کتاب جادوی بزرگ، غلبه بر ترس با زندگی خلاق؛ چگونه از رسیدن به اهدافمان دست برنداریم

0

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: Big Magic: Creative Living Beyond Fear
  • عنوان کتاب به فارسی: جادوی بزرگ (غلبه بر ترس با زندگی خلاق)
  • نویسنده: الیزابت گیلبرت (Elizabeth Gilbert)
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

درباره‌ی کتاب

طرفداران الیزابت گیلبرت در همه‌ی سنین و موقعیت‌ها از کتاب‌های او الهام و انگیزه گرفته‌اند. حال این نویسنده، ذهن، دانایی و دیدگاه بی‌همتای خود را به کار گرفته است تا درمورد خلاقیت بنویسد. او با دلسوزی و سخاوت، ایده‌های تأثیرگذاری را درباره‌ی طیبعت اسرارآمیز خلاقیت به خواننده ارائه می‌دهد. او از ما می‌خواهد تا کنجکاوی خود را دنبال کنیم و رنج بی‌دلیل خود را رها نماییم. او به ما نشان می‌دهد که چطور به کاری که دوست داریم بپردازیم و چطور بر ترس‌هایمان غلبه کنیم. کتاب جادوی بزرگ، غلبه بر ترس با زندگی خلاق درمورد دیدگاه‌ها، روش‌ها و عادت‌های موردنیاز ما سخن می‌گوید. ما به این روش‌ها نیاز داریم تا زندگی خلاقانه‌ای داشته باشیم. ما باید بین معنویت روحانی و عمل‌گرایی شادی‌بخش تعادل برقرار کنیم.

گیلبرت در این کتاب ما را تشویق می‌کند تا «جواهرات عجیبی» را که در نهادمان مخفی شده‌اند، پیدا کنیم. کتاب جادوی بزرگ، غلبه بر ترس با زندگی خلاق در همه‌ی جنبه‌های زندگی، چه در تألیف کتاب یا خلق اثری هنری و چه در کشف روشی تازه برای مواجهه با مشکلات کاری، به ما کمک می‌کند. با این کتاب، می‌توانیم کاری کنیم که رؤیایی کهنه به حقیقت بپیوندد،‌ یا صرفا زندگی روزمره‌ی خود را با آگاهی و علاقه‌ی بیشتری دنبال کنیم. «جادوی بزرگ»، درهای دنیایی پر از شگفتی و لذت را پیش روی ما می‌گشاید.

رونیکس

آیا این کتاب برای شماست؟

کتاب جادوی بزرگ، غلبه بر ترس با زندگی خلاق برای کسانی است که دوست دارند چیزی را خلق کنند (نویسنده‌ها، نقاشان، موسیقی‌دانان، و غیره). نویسنده‌ی کتاب، به افراد خلاق کمک می‌کند تا با لذت، تمایلات خلاقانه‌ و ایده‌های خود را به عنوان هدیه‌ای از جهان هستی بپذیرند. این کتاب افراد را تشویق می‌کند تا با ذهنی باز و کنجکاو خلاقیت خود را قبول کنند. حتی هنگامی که کار سخت باشد و کسی قدر آن را نداند. شما باید قدر خلاقیت خود را بدانید.

در حاشیه

  • کتاب جادوی بزرگ، غلبه بر ترس با زندگی خلاق در سال ۲۰۱۵ نامزد دریافت جایز‌ه‌ی Goodreads در سبک کتاب‌های غیر داستانی شد و فورا به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تبدیل شد.
  • الیزابت گیلبرت، کتاب‌های بسیاری تألیف نموده است که معروف‌ترین آنها «غذا، دعا، عشق»، «آخرین مرد آمریکایی» و «امضای همه‌ی اشیاء» هستند.
  • الیزابت گیلبرت در سال ۱۹۹۱ در رشته‌ی علوم سیاسی از دانشگاه نیویورک فارغ‌التحصیل شد. او پس از اتمام دانشگاه، شغل‌های مختلفی از جمله آشپزی، پیش‌خدمتی و کار در مجله را امتحان کرد. او داستان‌های کوتاهی درمورد تجربیات خود در شغلش به عنوان یک آشپز نوشت. اولین داستان او در سال ۱۹۹۳ منتشر شد. شغل او به عنوان یک نویسنده‌ی آزاد و بسیار موفق، از همان داستان آغاز شد. درحال‌حاضر او در سمت نویسنده برای مجله‌ی GQ مشغول به کار است.

اگر به خواندن کتاب در زمینه‌ی خلاقیت علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم «کتاب‌هایی که به شکوفا شدن خلاقیت شما کمک می‌کنند» را هم مطالعه کنید.


در ادامه بخوانید: بهترین راه های افزایش دقت که می‌تواند خلاقیت را در شما بارور کند
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.