زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

2

سفر به زیباترین سواحل دنیا می‌تواند برای مدتی، ‌هرچند کوتاه، شما را از زندگی پرمشغله‌ی امروزی دور و انرژی لازم برای ادامه‌ی روند زندگی شهری را تأمین کند. تمام سواحل دنیا زیبایی‌های خاص خودشان را دارند و یکسان نیستند؛ اما با انتخاب یک چشم‌انداز زیبا، خط ساحلی و شرایط مناسب، می‌توانید تمام کشمکش‌های روزمره را فراموش کنید.

برخی از زیباترین سواحل دنیا دارای قدرتی معنوی هستند که گویی زمان را متوقف می‌کنند‌،‌ واقعیت‌ها را کنار می‌زنند و شما را به نیرویی قوی‌تر از خودتان قلاب می‌کنند. فرقی نمی‌کند که عاشق صخره‌های شگفت‌انگیز هستید یا اینکه سواحلی با شن‌های سفید، صورتی یا طلایی را می‌پسندید، چراکه همه‌ی آنها بی‌نقص هستند و خاطره‌ی خوشی را به ارمغان می‌آورند. در ادامه به معرفی برخی از زیباترین سواحل دنیا می‌پردازیم.

رونیکس

زیباترین سواحل دنیا

زیباترین سواحل دنیا ، تالاب آبی

Blue Lagoon (تالاب آبی)

اولودنیز،‌ ترکیه

تالاب آبی ترکیه یکی از زیباترین سواحل دنیا است. خط ساحلی این دریا، قطعه‌ای از تایلند را یادآور می‌شود که در میانه‌ی دریای اژه و مدیترانه قرار گرفته است. قله‌های سرسبز به زیبایی در حاشیه‌ی آب‌های فیروزه‌ای و شفاف قرار گرفته‌اند و شبه‌جزیره‌های کوچک، خط‌های ساحلی را از یکدیگر جدا کرده است. این تالاب که در ۱۶ کیلومتری شهر فتحیه واقع شده، در واقع پناهگاه دریایی ملی است؛ بنابراین هیچ منظره‌ی ناخوشایند یا آلودگی محیطی وجود ندارد که چشم‌انداز طبیعی را خراب کند.

از امتیازهای تالاب ترکیه می‌توان به غواصی اشاره کرد. غارهای جذاب و حیات دریایی متروکه در این ناحیه به فراوانی دیده می‌شود که لذت غواصی را بیشتر می‌کند.

زیباترین سواحل دنیا ، The Baths

The Baths

ویرجین گوردا، جزایر ویرجین بریتانیا

هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند که این باغِ تخته‌سنگ‌های گرانیتی بی‌نقص، چطور در سواحل ویرجین گوردا پدید آمده‌اند. این تخته‌سنگ‌ها در برابر کوه‌ها قرار گرفته‌‌اند و نوعی مخفیگاه جادویی برای دزدان دریایی ایجاد کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که احساس می‌کنید، حتما در این نواحی، گنج‌هایی پنهان شده است؛ حتی زمانی که خط ساحلی با انبوه گردشگران اشغال شده باشد. قدم زدن در میانه‌ی این تخته‌سنگ‌ها و شنا در چاله‌های آب از ویژگی‌های خاص این ساحل است که با تابش نور آفتاب می‌تواند یکی از بهترین مناظر عکاسی را در کارائیب ایجاد کند.

زیباترین سواحل دنیا ، ناواگیو

Navagio (ناواگیو)

جزیره‌ی زاکین، یونان

این ساحل شگفت‌انگیز هلالی‌شکل از سه طرف با صخره‌های زیبا و بی‌نظیر احاطه شده است. قایق، تنها راه رسیدن به این ساحل است؛ با این حال گردشگران همیشه در این محل حضور دارند و مشتاقانه از زیبایی شن‌های سفید و آب‌های نیلی دریا لذت می‌برند.

یک کشتی باری در سال ۱۹۸۰ در این ناحیه به گل نشسته و از آن زمان تا به حال، در این ساحل قرار گرفته است. بنابر شایعات، از این کشتی برای قاچاق شراب و سایر محصولات ممنوع استفاده می‌شده است؛ به همین دلیل، این ساحل با دو نام مستعار «ساحل کشتی شکسته» و «غار قاچاقچیان» شناخته می‌شود.

زیباترین سواحل دنیا ، خلیج گریس

Grace Bay (خلیج گریس)

Providenciales در جزایر تورکس و کایکوس

رنگ آبی روشن دریا در جزیره‌ی تورکس و کایکوس در هیچ نقطه‌ای از جهان دیده نمی‌شود. شن‌های سفید ساحل در فاصله‌ی کمی از استراحتگاه قرار دارند. طبیعت اطراف این ساحل به اندازه‌ی چشم‌انداز دریای آن زیباست؛ بنابراین می‌توان با اجاره‌ی یک قایق بادبانی، از مناظر اطراف ساحل نیز لذت برد.

یکی از مشخصه‌های اصلی خلیج گریس، باغ‌های مرجانی این ناحیه است. با قدم زدن در خط ساحلی این خلیج کوچک می‌توان حیات دریایی گرمسیری را مشاهده کرد.

زیباترین سواحل دنیا ، ماکنا

Makena (ماکنا)

مائویی،‌ هاوایی

شن‌های مایل به نارنجی ماکنا هنگام غروب خورشید، همراه با آبی دریا و قرمزی آسمان، تابلوی رنگی منحصربه‌فردی را خلق می‌کنند. منظره‌ای که از ساحل دیده می‌شود، بخشی از اقیانوس آرام است که سایر جزایر هاوایی در آن قرار دارند.

دو نوع ساحل در این منطقه وجود دارد: ساحل بزرگ و ساحل کوچک.

زیباترین سواحل دنیا ،‌کالا دیا

Cala Deia (کالا دیا)

مایورکا، اسپانیا

این ساحل سنگی برای دراز کشیدن و برنزه کردن پوست چندان مناسب نیست؛ با این حال یکی از زیباترین سواحل دنیا به شمار می‌رود. کالا دیا که در ساحل غربی مایورکا واقع شده، یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر دریایی را دارد که سالانه گردشگران فراوانی را به خود جلب می‌کند. صخره‌ها آب دریا را محاصره کرده‌اند و ویلاها روی همان صخره‌ها ساخته شده‌اند؛ با این حال احساس می‌کنید که روی تکه‌ای از بهشت پنهان قدم می‌زنید.

از امتیازهای ویژه‌ی این ساحل می‌توان به دو رستوران با غذاهای دریایی اشاره کرد. می‌توانید در این رستوران‌ها که تقریبا روی آب ساخته شده‌اند، بنشینید و از غذاهای تازه‌ی دریایی لذت ببرید.

زیباترین سواحل دنیا ، ساحل پنهان

Hidden Beach (ساحل پنهان)

جزایر ماریتا در پورتو والارتا، مکزیک

این ساحل،‌ برخلاف اسمی که دارد، چندان پنهان و ناشناخته نیست. شایع شده که این ساحل در نتیجه‌ی آزمایش بمب‌های ارتش مکزیک در دهه‌ی ۱۹۹۰ تشکیل شده است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساحل پنهان، یک تونل آبی است که برای رسیدن به ساحل اصلی باید از آن عبور کنید.

زیباترین سواحل دنیا ،‌ساحل انسه سورس دی آرجنت

Anse Source d’Argent (ساحل انسه سورس دی آرجنت)

لادیگ، جمهوری سیشل

صخره‌های بلند و شن‌های صورتی این ساحل، یکی از زیباترین سواحل دنیا را خلق کرده‌اند که لذت عکاسی را برای علاقه‌مندان بیشتر می‌کند. لادیگ و پناهگاه طبیعی ویوو در این ناحیه، تنها محلی است که گونه‌ی نادر مرغ مگس‌خوار هنوز در آن وجود دارد. گفته می‌شود که تنها ۱۰۰ مرغ مگس‌خوار از این گونه باقی مانده است.

زیباترین سواحل دنیا ، ساحل پیها

Piha Beach (ساحل پیها)

پیها، نیوزیلند

ساحل پیها در 45 کیلومتری شهر آکلند واقع شده است. سنگ عظیم‌الجثه و ۱۶ میلیون ساله‌ی Lion Rock در این ساحل قرار دارد که تصویری از آن در کتابچه‌ی تلفن و تمبرهای پستی این ناحیه چاپ شده است. تپه‌های سرسبز در راستای خط ساحلی دیده می‌شوند، جوی‌ها و انشعابات آب نیز در این ناحیه به دریای تاسمان می‌ریزند. نکته‌ی جالب درباره‌ی ساحل پیها، وجود شن‌های تیره‌ای است که در نتیجه‌ی مواد معدنی آتشفشانی تشکیل شده‌اند. این ساحل همچنین یکی از بهترین مناطق اقیانوس آرام برای موج‌سواری به شمار می‌رود.

زیباترین سواحل دنیا ،‌ساحل اورا

Ora Beach (ساحل اورا)

مالاکو، اندونزی

بیشترین سواحل کشور اندونزی در جزیره‌ی کوهستانی بالی قرار دارند؛ بااین حال زیباترین ساحل این کشور در مالاکو واقع شده است. بخش ساحلی و شنی ساحل اورا چندان وسیع نیست، اما منظره‌ی کلی این ناحیه با جزیره‌های جنگلی چسبیده به اقیانوس، یکی از رؤیایی‌ترین چشم‌اندازهای اقیانوس آرام جنوبی را تشکیل داده است. خوشبختانه این ساحل چندان شلوغ و پرازدحام نیست؛ بنابراین می‌توان در آرامش کامل، روی آب‌های شفاف این بخش از اقیانوس شناور شد.

این ساحل با نام مالدیو اندونزی نیز شناخته می‌شود؛ عمدتا به این دلیل که می‌توان در این ناحیه، کلبه‌ها یا آلاچیق‌های چوبی اجاره کرد که روی آب ساخته شده‌اند.

زیباترین سواحل دنیا ، خلیج مایا

Maya Bay (خلیج مایا)

کوفی‌فی، تایلند

خلیج مایا یکی از زیباترین سواحل دنیا به شمار می‌رود که در منطقه‌ای استوایی واقع شده است. به محض رسیدن به این ساحل ترجیح می‌دهید که همیشه در آنجا زندگی کنید. کوفی‌فی یکی از بهترین شهرهای ساحلی دنیاست که به‌راحتی می‌توان با هزینه‌ی اندک در آن زندگی کرد.

زیباترین سواحل دنیا ، ال کاستیلو

El Castillo (ال کاستیلو)

تولوم، مکزیک

این تکه از بهشت با شن‌های سفید به‌خاطر آب‌های شفاف و قایق‌های ماهیگیری رنگارنگ آن شناخته می‌شود؛ البته رقص سالسای مردمان محلی در نزدیکی این ساحل،‌ یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

بالا رفتن از اهرام باستانی مایان، شنا کردن، کایت‌سواری و خوردن تاکوی ماهی از دیگر ویژگی‌های گردشگری این ساحل است.

زیباترین سواحل دنیا ، توفینو

Tofino (توفینو)

جزیره‌ی ونکوور، بریتیش کلمبیا

توفینو با آب‌های شفاف، سواحلی با شن‌های سفید و موج‌سواری دل‌پذیر، میزبان گردشگرانی است که تعطیلات خود را در این ناحیه سپری می‌کنند. این شهر که در ساحل غربی جزیره‌ی ونکوور قرار گرفته، شگفتی‌های زیادی دارد. تمام این ویژگی‌ها، علاوه بر مناظری با کوهستان‌های بلند، همگی در این شهر ساحلی دیده می‌شوند؛‌ البته اگر لباس مناسب با آب‌وهوای ناحیه داشته باشید،‌ یکی از خاطره‌انگیزترین روزها را تجربه خواهید کرد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه می‌توان به خرس‌هایی اشاره کرد که گاهی‌اوقات در سواحل دیده می‌شوند که البته شاید برای برخی افراد، زیاد جالب نباشد.

زیباترین سواحل دنیا ، بایا دو سانچو

Baia do Sancho (بایا دو سانچو)

فرناندو دو نورونها،‌ برزیل

ساحل بایا دو سانچو با آب‌های فیروزه‌ای و تپه‌های مرجانی خود، بدون شک یکی از زیباترین سواحل دنیا محسوب می‌شود. مسیر رسیدن به این منطقه‌ی ساحلی پنهان‌شده، بسیار دشوار است؛ از جاده‌های خاکی و نردبان‌های سست گرفته تا پله‌هایی با شیب تند و شکاف‌های عمیق. صخره‌های زیبا و موجودات دریایی نادر، از جذابیت‌های خاص این ناحیه است.

زیباترین سواحل دنیا ،سیستا کی

Siesta Key (سیستا کی)

سیستا کی،‌ فلوریدا

سواحل زیادی در ایالت فلوریدا وجود دارند؛ اما سیستا کی قطعا یکی از زیباترین سواحل دنیا است که در ساحل خلیج (Gulf Coast) فلوریدا قرار گرفته است. در این ناحیه شاهد زیبایی خیره‌کننده‌ای خواهید بود. آب آرام و شفاف خلیج مکزیک که در امتداد شن‌های ساحل جریان دارد و غروب آفتاب شگفت‌انگیز،‌ منظره‌ی تکرارنشدنی را برای گردشگران خلق می‌کند. دلفین‌ها نیز گاهی‌اوقات در فاصله‌ی کمی از ساحل در آب دریا شنا می‌کنند. گاو دریایی از دیگر موجوداتی است که در فصل تابستان، در آب‌های این ناحیه دیده می‌شود.

زیباترین سواحل دنیا ، باهیا گاردنر

Bahia Gardner (باهیا گاردنر)

جزیره‌ی اسپانولا، گالاپاگوس

چارلز داروین، ‌دانشمند مشهور انگلیسی، اکتشافاتی را در این جزایر ۴ میلیون ساله‌ی آتشفشانی انجام داده است؛ بنابراین قطعا برای سایر گردشگران نیز جذاب خواهد بود. باهیا گاردنر دارای گونه‌های بومی فراوانی است که از جمله‌ی آنها می‌توان به شیرهای دریایی، مارمولک‌های گدازه قرمز، مرغ مقلد اسپانیولی و پرندگان دریایی گوناگون اشاره کرد.

زیباترین سواحل دنیا ، پرایا دا مارینها

Praia da Marinha (پرایا دا مارینها)

لاگوا،‌ پرتغال

صخره‌های طلایی،‌ آب‌های فیروزه‌ای و طاق‌های دوقلو، مشخصه‌های اصلی این ساحل هستند. گردشگران می‌توانند با اجاره‌ی قایق، از غارها و حفره‌های طبیعی این ناحیه دیدن کنند. مارینها که به‌عنوان زیباترین ساحل این کشور شناخته می‌شود، تنها یکی از چندین ساحلی است که در آلگارو، جنوبی‌ترین منطقه‌ی پرتغال وجود دارند.

زیباترین سواحل دنیا ، دریاچه مک‌کنزی

Lake McKenzie (دریاچه مک‌کنزی)

جزیره‌ی فریزر،‌ استرالیا

این ساحل سیلیکونی در امتداد آب‌های شیرین و شفافی قرار دارد که یکی از تمیزترین آب‌های جهان به شمار می‌رود. فریزر همچنین یکی از بزرگ‌ترین جزایر ماسه‌ای است و یک جنگل بارانی باستانی در آن قرار دارد.

زیباترین سواحل دنیا ، ساحل خرگوش

Rabbit Beach (ساحل خرگوش)

لامپدوزا، ایتالیا

ساحل خرگوش طبیعت بکر و زیبایی دارد که دسترسی به آن تنها از طریق قایق امکان‌پذیر است. ‌جالب است بدانید که هیچ خرگوشی در این ساحل وجود ندارد. ساحل خرگوش در فهرست TripAdvisor، جزء چهار ساحل زیبای دنیا شناخته شده است. از مشخصه‌های اصلی این ساحل می‌توان به دلفین‌ها و جزیره‌ی آتشفشانی Linosa اشاره کرد که ساحل زیبایی به رنگ سیاه و قرمز دارد.

زیباترین سواحل دنیا ، ساحل شرقی

East Beach (ساحل شرقی)

سانتا باربارا، کالیفرنیا

سانتا باربارا یکی از بهترین مناطق آمریکا است. آب‌وهوای گرم و آفتابی همیشگی سانتا باربارا، گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. مناظر خیره‌کننده، اقیانوس آرام آبی، خط ساحلی طولانی با درختان نخل و کوه‌های سانتا اینز که در پس‌زمینه‌ی چشم‌انداز قرار دارد، این ساحل را متمایز می‌کند. گردشگرانی که زیبایی این قسمت از کالیفرنیای جنوبی را می‌بینند،‌ قطعا بهترین خاطره‌ها را برای خود رقم می‌زنند.


در ادامه بخوانید: airbnb چیست و چه چیزهایی لازم است درباره‌اش بدانید؟

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع  thrillist
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. عیسی می‌گوید

    سلام خیلی قشنگ و جالب بود.

  2. مونا می‌گوید

    ایران هم سواحل زیبایی داره که جاش اینجا خالیه. مثل ساحل سرخ هرمز که خود بهشته