۱۰ خوراکی‌ای که به شما کمک می‌کنند پوست زیباتری داشته باشید

0

همه‌ی ما می‌دانیم که با مصرف هرچه بیشتر میوه وسبزیجات، نه‌تنها سالم‌تر خواهیم بود، پوست زیباتری هم خواهیم داشت. اما می‌دانید کدام میوه‌ها مخصوصا به زیباترشدن پوست‌تان کمک می‌کنند؟ در این مقاله، به شما ‍‍۱۰ میوه را معرفی می‌کنیم که اگر می‌خواهید پوست سالم و درخشان داشته باشید، باید بیشتر با آنها دوست شوید.

سیب

شاید خوردنی جدید و کمیابی نباشد، اما یادتان باشد که این میوه یکی از بهترین دوستان پوست شماست. اگر می‌خواهید پوستی جوان داشته باشید، سیب‌های قرمز را انتخاب کنید، زیرا دارای بیشترین میزان کلاژن هستند و خاصیت کشسانی پوست را بالا می‌برند.

رونیکس

‌هندوانه

حتما با خواص هندوانه آشنا هستید، در تابستان هیچ‌چیز به اندازه‌ی هندوانه‌ی تازه و شیرین نمی‌چسبد. هندوانه که بیش از ۹۰ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد، پوست شما را از درون هیدراته می‌کند.

هندوانه

موز

موز یکی از بهترین منابع پتاسیم است که برای حفظ تعادل رطوبت پوست لازم است. خشکی شدید پوست از نشانه‌های کمبود پتاسیم است. برای حفظ پتاسیم بدن‌تان، سعی کنید مصرف روزانه‌ یک عدد موز را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.

آناناس

آناناس

آناناس در بسیاری از فرهنگ‌ها مدت‌ها به‌عنوان گیاهی دارویی استفاده می‌شد، زیرا تنها میوه‌ای است که آنزیمی به نام بروملاین دارد که با التهاب و تورم پوست مبارزه می‌کند.

توت‌فرنگی

چه کسی می‌تواند در مقابل ظرفی پر از توت‌فرنگی مقاومت کند؟ حتی پوست شما به‌خاطر خوردن این میوه‌ی زیبا و خوشمزه از شما تشکر خواهد کرد. توت‌فرنگی مقدار زیادی آلژیک دارد که با آسیب‌های ناشی از پرتوهای فرابنفش و چروک‌ها مقابله می‌کند.

پاپایا

 پاپایا -

پاپایا میوه‌ای‌ست پر از ویتامین‌ A و آنزیم پاپایین که به تخریب پروتئین‌های غیرفعال و ازبین‌بردن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند.

کیوی

زیر پوست زبر و خشن این میوه، باطنی خوشمزه نهفته است. کیوی در میان میوه‌ها بیشترین میزان ویتامین C را دارد که بی‌بروبرگرد برای زیبایی و طراوت پوست لازم است.

انار

انار هم در کنار بلوبری لقب «اَبَرغذا» را دارد و منبعی غنی از انواع مواد مغذی است. انار ترکیبات ضدپیری قوی‌ای دارد که به رشد و تقسیم سلول‌های پوستی کمک می‌کند.

گیلاس

گیلاس -

گیلاس علاوه‌بر اینکه خیلی خوشمزه است، بیشترین تراکم آنتی‌اکسیدان را در بین میوه‌ها دارد که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند و پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.

سیب‌زمینی

اگر پوست زیر بغل‌تان تیره شده است، یک برش سیب‌زمینی را به مدت ده دقیقه زیر بغل‌تان بمالید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. سیب‌زمینی خاصیت اسیدی ملایمی دارد که به‌عنوان یک سفید‌کننده‌ی طبیعی عالی عمل می‌کند.


در ادامه بخوانید: طرز تهیه ۸ نوع ماسک ضد جوش خانگی که پوستتان را جلا می‌بخشد
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع brightside
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.