سیبت را گاز زده ای ؟!

ارزش حقیقی استیو جابز به ثروت یا توانایی او در اداره ی یک سازمان موفق، که این روزها آرزوی همگان است ، نیست. ارزش جابز به نیروی ایمان او برای تغییر آینده است . او می دانست که زمان زندگی محدود است و نباید حتی یک ثانیه ی آن را از دست داد. بیماری سرطانش در پربارترین سالهای عمر، هر لحظه سایه ی پایان را تداعی می کرد. یک بار گفت :« این که می دونم به زودی می میرم ، قوی ترین ابزار دسته منه … چرا که کمکم می کنه تا بهترین هارو انتخاب بکنم.» شهامت داشت که فردا را آخرین روز بداند و طور دیگری بیاندیشد.انقلاب او در رفتارهای حرفه ای، منجر به تغییر تکنولوژی و تحول تمام الگوهای رایج اجتماعی شده است. او بر رفتار جمعی و فردی میلیون ها انسان در سراسر دنیا تاثیر گذاشته است؛ تاثیری که تا سالیان متمادی باقی خواهد ماند.

وقتی اخبار کناره گیری او و به مدت کوتاهی پس از آن ، فوت نا­به­هنگامش در 56 سالگی در رسانه ها پخش شد ، بسیاری از مردم دنیا از صمیم قلب متأثر شدند؛ زیرا او از آن دسته تئورسین های موفق یا کارآفرینان خلّاق و مبتکری که بر مدار ارزش های نظام سرمایه ای می درخشند، نبود. سادگی هایش در زندگی هرگز پایان نیافت. نزدیکانش می دانستند که او یک آزادی خواه و منتقد جدی، اما بدون جاروجنجال نظام های پر اشتباه کنونی است. در آخرین سخنرانی اش در دانشگاه اِستنفورد، دانشجویان را به داشتن یک روح آزاد توصیه کرد : « stay hungry , stay foolish »

آنچه انجام داد، برآمده ازباور او به خالق هستی بود و آنچه بر جای گذاشت، همه و همه ، در مسیر توسعه و تکامل کیفیاتی معنوی مانند ارتقاء شعور و آگاهی و انتقال سریع تجربیات انسانی ، متناسب با اقتضائات جهان امروز بود. برای همه ی ما شیوه ی استیو جابز در زندگی ، کار و رهبری او یادآور این نکته است که حتی در میان شلوغی های این دنیای پیچیده نیز، می توان یک اسطوره بود.

رونیکس

این مقاله گذری کوتاه است بر ده نکته ی کلیدی زندگی ِ استیو جابز که پایه های اصلی موفقیت در زندگی و نیز کسب و کار را تشکیل می دهد. امید که خواننده ی گرامی با مطالعه ی مقاله ی پیش رو، به باورِ قدرت و نیروی خود که خالق هستی به امانت نزدمان سپرده است برسد و با باورِ این نیرو و به کارگیری آن ، سیب های موجود در قدم به قدم زندگی اش را گاز زده و از آن نهایت لذت را ببرد.

برای مطالعه مقاله کامل به لینک زیر مراجعه کنید.

لینک دانلود مقاله

 

چطور در فضای آنلاین جذاب و حرفه‌ای بنویسیم؟
راهکارهایی برای اینکه جذاب، حرفه‌ای و تاثیرگذار بنویسیم.