ایرانیان کنجکاوند و مهمان نواز و نه بمب گذار

35

امروزه، توسعه صنعت گردشگری و توریست به عنوان یکی از راه های مهم دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی در دنیا است و جوامع مختلف به این مقوله به عنوان یکی از عوامل مهم درآمدزا توجه داشته و بسیاری از برنامه های اقتصادی خود را از جمله اشتغال و تراز پرداختها و بازاریابی را بر این اساس پای هگذاری کرد هاند. کشور عزیز ما ایران نیز از لحاظ گردشگری می تواند در منطقه بی نظیر باشد به لحاظ ظرفیت بالایی که دارد البته باید یک سری از مشکلات موجود در این رابطه را برطرف نمائید تا گردشگران خارجی وقتی قصد سفر به ایران را دارند با خاطرات خوبی از ایران خارج شوند در ادامه با دو مورد از مواردی که اغلب گردشگران خارجی وقتی برای اولین بار به ایران سفر می کنند در برخورد با ان دچار تعجب می شوند رو مرور می کنیم .

بیشترین سوال هایی که ایرانی ها می پرسند

«همه جای دنیا مردم دوست داشتنی هست،اما صبر کن تا به ایران بروی»این جمله ای است که داریس پس از حضور در کشور ما نوشته او می گوید همه ایرانی ها در مواجهه با گردشگران خارجی چند واکنش شبیه به هم دارند«به محض اینکه وارد ایران می شوید یک سری چیزها کاملا واضح است.ایرانی ها به شدت نسبت به توریست های خارجی کنجکاوند. تقریبا به محض گذر از مرز ترکمنستان مردم محلی توی خیابان به گرمی از شما استقبال می کنند و داد می زنند که «به ایران خوش آمدید» مردم ایران همیشه سه سوال اصلی از شما دارند اینکه اهل کجا هستید؟ چه دینی دارید؟ درباره ایران چه فکر می کنید؟ مهمان نوازی عمیقا در فرهنگ ایرانی ها ریشه دوانده اما آنها نگران و خجالت زده تصویری هستند که رسانه ها از آنها نشان می دهد اما مردم ایران می دانند که چه کسانی هستند و نسبت به ایرانی بودنشان غرور دارند. آنها می گویند همیشه پای چیزی که به آن باور دارند می ایستند برای همین در طول تاریخ این کشور مردم ایران همیشه تغیرات بزرگی را در دولتشان و در زمینه حقوق بشر انجام داده اند.»

ایرانی ها بمب گذار نیستند

یکی از کارهایی که گردشگران خارجی بعد از سفر به ایران می کنند،برطرف کردن تصورات غلط و رایجی است که مردم دنیا درباره ایران دارند.این تصورات بعضی هایشان به قدری ترسناک است که به قول یکی از گردشگرها باعث می شود وقتی شما از سفر به ایران برای اطرافیانتان حرف می زنید آنها را وحشت زده ببیند حالا یکی از آنها در صفحه اش به سوالات رایج پاسخ داده«مردم فکر می کنند ایرانی ها عرب هستند! اما آنها نیستند. مردم فکر می کنند در ایران بمب گذاری می کنند،اما انها هرگز این کار را نمی کنند. مردم فکر می کنند ایرانی ها از غربی ها متنفرند،اما آنها نیستند بعضی ها نسبت به آمریکا این طوراند که اگر نگاهی به تاریخ آنها بیندازید می فهمید چرا!»

رونیکس

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 35 دیدگاه)
  1. سمیه مینایی می‌گوید

    جالب و مناسب بود

  2. fayazi می‌گوید

    خوب بود

  3. حسین صادقی می‌گوید

    بسیار جالب و جذاب بود