مهاجرت به کشور آلمان جه شرایطی دارد؟

0

بر اساس آخرین آمارها در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار نفر ایرانی ساکن آلمان هستند و در این کشور به کار، زندگی یا تحصیل مشغول اند. درصد بالای مهاجران این کشور نشان می دهد که آلمان بستر مناسبی برای مهاجرت و ادامه زندگی می باشد.

اگر شما هم علاقه مند به ارزیابی شرایط کشور آلمان برای مهاجرت هستید، این نوشته را از دست ندهید. ما در این مقاله شما را با راه های مهاجرت به آلمان بر اساس جدیدترین قوانین مهاجرتی این کشور آشنا می کنیم.

شرایط و روش های مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از کشورهای قاره سبز است که اقتصادی پویا و قدرتمند دارد. بر اساس نظرسنجی های انجام شده افرادی که آلمان را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اند و درصد رضایت بالایی نسبت به این انتخاب دارند. این کشور حدود ۸۴ میلیون نفر جمعیت دارد و زبان رسمی آن آلمانی می باشد..

رونیکس

فارغ از هدف شما برای مهاجرت، آلمان گزینه مناسبی برای همه انواع مهاجرت محسوب می شود. در طول زمان قوانین مربوط به پذیرش مهاجر توسط اداره مهاجرت این کشور تسهیل شده و در حال حاضر ایرانیان می توانند به راحتی به آلمان مهاجرت کنند. روش های مهاجرت به آلمان در سال ۲۰۲۳ عبارت است از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق کارت شانس آلمان
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل یکی از روش های محبوب آسان و پرطرفدار برای مهاجرت به آلمان است. آلمان دانشگاه های معتبری در سطح جهانی دارد که رشته های مختلف را با کیفیت بسیار بالایی آموزش می دهند. به همین دلیل دانشجویان می توانند از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند.

هزینه های تحصیل در آلمان 2023 بسیار پایین و حتی در برخی مواقع رایگان است. به خصوص زمانی که متقاضی به زبان آلمانی مسلط باشد می تواند از بورسیه های فراوان و تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شود. به این منظور دانشجویان بین المللی باید مدارک خود را برای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آلمان ارسال کرده و پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

 

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان در طول تاریخ همواره یکی از نخستین انتخاب های ایرانیان برای مهاجرت بوده است. این کشور به خصوص در سال های اخیر با مشکل جدی کمبود نیروی کار مواجه شده، به حدی که نانسی فیزر وزیر این کشور در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد، با توجه به کمبود نیروی کار و نیاز شدید به نیروی کار خارجی شرایط مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت آن آسان تر خواهد شد. در عمل نیز این اتفاق افتاد و در حال حاضر مهاجران می توانند از طریق پیدا کردن یک کارفرما در آلمان به راحتی ویزای کاری آلمان را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری نیز از دیگر روش های رایج برای مهاجرت به دیگر کشورها از جمله آلمان است. البته برای سرمایه گذاری در آلمان به این نکته توجه داشته باشید که آلمان از آن دست کشورهای فقیر یا درگیر مشکلات اقتصادی نیست، بلکه این کشور یکی از برترین اقتصاد های دنیا به شمار می رود؛ بنابراین افرادی که بخواهند از طریق سرمایه گذاری وارد خاک آلمان شوند باید سرمایه قابل توجهی را در قالب یک بیزینس پلن یا طرح تجاری قابل قبول ارائه دهند تا دولت این کشور قانع شود که ویزای آلمان را برای متقاضی صادر کند.

مهاجرت از طریق کارت شانس آلمان

یکی از روش های جدید برای مهاجرت به آلمان کارت شانس نام دارد. این سیستم که بهه تازگی معرفی شده است همانند سیستم امتیاز بندی یا اکسپرس اینتری کانادا می باشد. بر اساس این روش متقاضیان امتیازاتی دریافت می کنند که چنانچه امتیاز آن ها حداقل شش باشد کارت شانس را دریافت کرده و می توانند وارد خاک آلمان شوند .

 

افرادی که کارت شانس را دریافت میکنند به مدت یک سال وارد آلمان می شوند. این افراد می توانند در این کشور به کاریابی بپردازند یا از دانشگاه ها پذیرش تحصیلی بگیرند. از جمله عوامل موثر برای دریافت کارت شانس آلمان می توان به داشتن سوابق تحصیلی و کاری قابل قبول، مدرک زبان آلمانی و سن زیر ۳۵ سال اشاره کرد.

مهاجرت از طریق ازدواج

در روش ازدواج فرد خارجی می تواند با یک فرد شهروند آلمانی ازدواج کرده و در صورت اثبات واقعی بودن ازدواج اقامت آلمان را دریافت کند. این روش یکی از روش های های مهاجرت به کشور آلمان می باشد. زوجین باید حداقل به مدت سه سال با یکدیگر زندگی کنند و نشان دهند که تمکن مالی کافی برای زندگی در آلمان را دارند تا به این ترتیب فرد خارجی بتواند اقامت دریافت کند.

سخن پایانی

اگر در سن پایینی هستید، مهارت و تخصصی دارید یا سرمایه زیادی دارید در هر صورت آلمان بهترین گزینه برای مهاجرت شما محسوب می شود. برای این که بتوانید در سریع ترین زمان ممکن و بدون ریسک ریجکتی ویزای آلمان را دریافت کنید، توصیه می کنیم با وکلا و افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. یکی از خدمات موسسه مهاجرتی میرداماد ارائه مشاوره تخصصی و ارزیابی شرایط شما برای مهاجرت به آلمان می باشد. این موسسه تمامی مراحل مهاجرت به آلمان و دریافت ویزای این کشور را برای شما انجام می دهد.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.