بهترین کشورها برای مهاجرت کدامند؟

3

شاید فکر مهاجرت خیلی وقت است مثل خوره به جان‌تان افتاده و ذهن‌تان را درگیر کرده است، اما هنوز نمی‌دانید بهترین کشورها برای مهاجرت کدام کشورها هستند و باید کدام را برای اقامت انتخاب کنید. مهاجرت، به هر دلیلی که باشد، برای بسیاری، گزینه‌ای برای بهبودبخشی به سبک زندگی‌ است، به همین دلیل انتخاب مکان درست برای گذران زندگی اهمیت به‌سزایی دارد. عوامل زیادی در تصمیم‌گیری در این زمینه دخیل هستند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم با معرفی برخی از عوامل مؤثر در تصمیم گیری در زمینه‌ی مهاجرت، شما را یاری کنیم. پس با ما همراه باشید تا بهترین کشورها برای مهاجرت را به شما معرفی کنیم.

۱. اتریش؛ بهترین کشور دنیا برای زندگی و اقامت

شاید بد نباشد این مقاله را با وین، بهترین شهر دنیا برای زندگی شروع کنیم. با توجه به شاخص‌های کیفیت زندگی مرسر (Mercer)، که مجموعه‌ای از عوامل از جمله محیط اقتصادی و سیاسی را در نظر می‌گیرد، بهترین شهر جهان برای زندگی وین است.

رونیکس

هشت سال است که این عنوان به پایتخت اتریش، تعلق دارد. به قول دایان نار اِلفی (Diane Naar-Elphee): «وین شهری است که از همان ابتدای ورود شما را مسحور خود می‌کند و هرقدر در این شهر بمانید، این شیفتگی هم بیشتر می‌شود.» پس منتظر چه هستید؟

البته، در پژوهشی دیگر با همین موضوع، ملبورن استرالیا، به‌عنوان بهترین شهر برای زندگی شناخته شد و شهر وین به جایگاه دوم رفت.

وین، اتریش، بهترین کشورها برای مهاجرت

۲. نیوزیلند؛ دوستانه‌ترین

بعد از اینکه در شهر و کشور جدید جا افتادید شاید بعد از کار اولین چیزی که به آن فکر کنید، پیدا کردن دوست باشد. همین نیاز ما را به نیوزیلند، کشوری با بالاترین امتیاز در سرمایه‌ی اجتماعی می‌رساند. طبق نظر خوانندگان مجله‌ی Telegraph Travel، نیوزیلند نه‌تنها یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی است، بلکه بر اساس شاخص Prosperity Legatum، در رابطه با قدرت روابط شخصی، مشارکت مدنی و حمایت از شبکه‌های اجتماعی نیز بالاترین امتیاز را دارد.


حتما بخوانید: چگونه ارزان سفر کنیم؟

۳. گرینلند؛ جادارترین

'گرینلند، بهترین کشورها برای مهاجرت

اگر می‌خواهید از همه‌چیز (از همه‌چیز و همه‌کس به معنای واقعی کلمه) دور شوید، بهتر است به گرینلند (که متعلق به دانمارک است) بروید؛ جایی که تراکم جمعیت صفر در کیلومتر مربع است. جمعیت بزرگترین جزیره‌ی جهان چیزی حدود ۵۶ هزار نفر است. این سرزمین پهناور که حدود ۴۵۰۰ سال پیش قابل سکونت شده، رشته‌ کوه‌های بزرگ، روزهای طولانی تابستانی و فلات‌های خیره‌کننده‌ی آبی‌رنگ دارد. اگر گرینلند خیلی توجه‌تان را جلب نمی‌کند، شاید بد نباشد به فالکلند (دومین کشور کم‌جمعیت‌ جهان) و مغولستان (سومین کشور کم‌جمعیت‌ جهان) هم فکر کنید.

۴. فنلاند؛ امن‌ترین

اگر عاشق کریسمس و بابانوئل، شفق شمالی و مدار قطب شمال هستید، و از طرفی امنیت شخصی هم برایتان مهم است، شاید این کشور اسکاندیناوی برای زندگی شما مناسب باشد. طبق گزارش انجمن اقتصاد جهانی، فنلاند امن‌ترین کشور روی زمین است. این در حالی است که رتبه‌ی دیگر همسایگان اسکاندیناوی فنلاند نسبتا پایین‌تر است: نروژ در رتبه‌ی هفتم و سوئد در رتبه‌ی شانزدهم قرار دارد. در این فهرست بعد از فنلاند، امارات متحده عربی و ایسلند قرار دارند. برای کسانی که به امنیت اهمیت می‌دهند اما از سرما دل خوشی ندارند، امارات متحده عربی، جایگزینی عالی است.


حتما بخوانید: تابعیت و اصول آن در قانون اساسی

۵. کاستاریکا؛ شادترین

شاخص سرزمین شاد یا همان Happy Planet، کشورهای جهان را با در نظر گرفتن میزان خوشحالی مردم آنها رتبه‌بندی می‌کند و گرچه نروژ در میان کشورهای اروپایی بالاترین رتبه را دارد، اما در فهرست تمام کشورهای جهان، در رتبه‌ی دوازدهم قرار می‌گیرد. به همین دلیل کسانی که در جست‌وجوی شادی خالص و ناب هستند باید به کاستاریکا (رتبه‌ی اول فهرست) یا شاید مکزیک (رتبه‌ی دوم) یا حتی شاید هم کلمبیا، سومین کشور شاد در جهان مهاجرت کنند.

۶. کشورهای تک‌زبانه‌

شاید این فاکتور بیشتر از اینکه یکی از نشانه‌‌های بهترین کشورها برای مهاجرت باشد، نشان‌دهنده‌ی کشورهایی است که بهتر است به آنها مهاجرت نکنید، به‌خصوص اگر نمی‌خواهید بقیه‌ی زندگی جدیدتان ناچار باشید برای برقراری ارتباط با دیگران یک فرهنگ لغت با خود حمل کنید. در سیزده کشور فقط ۱۰ درصد از جمعیت می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند (ازجمله چین، الجزایر، یمن و شیلی)، اما ۴۵ کشور نیز وجود دارد که حداقل نیمی از مردم آن انگلیسی صحبت می‌کنند (مثل باربادوس، وَنیاتو و سنگاپور).


حتما بخوانید: ۱۷ سؤالی که به شما کمک می‌کند بهتر ارتباط برقرار کنید

۷. سورینام؛ سرسبزترین

سورینام، بهترین کشورها برای مهاجرت

اگر خشکی آب‌وهوا و نبود دارودرخت ناراحت‌تان می‌کند، باروبندیل‌تان را جمع کنید و به سورینام بروید، جایی که در آن ۹۵ درصد کشور از جنگل پوشیده شده است. آیا این کشور کوچک آمریکای جنوبی خیلی با سلیقه شما جور درنمی‌آید؟ می‌توانید میکرونزیا، با پوشش جنگلی ۹۲ درصدی را امتحان کنید. اما در نهایت هرجایی که خواستید بروید، به عمان نروید، جایی که در آن به معنای واقعی کلمه هیچ جنگلی وجود ندارد.


حتما بخوانید: کاهش استرس مسافرت با نکاتی که سفرتان را لذت‌بخش‌ می‌کند

۸. ایسلند؛ برابری جنسیتی

ده‌ها دلیل دیگر وجود دارد که چرا ایسلند می‌تواند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت باشد، اما اگر هیچ‌یک از این دلایل نتوانسته است شما را قانع کند، شاید این واقعیت که در این کشور جزیره‌ای برابری جنسیتی بیش از هر جای دیگری در جهان، حتی بیشتر از نروژ و سوئد، رعایت می‌شود، بتواند شما را مجاب کند.

مهاجرت به کدام کشورها سخت است؟

اتریش، کشوری که بهترین شهر برای زندگی را در خود جای داده، مقررات سختگیرانه‌ای برای مهاجرت دارد. اگر اهل کشوری باشید که عضو اتحادیه‌ی اروپا نیست، باید در یکی از شش گروهی که عمدتا بر اساس شغل دسته‌بندی می‌شوند قرار بگیرید. از شغل‌های مورد نیاز برای مهاجرت به اتریش می‌توان به سقف‌سازی، پرستاری و حتی متخصصین ماشین‌‌آلات فرزکاری اشاره کرد، که البته بااین‌وجود هم فقط می‌توانید ویزای دوساله بگیرید.

ماندگار شدن در ژاپن هم خیلی آسان نیست. ژاپن به‌خاطر نیاز به کارگران دارای مهارت‌های کاری پیشرفته کمی از سختگیری خود در پذیرش مهاجر کاسته است اما هنوز هم متقاضیان ورود به این کشور باید از شرایط خاصی برخوردار باشند. بعد از گرفتن ویزای کاری، باید خودتان را آماده کنید که برای گرفتن اقامت دائم، چندین سال (بسته به مهارت‌های کاری خود) صبر کنید.

مهاجرت به ایالات متحده هم اصلا کار ساده‌ای نیست. بدون وجود کارفرمایی که شما را استخدام کند یا خانواده‌ای که شما را در این راه یاری کند، برای گرفتن گرین‌کارت اقامت مجبورید دست به دامن «توانایی‌های خاص و فوق‌العاده» خود شوید.


در ادامه بخوانید: چرا مهاجرها کارآفرین‌ترند؟
منبع telegraph
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. فرناز می‌گوید

    این مطلب بیشتر جنبه ی فان و سرگرمی داشت . اگر کسی واقعا به دنبال مهاجرت باشه این مطلب براش هیچ کاربردی نداره . ممنون از وقتی که گذاشتین .

  2. همایون می‌گوید

    با سلام امیدوارم وقت بیشتر و اطلاعات کاربردی تری به دوستان خود هدیه دهید باشد کامیاب شوید

  3. فرزام می‌گوید

    با عرض سلام خدمت نیک اندیشان
    من یک جوان پسر 24 ساله دارای مدرک کارشناسی معماری هستم-از دانشگاه آزاد ارومیه-سربازی نرفته ام-مجرد هستم.(چیز دیگری لازم بود بفرمایید تا توضیح دهم)
    حالا من سوالم از هموطنان این است:
    1)من قصد دارم هرچه زودتر اگر بشود ادامه زندگی ام را بیرون از ایران ادامه دهم-نیّت دارم برم خارج هر چه زودتر بهتر
    اما….چند نکته:
    2)با چه عنوانی بروم؟
    3)کجا بروم؟دقیق بفرمایید
    4)شغلی بروم؟/یا تحصیلی؟
    >>> *نکات حائز اهمیت: ……لطفا کمکم کنید..دوست گرامی جان مادرت^^تا میتونی اطلاعات مختلف و درست مشاوره به من بده^^
    اما دغدغه اصلی چند ساله من: بحثی که چندین ساله 24 ساعته ذهن منو درگیر کرده این هست که >>اونجایی که میخواهم بروم باید لیست تمامی کارها و مشاغل را بدست بیاورم در آن سرزمین که#تقاضا و نیاز *زیاد* اما عرضه اش *کم*باشد.حتی اگر نیاز باشد دوباره از اول علم آموزی متختص آن را انجام میدهم.
    می خواهم تا جایی که میشود بهترین فاکتور ها را یکجا جمع کنم یعنی:
    1/ ارزش پولی آنجا بالاترین یا یکی از بالاترین پولها باشد
    2/ در شرایط کاری و ساعت کاری یکسان یا مشابه فلان کار در همه جای دنیا آنجا به فلان کارمند با همان شرایطی که در همه جای دنیا است= بیشترین پول(درآمد) و خدمت و غیره را به (او)ارائه دهند.
    3/ از لحاظ کیفیت مواد و وسایل و محصولات» *ارگانیک ترین*با کیفیت ترین و بهترین مواد را داشته باشد-مخصوصا در حوضه دارو و درمان و مواد غذایی سالم ترین مواد با قیمت مناسب ارائه و فراگیر باشد.
    4/ هزینه زندگی حتی با تهیه بهترین احتیاجات پایین ترین باشد بین جاهای دیگر دنیا-یعنی بهترین زندگی همه جانبه با معقولترین و تا حد امکان هزینه پایین باشد.
    *****کلا لپ کلام : میخواهم بدانم از هر جهت و همه ابعاد زندگی- مدینه فاضله ترین جاها کجاست-تا حد امکان همه چیز بهترین
    لطفا ااااااااااااااااااااااا-خواهش میکنم خواهش میکنم please-please…….^^

    لطفا با آرامش و صبر و حوصله به بنده و هزاران نفر مشابه بنده در کل دنیا پاسخ دهید.
    خدا اجرتون بده » خیلی دقیق با توضیح فراوان و حتی دانش بیشتر تا میتوانید بنده را رهنمایی کنید.
    @@@
    واقعا از صمیم قلب برای کسانی که با ذکات علمشون من و خیلی های دیگه را از گمراهی نجات دهند-سر نمازم خیلی خیلی دعاتون میکنم -خداوند یکتا عاقبت بخیر بفرماید شما را

    #مهاجرت#بهترین_ارز#تعویض تحصیلات و شغل#دقیق#نیاز#بهترین شهر#بهترین_کشور#بهترین_نقطه