نمی‌گریزند

من هم به عنوان یک افسر زن اف‌بی‌آی در رویارویی با مشاجرات، انتقاد‌ها و بی‌عدالتی‌های بی‌شماری که در کار به تلخی تجربه کردم مستثنی نبودم. تفاوت من با دیگران در این بود که هرگز برای فرار از آن احساسات منفی در جا نزدم و رهایی از آن را در همراهی با دیگران ندیدم.

به خیال افرادی که از رویارویی با مشکلات پرهیز می‌کنند، تعارضات همواره سلطه‌جویانه، خشن و توهین‌آمیزند. این درست نیست چراکه تعارضات به اشکال مختلفی نمود پیدا‌ می‌کند. واکنش ما باید در مقابل رفتار دیگران هوشیارانه باشد تا احساسات و اندیشه‌ی ما را مورد سوءاستفاده قرار ندهند. وقتی درک درستی از تعارضات داشته باشیم و از واقعیت وجودی آن گریزان نباشیم، واکنش ما نسبت به آن مبتنی بر انتخاب و تصمیم خواهد بود، نه از روی ترس و نا‌آگاهی.

۳. زنان موفق هرگز به خود-انتقادی درونی‌شان توجه نمی‌کنند

در ابتدا لازم بود که ریشه‌ی انتقادهای درونی‌ام را از بیخ‌و‌بن دربیاورم و نسبت به صداهای تردید و اضطراب موجود در ذهنم بی‌توجه باشم. و مجبور بودم که هر‌چند محدود ولی این کار را با تمرکز بر بازخورد مثبت و انتقاد سازنده انجام دهم.

قدرت ذهن یعنی توانایی مهار اندیشه‌ها به‌جای تسلط و اشراف ذهن بر ما؛ تنها راه تقویت قدرت ذهنی این است که یاد بگیریم برای مدیریت و مهار افکار، عواطف و هیجانات‌مان با به‌کار بردن واژگان مثبت و تأثیر‌گذار همواره گفت‌وگوی درونی داشته باشیم.


حتما بخوانید: ۹ کاری که بیشتر زنان موفق قبل از خوردن صبحانه انجام می‌دهند

۴. زنان موفق هرگز در انتظار شرایط ایده‌آل نمی‌مانند

زنان موفق هرگز در انتظار شرایط ایده آل نمی مانند

دستیابی به شغل عالی و انتظار شرایط مطلوب، هرگز بدون تلاش و حرکت امکان‌پذیر نیست. می‌بایست آموخت که بین مشقت از برای رشد و رنج از زیان و زحمت، تفاوت‌هایی وجود دارد.

گفتن اینکه شرایط خوب نیست، اوضاع به وفق مراد نیست یا به شما بی‌عدالتی شده، خیلی راحت است. اینها همه بهانه‌ای است که مسیر حرکت ما را دست‌آخر به بن‌بست می‌کشاند.

باید با بهره‌گیری از موقعیت و شرایط موجود، از آنچه در چنته داریم برای پیشرفت در زندگی استفاده کنیم. قدرت ذهن یعنی به جای اینکه به استقبال شکست و سکون برویم، در مواجهه با شرایط مختلف، نگاه و رویکرد مناسبی داشته باشیم.

۵. زنان موفق هرگز به گذشته‌ی خود به عنوان اشتباه نگاه نمی‌کنند

در اوایل کار، اشتباهات زیادی را تجربه کردم. گاهی از این اشتباهات خجالت زده می‌شدم، اما یک روز با خودم عهد بستم که به جای خجل بودن از هرکدام آنها درس بگیرم.

برخی اشتباهات گذشته می‌تواند بد یا ناخوشایند باشد اما باید به‌جای اینکه زانوی غم بغل بگیریم باید به آنها به چشم فرصت‌هایی برای یادگیری چیزهای نو نگاه کنیم؛ فراگرفتن چیزهایی که پیش‌تر هیچ چیزی از آنها نمی‌دانستیم. یقینا بودن در کنار دوستان و همکارانی که مثل ما مرتکب اشتباه می‌شوند، فرصت فراوانی را برای آموختن چیزهای نو به‌وجود می‌آورد.


حتما بخوانید: زنان موفق چگونه زمان را مدیریت می‌کنند؟

۶. زنان موفق هرگز فرصت‌های طلایی را از دست نمی‌دهند

زنان موفق هرگز فرصت های طلایی را از دست نمی دهند

بارها تجربه کردم که راه موفقیت انجام کارهایی است که دیگران تمایلی به انجام دادن‌ آن امور ندارند.

باید کارهایی را که دیگران در انجام دادن آن تعلل می‌کنند به‌درستی شناسایی کرد؛ هر چند که شاید ساده و کوچک به نظر برسند، ولی باید در انجام آنها تردید نداشت. بی‌شک، مسیر متمایز راهی نیست جز انجام آن کارها به شایسته‌ترین شکل ممکن.

سپس به راه‌تان ادامه دهید چرا که با طی کردن تا به انتهای مسیر است که می‌توانیم به فرصت‌ها نزدیک شویم و ظرفیت‌های نهفته‌ی آنها را با موفقیت به نتیجه تبدیل کنیم.

۷. زنان موفق هرگز تسلط و آرامش خود را از دست نمی‌دهند

از همان اول هم می‌دانستم که در مدیریت زندگی خود توانمندم.

عبارتی هست که من خیلی به آن اعتقاد دارم :‌ دعا کنید و توکل‌تان به خدا باشد؛ اما دست از تلاش هم بر ندارید.

توجیه بسیاری از افراد این است که بخت و اقبال تعیین کننده‌ی موفقیت یا شکست آنها در زندگی است. رهبران متفکر خودشان بخت و اقبال خویش را رقم‌می‌زنند و به باور آنها موفقیت و شکست فقط تحت سیطره‌ی آنهاست. هر چند که شاید بخت و اقبال نقش اندکی در شرایط جاری آنها بازی کند ولی آنها هیچ‌گاه توان ذهنی خود را معطوف به نگرانی برای پیش‌آمد‌های احتمالی نمی‌کنند.

به‌دست آوردن فرصت با تسلط بر بخت و اقبال می‌تواند سبب بهبود در زندگی و شرایط ما شود؛‌ حاصل آن، بهتر است یک ناکامی خوش یمن باشد تا حسرت و ملامت بهره نبردن از فرصت‌های تجربه نکرده.

۸. زنان موفق هرگز دست از تحقیق و تفحص برنمی‌دارند

من هر‌وقت می‌خواستم از یک متهم بازجویی کنم حتما از قبل خودم را با آگاهی از اطلاعات مورد نیاز آماده می‌کردم.

پیش‌آگاهی از محور گفت‌وگو قبل از مذاکره با هر سرمایه‌گذار و مشتری احتمالی یک ضرورت است؛ عدم احاطه روی موضوع مورد مذاکره به هنگام گفت‌وگو یعنی راه رفتن روی زمین پر از مین بدون به‌همراه داشتن مین‌یاب.

باید خود را برای انجام هر کاری از قبل آماده کنید؛ بی‌عیب و نقص، متعادل و مسلط و کاملا آماده باشید.


حتما بخوانید: افزایش اعتماد به نفس در زنان با چند راهکار ساده

۹. زنان موفق هرگز دست از تلاش بر‌نمی‌دارند

فارغ از اینکه تا چه اندازه تحقیق و تفحص سخت یا مسئولیت سنگینی را به عهده داشتم، هرگز در طول ۲۴ سال خدمت‌ام در اف‌بی‌آی دست از تلاش بر‌نداشتم.

درست زمانی که دست از تلاش بر‌می‌داریم و به کلمه‌ی «نمی‌تونم» روی خوش نشان می‌دهیم، تسلط ما روی رفتار و نگرش‌مان از دست می‌رود. این یعنی کشیدن حصار محدودیت به دور توانمندی‌ها. وقتی جا می‌زنیم٬ در واقع داریم به ترس خویش از شکست اعتراف می‌کنیم و نشان می‌دهیم که جسارت لازم را برای محک و شناخت محدودیت‌های خود نداریم.

برگرفته از :‌ forbes.com

موانع پیشرفت خود را بشناسید و موفقیت را به عادت همیشگی‌تان تبدیل کنید.

۱۳،۰۰۰ تومان

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. شاداب فر می‌گوید

    عالی بود

  2. فرحی می‌گوید

    بسیار استفاده کردم .

    واقعا ممنون

  3. Kosar می‌گوید

    عالی ، خیلی ممنونم