آسان ترین کشورها برای مهاجرت کدامند؟

26

سابقه‌ی مهاجرت انسان‌ها به زمان‌های بسیار دور بازمی‌گردد. بشر همواره برای به‌دست آوردن شرایط جدید و تجربه‌ای متفاوت نسبت به محل زندگی خود از شهر یا کشوری به شهر و کشور دیگر مهاجرت کرده است. چنانچه شما هم در فکر مهاجرت هستید، با این مقاله که به بررسی آسان ترین کشورها برای مهاجرت می‌پردازد همراه باشید.

اگر آماده‌ی شروع زندگی جدید در جایی دیگر هستید، احتمالا بدتان نمی‌آید نگاهی به فهرست آسان ترین کشورها برای مهاجرت بیندازید. تعداد کسانی که از کشور خود مهاجرت می‌کنند در همه جای دنیا رو به افزایش است. آیا می‌توان آنها را سرزنش کرد؟ اگر با مهاجرت شما به کشوری دیگر شانس تازه‌ای در زمینه‌ی تحصیل یا کار برایتان مهیا می‌شود، چطور می‌توانید آن را نادیده بگیرید؟

رونیکس

آیا تابه‌حال در خارج از کشور زندگی کرده‌اید؟ افراد زیادی آرزو دارند که در کشور دیگری با داشتن موقعیت شغلی بهتر یا آینده‌ای روشن‌تر زندگی کنند. اما خیلی از آنها طاقت قرار گرفتن در پروسه‌ی طولانی و مشقت‌بار مهاجرت را ندارند. پس چاره چیست؟ چرا برای فرار از روزمرگی‌ها و کسب تجربه به یک کشور جدید مهاجرت نکنیم؟ در ظاهر برنامه‌ی خوب و امیدوارکننده‌ای به‌نظر می‌رسد.

به چند دلیل می‌توان ایده‌ی مهاجرت به یک کشور جدید را مد نظر قرار داد. آدم‌هایی وجود دارند که کشور خود را ترک می‌کنند و در کشور دیگری مشغول به کار می‌شوند. برخی هم برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها مهاجرت می‌کنند. رؤیای عده‌ای دیگر نیز سفر به دور دنیا است و به همین خاطر از کشوری به کشور دیگر مهاجرت می‌کنند. حالا می‌خواهیم ۱۰ تا از کشورهای آسان برای مهاجرت را بررسی کنیم. این دسته‌بندی بر اساس میزان «راحتی» پذیرش مهاجر در کشور مقصد شکل گرفته است. همچنین به مزایای زندگی در کشور جدید نیز اشاره خواهیم کرد. می‌توانید حدس بزنید چه کشورهایی در این فهرست قرار دارند؟


حتما بخوانید: چرا علم می گوید تمام پولتان را خرج سفر کنید؟

۱۰. آرژانتین

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: آرژانتین

دوست دارید یه یک کشور پرماجرا و متفاوت مهاجرت کنید؟ آرژانتین با داشتن زیبایی‌های خدادادی‌اش منتظر ورود مهاجران جدید برای کشف و لذت بردن از آنها است. آرژانتین یکی از آسان ترین کشورها برای مهاجرت است. اگر طی ۵ سال زندگی در این کشور هیچ سوءِسابقه‌ی کیفری نداشته باشید، به‌‌طور خودکار ویزای مناسب برای کار کردن را دریافت خواهید کرد. مزایای آن چیست؟ آرژانتین برای شما و اعضای خانواده‌تان دسترسی عمومی به امکانات سلامتی و بهداشت، تحصیل، و وکالت قانونی رایگان را فراهم می‌کند.

۹. برزیل

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: برزیل

پنجمین کشور بزرگ جهان نیز یکی از آسان ترین کشورها برای مهاجرت است. کسانی که به‌دنبال مهاجرت کاری هستند، دوست دارند به‌خاطر اقتصاد قدرتمند برزیل، در این کشور زندگی کنند. اقتصاد برزیل در عرصه‌ی جهانی نیز به سرعت رو به پیشرفت است. مزیت دیگر این کشور داشتن آفتاب تابان و ساحل‌های دل‌انگیز است.


حتما بخوانید: وسایل مورد نیاز سفر؛ هر نوع سفری دقیقا چه چیزهایی نیاز دارد؟

۸. امارات متحده عربی

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: امارات متحده عربی

این کشور نفت‌خیز، یکی دیگر از آسان ترین کشورها برای مهاجرت در فهرست ماست که به شما اجازه‌ی اقامت دائم خواهد داد. این کشور به‌شدت به‌دنبال جذب نیروی کار است. امارات برای اکثر مهاجران آسیایی یک گزینه‌ی جذاب به حساب می‌آید. با وجود تمام برج‌های سر به فلک کشیده و فرصت‌های شغلی رو به افزایش، می‌توان به کشور امارات لقب «جنگل سیمانی» خاورمیانه را داد.


حتما بخوانید: تعریف اقامتگاه در قانون چیست و چه آثاری دارد؟

۷. سوئد

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: سوئد

وقتی صحبت از تحصیل باشد، سوئد پیشنهادهای خوشایندی خواهد داشت. تحصیلات در سوئد رایگان است و دانش‌آموزان مقطع دبیرستان برای مدرسه رفتن ماهانه ۱۸۵ دلار دریافت می‌کنند. این مسئله یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب سوئد برای بسیاری از مهاجران است. پروسه‌ی مهاجرت بسیار آسان است به طوری که می‌توانید آن را اینترنتی انجام دهید. البته باید با یک سوئدی یا مقیم قانونی در آنجا در ارتباط باشید. سن قانونی ۱۸ سال و داشتن پاسپورت معتبر نیز برای اقدام به مهاجرت لازم است.

۶. ایتالیا

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: ایتالیا

اگر آمادگی کافی برای پیوستن به فرهنگ منحصربه‌فرد و تاریخ غنی ایتالیا را دارید، همین حالا اقدام کنید. تنها کافی است مدارک لازم برای دریافت ویزا را فراهم کنید تا به یک مهاجر قانونی تبدیل شوید. برای خود یک خانه خریداری یا اجاره کنید. ایتالیا یکی از مقاصد جذاب گردشگری در اروپاست، اما هنوز به‌طور کامل از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ خلاصی نیافته است. با این حال، به بستنی جلاتو، پاستا و پیتزاهای اصیل، یک شات قهوه‌ی اسپرسو، مردمان خوش‌پوش و همین‌طور کولی‌ها فکر کنید! ایتالیا ما داریم می‌آییم!


حتما بخوانید: معرفی ۷ وب‌سایت برای یادگیری زبان ایتالیایی در هر سطحی

۵. نروژ

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: نروژ

اگر می‌خواهید در جایی زندگی کنید که مردم شاد و خونسردی دارد که آمار جرم و جنایت در میان آنها پایین است، نروژ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت شما خواهد بود. این کشور با دارا بودن منظره‌های بدیع و تماشایی، استاندارد بالای زندگی و همچنین تحصیلات رایگان، یکی از آسان ترین کشورها برای مهاجرت است. نروژ یکی از گزینه‌هایی است که هرگز از انتخاب آن پشیمان نمی‌شوید. نیازی به یادآوری نیست که نروژ یک سرزمین عجایب مدرن است.

۴. استرالیا

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: استرالیا

دورترین نقطه‌ی کره‌ی زمین نه‌تنها یکی از آسان ترین کشورها برای مهاجرت، بلکه مکان امنی به‌عنوان خانه‌ی دوم شماست. اینجا نه سرزمین رؤیاها بلکه سرزمین «هدف‌های زندگی» شماست. سیستم آموزشی مدرن، پرداخت دستمزد اضافه کاری حتی به کارآموزها، بهترین امکانات بهداشت و درمان، و انسان‌های دوست‌داشتنی استرالیایی همه و همه در این کشور یافت می‌شوند. اکثر مهاجران در استرالیا پیشنهادهای شغلی فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند که باعث ثبات شرایط آنها شده است.


حتما بخوانید: چگونه ارزان سفر کنیم؟

۳. نیوزیلند

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: نیوزلند

نیوزیلند به‌دنبال نیروی کار جوان است و احتمالا به همین دلیل از ورود مهاجران استقبال می‌کند. به نسبت اندازه، نیوزیلند هنوز کم‌جمعیت است. آمار ۴٫۵ میلیون نفر جمعیت در برابر سایر کشورها نظیر استرالیا که ۲۳٫۱ میلیون نفر جمعیت دارد رقم بسیار کمی است. صاحب خانه شدن در نیوزلند بسیار به صرفه است. اگر به‌دنبال راه اندازی کسب و کار خود در نیوزیلند هستید، به احتمال زیاد موفق خواهید شد. طبق گزارش امور سیاست خارجی این کشور در سال ۲۰۱۰، نیوزیلند با اقتصاد روبه‌رشدش، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به حساب می‌آید.

۲. بلژیک

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: بلژیک

احتمالا از دیدن این کشور در رتبه‌ی دوم شگفت‌زده شده‌اید. بلژیک دومین کشور مهاجرپذیری است که از سرانه‌ی تابعیت بالایی برای مهاجران در سراسر جهان برخوردار است. همچنین بلژیک رتبه‌ی اول فروش شکلات و الماس را در کل دنیا دارد. با این حساب، چه کسی دوست ندارد به این کشور مهاجرت کند؟ به هر حال، تا زمانی که اجازه‌ی کار در بلژیک را دارید می‌توانید به‌راحتی اقدام به دریافت اقامت کنید. اگر هنوز به‌دنبال کار هستید، اداره‌ی مهاجرت برای شما ویزای موقت صادر می‌کند. شاید بلژیک کشور بزرگی نباشد، اما در عوض بهترین شکلات‌ها و الماس‌ها را دارد که هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شوند.

۱. کانادا

آسان ترین کشورها برای مهاجرت: کانادا

بله، کانادا هنوز هم به‌عنوان محبوب‌ترین مقصد در فهرست آسان ترین کشورها برای مهاجرت قرار دارد. شما برای مهاجرت به اکثر کشورهای این فهرست نیاز به مهارت تخصصی و اشتیاق برای یادگیری دارید. این‌گونه است که صاحبان مشاغل مایل به استخدام شما خواهند بود و کانادا هم از این نظر مستثنی نیست. متقاضیان مهاجرت به کانادا در نظر داشته باشند که این کشور موقعیت‌های بیشماری برای کارکنان متخصص از هر گوشه‌ی دنیا دارد. مشاغل با درآمد بالا، مالیات و تورم پایین، سیستم بهداشتی و آموزشی بسیار با کیفیت، همه از مزایای زندگی در کانادا به شمار می‌آیند. کانادا بهترین مقصد روی زمین برای مهاجرت است.


در ادامه بخوانید: تحصیل در کانادا؛ شرایط پذیرش، هزینه‌‌ها و بورسیه
منبع insidermonkey
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 26 دیدگاه)
  1. Mojtaba می‌گوید

    ممنون عالی بود

  2. حمید می‌گوید

    این کشورها اتفاقا جزو گرانترینها هستند البته برای ما ایرانیها با این ارزش پول

    1. فرناز آشفته‌فرد می‌گوید

      بله، متأسفانه از زمان انتشار این مقاله تاحالا شرایط متفاوت‌تری رو تجربه می‌کنیم.

  3. مجید انصاری می‌گوید

    معرفی کشورهای مهاجر وزیر خوب بود . اما امکانات مورد نیاز برای مهاجرت را توضیح ندادید.

    1. فرناز تاج‌بخش می‌گوید

      سلام مجید عزیز؛
      ممنون از پشنهادتون به این موضوع رسیدگی میشه