۵ رازی که به افراد جذاب کمک می‌کند هر که را بخواهند جذب خود کنند

3

کارهایی هست که افراد جذاب انجام می‌دهند و انجام همین کارها باعث می‌شود تا قند در دل دیگران آب شود! تابه‌حال فردی را دیده‌اید که نه ظاهر جذابی دارد و نه اخلاق منحصربه‌فردی، اما کشش خاصی دارد که همه را شیفته‌ی خود می‌کند؟ خب! ما در اینجا راز افراد جذاب را برای‌ شما فاش می‌کنیم. شما هم می‌توانید یاد بگیرید که این کارها را انجام دهید و به همان اندازه، دیگران را به خود جذب کنید. به ما اعتماد کنید و با چطور همراه باشید.

می‌گویند «زیبایی در نگاه بیننده است» اما چنین جمله‌ای کاملا درست نیست! درست است که افراد مختلف، ترجیحات متفاوتی در زمینه‌ی چهره، اندام، تیپ و سایر معیارهای ظاهری دارند، اما برخی از افراد هستند که با جاذبه‌ای خاص و اعتماد‌به‌نفسی فوق‌العاده، این ترجیحات را برهم می‌زنند و کاری می‌کنند که هرکسی با هر ترجیحی که دارد جذب آنها شود. در ادامه، پنج نکته را توضیح می‌دهیم که به کمک آنها می‌توانید یاد بگیرید که چطور دیگران را جذب کنید و کاری کنید که دیگران شما را فردی جذاب بدانند.

رونیکس

۱. از تأثیر اولین برخورد غافل نشوید

درست است که می‌گویند اولین دیدار نباید ملاک قضاوت باشد، اما واقعیت این است که اولین دیدار اثر زیادی روی برداشت طرف مقابل دارد. تحقیقات به‌طور مداوم نشان می‌دهند که افراد تمایل دارند تا تنها در یک ثانیه، دیگران را برحسب جذابیت ظاهری‌شان قضاوت کنند! بنابراین شما در محیط‌های غیررمانتیکی مثل مدرسه یا محیط کار، ۲ الی ۳۰ ثانیه وقت دارید که تأثیرگذار باشید.

از این زمان بهترین استفاده را ببرید. چطور؟ همیشه در ثانیه‌های اولیه، بهترینِ خودتان باشید. مردم عاشق حقیقت هستند. پس هرگز تظاهر نکنید. اما همیشه اعتمادبه‌نفس داشته باشید و بهترین وجهه‌ی خود را نشان بدهید. به‌علاوه، شما هرگز نمی‌توانید حدس بزنید که چه موقع و کجا عشق واقعی را ملاقات خواهید کرد.


حتما بخوانید: نحوه برخورد در اولین ملاقات چگونه باید باشد؟

۲. دلچسب باشید

افراد جذاب - آدم جالبی باشید

ذات آدمی اینگونه است که به‌خصوص در زمان‌هایی که احساس خجالت یا اضطراب می‌کند، دوست دارد خود را در جمعیت گم کند. اما درست در همان مواقع، بهترین راه برای افزودن به جذابیت‌تان این است که دلچسب باشید! مغز انسان عاشق چیزهای جدید است. مغز خیلی زود خسته می‌شود و همیشه دنبال محرک‌های جدید می‌گردد. پس لباس یا جواهرات خاص و عالی بپوشید.

رویکرد نوآورانه‌ای را در پیش بگیرید. دفعه‌ی بعد که در یک مهمانی یا همایشی خسته‌کننده هستید، گوش‌هایتان را خوب تیز کنید. چند بار جملاتی تکراری همچون «خوشبختم»، «بچه کجایی؟» «بچه دارید؟» را می‌شنوید؟ سعی کنید به خاطر بیاورید که چند ثانیه طول کشیده است تا چنین افرادی به پیش‌زمینه‌ی ذهن‌تان منتقل و به‌کُلی فراموش‌ شوند؟ حالا سعی کنید تا حرف‌های افراد جذاب جمع را نیز به‌ یاد بیاورید. افراد جذاب درباره‌ی چه چیزی حرف می‌زنند؟ تلاش کنید تا همیشه داستانی برای تعریف کردن داشته باشید. این داستان می‌تواند درباره‌ی خودتان، روزی که گذرانده‌اید یا موضوعی بامزه باشد. سعی کنید درمورد موضوعاتی صحبت کنید که برای خودتان نیز جذابیت دارند؛ برای مثال «آشپزی رو دوست داری؟»، «کتاب موردعلاقه‌ات چیه؟» و غیره.

به‌ جای چسبیدن به موضوعات تکراری، خلاق باشید. چیزی بامزه، متفاوت یا حتی عجیب‌و‌غریب تعریف کنید. شکستن روتین‌ها، جرقه‌ای است که قوه‌ی تخیل افراد را بیدار می‌کند و در کسری از ثانیه خواهید دید که به محبوب‌ترین فرد مهمانی تبدیل شده‌اید.


حتما بخوانید: افراد دوست داشتنی چه ویژگی‌هایی دارند

۳. آماده‌ی برقراری ارتباط باشید

خیلی از افراد می‌ترسند که به‌عنوان فردی محتاج یا افسرده شناخته شوند. بنابراین سعی می‌کنند تا به‌طور افراطی کناره‌گیر باشند. برخی هم فکر می‌کنند که صرفا حضورشان در یک مهمانی یا رویداد، به دیگران ثابت می‌کند که به ملاقات با افراد جدید تمایل دارند. توقع نداشته باشید که دیگران ذهن شما را بخوانند؛ چون نمی‌توانند! دیگران تا زمانی که توضیح ندهید، نمی‌توانند قصد شما را از کارهایی که انجام می‌دهید متوجه شوند.

به‌ جای اینکه در گوشه‌ای بنشینید، رویکرد جالب بودن (مورد دوم) را پیش بگیرید. درباره‌ی اینکه چقدر خوشحالید که به آن جمع دعوت شده‌اید و اینکه چقدر به شما خوش می‌گذرد صحبت کنید.

این روش روی همه جواب نمی‌دهد، اما به‌طور کلی آمادگی داشتن برای برقراری ارتباط مؤثر، جذابیت شما را به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. به زبان بدن خود توجه کنید. اینکه سرتان توی گوشی‌تان باشد، کیف‌تان را بغل گرفته باشید، دست‌به‌سینه باشید یا لیوانی را سفت چسبیده باشید، سیگنال‌هایی هستند که نشان می‌دهند قصد ایجاد ارتباطی جدید را ندارید. دست در جیب کردن یا مشغول کردن دستان‌تان با کاری بیهوده نیز باعث می‌شود تا دیگران فکر کنند که فردی مرموز و غیرقابل اعتماد هستید و همین موضوع مانع می‌شود که سر صحبت را با شما باز کنند. هر دوی این رفتارها، جذابیت شما را کم می‌کنند.

برای برقراری رابطه‌‌ای دوستانه و راحت، بازوان خود را گره نکنید و کاری کنید که دستان‌تان در دید باشند. کیف‌تان را روی دوش‌تان بیندازید، گوشی خود را کنار بگذارید و موقع حرف زدن ژستی به خود بگیرید. این سیگنال‌ها نشان می‌دهند که شما تمایل به ایجاد ارتباطی جدید دارید. با این نشانه‌ها، به جذابیت شما افزوده می‌شود.


حتما بخوانید: ۱۷ سؤالی که به شما کمک می‌کند بهتر ارتباط برقرار کنید

۴. با علاقه‌ به حرف‌های دیگران گوش کنید

راز افراد جذاب - علاقه‌مند باشید

موضوع موردعلاقه‌ی هر شخص، خود اوست! پس تنها با این ترفند ساده که شنونده‌ی خوبی باشید، می‌توانید جذابیت خود را افزایش دهید. فعالانه گوش کردن را بیاموزید و آنچه را که از حرف‌های طرف مقابل متوجه شده‌اید، تکرار کنید و از او بخواهید تا بیشتر و بیشتر توضیح دهد. در زمان مناسب عکس‌العمل نشان دهید، اما به جای اینکه منتظر باشید تا حرف طرف مقابل تمام شود تا خودتان بتوانید حرف بزنید، تلاش کنید تا خیلی عمیق به حرف‌هایش گوش کنید. اگر این فرد را مجددا در آینده دیدید، به مکالمه‌ای که قبلا داشتید، اشاره‌ی کوچکی کنید. مثلا درباره‌ی دخترش سؤال کنید یا بپرسید فیلمی که قرار بود ببیند چطور بوده است؟ اگر تمام جزئیات مکالمه‌ی قبلی را روی دایره بریزید، حوصله‌ی طرف مقابل سر می‌رود، اما اگر به یک یا دو نکته اشاره کنید، او متوجه خواهد شد که واقعا به حرف‌هایش علاقه‌مند بوده‌اید.


حتما بخوانید: ۱۰ راز ارتباط موثر از زبان رهبران بزرگ

۵. به‌‌ یاد ماندنی باشید

همیشه مخاطب‌تان را درحالی که تشنه‌ی شنیدنِ بیشتر است ترک‌ کنید. به‌ جای اینکه آن‌قدر دم‌دست باشید تا جذابیت خود را از دست بدهید و ستاره‌ی شانس‌تان خاموش شود، در اوج خداحافظی کنید. زمانی مکالمه را تمام کنید که هنوز برای مخاطبان‌تان جذاب هستید. در این حالت مخاطبان مشتاقانه منتظر زمانی خواهند بود که دوباره شما را ببینند. اینکه در ذهن طرف مقابل باقی بمانید، به‌طور ناخودآگاه جذابیت شما را افزایش می‌دهد.

تنها عده‌ی اندکی چهره‌ای فوق‌العاده یا بدنی خوش‌تراش دارند؛ خبر خوش این است که تحقیقات نشان داده است که جذابیت از درون می‌آید. جذابیت از اعتمادبه‌نفس شما، آرامش ظاهرتان و توانایی بُر خوردن‌تان با دیگران ناشی می‌شود. روی پنج نکته‌ی بالا تمرکز نمایید و تفاوت را احساس کنید!

کاریزماتیک بودن یادگرفتنی‌ست.
به کمک این مجموعه اصول کاریزما را بیاموزید و دیگران را مجذوب رفتار و گفتار خود کنید.

۱۰،۰۰۰ تومان

منبع Meetmindful
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. رضا می‌گوید

    با سلام و تشکر خدمت تمامی افرادی که چه این سایت را تشکیل داده اند و چه استفاده کننده از این مطالب هستند…اول اینکه بعنوان یک شخص صنعتی و یک مخلص جزء همه ملت ایران این سایت را خیلی دوست دارم و خواهش میکنم اگه امکانش هست مطالب اموزنده صنعتی و مهندسی هم بگذارند که از تجربه افراد با تجربه هم بشود استفاده کرد …با تشکر بیگلری از فولاد کرمان

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      سلام آقای بیگلری
      سپاسگزارم از ابراز لطف‌تون به مجموعه‌ی چطور و اینکه پیشنهاد ارزشمندتون رو با ما مطرح کردین.
      متأسفانه در حال حاضر احتمالش کمه بتونیم چنین بخشی رو اضافه کنیم اما پیشنهاد شما حتما بررسی میشه و در صورت امکان سعی می‌کنیم این بخش‌ها رو هم در آینده اضافه کنیم.
      ممنون که همراه ما هستید.

  2. محمدرضا می‌گوید

    سلام و خداقوت میگم به تمام نویسندگان و تحلیل گران عزیز وب .
    لطفا مقالاتی نظیر حس کنجکاوی و تاثیرات مثبت و بخشی از نظریه های دکتر ژوزف دو جلد را در بخش سبک زندگی قرار دهید