از لاله‌زار تا دیوار

0

اینجا خیابان لاله‌زار است، از جنوب به خیابان امام خمینی و از شمال به خیابان انقلاب اسلامی منتهی می‌شود. به‌دلیل وجود کافه‌ها، سینماها، رستوران‌ها و مراکز تجاری بسیار در این خیابان به آن لقب شانزه‌لیزه و مرکز نوگرایی در تهران هم می‌گفتند.

نور و روشنایی لاله‌زار بعد از سال ۱۳۵۷ همچنان برقرار ماند، اما این بار با تبدیل شدن بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها به مغازه‌های خرید و فروش لوستر. به دلیل بزرگی این خیابان از یک سو و دور بودن و ترافیک همیشگی خیابان‌ها از سوی دیگر، حالا خیلی‌ها ترجیح می‌دهند وقت خود را صرف گردش در این خیابان نکنند و خرید و فروش لوستر را از سایت‌های اینترنتی مثل سایت دیوار انجام بدهند.

ابتدا در خانه‌ها تنها لامپ دیده می‌شد، اما رفته‌رفته انواع و اقسام لوستر‌های مختلف به بازار آمد و حالا مدل‌های برنزی، کریستالی، شاخه‌ای و کلاسیک تنها ۴ مدل از چند مدل متنوع و مختلف لوسترها به شمار می‌آیند. مدل لوستر هم مانند دیگر وسایل خانگی، کاملا بستگی به دکوراسیون و نیاز هر منزل دارد؛ مثلا در بعضی از منازل با توجه به وسعت فضا نیاز به چند لوستر ساده و در عین حال زیبا داریم.

رونیکس

لازم نیست هر قسمت خانه لوستر شکیل و بزرگی داشته باشد چون در این صورت محیط را بیش از اندازه روشن و شلوغ می‌کند. جهت خرید و فروش لوستر در مدل‌های این‌چنینی می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از قیمت آنها در انواع گوناگون مطلع شوید. یک لوستر دو شاخه در مدل حبابی در این سایت به قیمت ۱۰۰ هزار تومان آگهی شده است. لوسترهای حبابی برای منازلی مناسب‌اند که دکوراسیونی اسپرت داشته باشند. در مقابل اگر خانه حالت رسمی دارد یا اسباب و اثاثیه‌ی آن لوستر برنز می‌طلبد، در این سایت یک لوستر برنز ۳ شاخه تنها به قیمت ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. فروشنده می‌گوید همین لوستر در خیابان لاله‌زار کمتر از ۷۰۰ هزار تومان پیدا نمی‌شود.

لوستر با روشنایی کم

لوستر برای عده‌ای به هیچ وجه جنبه‌ی روشنایی ندارد و از آن فقط به‌عنوان وسیله‌ای برای زیبایی خانه استفاده می‌کنند. اما چگونه؟

این افراد در گوشه و کنار منزل از آباژورها یا لامپ‌های دیواری بهره می‌برند که عمده‌ی نور خانه از این وسایل تأمین می‌شود. در سایت دیوار یک لوستر دو شاخه دیواری با پایه‌ی استیل به قیمت ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین مدل سه شاخه یا به اصطلاح سه شعله‌ی آن ۶۰ هزار تومان در این سایت قیمت‌گذاری شده است. البته لوسترهای دیواری تنها به مدل‌های ساده ختم نمی‌شوند. این لوسترها هم انواع کلاسیک، برنزی و … دارند. مثلا یک لوستر دیواری با پایه‌های برنز و آویزهای کریستالی در دیوار ۲۵۰ هزار تومان به حراج گذاشته شده است.

اگرچه امروزه به دلیل ارتفاع کم سقف تا زمین در خانه‌ها دیگر لوسترهای بلند با آویزهای کریستال در بازار کمیاب شده است، با این حال در برخی از منازل این لوسترها همچنان کاربرد و زیبایی دارد. به‌ویژه خانه‌هایی که دکوراسیون مجلل دارند. به رغم کمبود این مدل در بازار، در سایت دیوار خرید و فروش لوستر سلطنتی در قیمت‌های متناسب همچنان آگهی می‌شود. به‌عنوان مثال یک لوستر با نی بلند مشکی در این سایت به قیمت ۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین لوستر آویز بلند تمام کریستا در دیوار ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع: VIRLAN

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.