آشنایی با تفریحات استانبول؛ ۳ تفریحی که نباید از دست داد

0

استانبول یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای ترکیه است. زیبایی‌های این شهر فقط به بافت تاریخی شهر و مکان‌های قدیمی‌ای که در خود جای داده است خلاصه نمی‌شود. بلکه با خرید تور استانبول از علی بابا می‌توانید از تفریحات بسیار متنوعی بهره‌مند شوید و سفری سراسر شادی و هیجان را سپری کنید. البته که این تفریحات شامل بازدید از مکان‌های توریستی نیز می‌شود. اما در این مطلب سعی داریم به معرفی برخی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در استانبول داشته باشید بپردازیم و توضیحاتی را درباره آن‌ها ارائه کنیم.

۱. تفریحات آبی

اولین تفریح آبی که برای همه نیز مناسب باشد را می‌توانید با سوار شدن بر کشتی‌های کروز تجربه کنید. با خرید تور استانبول می‌توانید از گردش‌های آبی در این شهر ساحلی بهره‌مند شوید. این کشتی‌ها که اغلب در تنگه بسفر اقامت دارند گاهی امکاناتی نظیر موسیقی زنده هم دارند. بنابراین با رفتن به اسکله‌های شهر و سواری بر این کشتی‌های می‌توانید چندساعتی را در دریا به شادی و هیجان بگذرانید و برای خود و همراهانتان خاطره‌ای شیرین بسازید.

رونیکس

اما در کنار کشتی‌های کروز باید بگوییم که شهر استانبول به دلیل آب و هوای مطبوعی که دارد بهترین پارک‌های آبی را در خود جای داده است. اغلب آن‌ها میزبان تمامی گروه‌های سنی هستند و بخش‌هایی مجزا برای کودکان دارند. بنابراین از بابت سرگرمی فرزندانتان هم خیالتان آسوده خواهد بود. فقط کافی است بهترین و نزدیک‌ترین پارک آبی به هتل‌تان را پیدا کنید و انواع بازی‌های آن را تجربه کنید.

لازم به ذکر است که منظور از تفریحات آبی فقط آن‌هایی نیستند که خودتان به طور مستقیم با آب سر و کار داشته باشید. بلکه در شهر استانبول یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های منطقه قرار دارد. تنوع گونه‌های آبی در این مکان فوق‌العاده زیبا می‌تواند شما و خانواده‌تان را به خود مجذوب کند. همچنین در پارک آبی دلفین‌ها نیز برنامه‌های جالبی توسط این موجودات هوشمند اجرا می‌شوند که تجربه دیدن آن‌ها هم خالی از لطف نیست.

۲. رستوران و کافه‌گردی

از جمله بهترین اجزای تشکیل‌دهنده‌ بافت شهر استانبول کافه‌های زیبا و رستوران‌های آن هستند. شما می‌توانید در عین حال که مشغول پیاده‌روی و مشاهده زیبایی‌های کوچه پس کوچه‌های استانبول هستند به کافه‌های قدیمی یا مدرنی برسید که در گوشه‌ای با مشتریان خون‌گرمشان مشغول کار هستند. بنابراین یکی از بهترین تفریحاتی که با خرید تور استانبول به دست خواهید آورد داشتن تجربه‌ای نزدیک با فرهنگ مردم ترکیه از این طریق است.

با تور بدروم از سفر لذت ببرید

علاوه بر این‌ها استانبول غذاهای محلی بسیار لذیذی دارد. به طول مثال یکی از بهترین آن‌ها کباب معروف ترکی یا دونر کباب است. این خوراک به طول معمول ترکیبی از گوشت و مرغ و یا هرکدام از آن‌ها به طور جداگانه است. اما چیزی که تجربه میل کردن این غذا را در استانبول خاص و خاطره‌انگیز می‌کند وجود شیوه‌های پخت مخصوص و ادویه‌ها و چیزهایی است که هر رستوران دستور ویژه خودش را در آن استفاده می‌کند.

شاید خوردن خوراکی‌های خوشمزه، به خودی خود تفریح نباشد اما بی‌شک تفریحات‌تان را لذت‌بخش‌تر می‌کند. مثلا پس از گردش در مکان‌های تاریخی نوشیدن یک چای خوش‌طعم به همراه باقلوای استانبولی، برای ادامه بازدیدها، سرحالتان نگه می‌دارد. ضمنا طعم کباب‌های معروف ترکی، تا مدت‌ها زیر دندان‌تان خواهد بود و شما را مشتاق سفر به استانبول می‌کند.‌

۳. بازدید از مکان‌های دیدنی

شهر استانبول با این‌که در سال‌های اخیر توانسته با پیشرفت‌های دنیا به روز شوید اما در عین حال بافت تاریخی خودش را نیز حفظ کرده است. بنابراین یکی از اصلی‌ترین تفریحات هر مسافری در تور استانبول بازدید از مکان‌ها و گوشه‌های تاریخی این شهر زیبا است. شاید هم از همان ابتدا دیدن مساجد عظیم و مجلل استانبول مانند ایا صوفیه یا مسجد آبی برای شما جذاب‌تر از تفریحات ساحلی بوده است. پس بهتر است قبل از سفر لیستی از مکان‌های تاریخی این شهر پیدا کنید و چند روزی از سفر خود را به بازدید و گشت و گذار در این سازه‌های زیبا و اعجاب‌انگیز بگذرانید. مطمئن باشید خاطراتی که بعد از این بازدیدها به دست می‌آورید ارزش گذراندن زمان زیادی را دارند.

چرا خرید آنلاین تورهای مسافرتی مرسوم و به صرفه است؟

سخن پایانی

استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. اما این اهمیت به سادگی به دست نیامده است و برای خودش دلایل بسیار زیادی دارد. بنابراین بدیهی است که می‌توانید در این شهر تفریحات سرگرم‌کننده‌ی زیادی را متناسب با سلیقه شخصی‌تان پیدا کنید. فرقی نمی‌کند شما اهل خرید کردن و گشت و گذار در بین فروشگاه‌ها باشید یا بازدید از مراکز تاریخی را ترجیح دهید. به هرحال با خرید تور استانبول از علی بابا می‌توانید به تمامی این‌‌ها به طور کامل برسید. شاید شما به خوردن خوراکی‌ها و تجربه‌ طعم‌های تازه علاقه‌مند باشید. در این صورت بهترین گزینه برای داشتن تفریحی جالب و خاطره‌انگیز برای شما گردش در خیابان‌های استانبول و سرگرم شدن در کافه‌ها و رستوران‌های این شهر است. با انتخاب درست اهداف و مکان‌هایی که قصد دارید در طول سفر از آن‌ها بازدید کنید در وقت خود صرفه‌جویی زیادی می‌کنید. پس بهتر است این کار را پیش از شروع سفر انجام دهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.