برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟

30

شما فکر می‌کنید برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟ قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی‌های محیطی، بیماری، خشکی پوست، استرس، سبک زندگی نادرست و استفاده‌‌ی طولانی‌مدت از محصولات آرایشی شیمیایی می‌تواند پوست را تیره و کدر کند. خیلی از افراد تلاش می‌کنند تا پوستی روشن و بدون نقص داشته باشند. بازار، پُر از انواع کرم‌ها و لوسیون‌های روشن‌کننده‌‌ی پوست است. اما این محصولات، مواد شیمیایی مضری دارند که می‌تواند به پوست آسیب بزند و نیز اغلب گران‌قیمت هستند. شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای طبیعی که به شیوه‌ای مؤثر، پوست‌تان را روشن و درخشان می‌کنند در زمان و پول خود صرفه‌جویی کنید. این نوشته را بخوانید تا با روش‌های سفید کردن پوست صورت با ۱۰ ماسک طبیعی، آشنا شوید.

۱. ماست

یک ماسک سفیدکننده صورت، ماست است. ماست که از فرآورده‌های جانبی شیر است، مواد مغذی فراوانی دارد که برای پوست مفید هستند. همچنین ماست حاوی اسید لاکتیک است که به روشن‌ شدن پوست صورت شما کمک می‌کند. راهکارهای اشاره شده در زیر برای انواع مختلف پوست مناسب است.

رونیکس

روش‌های سفید کردن پوست صورت با استفاده از ماست

ماست - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

  • ماست ساده را به‌آرامی به پوست خود بمالید، اجازه بدهید چند دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را روزی یک‌بار و تا چند هفته انجام بدهید تا متوجه تغییرات چشم‌گیری در رنگ پوست‌تان شوید.
  • می‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست تازه را با نصف قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و آن را به پوست صورت و گردن خود بمالید. اجازه بدهید این ماسک ماست ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس آب‌کشی کنید. این کار را هر روز انجام بدهید تا رنگ پوست‌تان روشن‌تر شود.
  • همچنین می‌توانید کمی آب‌لیمو و جو دوسر به ماست اضافه کنید تا خمیر سفتی درست شود و آن را به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. این راهکار باعث انعطاف‌پذیری و مرطوب‌شدن پوست‌تان هم می‌شود.

۲. پرتقال

پرتقال - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

مهمترین عنصر در مراقبت از پوست، ویتامین سی است، که به وفور در پرتقال وجود دارد. ضمنا پرتقال دارای خواص روشن‌‌کنندگی است و رنگ پوست‌تان را سفید می‌کند.

یافته‌ها نشان داده‌اند که مصرف مداوم آب پرتقال تازه می‌تواند در بهبود بافت پوست و انعطاف‌‌پذیری آن بسیار مؤثر باشد.

روش‌های سفید کردن پوست صورت با استفاده از پرتقال

  • دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با مقدار کمی زردچوبه ترکیب کنید و قبل از خواب آن را روی پوست صورت و گردن خود قرار بدهید (به دست‌ها و پاهای‌تان هم می‌توانید بمالید)، بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید. این کار را هر روز انجام بدهید.
  • پوست خشک‌شده‌ی پرتقال را آسیاب کنید، یک قاشق غذاخوری از آن را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده ترکیب کنید تا ماده‌ای خمیرمانند تهیه شود. این خمیر را روی پوست بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس آب‌کشی کنید. این راهکار برای درمان لک صورت مفید است. در استفاده از این شیوه کمی محتاط عمل کنید و بیش از یک یا دو بار در هفته از آن بهره نبرید.

حتما بخوانید: روغن پرتقال و خواص آن برای سلامتی و درمان جوش صورت

۳. آرد نخود

آرد نخود - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

آرد نخود یکی از بهترین عنصرها برای افرادی است که تمایل زیادی به روشن شدن پوست‌شان دارند. آرد نخود حاوی مواد مغذی گوناگونی است و به داشتن پوستی سالم بسیار کمک می‌کند. استفاده از این شیوه، به‌صورت یک روز در میان، چربی اضافی پوست را برطرف خواهد کرد و رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کند.

روش سفید کردن پوست صورت با استفاده از آرد نخود

  • مقداری آرد نخود را با مقدار کمی آب یا گلاب ترکیب کنید تا خمیر سفتی درست شود.
  • خمیر را به‌ صورت، دست‌ها و پاهای خود بمالید.
  • اجازه بدهید خمیر بماند تا خشک شود و سپس با آب بشویید.

۴. عسل

عسل - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

عسل به سفید شدن پوست صورت و آبرسانی به پوست کمک می‌کند. خشکی پوست عاملی است که منجر به ناهمواری و تیرگی پوست می‌شود. عسل دارای خواص ضدباکتری نیز هست که به برطرف شدن لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن و نیز برطرف شدن جای زخم ناشی از آکنه کمک می‌کند.

روش‌های سفید کردن پوست صورت با استفاده از عسل

  • عسل را به‌ صورت خود بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این راهکار ساده به جدا کردن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند و جلوه‌ی باطراوت‌تر و روشن‌تری به پوست‌تان می‌دهد. روزی یک‌بار این کار را انجام بدهید.
  • برای درست کردن ماسک عسل روشن‌کننده‌ی پوست، یک قاشق چای‌خوری از آبلیمو و عسل را با یک قاشق غذاخوری شیر خشک و یک‌و‌نیم قاشق چای‌خوری روغن بادام به‌خوبی ترکیب کنید و به‌آرامی به پوست خود بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. این کار را یک روز در میان انجام بدهید.

حتما بخوانید: فواید عسل برای پوست چيست؟

۵. لیمو ترش

لیموترش - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

خاصیت اسیدی لیمو ترش به عنوان یک سفیدکننده‌ی طبیعی برای پوست عمل می‌کند و ویتامین C بالای آن باعث افزایش رشد سلول‌های جدید پوست می‌شود. لیموترش آنتی‌ اکسیدان هایی دارد که برای روشن شدن رنگ پوست بسیار مفیدند.

روش‌های سفید کردن پوست صورت با استفاده از لیموترش

  • یک پنبه‌ی توپی را به آب‌لیموی تازه آغشته کنید و آن را مستقیما به صورت‌تان بمالید. حتی می‌توانید یک عدد لیموترش را بُرش بزنید و آن را روی پوست‌تان قرار بدهید تا آب لیموترش به پوست بچسبد. بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید. این کار را هر روز انجام بدهید. این راهکار ساده رنگ پوست‌تان را روشن می‌کند و می‌تواند از تشدید جای زخم‌ها روی صورت‌تان هم پیشگیری کند.
  • سه قاشق چای‌خوری آب لیموترش را با یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و آن را روی پوست خود قرار بدهید، بگذارید نیم‌ساعت بماند. سپس با آب بشویید، این کار را هر روز انجام بدهید.
  • می‌توانید یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش را با یک قاشق چای‌خوری شیر خشک و یک قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید و روی پوست بمالید، اجازه بدهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس آب‌کشی کنید. این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام بدهید.

نکته: قبل از استفاده از هر کدام از این راهکارها، مراقب باشید که هیچ زخم بازی روی پوست‌تان نباشد. خاصیت اسیدی لیموترش می‌تواند موجب درد در زخم‌های باز شود. همچنین ممکن است لیموترش برای پوست‌ حساس مناسب نباشد یا به لیموترش حساسیت داشته باشید.

۶. ژل آلوئه‌‌ورا

ژل آلوئه ورا - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

آلوئه ورا می‌تواند هایپرپیگمانتاسیون یا تجمع بیش از حد رنگ‌دانه‌ها در بافت‌ها را کاهش بدهد و رنگ اصلی پوست شما را بازیابی کند. هایپرپیگمانتاسیون یکی از دلایل اصلی تنوع رنگ پوست است. همچنین تأثیر خنک‌کنندگی آلوئه‌ورا به تولید سلول‌های جدید و بازسازی بافت آسیب دیده کمک می‌کند که برای سلامت پوست مهم است. این راهکار ساده می‌تواند لکه‌های تیره را روشن کند و به‌طور کلی رنگ پوست‌تان را بازتر نشان بدهد.

روش سفید کردن پوست صورت با استفاده از آلوئه‌ورا

  • لایه‌های بیرونی یک برگ آلوئه‌ورا را ببرید و ماده‌ی سفت ژل‌ مانند آن را خارج کنید.
  • ژل را به پوست خود بمالید.
  • بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.
  • این کار را حداقل روزی دو بار و به‌مدت دو هفته ادامه بدهید.

اگر به گیاه آلو‌ئه‌ورا دسترسی ندارید، می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را از بازار تهیه کنید.


حتما بخوانید: نحوه استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش و سلامت پوست

۷. پاپایا یا خربزه درختی

پاپایا - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

پاپایا معمولا در محصولات گوناگون زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید برای روشن کردن پوست‌تان هم از آن کمک بگیرید. پاپایا دارای خواص سفیدکنندگی است و مواد مغذی فراوان موجود در آن، باعث درخشان شدن پوست و سرحال شدن آن می‌شود.

روش‌های سفید کردن پوست صورت با استفاده از پاپایا

  • پاپایا را به‌عنوان میوه میل کنید. به‌طور کلی، خواص سم‌زُدایی پاپایا، پوست شما را از آلودگی‌هایی که می‌توانند دلیل تیرگی آن باشند پاک خواهد کرد.
  • قسمت درونی پاپایا را به صورت خود بمالید و اجازه بدهید خشک شود. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و خشک کنید. این کار باعث درخشندگی پوست شما خواهد شد. هر روز این کار را انجام بدهید.
  • یک پاپایای رسیده را له کنید و با یک فنجان آب‌لیموی تازه مخلوط کنید. ترکیب به‌دست آمده را روی تمام صورت و گردن‌تان ماساژ بدهید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. حداقل هفته‌ای یک‌بار این کار را انجام بدهید تا متوجه تغییرات چشم‌گیری در رنگ پوست خود شوید.

۸. زردچوبه

زردچوبه - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

می‌توانید از زردچوبه برای روشن کردن پوست‌تان استفاده کنید. زردچوبه به کاهش تولید ملانین پوست که موجب تیرگی آن است کمک می‌کند. همچنین زردچوبه دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی و آنتی‌اکسیدانی است که برای سلامت عمومی پوست مفید هستند.

روش‌های سفید کردن پوست صورت با استفاده از زردچوبه

  • پودر زردچوبه را با شیر ترکیب کنید تا خمیری غلیظ و یک‌دست درست شود. آن را به پوست خود بمالید و اجازه بدهید خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید. اگر این روش را به‌طور مرتب به‌کار ببرید خواهید دید که همین کار ساده در سفید کردن پوست چقدر مؤثر است.
  • می‌توانید دو قاشق چای‌خوری آرد نخود، نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو را با هم ترکیب کنید و این ماسک زردچوبه را به‌مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید یا اینکه صبر کنید تا خشک شود. ماسک خشک شده را روی پوست مالش بدهید و سپس با آب ولرم بشویید.

حتما بخوانید: طرز تهیه چای زردچوبه و ۱۰ خاصیت درمانی آن برای سلامتی

۹. خیار

خیار - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

خیار یک ماسک سفیدکننده صورت است که باعث افزایش کلاژن سازی پوست می‌شود و آن را سفت و انعطاف‌پذیر می‌کند. پوست سفت و انعطاف‌پذیر هم معمولا رنگی روشن و یک‌دست دارد. خیار تأثیرات خنک‌کنندگی نیز دارد و مناسب انواع پوست است.

روش‌های سفید کردن پوست صورت با استفاده از خیار

  • بُرش‌های حلقه‌ای خیار را مستقیما روی نواحی تیره‌ی پوست که لازم است روشن شوند بگذارید. اجازه بدهید چند دقیقه بمانند، سپس آنها را بردارید و پوست‌تان را با آب ولرم بشویید. این کار را روزی دو بار انجام بدهید.
  • یک عدد خیار را رنده و آن را با عسل ترکیب کنید تا یک ماسک خیار روشن‌کننده‌ی پوست داشته باشید. ماسک را روی صورت و گردن خود بگذارید و اجازه بدهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، روزی دو بار این کار را انجام بدهید.
  • می‌توانید یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو و یک قاشق چای‌خوری آب خیار را با هم مخلوط کنید و آن را به صورت خود بمالید، بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند یا صبر کنید تا خشک شود و سپس با آب بشویید. روزی یک‌بار این کار را انجام بدهید.

حتما بخوانید: چرا زنان ژاپنی خوش اندام و جوان می‌مانند؟

۱۰. جو دوسر

جو دوسر - برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

بهترین راه افزایش رشد سلول‌های جدید پوست و در نتیجه سفید کردن پوست صورت، برداشتن سلول‌های مرده از روی آن است. جو دوسر به لایه‌ برداری پوست کمک می‌کند و آن را نرم و انعطاف‌پذیر خواهد کرد.

روش‌های سفید کردن پوست صورت با استفاده از جو دوسر

  • جو دوسر را با آب گوجه فرنگی ترکیب کنید و روی صورت‌تان بگذارید. اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. هنگام آب‌کشی، خمیر را به‌آرامی روی صورت مالش بدهید تا جو دوسر مانند یک لایه‌بردار، سلول‌های مرده‌ی پوست را جدا کند. این کار را هر روز انجام بدهید.
  • می‌توانید یک قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر را با مقدار کمی زردچوبه و چند قطره آب‌لیمو ترکیب کنید تا خمیری غلیظ و یک‌دست درست شود. آن را روی صورت بگذارید و اجازه بدهید خشک شود. ماسک خشک شده را با آب از روی صورت پاک کنید. این کار را هر روز انجام بدهید.

راهکارهای ارائه شده را به‌کار ببرید تا پوست‌تان سفید و درخشان شود. اما یادتان باشد که این شیوه‌ها بسیار مؤثرند ولی به زمان نیاز دارند و برای اینکه به نتایج ایده‌آل‌تان برسید باید صبر داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که سلامتی پوست به‌اندازه‌ی زیبایی رنگ آن اهمیت دارد. بنابراین در حفظ سلامت پوست‌تان هم کوشا باشید.

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع top10homeremedies
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 30 دیدگاه)
  1. علی می‌گوید

    سلام من خیلی وقته از ماس استفاده می کنم اما هیچ تاثیری نداره

  2. سیدبهنام می‌گوید

    سلام ازراه کارساده ولی بسیارمفیدتان ممنونم

  3. علی حقدوست می‌گوید

    سلام انشاالله مفید واقع شود.