۸ واقعیتی که باید درباره عاشق شدن در محل کار بدانید

0

واقعیت این است که خیلی‌ها در محل کار عاشق می‌شوند. عشق در محل کار، در ورای نظارت واحد مدیریت منابع انسانی رخ می‌دهد و نمی‌توان آن را کنترل و محدود کرد. شاید در انواع فیلم‌های کمدی-رمانتیک، نمونه‌هایی از این عشق‌ها را دیده باشید؛ عشق‌های فانتزی و پرشوری که بعد از دوره‌ای کش‌و‌قوس به یک ازدواج عالی ختم می‌شوند.

اما دوستان عزیز، باید قبول کنید که زندگی واقعی به‌ندرت شبیه فیلم‌ها پیش می‌رود. پس باید واقعیت‌هایی را درباره‌ی عاشق شدن در محل کار بدانید. واقعیت‌هایی که شما را از واکنش‌های ناشی‌گرانه دور می‌سازد و کمک‌تان می‌کند موقعیت‌های عشقی در محل کار را بهتر مدیریت کنید. در ادامه با واقعیت‌های عشق و عاشقی در محل کار بیشتر آشنا می‌شوید.

رونیکس

۱. بیشتر افراد از عشق در محل کار استقبال می‌کنند

کارمندان در محیط کار از عاشق شدن استقبال می‌کنند. حدودا ۲۷ درصد یا به‌عبارتی یک‌چهارم از افراد بدشان نمی‌آید که در محل کار دچار عشق و عاشقی بشوند و این حال را تجربه کنند. پس اگر در محل کار عاشق کسی شده‌اید، نترسید و احساس نکنید که چیز عجیب‌وغریبی پیش آمده است. اگر کمی فکر کنید راه و روش ابراز علاقه و پیش‌برد این عشق را پیدا خواهید کرد.


حتما بخوانید: کتاب تاریخ عشق؛ داستانی برای افرادی که در جستجوی عشق هستند

۲. عشق در محل کار بسیار رایج است

همان‌طور که در بند قبل هم اشاره شد، عاشقی در محل کار چیز عجیبی نیست. بسیاری از زوج‌ها در محل کار باهم آشنا شده‌اند و ازدواج کرده‌اند. شاید در ظاهر و کلام خیلی‌ها علاقه داشته باشند که میان کار و زندگی شخصی فاصله ایجاد کنند.

اگر از این افراد بپرسید که با عشق در محل کار موافق هستند یا خیر؟ قطعا می‌گویند که خیر و دوست دارند مرزهای مشخصی برای زندگی شخصی و کاری خود قائل بشوند، اما واقعیت چیز دیگری می‌گوید. عشق که حساب‌و‌کتاب نمی‌شناسد. محیط کار نیز گاهی ظرفیت بالایی برای عاشق شدن ایجاد می‌کند، پس کار دل را دست‌کم نگیرید.

۳. عشق در محل کار باید حساب‌وکتاب داشته باشد

خب ظاهرا هیچ‌کجا از عشق گریزی نیست. عاشقی حساب‌و‌کتاب ندارد اما اگر در محل کار دو نفر عاشق شدند باید این عشق را در چهارچوب محیط پیش ببرند. نباید اجازه بدهند که علاقه و حواشی آن تأثیری روی کارشان ایجاد کند.

بنابراین شاید بد نباشد در این مورد قوانینی در محل‌ کار وضع بشود. اختلاط موضوعات شخصی و کاری، هم در عشق و هم در کار خلل ایجاد می‌کند. وجود قوانین نوشته یا نانوشته در این زمینه برای کنترل اوضاع ایده‌ی بدی نخواهد بود.


حتما بخوانید: ۲۰ نشانه‌ای که می‌گوید نیمه‌ گمشده‌تان را پیدا کرده‌اید

۴. واحد منابع انسانی باید در جریان باشد

در این قسمت از چشم سازمان و محل کار به قضیه نگاه می‌کنیم. وقتی دو نفر در محیط کار عاشق می‌شوند و رابطه‌ای عاطفی پیدا می‌کنند، این احساس تازه می‌تواند روی کارشان تأثیرگذار باشد. منظور از تأثیرگذاری چندان مشخص نیست. چون عاشقی می‌تواند در برخی افراد منجربه حواس پرتی در محل کار شود و در بعضی دیگر به‌شکل انگیزه و اشتیاق نمود پیدا کند.

درهرحال آگاهی واحد منابع انسانی از روابط ایجادشده به افزایش بهره وری کمک زیادی خواهد کرد. مثلا گروه‌بندی‌های کاری، تشکیل گروه‌های مختلف برای پروژه‌های کاری و… با شناخت روابط افراد مؤثرتر صورت خواهد گرفت.

۵. رابطه‌ی عاطفی کارمند و رئیس اشتباه محض است

فارغ از بحث احساسات مختلف و ارزشی که رابطه عاطفی برای افراد ایجاد می‌کند، باید گفت که رابطه‌ی عاشقانه میان رئیس و مرئوس در محل کار جز دردسر چیزی نخواهد داشت.

این رابطه برای کارمند، رابطه‌ی باخت-باختی تمام‌عیار است. اگر رابطه حفظ شود و روزبه‌روز پرحرارت‌تر شود، حسادت احتمالی و نگاه‌های دیگران را در پی خواهد داشت و شایعات و زخم‌زبان‌ها در مورد تبعیض در محل کار و… بالا خواهد گرفت. اگر هم رابطه به‌خوبی پیش نرود، باز هم کارمند بیچاره می‌ماند و جایگاه کاری متزلزلی که مدیریت و ادامه‌ی آن دشوار شده است. پس یادتان باشد، دور عشق و عاشقی با رئیس را خط بکشید. مدیران محترم نیز سعی کنند وارد این قسم از عاشقی‌ها نشوند.


حتما بخوانید: ۶ نوع شخصیتی که هرگز نباید با آنها وارد رابطه‌ عاطفی شوید

۶. عشق در محل کار دردسر دارد

یادتان باشد، عشق و عاشقی شما در محل کار ممکن است به‌خوبی پیش نرود. اینجاست که هزارویک دردسر به سراغ‌تان می‌آید: غیبت‌ها و شایعات مختلفی که برای‌تان می‌سازند، نفرتی که بین شما و عشق سابق‌تان ایجاد می‌شود و… .

وقتی رابطه‌تان با فردی در محل کار شکراب می‌شود و دیگر خبری از عشق نیست، تأثیرات احتمالی این رابطه‌ی مخدوش، فعالیت‌های کاری‌تان را نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. پس فراموش نکنید که عشق و عاشقی دردسرهایی دارد که باید برای آنها آمادگی لازم را کسب کنید یا عطای عشق‌های این‌چنینی را به لقایشان ببخشید.

۷. عواقب عاشقی زنان را بیشتر تهدید می‌کند

زنان در محیط کار بیشتر تحت‌تأثیر عواقب روابط عاطفی قرار می‌گیرند. متأسفانه و به‌دلایل ریشه‌ای متفاوت، این تفکر وجود دارد که جاذبه‌های زنانه‌ی کارکنان مؤنث در روند کاری‌شان تأثیرگذار است. از همین روی، غیبت و شایعات مختلف درباره‌ی زنان معمولا بیشتر شنیده می‌شود.

شایعات و غیبت ازجمله اصلی‌ترین منابع تولید نفرت و بیزاری میان افراد هستند. پس زنان بیشتر درمعرض تأثیرپذیری از عواقب نامطلوب روابط عاطفی با دیگری هستند و اعتبار بهره‌وری آنها بیشتر تهدید می‌شود.


حتما بخوانید: ۵ اشتباه رایج و ۵ توصیه برای پایان دادن به یک رابطه عاطفی

۸. قوانین محیط کار چندان مفید نیست

زن و مرد در حال گفت‌وگو

واقعیت این است که عشق و عاشقی حال‌وهوای عجیبی دارد. کار دل را نمی‌توان در چهارچوب‌ها و برنامه ریزی ها گنجاند. کنترل و نظارت‌بر روابط احساسی افراد در محیط کار در عمل نشدنی است. اگر دو نفر عاشق بشوند نمی‌توان این احساس را با قوانین محیط کار سروسامان داد و نظارت کرد.

با عاشق شدن همکاران، کنترل اوضاع کمی دشوارتر می‌شود و نمی‌توان افراد را بی‌قضاوت و بدون پیش‌زمینه‌های فکری هدایت و ارزیابی کرد. چیزی که در کنترل روابط احساسی در محیط کار، کارساز واقع خواهد شد، ایجاد فرهنگ کلانی است که به اعضای حاضر در محیط کار، خط مشی‌های رفتاری مشخصی ارائه می‌کند.


در ادامه بخوانید: ۹ اشتباه ساده‌ای که هرگز نباید در محل کار مرتکب شوید
نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی‌خبرند. آداب معاشرت صحیح در محیط کار چگونه است؟ چطور از آسیب‌های پشت‌میزنشینی نجات پیدا کنیم؟
منبع bamboohr
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.