درمان ریزش مو [بررسی علت ریزش موی شدید + معرفی 5 قرص ریزش مو]

0

تمامی افراد در طول روز تعدادی از تار موهای خود را از دست خواهند داد، ولی ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که تعادل بین ریزش و رویش مو به هم بخورد و موجب کاهش تراکم آن شود. راهکارهای خانگی و شیمیایی زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد که می توان گفت، مصرف انواع قرص ریزش مو و مکمل های ریزش موی موجود در بازار، ساده ترین راه آن می باشد. اینکه علت ریزش مو چیست و بهترین قرص ریزش مو کدام است؛ موضوعاتی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

با این حال، اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، خواندن مطلب بهترین قرص ریزش مو چیست؟ [قویترین داروی رشد مجدد مو] را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مطلب، به خواص و ترکیبات مکمل های هیرویت، رینفولتیل، پرفکتیل، فولیکوژن و ویتامین فور هیر پرداخته شده است.

درمان ریزش موی شدید

اگر از تأثیر علل بدیهی ریزش مو مانند استرس و فشار عصبی، آسیب ناشی از حرارت بالای وسایلی مانند سشوار و اتو مو و یا بستن محکم موها بگذریم، می رسیم به تاثیری که تغذیه در ایجاد این مشکل دارد. یکی از عوامل موثر بر ریزش مو، تغذیه و رژیم غذایی نادرست است. توجه به مصرف پروتئین و مواد مغذی برای داشتن موهایی سالم در کنار کنترل استرس و فشار عصبی می تواند منجر به درمان ریزش مو شود. تارهای مو از جنس پروتئین هستند، پس برای تقویت آن ها مصرف تخم مرغ، گوشت، مرغ، ماهی و حبوبات که منابع غنی از پروتئین هستند، می تواند مفید واقع شود.

رونیکس

یکی از دلایل ریزش مو در بانوان را می توان فقر آهن تلقی کرد. مصرف قرص آهن در کنار مواد خوراکی نظیر جگر گاو، اسفناج، حبوبات، کشمش، ماهی و … تامین کننده آهن بدن خواهد بود. مصرف ویتامین های گروه B، E و امگا 3 نیز برای داشتن موهای سالم و شاداب همواره پیشنهاد می شود.

درمان ریزش مو در نتیجه شناسایی عامل آن حاصل خواهد شد. ژنتیک، تیروئید، سرطان، مصرف داروهای شیمی درمانی، تغییرات هورمونی، تغذیه ناسالم و … از عوامل اساسی ریزش مو محسوب می شوند. زمانی می توانیم برای ریزش مو اقدام نماییم که علت آن را شناسایی کرده باشیم.

اما آنچه مسلم است، ریزش موی ناشی از عدم بهره مندی از مواد غذایی کافی را می توان با مصرف مکمل های ریزش مو جبران نمود. در ادامه، بهترین قرص های ریزش مو را به شما معرفی خواهیم نمود. پس با ما باشید تا در مورد ترکیبات مکمل های هیرویت، رینفولتیل، فولیکوژن، پرفکتیل و ویتامین فور هیر و اثربخشی آنها در درمان ریزش مو بیشتر بدانید.

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

مشکل ریزش مو که امروزه بسیار شایع شده است، نگرانی های زیادی را به دنبال دارد و گاه باعث از دست رفتن اعتماد به نفس افراد می شود. سوالاتی از قبیل اینکه برای درمان ریزش مو چه ویتامین هایی را باید مصرف کنیم؛ کدام قرص ریزش مو بیشترین اثربخشی را در درمان ریزش مو دارد؛ مکمل های اصل ریزش مو را از کجا بخریم؛ سوالاتی هستند که بسیار آنها را از زبان افراد مختلف می شنویم.

تنوع قرص و مکمل های موجود در بازار از انواع برندها، انتخاب را سخت کرده است و اخباری که راجع به قرص های تقلبی در بازار می شنویم، به سخت تر شدن این موضوع دامن می زند. در ادامه، 5 قرص ریزش موی شگفت انگیز را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید گزینه مناسب را با بررسی آنها و پس از مشورت با پزشک انتخاب نمایید.

مکمل های خارجی ریزش مو

تنوع مکمل های موجود در بازار به اندازه ای است که وقتی با مشکل ریزش مو مواجه می شوید و شروع به تحقیق در مورد بهترین قرص ریزش مو می کنید، با لیستی بلند بالا از مکمل های ریزش مو روبه رو می شوید که انتخاب از بین آنها قطعا کار راحتی نیست. در این میان، با احتمال بسیار زیاد، هیرویت هلث اید در صدر لیست مذکور قرار خواهد داشت که اگر بهترین هم نباشد، قطعا لقب شناخته شده ترین قرص ریزش مو را به خود اختصاص می دهد. استفاده صحیح و رعایت دوز مصرفی هیرویت، نه تنها در تقویت ریشه مو، بلکه در افزایش ضخامت و تقویت ساقه مو نیز عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد.

دیگر مکمل خارجی ریزش مو، قرص رینفولتیل است که محصول شرکت ایتالیایی فارمالایف می باشد که در بسته بندی 60 عددی ارائه می شود و مهمترین ویژگی آن، کمک به درمان ریزش موی هورمونی است. رینفولتیل، به صورت ویال و در بسته های 10 تایی نیز موجود می باشد که برای آقایان و خانم ها به صورت جداگانه به تولید می رسد. دیگر مکمل ریزش مو، قرص پرفکتیل اورجینال است که علاوه بر اثربخشی روی درمان ریزش مو، به سلامت پوست و ناخن نیز کمک می کند.

یکی دیگر از مکمل های پرطرفدار لیست مذکور، ویتامین فورهیر نچرال ورلد است که محصول شرکت ناسکو است و تحت لیسانس آمریکا به تولید می رسد. این محصول در بسته بندی 30 عددی به تولید می رسد که در درمان شوره سر که می توانید یکی از دلایل ریزش مو باشد، عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد.

بهترین مکمل ایرانی ریزش مو

اگر چه ذهنیت اغلب افراد، بر این اساس شکل گرفته است که محصولات خارجی در هر زمینه ای بالاخص مکمل ها و قرص های دارویی، از اثربخشی بالاتری برخوردارند، اما این موضوع همیشه و در همه موارد صدق نمی کند. در میان مکمل های ریزش موی ایرانی، می توانیم قرص فولیکوژن را معرفی کنیم که ساخت شرکت زیست اروند فارمد می باشد و در بسته بندی 60 تایی ارائه می شود.

ترکیبات مکمل های ریزش مو و خواص آنها

در این بخش از مطلب، به ترکیبات مکمل های معرفی شده می پردازیم و خواصی که مصرف این قرص های ریزش مو به ارمغان خواهند آورد را مورد بررسی قرار می دهیم:

خواص هیرویت و ترکیبات آن

هیرویت به عنوان شناخته شده ترین مکمل ریزش مو، حاوی ترکیباتی مانند بیوتین، ویتامین های گروه ب، کلسیم، زینک، سیستئین و متیونین است که خواص زیر را می توان از آن انتظار داشت:

  • استحکام فولیکول مو
  • افزایش ضخامت موها
  • سلامت پوست
  • تقویت سیستم ایمنی
  • درخشان کردن موها
  • پیشگیری از سفید شدن موها

ترکیبات فولیکوژن و تأثیر آن بر ریزش مو

فولیکوژن ساختاری متشکل از ویتامین های گروه ب، ای، ی، زینک و مس دارد که این ترکیب جادویی، خواص زیر را برای شما به ارمغان می آورد:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • کمک به رویش مجدد موها
  • ترمیم تار موهای آسیب دیده
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی
  • حفظ استحکام ناخن
  • کمک به کلاژن سازی
  • کاهش شوره سر
  • افزایش ضخامت تار مو
  • بهبود وضعیت کلی پوست

خواص رینفولتیل و ترکیبات آن

مکمل رینفولتیل با ترکیباتی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی، بیوتین، ال سیستئین، زینک، لیزین، گیاه نخل اره ای و عصاره چای سبز، از فواید زیر برخوردار است:

  • کنترل چربی سر
  • جلوگیری از ریزش موها
  • تقویت فولیکول مو و پیاز مو
  • پیشگیری از شکنندگی موها و رشد مجدد مو
  • درمان ریزش موی هورمونی
  • افزایش ضخامت تار مو
  • جلوگیری از ریزش موی ناشی از استرس

خواص ویتامین فور هیر در جلوگیری از ریزش مو

می رسیم به ترکیبات شگفت انگیز ویتامین فور هیر نچرال ورلد که حاوی ویتامین های گروه ب، آهن، منیزیم، فولیک اسید روی و مس است و به لطف این ترکیبات، از خواص زیر برخوردار است:

  • ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده
  • کمک به خون رسانی به پوست سر
  • افزایش ضخامت و رشد مو
  • درمان شوره سر
  • کاهش سرعت سفید شدن موها
  • جلوگیری از نازک شدن و دوشاخه شدن تار موها

ترکیبات قرص پرفکتیل و خواص آنها

قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس که علاوه بر درمان ریزش مو، در حفظ سلامت پوست و ناخن هم اثربخش است، حاوی ترکیباتی مانند بیوتین، نیاسین، ریبوفلاوین، زینک، سلنیوم، ویتامین C، عصاره هسته انگور و … است که مصرف آن، فواید زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • جلوگیری از پیری پوست
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی
  • افزایش کلاژن سازی
  • مراقبت از ساختار مو و ناخن ها
  • جلوگیری از ریزش مو
  • کاهش خشکی و شکنندگی مو

علت ریزش مو در جوانان

داشتن استایل مناسب در چنین روزهایی سبب بروز رژیم های غلط و خودسرانه در میان جوانان شده است. پیروی از برنامه های غلط غذایی که تامین ویتامین، پروتئین و مواد مغذی بدن در آن گنجانده نشده باشد، از علل مهم ریزش مو در جوانان محسوب می شود. بسیاری از افراد برای کاهش وزن خود به نخوردن غذا به جای رژیم های صحیح روی می آورند که از اولین عوارض آن می توان آسیب به سلامت پوست و مو اشاره کرد.

از دیگر علل مهم ریزش مو در جوانان، استرس و فشارهای عصبی است. اگر چه امروزه تمامی افراد با استرس دست و پنجه نرم می کنند، ولی باید اذعان کرد که این موضوع در میان جوانان بسیار شایع است. اگر چه نمی توان تاثیر وراثت و ژنتیک را روی ریزش مو دست کم گرفت، ولی مصرف قلیان، سیگار و سایر دخانیات نیز در این موضوع بی تأثیر نیست.

استفاده از اتو مو، سشوار و سایر حالت دهنده های مو نیز که توسط نسل جوان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، به دیگر آسیب های وارده به مو افزوده می شود و روند ریزش را تا چندین برابر تشدید می کند.

با این حال، با کنترل مواردی که مطرح شد و مصرف مکمل های ریزش مو، می توان روند ریزش مو را کنترل کرد. همانطور که گفتیم هیرویت اثربخشی فوق العاده ای در تقویت رشد مو و افزایش ضخامت تارهای مو ارائه می دهد؛ رینفولیتل، به رویش مجدد موها کمک کرده و در درمان ریزش موی هورمونی موثر است؛ پرفکتیل، در عین حفظ سلامت موها، خشکی و شکنندگی موها را کاهش می دهد؛ فولیکوژن، از فولیکول های مو محافظت کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند و ویتامین فور هیر، شوره سر را درمان کرده و از نازک شدن موها جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟

همانطور که پیش از این گفتیم، عدم برخورداری از تغذیه و رژیم غذایی مناسب، یکی از علل اصلی ریزش مو است. بهترین مکمل های ریزش مو را نیز با خواصی که دارند برشمردیم، اما خالی از لطف نیست مواد غذایی و ویتامین هایی که برای تقویت مو مفید هستند را نیز بشناسیم.

آهن: گوشت قرمز، ماهی، کلم بروکلی، اسفناج، مرغ

پروتئین: شیر، پنیر، تخم مرغ، سویا، لوبیا، مرغ و بوقلمون، عدس، کینوآ، لوبیا، آجیل، کره بادام زمینی

ویتامین C: مرکبات، کلم بروکسل، بلوبری، توت فرنگی، کلم بروکلی

امگا 3: غذاهای دریایی، دانه کتان، آجیل، تخمه کدو، گردو

بیوتین: گردو، جگر، غلات کامل، سفیده تخم مرغ

کلام آخر

درمان ریزش مو علاوه بر جنبه ظاهری از لحاظ روحی و روانی نیز می تواند در اعتماد به نفس افراد تاثیرگذار باشد. استرس، تغییرات هورمونی، رژیم غذایی نادرست و … که همگی از عوامل ریزش مو محسوب می شوند، با کمی درایت و برنامه ریزی مرتفع خواهند شد. مصرف صحیح مکمل های هیرویت، فولیکوژن، پرفکتیل، رینفولتیل و ویتامین فور هیر، طبق دستور پزشک در کنار کنترل استرس و عوامل تنش زا می تواند روند رشد و بهبود وضعیت سلامت موها را تسریع کند. تمامی این مکمل ها با تقویت فولیکول مو و کمک به رشد مجدد آن، در حفظ سلامت موها تاثیرگذار خواهند بود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.