۲۱ توصیه برای حفظ یک رابطه عاطفی از راه دور

59

بیشتر مردم باور دارند رابطه‌ از راه دور راه به جایی نمی‌برد! احتمالا اطرافیان‌تان توصیه می‌کنند وارد چنین رابطه‌ای نشوید. خُب هیچ‌کس نمی‌گوید حفظ رابطه‌ی راه دور آسان است؛ فاصله‌ی زیاد برخی مشکلات را به‌همراه دارد. گاهی مسائل پیچیده می‌شود و شما گاه‌وبی‌گاه احساس تنهایی می‌کنید. اما فاصله ساده‌ترین چیزها را شیرین و جذاب می‌کند؛ گرفتن دست یکدیگر، باهم سر یک میز غذا‌خوردن، باهم قدم‌زدن، بوی یکدیگر را استشمام‌کردن و… در رابطه‌ی راه دور چنین کارهای کوچک و پیش‌پاافتاده‌ای تبدیل به کارهایی ارزشمند می‌شوند.

راهنمای مطالعه نمایش

رابطه‌ی راه دور دشوار است اما شگفتی‌های خودش را دارد. در این مطلب به شما چندین نکته‌ی سودمند را ارائه می‌کنیم تا راهنمای شما در حفظ رابطه‌ی راه دورتان باشد.

رونیکس

۱. بیش‌ازحد درتماس نباشید

«کم، ارزش‌مند است!» برای حفظ رابطه‌تان لزومی ندارد هر ۱۲ ساعت روز را در تماس باشید. مثل کنه نباشید! بسیاری از زوج‌ها گمان می‌کنند، به‌جبران فاصله‌ی فیزیکی بین‌شان باید پیوسته باهم در ارتباط باشند. این‌کار ممکن است اوضاع را حتی بدتر کند. در چنین وضعیتی خیلی زود از «ابراز علاقه» خسته می‌شوید. اندازه نگه دارید! قرار نیست یکدیگر را کلافه و خودتان را خسته کنید. مهم این است که در زمان درست حرف‌‌تان را بزنید و به‌درستی احساسات یکدیگر را تحریک کنید.

۲. این وضعیت را به‌عنوان فرصت ببینید

چطور رابطه راه دور را حفظ کنیم

اگر می‌خواهید با یکدیگر زندگی کنید، نخست باید بدانید چطور دور از هم زندگی کنید. این وضعیت را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری درنظر بگیرید. این دوری می‌تواند آزمونی برای اثبات عشق‌تان باشد. به‌قول معروف «عاشقی شيوه‌ی رندان بلاكِش باشد!» به‌جای فکروخیال درباره‌ی اینکه این دوری مهرتان را نسبت به‌هم کم می‌کند و باعث جدایی‌تان خواهد شد، باور داشته باشید این تجربه پیوندتان را محکم‌تر می‌کند.

ترجیح می‌دهم دور از تو باشم اما گرمی و صمیمیتت را احساس کنم، تا اینکه کنارت باشم ولی حس کنم خیلی از تو دورم!

۳. برای مدیریت انتظارات‌تان چند اصل مهم تعیین کنید

هر دو طرف باید خیلی روشن بدانند می‌توانند چه انتظاراتی از یکدیگر داشته باشند. پس اصول اساسی را برای یکدیگر مشخص کنید تا ناخواسته باعث شگفتی یا رنجش یکدیگر نشوید. مثلا اگر رابطه‌تان رسمی نشده است و دوران آشنایی را سپری می‌کنید، آیا طی این رابطه تصمیم به آشنایی با دیگران مجاز است؟ میزان تعهد شما نسبت به یکدیگر چقدر است؟ بهتر است درباره‌ی چنین مسائلی کاملا روراست و صریح باشید.

۴. مراوده‌های منظم و خلاقانه داشته باشید

هرگز از «صبح به‌خیر» و «شب خوش» هر روزه غافل نشوید. این اصل مهمی است! پیش از هر چیز، درباره‌ی رخدادهای زندگی‌تان صحبت کنید حتی اگر پیش‌پاافتاده به‌نظر برسند. در کنار آن هرازگاهی برای یکدیگر عکس، پیام‌های صوتی و ویدئویی بفرستید. با انجام این کارها طرف مقابل محبت و توجه شما را درک می‌کند.

۵. شیطنت‌آمیز و تحریک‌کننده صحبت کنید

چطور رابطه راه دور را حفظ کنیم

زندگی جنسی نقش مهمی در رابطه‌ی هر زوجی دارد. میل جنسی که یکی از عواملی است که زوج‌ها را به یکدیگر جذب می‌کند، نه‌تنها نیازی زیستی بلکه یک نیاز عاطفی است. با سربه‌سرگذاشتن و ارسال پیام‌های کنایه‌آمیز و تحریک‌کننده آتش را روشن نگه دارید. ارسال داستان‌ها و جک‌های شهوت‌انگیز هم کار بدی نیست!

۶. از موقعیت‌های مخاطره‌آمیز دوری کنید

اگر می‌دانید شرکت در برخی مهمانی‌ها یا دورهمی‌های دوستانه، طرف مقابل را ناراحت می‌کند، یا از این‌ کار اجتناب کنید یا پیش از اقدام موضوع را با او درمیان بگذارید و به او اطمینان بدهید. چنین مسائلی را پشتِ‌گوش نیندازید. چنین مسائلی معمولا برای آدم‌ها مهم است و آنها را نگران، مشکوک و البته ناراحت می‌کند زیرا باعث می‌شود احساس کنند ضعیف هستند و اختیاری ندارند.

همچنین ممکن است با معاشرت با رفقای کاری یا نامزد سابق‌تان که نشانه‌های خاصی برای‌تان می‌فرستند در دامی بیفتید که خودتان ناآگاهانه (یا آگاهانه) پهن کرده‌اید. پس پیش از اینکه وارد موقعیتی شوید، خطرهای آن را بشناسید. فقط به قلب‌تان گوش نکنید، عقل‌تان را هم به‌کار بگیرید.

۷. کارها را اشتراکی انجام دهید

بازی‌های آنلاین را امتحان کنید. هم‌زمان فیلم یا سریالی را روی فیلم‌نت یا فیلیمو تماشا کنید. در تماس‌های ویدئویی آواز بخوانید، نقاشی کنید یا هر کار دیگری را که دوست دارید با هم انجام بدهید. با هم به خرید آنلاین بروید و برای یکدیگر هدیه بخرید. باید خلاقیت به‌خرج دهید و انجام این کارها برای‌تان طبیعی باشد.

۸. کارهای مشابه انجام دهید

چطور رابطه راه دور را حفظ کنیم

کتاب، برنامه‌ی تلویزیونی، فیلم، موسیقی و موارد مشابه دیگر را در برنامه‌تان بگنجانید. وقتی کتاب یکسانی را می‌خوانید یا فیلم مشابهی را تماشا می‌کنید، موضوعات بیشتری برای صحبت‌کردن خواهید داشت. با این کار حتی باوجود دوری از یکدیگر، تجربه‌های مشابهی خواهید داشت.

۹. هرازگاهی یکدیگر را رودررو ببینید

ملاقات‌های گاه‌به‌گاه در رابطه‌ی راه دور خیلی مهم‌اند. پس از همه‌ی شکیبایی‌ها، دلتنگی‌ها و خودداری‌کردن‌ها، نوبت به لذت‌بردن از همه‌ی آن چیزهای کوچک در دیدار رودررو می‌رسد؛ دست‌دردست هم بودن، با یکدیگر غذا خوردن و … چیزهایی که برای زوج‌های دیگر معمولی و پیش‌پاافتاده‌اند، برای زوج‌هایی در رابطه‌ی راه دور خیلی ویژه و خیلی شخصی هستند.

۱۰. هدف داشته باشید

می‌خواهیم به کجا برسیم؟ این دوری چقدر طول می‌کشد؟ آینده‌مان چه خواهد شد؟ لازم است به این پرسش‌های ضروری پاسخ بدهید. زوج‌ها نمی‌توانند برای همیشه از هم دور و همچنان عاشق باشند. همه‌ی ما سرانجام باید زندگی معمولی‌مان را در جایی ثابت آغاز کنیم.

پس برنامه ریزی کنید. زمان تقریبی دور‌بودن‌تان و زمان‌های باهم‌بودن‌تان را مشخص و هدف پایانی‌تان را تعیین کنید. مهم است که هر دوی شما درک و اهداف مشترکی داشته باشید. این‌گونه حتی اگر در مکان یکسانی زندگی نکنید، در راستای اهداف مشترکی تلاش می‌کنید و به‌سوی آینده‌ای می‌روید که هردوی‌تان را در بر می‌گیرد.

۱۱. از تنهایی‌تان و وقت‌هایی که با دوستان و خانواده می‌گذرانید، لذت ببرید

شاید تنها باشید اما درمانده نیستید؛ نه تاوقتی‌که خودتان این‌طور بخواهید! باور کنید که دنیا حول شریک عاطفی‌تان نمی‌چرخد! شما دوستان‌تان، خانواده‌تان و مهم‌تر از همه خودتان را دارید. در طی این مدت بیشتر با دوستان و خانواده وقت بگذرانید. ورزش کنید. سرگرمی تازه‌ای پیدا کنید. فیلم و سریال تماشا کنید. کارهای بسیاری وجود دارند که می‌توانید به‌تنهایی انجام بدهید.

۱۲. با یکدیگر روراست باشید

چطور رابطه راه دور را حفظ کنیم

درباره‌ی احساسات‌تان، ترس، ناامنی، حسادت، بی‌عاطفگی، هرچه هستند، صحبت کنید. اگر تلاش کنید این احساسات را پنهان کنید، دیر یا زود این راز نابودتان می‌کند. سعی نکنید به‌تنهایی با این مسائل کنار بیایید. روراست باشید. اجازه بدهید طرف مقابل حمایتی را که نیاز دارید برای‌تان فراهم کند. بهتر است از همان آغاز مسئله را با یکدیگر درمیان بگذارید، نه وقتی که کار از کار گذشته است.

۱۳. از برنامه‌ی زمانی یکدیگر آگاه باشید

با آگاهی از زمان کاری و وقت‌های آزاد یکدیگر، می‌دانید چه موقعی برای پیام‌فرستادن یا تلفن‌کردن مناسب است و مزاحمتی برای طرف مقابل ایجاد نمی‌کند. بهتر است زمان‌های ویژه‌ی زندگیِ یکدیگر را بشناسید، مثل فرجه‌ی پیش از امتحانات پایان ترم، تعطیلات پایان ترم، سفرهای کاری مهم و… . این موضوع وقتی در ناحیه‌های زمانی متفاوتی زندگی می‌کنید، اهمیت ویژه‌ای دارد.

۱۴. فعالیت‌ یکدیگر را در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

عکس و پست‌های یکدیگر را در فیسبوک یا اینستاگرام لایک کنید. در صفحه‌های مجازی یکدیگر پیام بگذارید. توجه و علاقه‌تان را نشان بدهید. زیرنظرداشتن یکدیگر چیز بدی نیست حتی می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

۱۵. برای یکدیگر هدیه‌های مخصوص تهیه کنید

یادگاری تأثیر شگفت‌انگیزی دارد. فرقی نمی‌کند آویزی کوچک، جاکلیدی، عطر یا سی‌دی موسیقی باشد. آدم‌ها اغلب دانسته یا ندانسته به چیزهای کوچک در زندگی روزمره‌شان دلبستگی پیدا می‌کنند. این کاری‌ست که همه‌ی ما می‌کنیم؛ خاطرات‌مان را به اشیا گره می‌زنیم به این امید که هر زمان ذهن‌مان یاری نکرد با نگاه‌کردن یا لمس‌کردن آنها، خاطرات خوش را به‌یاد بیاوریم. بنابراین ممکن است چیزی که به چشم دیگران پیش‌پاافتاده و معمولی است، برای ما ارزش و اهمیت بسیاری داشته باشد.

۱۶. یک اَپ پیام‌رسان خوب داشته باشید

چطور رابطه راه دور را حفظ کنیم

این خیلی مهم است زیرا پیام‌های نوشتاری ساده‌ترین و رایج‌تری روش ارتباطی میان شماست. شما به اپلیکیشینی نیاز دارید که امکاناتی فراتر از ارائه‌ی کلمه‌ها و صورتک‌ها داشته باشد. اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی گوناگونی وجود دارند که می‌توانید به‌رایگان از آنها استفاده کنید. استیکرهای جذاب و بانمک این اپلیکیشن‌ها را به‌کار بگیرید.

۱۷. با پست سنتی نامه و هدیه بفرستید

برای یکدیگر کارت‌پستال و نامه‌های دست‌نویس بفرستید. هرازگاهی برای یکدیگر به‌روش سنتی هدیه ارسال کنید. می‌توانید در روز تولد، سالگردها و مانند آن با استفاده از خدمات ارسال گل، برای یکدیگر گل بفرستید. با خریدهای آنلاین یکدیگر را غافلگیر کنید.

۱۸. مثبت‌اندیش بمانید

برای حفظ رابطه‌ی راه دور باید پیوسته به آن انرژی مثبت تزریق کنید. بله، انتظار سخت است، شاید گاهی احساس تنهایی بکنید اما پیوسته به خودتان یادآوری کنید که نتیجه‌ی این شکیبایی چقدر شیرین و لذت‌بخش خواهد بود. برای اینکه مثبت اندیشی خود را حفظ کنید، همیشه قدردان باشید؛ قدردان اینکه کسی را دارید که دوستش داشته باشید و او هم شما را دوست دارد، قدردان همه‌ی چیزهای کوچک زندگی‌تان مثل نامه‌های درون صندوق پست، قدردان سلامتی و امنیت‌تان باشید.

۱۹. درباره‌ی دوست‌ها و آشنا‌ها صحبت کنید

گاهی حرف‌زدن درباره‌ی شایعات و حتی دری‌وری گفتن می‌تواند خیلی لذت‌بخش باشد.

۲۰. هر وقت می‌توانید تماس ویدئویی داشته باشید

نگاه‌کردن به چشمان یکدیگر و شنیدن صدای هم باعث می‌شود احساس کنید اوضاع روبه‌راه است و حس خوبی داشته باشید.

۲۱. برای یکدیگر نام‌های بانمک انتخاب کنید

چون کار بانمکی است و عشق و عاشقی‌تان را بیشتر می‌کند!


در ادامه بخوانید: چند راهکار برای داشتن یک رابطه ایده‌آل با همسرتان
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع lifehack
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 59 دیدگاه)
  1. سارا می‌گوید

    سلام خسته نباشید من نوزده سال دارم با دوست پسرم مدت یک سال و نیم در ارتباطیم و مشکلمون حرف زدن منه از اولش هم نمیتونستم درست حرفامو بزنم نمیدونم بهم میگه تو اصلا با من راجب چیزی حرف نمیزنی همش ساکتی حتی بحثیم میشه همش ساکت میمونی من واقعا نمیدونم چیکار کنم سعی خودمو میکنم ولی نمیشه البته من بیشتر وقتا خونم کار خاصی نمیکنم واقعا نمیدونم راجب چه چیزایی باید صحبت کنم خیلی واقعا سخته این بار چندمه همش بحثمون میشه سر این موضوع میشه کمکی بکنید

    1. الناز طرزمنی می‌گوید

      سلام سارای عزیز
      بهتره که دراین‌باره با مشاور صحبت کنی. اول باید مشخص بشه این مسئله در رابطه با دیگران مثلا دوستان و فامیل هم پیش می‌آد. شاید کلا آدم کم‌حرفی هستی. ولی جایی که با صحبت‌کردن قراره کمی شناخت ایجاد بشه، خوب صحبت نکردن مشکل‌سازه. اول بدون که تعداد آدم‌هایی که چنین مشکلی دارن کم نیست. دوم اینکه هرچیزی با تمرین بهتر می‌شه. درباره موضوع خاصی فکر کن و حتی از قبل تمرین کن و درباره همون موضوع صحبت کن (مثلا کتابی که خوندی و دوست داشتی یا فیلمی که دیدی). خوندن این مقالات می‌تونه بهت کمک کنه. اگر امکانش رو داری، حتما مشاوره بگیر. روش‌هایی برای دریافت مشاوره رایگان هم وجود داره. می‌تونی سرچ کنی درباش.

  2. Melimfz می‌گوید

    تقریبا یک هفتس که دوست پسرم رو ندیدم مهاجرت کرده کانادا و من هم چند ماه دیگه میرم پیشش ولی خیلی میترسم که این دوری باعث جدایی ما بشه بخاطر همین همش بهش گیر میدم و اونم میگه انقدر اذیتم میکنی که دلم برات تنگ نمیشه نمیدونم رابطمو چیکار کنم ولی میخوام پا برجا بمونه (۲۰سالمون هست)

  3. حمید می‌گوید

    سلام
    من چند ماه پیش با دختری آشنا شودم که امرکا زندگی میکنه من اوایل نمیخواستم باهاش رابطه احساسی پیدا کنم ولی متاسفانه از دستم در رفت اینکارو کردم با اینکه طرف خواستگارم داره منم تو ایران گیر کردم این بلای جونم شده افکارمو نمیتونم کنترل کنم همش مریضی همش گریه با این تو ایران همه چیز دارم هیچ‌لذتی دیگه از هیچی نمیبرم همه زندگیم شده ترس اضطراب اون همین رابطرو‌بامن داره نمیدونم واقعا چیکار کنم هرکاری میکنم به در بسته میخورم