صنایع دستی فیروزه کوبی سوغات محبوب اصفهان

0

اگر از علاقمندان صنایع دستی و هنری هستید، اگر تصمیم دارید به اصفهان سفر کنید و سوغاتی نفیس برای عزیزانتان تهیه کنید، اگر تصمیم دارید برای عزیزی در داخل یا خارج از ایران هدیه‌ای ارزشمند و به یادماندنی تهیه کنید صنایع دستی فیروزه کوبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هنرمند فیروزه کار با اجرای فیروزه کوبی روی مس آثار زیبا و چشم نوازی را به وجود می‌آورد که هر بیننده‌ای از تماشای آن لذت شگفت زده خواهد شد.

فیروزه کوبی سوغات ارزشمند اصفهان

هنر فیروزه کوبی تلفیقی از سنگ فیروزه و ظروف مس است. صنایع دستی فیروزه کوبی یکی از بهترین سوغات اصفهان شناخته می‌شود که فروش بالایی را در بازار هنرهای دستی ایران به خود اختصاص داده است. این هنر بسیار ارزشمند بوده و برای تزیین بشقاب، گلدان، تنگ، سنگاب و انواع ظروف مسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله آثار پرفروش فیروزه کوبی می‌توان به شکلات خوری فیروزه کوبی ، آجیل خوری فیروزه کوبی ، گلدان فیروزه کوبی، آینه و شمعدان فیروزه کاری اشاره کرد. فیروزه کوبی یکی از نفیس‌ترین و باارزش‌ترین صنایع دستی اصفهان به شمار می‌رود که شما می‌توانید این محصول را به عنوان سوغاتی خریداری کرده و به عزیزانتان کادو دهید و یا برای تزیین نمای منزل خود به کار ببرید. هنر فیروزه کاری نه تنها جنبه تزیینی دارد بلکه می‌توان از آن استفاده نیز کرد. فیروزه کوبی حامد کریمی به عنوان یکی از برندهای معتبر فیروزه کوبی اصفهان کلیه محصولات خود را به صورت شناسنامه دار و ضمانت 10 ساله به بازار عرضه می‌کند.

رونیکس

مراحل تولید صنایع دستی فیروزه کوبی

برای تولید فیروزه کوبی از فلز مس صاف و یکدست و فاقد هیچ گونه خط و خش استفاده می‌شود. همچنین فیروزه‌های به کار رفته در این صنایع دستی خرده فیروزه‌هایی هستند که در کارگاه‌های فیروزه تراشی قابل استفاده نیستند. برای دادن جلوه به این محصول نیاز به دقت بسیار زیادی است و باید تمامی قطعات فیروزه با ظرافت و دقت فراوانی در کنار یکدیگر قرار گیرند. همین طور تکه‌های فیروزه باید با سطح ظرف تناسب داشته باشد تا جلوه زیبایی پیدا کند.

قرار دادن تکه‌های سنگ فیروزه در کنار یکدیگر بر روی ظرف به وسیله لاک گردویی یا چسب فیروزه کوبی صورت می‌گیرد که با گرما نرم شده و هنرمند قادر خواهد بود تکه‌های فیروزه را در کنار یکدیگر بر روی ظرف بچسباند. این کار نیاز به وقت و دقت بسیاری دارد تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود. هر چه سایز سنگ‌های فیروزه با یکدیگر مساوی‌تر باشد این قطعات با فاصله‌ای کمتر در کنار یکدیگر قرار گرفته و جلوه‌ای زیبا به ظرف می‌دهد و ارزش آن نیز افزایش می‌یابد.

بعد از قرار گرفتن قطعات فیروزه در کنار یکدیگر بر روی سطح فیروزه‌ها سمباده کشیده می‌شود تا سطحی صاف و یکدست به وجود بیاید. پرداخت کاری باعث می‌شود که رنگ فیروزه‌ای سنگ‌ها براق‌تر شده و چشم نوازتر گردد. در انتهای کار سطح ظرف برای درخشان‌تر شدن و مقاوم‌تر شدن با استفاده از لایه‌ای از پلی استر پوشانده خواهد شد.

قیمت فیروزه کوبی

سنگ فیروزه علاوه بر جنبه زیبایی، بسیار آرامش بخش است. تماشای رنگ فیروزه‌ای موجود در این صنایع دستی و هنر نهفته در آن، حس رضایت زیادی را در افراد ایجاد می‌کند. این ظروف که با ظرافت بسیار زیادی طراحی می‌شوند و از نظر مادی نیز بسیار ارزشمند هستند.

فیروزه کوبی به دلیل استفاده از مواد مرغوب و ظرافت در طراحی قیمت بالایی دارد. این ظروف یکی از گرانقیمت‌ترین و مشهورترین سوغات اصفهان است که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. تولیدات فیروزه کوبی انواع و اقسام مختلفی از جمله تنگ، کشکول، گلدان، شکلات خوری، سرویس چای خوری فیروزه کوبی، آجیل خوری، سنگاب، سنبلدان، گزخوری، قندان و … دارد که هر کدام ابعاد متفاوتی دارند. از جمله اصلی‌ترین دلیل تفاوت قیمت محصولات این صنایع دستی مواد به کار رفته در ساخت این ظروف و میزان ظرافت موجود در طراحی آنهاست.

خرید ظروف فیروزه کوبی

در این مطلب به معرفی هنر فیروزه کوبی و آشنایی با تولیدات این صنایع دستی پرداختیم. اکنون آشنایی کافی برای خرید فیروزه کوبی را به دست آورده‌اید و می‌توانید این سوغاتی باارزش را برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید. توصیه می شود که پیش از خرید این محصول به میزان کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن و میزان ظرافت در طراحی آن توجه زیادی کنید.

پس از خرید صنایع دستی فیروزه کوبی باید روش نگهداری از ظرف را به خوبی رعایت کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید:

  • در شستشوی ظروف فیروزه نباید از مواد شیمیایی استفاده شود.
  • از قرار گرفتن آن در برابر تابش نور آفتاب جلوگیری کنید.
  • از قرار دادن انواع روغن، عطر، مواد آرایشی و شیمیایی در مجاورت این ظروف خودداری کنید.

در صورت مراقبت اصولی، سنگ‌های فیروزه برای سال‌ها رنگ زیبای خود را خواهند داشت.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.