قیمت کنتاکتور و تجهیزات الکتریکی در شرایط تحریم

0

به دنبال قیمت کنتاکتور و سایر تجهیزات الکتریکی هستید؟

بسیاری از صنعتگران برای تهیه تجهیزات برقی و صنعتی در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم‌های سخت موجود، دچار سردرگمی هستند و نمی‌دانند چه فروشگاه‌هایی را برای خرید محصولات خود انتخاب کنند. این شرایط به قدری پیچیده است که ممکن است قیمت کنتاکتور در یک فروشگاه چند برابر قیمت در یک فروشگاه دیگر باشد. از این رو، قبل از خرید باید با تحقیقات مناسب، یک فروشگاه مناسب و مطمئن را برای خرید انتخاب کرد. البته، محصولاتی که با قیمت‌های متفاوت و گزاف به فروش می‌رسند، تنها شامل کنتاکتور نیستند و تجهیزات دیگری نظیر کلید اتوماتیک، آمپر، خازن و غیره را نیز شامل می‌شوند.

بهانه فروشگاه‌هایی که این محصولات را با چند برابر قیمت به فروش می‌رسانند تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بوده که تا حدودی هم حق دارند؛ اما، نه به این معنی که قیمت‌ها را تا این حد بالا ببرند. با این حال در بین فروشگاه‌های گران‌فروش برخی از فروشگاه‌های آنلاین نظیر تسلاکالا در حال فعالیت هستند که بدون حضور دلال‌ها و واسطه‌ها تجهیزات برقی را با قیمت کارخانه به دست مشتریان می‌رسانند. در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید تا شما را با برخی از تجهیزاتی که در شرایط تحریم کمیاب هستند و در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، آشنا کنیم.

کنتاکتور

یکی از تجهیزات کمیابی که این روزها در کمتر فروشگاهی یافت می‌شود کنتاکتورهای باکیفیت و ساخت کره‌جنوبی هستند. همانطور که می‌دانید کنتاکتور وسیله‌ای است که چند هدایت‌کننده الکترومغناطیسی در آن به یکدیگر متصل شده‌اند و هنگام بروز خطا در مدار و نوسان فشار برق وظیفه قطع و وصل کردن اتصال مدارها را بر عهده دارد. قیمت کنتاکتور در فروشگاه آنلاین تسلاکالا در حد استاندارد و عرف بازار است و بر حسب مدل‌های مختلف چیزی حدود 50 هزار تومان الی ۳ میلیون تومان می‌باشد.

رونیکس

این کنتاکتور به دلیل مجهز بودن به کلید اتوماتیک کاربردهای زیادی دارد که یکی از آن‌ها در تابلوهای برقی صنعتی است. یکی از ویژگی‌های کنتاکتورها امکان تنظیم دستی آن‌ها می‌باشد؛ به گونه‌ای که می‌توان سرعت قطع و وصل در زیر مدار آن‌ها را تا سقف 3000 بار در مدت افزایش داد، بدون آنکه آسیبی به کنتاکتور برسد. معمولا، بهترین نوع کنتاکتورهای را شرکت هیوندای کره‌جنوبی تولید و به تمام بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

کنتاکتور هیوندای و ساختار آن

یکی از مولفه‌های مهم در کنتاکتورها ایمنی آن‌ها می‌باشد. به این معنی که در کنتاکتورها تمام جریان‌ها و مدارهای الکتریکی باید به طور ایمن و حفاظت‌شده قطع و وصل شوند. برخی از مدارهای الکتریکی به دلیل فشاری که تحمل می‌کنند در طول 1 دقیقه ممکن است بارها نوسان داشته باشند. از این رو، کنتاکتورهای باید با قابلیت‌هایی که در آن‌ها تعبیه شده جریان‌ها را به درستی تنظیم و در مواقع لزوم جریان‌ها را به طور مداوم کم و زیاد کند. قیمت کنتاکتور هیوندای نیز بستگی به میزان عملکرد و کیفیت آن دارد.

این کنتاکتور به دلیل قابلیت تنظیم جریان مدارها و قطع و وصل کردن مداوم آن جزو بهترین کنتاکتورهای شناخته شده در جهان می‌باشد. این کنتاکتور دارای جریان‌های مغناطیسی بوده و به کمک آن به راحتی بوبین‌ها را تحریک می‌کند تا اتصال یا انفعال تیغه‌ها با یکدیگر انجام شوند. کنتاکتور هیوندای اینکار را با دخالت به موقع خود و اعمال ولتاژ مناسب انجام می‌دهد. شرکت هیوندای این کنتاکتورها را در مدل‌های خازنی، فرمانی و قدرتی تولید و عرضه می‌کند.

مشخصات خاص کنتاکتورهای هیوندای

شرکت کره‌ای کنتاکتور هیوندای را با وجود ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربفردی که دارد آن را با نازل‌ترین قیمت‌ عرضه می‌کند. قیمت کنتاکتور هیوندای بستگی به کیفیت و موادر استفاده از آن دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم تنها چند فروشگاه معتبر نظیر تسلاکالا در سطح کشور اقدام به فروش این محصولات باکیفیت کرده‌اند. شرکت هیوندای باوجود تحریم‌های بین‌المللی هنوز فعالیت‌های خود را با فروشگاه‌های ایرانی به طور کامل قطع نکرده و با کمک واسطه‌های اقتصادی محصولات خود را به ایران عرضه می‌کند. محصولات این شرکت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی نصب شوند.

این کنتاکتور در کنار محصول اصلی خود، دارای چندین لوازم جانبی نیز هست که در هنگام خرید قابل تهیه هستند. این لوازم شامل کلید اتوماتیک، کاور ایمنی جلویی، تایمر الکتریکی، پارازیت‌گیر، کنتاکت کمکی و اینترلاکت مکانیکی می‌شوند. جالب است بدانید با وجود این تجهیزات جانبی قیمت کنتاکتورهای هیوندای باز هم مقرون‌به‌صرفه است.

کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک یکی از مهمترین ابزارهای برقی است که در بسیاری از کارخانجات صنعتی کاربرد داشته و وظیفه آن حفاظت از دستگاه‌های برقی نظیر مدارهای روشنایی، سیم و کابل‌های مدار و دستگاه‌های صنعتی می‌باشد. قیمت کلیدهای اتوماتیک نیز مانند قیمت کنتاکتور بستگی به کیفیت ساخت و قابلیت‌های آن دارد. معمولا، در کارخانجات صنعتی به دلیل فشار بالای برق از این کلیدها به وفور یافت می‌شود. این کلیدها دارای قابلیت تنظیم اتوماتیک و حتی دستی هستند و در مواقعی که ولتاژ برق بالا رود به سرعت جریان برق را قطع می‌کند تا آسیبی به دستگاه‌های صنعتی وارد نشود.

تفاوت این کلیدها با کلید معمولی در رله‌ای است که در نمونه‌های اتوماتیک تعبیه شده است. کلیدهای معمولی صرفا وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق را به طور دستی دارند. این درحالی است که کلیدهای اتوماتیک علاوه‌بر سیستم اتصال پیشرفته مجهز به کنتاکت‌های فرعی نیز هستند که از طریق آن‌ها می‌توان وضعیت کلیدها را توسط چراغ‌های چشمک‌زن سیگنال در اتاق فرمان مشاهده کرد.

بانک خازنی

بانک خازنی، همانطور که از نامش پیداست، مجموعه‌ای از خازن‌ها است. قیمت این خازن‌ها نیز مانند قیمت کنتاکتور بستگی به قابلیت و کیفیت ساخت آن‌ها دارد. این خازن‌ها بیشتر در مراکز صنعتی، شبکه‌های انتقال انرژی، شبکه توزیع و غیره به کار می‌روند. از بانک‌های خازنی جهت کنترل ضریب قدرت شبکه، اندازه‌گیری مقادیر اختلاف زمان، میزان موج ولتاژ و جریان آن‌ها استفاده می‌شود. اگر بخواهیم بانک‌های خازنی را به طور ساده تعریف کنیم، اینگونه می‌گوییم که بانک‌های خازنی انرژی برق را در مدارهای خود ذخیره و در صورت نیاز به مدارها و شبکه انتقال می‌شوند.

این کار باعث شده است تا توان غیر مفید در این خازن‌ها ذخیره شود؛ به گونه‌ای که الکتروموتورها دیگر مجبور به دریافت برق مورد نیاز خود از شبکه‌های اصلی برق نظیر شبکه برق اصلی شهری نمی‌شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با عوامل موثر در تعیین قیمت کنتاکتور و سایر تجهیزات برقی آشنا کردیم. متاسفانه، تحریم‌های بین‌المللی منجر به کاهش واردات به کشور و در نتیجه افزایش قیمت‌ بسیاری از محصولات الکتریکی و شیوع قیمت‌گذاری سلیقه‌ای در این حوزه شده است. اما هنوز برخی از فروشگاه‌های معتبر مثل تسلاکالا هستند که با ارائه خدمات منحصربفرد و قیمت‌های معقول، نیاز فعالان این صنعت را تا حد زیادی برطرف کرده‌اند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.