کتاب قوانین غذا؛ راهنمایی برای سالم غذا خوردن

راهنمایی برای غذاخوردن

0

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی: Food Rules: An Eater’s Manual
  • عنوان فارسی: قوانین غذا؛ راهنمایی برای سالم غذا خوردن
  • نویسنده: مایکل پولن
  • سال انتشار: ۲۰۰۹

درباره‌ی کتاب قوانین غذا

غذاخوردن حتما نباید پیچیده باشد. امروزه دنیا پر از رژیم‌های پیچیده و توصیه‌های سلامتی متناقض است. کتاب قوانین غذا تصمیمات روزانه‌ی ما را در مورد غذا ساده‌تر می‌کند. این کتاب ساده، دقیق و هوشمندانه نوشته شده است. این شاهکار پرفروش مایکل پولن قوانین ساده و فراموش‌نشدنی را برای غذا‌‌خوردنِ عاقلانه ارائه می‌کند. هر صفحه یک قانون دارد که توضیح کوتاهی در مورد آن آمده است. این راهنما خیلی ساده است و از قوانین سنتی سرچشمه می‌گیرد.

این کتاب نشان می‌دهد که چگونه قوانین سنتی فرهنگ‌های مختلف در طول سال‌ها به نتیجه‌های مشابه در مورد غذا رسیده‌اند. ۶۴ قانون در این کتاب آمده‌اند که خیلی از آنها تفکر برانگیز و بعضی خنده‌دارند. این کتاب در سه بخش نوشته شده: غذا بخورید، بیشتر سبزیجات بخورید، و زیادی نخورید. در واقع این کتاب شما را از رژیم غربی و غذاهای فراوری شده دور می‌کند و قوانینی را ارائه می‌دهد که مشکل شما را با غذا حل می‌کنند.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر تا به حال از خود پرسیده‌اید چه باید بخورم، این کتاب راهنمای ارزشمندی برای شما خواهد بود. این در واقع ساده‌ترین سؤالی است که می‌توانید در مورد غذا از خود بپرسید. و هدف نویسنده از ابتدا همین بوده که به پاسخ این سؤال برسد. اگر اعتقاد دارید دانشِ امروزه اطلاع زیادی در مورد تغذیه و تأثیر آن روی سلامتی ندارد و نتایج متناقضی که هر روز منتشر می‌کند فقط باعث سردرگمی می‌شود این کتاب برای شماست. این کتاب در واقع به آغاز بازمی‌گردد و به غذا به ساده‌ترین نحو ممکن می‌نگرد.

رونیکس

در حاشیه

کتاب قوانین غذا یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است و مجلاتی مانند هیوستون کرونیکل و لس‌آنجلس تایمز در مورد آن معرفی‌های خیلی مثبتی نوشته‌اند. در این معرفی‌ها تأکید شده که این کتاب بسیار ساده و مفید است. این کتاب می‌تواند جای همه‌ی‌ کتاب‌های رژیم و تغذیه‌ در کتابخانه‌ی شما را بگیرد.

مایکل پولن کتاب‌های دیگری هم در این مورد نوشته است. از جمله می‌توان به «در دفاع از غذا: مانیفستی برای غذاخوردن»، «مشکل همه‌چیزخوارها: تاریخ طبیعی وعده‌های غذایی» و «سفره‌ی خانواده‌ی پولن: بهترین دستور‌های غذا و توصیه‌ها برای غذاهایی خوشمزه، سالم و خانوادگی» اشاره کرد.

مایکل پولن کارشناسی ادبیات انگلیسی را از دانشگاه بنینگتون در سال ۱۹۷۷ دریافت کرد. و در سال ۱۹۸۱ از دانشگاه کلمبیا کارشناسی ارشد را در همان رشته گرفت. او اکنون در دانشکده‌ی روزنامه‌نگاری دانشگاه برکلی به دانشجویان کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری درس می‌دهد. او چندین کتاب در مورد غذا، تاریخچه‌ی آن و سنت‌های غذاخوردن در فرهنگ‌های مختلف نوشته که همه‌ی آنها از پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند. در سال ۲۰۱۰ مجله‌ی تایمز از او به عنوان یکی از صد انسان تأثیرگذار دنیا یاد کرد.


در ادامه بخوانید: ۹ قدم ساده برای داشتن تغذیه سالم
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.