کودک آزاری و آسیب شناسی آن

5

امار کودک آزاری کودکان زیر 10 سال در کشورمان پیش ازین وجود داشته و در چند ماه اخیر شاهد افزایش تعداد کودکان قربانی زیر 10 سال شده ایم شماری از آنها بین همه ما بیشتر شناخته شده اند و تصاویر انها هنوز هم در فضای مجازی دست به دست میچرخد ..

آتنا ستایش ملیکا بنیتا و هزاران کودکی که در اثر سهل انگاری و بیشتر به قصد ازار و اذیت از جمع هشتاد و چند میلیون نفرمان کم شده اند.

اینک زمان آن رسیده که مسئولین و مردم چاره ای برای جلوگیری از این معضل بیاندیشند.

رونیکس

به نظر شخص بنده باید سهم بیشتری به آموزش خانواده ها برای مراقب از دلبندانشان در نظر بگیریم …

در نظر گرفتن کلاسهای آموزشی رایگان به صورت محلی و یا آموزش در پارک ها و یا به صورت تک به تک درب منازل کسانی که فرزندان کمتر از 10 سال دارند شیوه ای کارآمد خواهد بود. آموزش اینکه در پارک ها و کوچه ها فرزندانمان را بدون مراقب مورد اطمینان که پدر و مادر در درجه اول یا افراد مونث خانوار میباشند تنها نگذرایم . سرویس مدارس مرد برای فرزندان در نظر نگیریم . آنها را همراه با طلاهای گران قیمت روانه کوچه و پارک نکنیم تا انگیزه این افراد را به حداقل برسانیم.

ضمنا این نکته را باید بیش از پیش در نظر بگیریم که کودک آزاری در میان آشنایان بیشتر از غریبه ها دیده میشود . کودک را به بوسیدن عمو و دایی و دیگر افراد وادار نکنیم . و بگذاریم اگر علاقه ای به این کار ندارد اجبارا انجامش ندهد .آنها را با عمو و دایی و افرادی که سو پیشینه در بین اقوام دارا میباشند تنها نگذاریم چه بسا در بین این افراد به علت اعتماد بیش از اندازه شما انگیزه کودک آزاری بیشتر است.

سهم بعدی متعلق به اموزش بیش از پیش به خانوار برای جلوگیری از بزهکار شدن افراد خانواده میباشد .چه بسا تعداد زیادی از کودک آزاران افراد معتاد و بزهکاران هستند که این آموزشها با دست در دست نهادن دولت و جامعه به خوبی امکان پذیر میباشد.

از این گذشته پدر و مادری هستند که خود اقدام به کودک آزاری مینمایند. و اصولا قشر کم درآمد و بیبضاعت جامعه را به خود اختصاص داده اند . و شاهد هستیم که اعتیاد در این قشر بیشتر از سایر اقشار جامعه دیده میشود و چقدر مظلوم واقع میشود کودکی که پدر و مادر کودک آزار دارد.

بنده یکی از عوامل بهبود شرایط کودکان را فقر زدایی و کاهش اعتیاد با برخوردهای قاطع مردم و مسئولین میدانم و این را هم میدانم که با کمک مسئولین زیربط امکان پذیر میباشد. و آنهم بدون آموزش به افراد محقق نخواهد شد…

ما همیشه و همه جا پشت به پشت هم برای دفاع از خاک و ناموس خودمان بوده ایم و ازار کودکانی از این دست همیشه روح همه مارا آزرده کرده و خواهد کرد .و اکنون زمان حمایت از کودکان دلبندمان میباشد. و این مسئولیت را نباید به گردن نهاد و سازمانی بیاندازیم همه ما مسئول هستیم

همه باهم در کنار هم برای ایرانی بهتر

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. آرمیتا بادی می‌گوید

    به اهمیت وظایف نهادهای دولتی اشاره ای نشده

    1. مهدی دزاشیب می‌گوید

      چندین بار به وظیفه مسئولین اشاره شزه و نهاد خاصی مسئول نیست همه نهادها مسئولن

    2. مهدی دزاشیب می‌گوید

      مطمئنی؟؟؟
      یبار دیگه بخون
      همه چیزم نباید انداخت گردن نهاد دولتی
      وقتی میگم کلاس برگزار بشه مردم عادی که نمیتونن اینکارو بکنن قطعا نهاد دولتی باید اقدام کنه

  2. آرمیتا بادی می‌گوید

    به جز آموزش راه حل دیگری نداشتید ؟؟
    افرادی که نه جز والدین هستند و نه جزء کودکان مرتکب کودک آزاری نمی شوند ؟؟؟

    1. مهدی دزاشیب می‌گوید

      فکر کنم فقط قسمت آخرو خوندین