کتاب پپ گواردیولا: پیروزی به عبارت دیگر؛ رازهای موفقیت یک نابغه فوتبال

0

شناسنامه کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: Pep Guardiola: Another Way of Winning: The Biography
  • عنوان کتاب به فارسی: پپ گواردیولا؛ پیروزی به­‌عبارت دیگر/ با مقدمه‌­ای از سر الکس فرگوسن
  • نویسنده: گیلم بالاگه
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

درباره‌ی کتاب

«کتاب پپ گواردیولا؛ پیروزی به عبارت دیگر» یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه‌ی فوتبال است؛ از جهتی معتبرترین هم هست، زیرا همراه با مقدمه­‌ای از الکس فرگوسن، یکی از موفق‌ترین و بزرگ‌­ترین مربیان تاریخ این رشته‌ی ورزشی است. در این کتاب، زندگی پپ گواردیولا را نه به‌­عنوان یک فوتبالیست و مربی بلکه به‌­عنوان یک انسان باید درنظر گرفت و مطالعه کرد. همچنین از رمز و رازهای موفقیت‌ چشم­گیر او در دوران کوتاه مربی‌گری‌اش آگاه شد. این کتاب، خود به‌تنهایی می­‌تواند یکی از کتاب­‌هایی باشد که در زمینه‌ی موفقیت و رشد کسب و کار و زندگی برای خواننده مفید است.

بخشی از کتاب

در «کتاب پپ گواردیولا؛ پیروزی به عبارت دیگر» آمده است: «دنیای پپ پر از شک و تردید است. تمام مشکل او مطالباتی است که هرگز نمی­‌تواند با آن­ها کنار بیاید و آن­ها را مرتفع سازد. این مسائل حتی زمانی که با دوستانش گلف بازی می­‌کند، روی راحتی خانه دراز کشیده است و با همسر و سه فرزندش فیلم تماشا می­‌کند، با او هستند و نمی‌­گذارند که بخوابد. پپ هرجا هست، همیشه کار می­‌کند، فکر می­‌کند و تصمیم می­‌گیرد و همیشه تحت سؤال قرار می­‌گیرد و تنها راهی که می­‌تواند از کار و انتظارات سنگینش جدا شود این است که پیوندهایش را کاملا قطع کند.»

رونیکس

معرفی فصل­‌های کتاب

در بخش اول کتاب چرایی ترک باشگاه پپ و دلایل آن بررسی شده است. در بخش دوم، با زندگی گواردیولا آشنا می‌شویم؛ از کودکی او و گام نهادن در کوچه و خیابان دهکده‌ی کوچک‌شان -سنت سباستین- و بهشت موعودش گرفته تا اولین حضور در لاماسیا و نیوکمپ و ادامه‌ی زندگی‌اش تاکنون. فصل سوم کتاب، اوج آن است. اوج انتظاری که از یک کتاب داریم و اوج زندگی و فرازوفرودهای پپ در دوران پرتلاطم مربیگری و تقابل او با چالش‌های مختلف.

فصل آخر کتاب، دوران پسابارسایی او را روایت می‌کند؛ ترک بارسلونا، نیوکمپ و آن همه موفقیت و افتخار. پایان بخش این کتاب مهیج و آموزنده است، زیرا زندگی و چالش‌های یک نابغه را برای خواننده به تصویر می‌کشد.

آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب پپ گواردیولا؛ پیروزی به عبارت دیگر» نه‌تنها برای علاقه­‌مندان به ورزش و مخصوصا فوتبال و مربیان جوان، بلکه برای تمام کسانی است که می­‌خواهند در کار و زندگی‌شان موفق شوند. حتی مدیرانی که باید سازمان و نیروی منابع انسانی تحت نظر خود را مدیریت کنند، می‌تواند از این کتاب ارزشمند بهره‌مند شوند. اینکه چگونه تفکر کنید، انتخاب کنید، تلاش کنید و در مواقع بحران و در مواجه با چالش­‌ها و همچنان­‌که فلسفه‌­ی ذهنی خودتان را دارید، بر اصول خود پایبند باشید از آموزه‌های مهم این کتاب است.


در ادامه بخوانید: کتاب ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌اکس و تلاش برای آینده‌ای شگفت‌انگیز
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.