مراکز خرید ارمنستان؛ ۶ مرکز خرید کشور مدها و مدل‌ها

0

بسیاری از مردمی که سفر به ارمنستان را انتخاب می‌کنند در کنار بازدید از جاهای دیدنی ارمنستان ترجیح می‌دهند از مراکز خرید و پاساژهای بزرگ دیدن کنند. این مراکز خرید فرصت خوبی را برای خرید و حتی تفریح برای مردم فراهم می‌کنند. ارمنستان کشور مدل‌های بزرگ است و همچنین برندهای معروف دنیا را در مراکز خرید خود جای داده است. به همین دلیل ارمنستان را کشور مدها و مدل‌ها نیز می‌نامند. در عین حال این کشور یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های شکلات در جهان محسوب می‌شود. همه این موارد باعث می‌شود تا دیدن مراکز خرید ارمنستان برای عاشقان مد و خرید جذاب باشد. در این مقاله مراکز خرید ارمنستان را به شما معرفی می‌کنیم.

امروزه فرهنگ خرید در کشور ارمنستان به شدت در حال تغییر است. فروشگاه‌های بزرگ و مراکز تفریحی زیادی در ارمنستان ساخته شده است که فرصت انتخاب از میان انواع مختلف برندهای محلی و جهانی را در اختیار مردم قرار می‌دهد. کمتر کسی را می‌توان یافت که از پاساژها و مراکز خرید دست‌خالی برگردد. شاید در گذشته پیداکردن لباس و انواع پوشاک مطابق با سلیقه‌ی همه‌ی افراد در این کشور کار دشواری بود، اما امروزه با وجود مجتمع‌های بزرگ تجاری و مراکز خرید دیگر نباید نگران این مسئله بود.

درحال حاضر این فرصت برای مردم ارمنستان به‌وجود آمده است که به‌راحتی می‌توانند برند مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنند و یک خرید لذت‌بخش داشته باشند. محبوب‌ترین مرکز خرید ارمنستان مرکز خرید «دالما گاردن» است. یک مرکز خرید تازه‌ساز که در میان مردم ایروان و گردشگران شهرت زیادی پیدا کرده است. البته مراکز خرید دیگری هم وجود دارند که نیاز مردم و گردشگران را برآورده می‌کنند.

رونیکس

در این مرکز خرید بسیاری از برندهای مطرح از مانگو گرفته تا ارمنی ارائه می‌شود. درواقع در این مراکز خرید شما می‌توانید مشهورترین برندهای دنیا را به راحتی پیدا کنید. شاید نیازی نباشد که بگوییم همه‌ی این مراکز خرید،‌ مرکز تفریحی هم دارند و حتی رفتن به این مراکز خرید بدون خرید هیچ کالای خاصی می‌تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند. افرادی که ترجیح می‌دهند، بیشتر کالاهای محلی بخرند، بهتر است برای خرید به مرکز خرید «روسیا» بروند. خرید از فروشگاه «آرینج» ارمنستان نیز بسیار مقرون ‌به‌صرفه است و تنوع کالاهای ارائه‌ شده در این مرکز بسیار زیاد است. مراکز خرید ایروان شامل شهرغذا نیز هست. شهر غذا جایی است که شما می‌توانید با خوردن یک اسنک یا نهار، کمی استراحت کنید.

بعضی از مراکز خرید شامل سالن سینما نیز هستند. تماشای فیلم مورد علاقه بعد از یک خرید طولانی، ایده‌ی بسیار خوبی است. در برخی از مراکز تفریحی شما می‌توانید کودک خود را به سالن آرایش مو مخصوص کودکان ببرید. در این سالن‌ها موهای کودک شما در حین تماشای کارتون و بازی‌کردن اصلاح می‌شود. در ادامه ۶ مرکز خرید ارمنستان را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. مرکز خرید دالما گاردن

مرکز خرید دالما گاردن

اولین مرکز خریدی که قرار است، در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم، مجتمع خرید «دالما گاردن» (Dalma Garden) است. این مجتمع اولین مرکز خرید ایروان است که در اکتبر سال ۲۰۱۲ توسط گروه «تاشیر» (Tashir) افتتاح شد و خیلی زود به یکی از مراکز خرید مورد علاقه‌ی مردم تبدیل شد. مرکز خرید «دالما» اولین مرکز خرید و تفریحی در ارمنستان است و در حدود ۵۰ هزار مترمربع مساحت دارد. این مرکز خرید شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی است و می‌توان آن را دومین مرکز فروشگاهی و تفریحی در ایروان دانست.

مرکز خرید «دالما» شامل ۱۱۶ فروشگاه با نام برندهای مختلف،‌ کافی‌شاپ‌های متنوع و فروشگاه لوازم‌ غذایی، ۱۸ رستوران و کافه و ۶ سالن سینماست. بزرگترین مراکز طلا و جواهرفروشی ارمنستان نیز در این مجتمع بزرگ قرار دارد.

مرکز خرید «دالما گاردن» شامل انواع رستوران، سینما، زمین‌بازی و سالن بازی بولینگ است.

با توجه به وجود سالن‌های سینما، فروشگاه‌های متعدد لباس، فست‌فودها، کافه‌ها و رستوران‌ها تقریبا به نیاز همه‌ی مشتری‌ها و توریست‌ها پاسخ داده‌ می‌شود و کمتر کسی از این مجتمع، فروشگاهی و تفریحی ناراضی برمی‌گردد. شما می‌توانید بعد از یک خرید طولانی در رستوران‌های این مرکز دلی از عزا در بیاورید. به عنوان یک مرکز تفریحی «دالما گاردن» جذابیت‌های زیادی برای مشتریان دارد.

در روزهای تعطیل مانند روز کودک، ‌ولنتاین، روز زن، کریسمس، سال‌ نو و روز خانواده معمولا برنامه‌های تفریحی و شاد زیادی درنظر گرفته می‌شود. این مرکز سالن مد نیز دارد.

۲. مرکز خرید ایروان مال

مرکز خرید ایروان مال

یکی از مشهورترین مراکز خرید ارمنستان، مرکز خرید «ایروان مال» (Yerevan Mall) است که در ۲۱ فوریه سال ۲۰۱۴ افتتاح شد. این مرکز یکی از بزرگترین مراکز فروشگاهی و تفریحی کشور ارمنستان است که مطابق با استانداردهای کشورهای اروپایی ساخته شده است. پروژه‌ی ساخت این مرکز خرید در سال ۲۰۱۰ آغاز شد و مساحت آن در حدود ۵۹۰۰ مترمربع است. سبک معماری این مرکز نیز بسیار متفاوت و منحصربه‌فرد است.

این ساختمان دو طبقه بزرگترین مرکزخرید ارمنستان است که تعداد زیادی فروشگاه دارد. یکی از دلایل جذب توریست به این مرکز خرید معرفی بسیاری از برندهای مشهور در بازارهای جهانی است. برند «زارا» (Zara) از بزرگترین فروشگاه‌های برند در این منطقه است. تنها فروشگاه پوشاک مردانه با برند «منگو» (Mango) نیز در سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را در این مرکز آغاز کرد.

مرکز خرید «ایروان‌ مال» یک مرکز تفریحی نیز است. این مرکز نیاز همه‌ی مشتریان در تمام سنین، با هر جنسیت، ملیتی و سلیقه‌ای را به خوبی برآورده می‌کند. مطمئن باشید از سرزدن به این مرکز فروشگاهی و تفریحی نه تنها خسته نمی‌شوید، بلکه یک حس خوب را نیز تجربه خواهید کرد. اولین و تنها شعبه‌ی هایپرمارکت کارفور در ۱۱ مارس سال ۲۰۱۵ در ارمنستان افتتاح شد. هایپرمارکت کارفور بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای در جهان است.

مرکز خرید «ایروان مال» میزبان بسیاری از رویدادهای بزرگ نیز هست. مردم با حضور در این مرکز خرید می‌توانند در بسیاری از رویدادهای بزرگ و متنوع این فروشگاه شرکت کنند. رویدادهایی که محیطی شاد را برای همه‌ی افراد در سنین مختلف و با سلایق مختلف فراهم می‌کند.

یکی از رویدادهایی که در مرکز خرید «ایروان مال» برگزار می‌شود، رویداد بزرگ جمعه‌ی سیاه است که شاید شما هم در مورد آن چیزهایی شنیده باشید، در این رویداد مردم سعی می‌کنند، اجناس زیادی را به پایین‌ترین قیمت خریداری کنند. معمولا جمعه‌ی سیاه در ساعت ۱۰ صبح شروع می‌شود و تا ساعت ۱۰ الی ۱۱ شب ادامه دارد. بسیاری از مردم در طول سال منتظر این روز بزرگ هستند و از چند روز قبل از شروع خود را برای این رویداد بزرگ آماده می‌کنند. در مرکزخرید «ایروان مال» از سال ۲۰۱۶ برنامه‌ی وفاداری مشتری نیز برگزار می‌شود. برنامه وفاداری مشتری (loyalty project) بزرگ‌ترین برنامه از لحاظ جوایز و تعداد ‌قرعه‌کشی در حوزه‌ی محصولات خرده‌‌فروشی ارمنستان است.

۳. مرکز خرید ریو

مرکز خرید ریو

مرکز خرید «ریو» (RIO)، در ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۷ در پایتخت کشور ارمنستان افتتاح شد. مرکز خرید «ریو» یک شبکه‌ی خرید و تفریحی روسی است. این مرکز خرید بخشی از فعالیت گروه «تاشیر» در سال ۲۰۰۵ است. مرکز خرید «ریو» به بازرگانی روسی با نام «ساموئل کاراپتیان» تعلق دارد.

در مرکز خرید «ریو»،‌ شعب بانک‌ها، صرافی‌ها و یک کارگاه خیاطی نیز وجود دارد. در جلوی این مرکز خرید، فضایی نیز به پارک‌ ماشین‌ها اختصاص داده شده است. همچنین یک فضای بازی خوب برای کودکان، سالن تئاتر و سینما، فست‌فود و رستوران و یک کافه با نام «تاشیر پیتزا» (Tashir pizza) نیز وجود دارد.

در این مرکز یک سوپرمارکت،‌ فروشگاه لباس، کفش، عطر و ادکلن، لوازم‌ الکترونیک و لوازم‌ جانبی تلفن‌ همراه نیز وجود دارد. مهمترین ویژگی مرکز خرید «ریو» را باید واقع‌شدن آن در بزرگراه «سارالانج» (Saralanj) و در مرکز «آرابکیر» (Arabkir) دانست که دسترسی به آن را راحت‌تر می‌کند. در این مرکز خرید به‌راحتی می‌توانید به‌ بیش از ۱۰۰ برند مشهور روسی و بسیاری از برندهای محبوب و مشهور در دنیا، دیدن کنید.

مرکز خرید و تفریحی «ریو» ارزش یکبار دیدن را دارد. می‌توانید بسیاری از برندهای موردعلاقه‌ی خود را در این مرکز پیدا کنید، برندهایی که شاید هنوز در هیچ فروشگاه دیگری در ارمنستان وجود نداشته باشد.

۴. مرکز خرید روسیا

روسیا مال

مرکز خرید «روسیا مال» (Rossia Mall ) در ۵ مارس سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. این مرکز خرید در خیابان «تیگران متز» (Tigran Mets) واقع شده و سومین مرکز خرید بزرگ ارمنستان است.

مرکز خرید «روسیا» توسط شرکت «سیل کانسرن» (Sil Concern)، متعلق به تاجر ارمنی «خاچاتور سوکیاسیان» (Khachatur Sukiasyan) ساخته شد. این مرکز یکی از بزرگترین مراکز طلا و جواهر «ایروان» محسوب می‌شود و دارای تعدای کافه، رستوران و زمین بازی کودکان نیز است.

شرکت «سیل کانسرن» مدعی است که طراحی این مرکز فروشگاهی و تفریحی بسیار ویژه و منحصربه‌فرد است و در توسعه‌ی کسب و کارهای کوچک و متوسط و جذب توریست بسیار موفق عمل کرده‌ است.

این مرکز شامل هفت‌ طبقه است و شما می‌توانید به‌ راحتی بوتیک‌های فروش برندهای خارجی و محلی را مانند آدیداس، رامسی، کیت و ال‌سی‌وایکیکی (LC Waikiki) پیدا کنید. همچنین یافتن بوتیک‌های کیف‌وکفش چرم و تی‌شرت‌های دست‌دوز نیز در این مرکز خرید کار سخت و دشواری نیست. یک شعبه از سالن زیبایی «آرم‌اکونوم‌بنک» (ArmEconomBank)، داروخانه، کافه و شهر غذا نیز در مرکزخرید «روسیا» وجود دارد. با استراحت در شهرغذا می‌توانید علاوه‌برخوردن یک غذای خوشمزه از منظره‌ی جالب کلیسای مقدس ‌«گرگوری ایلومیناتور» (Saint Gregory the Illuminator Cathedral) نیز لذت ببرید.

طبقه‌ی ششم مرکز خرید «روسیا مال» کاملا متعلق به کودکان است که جاذبه‌های زیادی مثل وجود کافه و رستوران مخصوص بچه‌ها، ۹ سالن سینما و تئاتر وجود دارد.

۵. مرکز خرید مترونوم

مرکز خرید مترونوم

مرکز خرید «مترونوم» (Metronome) یکی دیگر از مکان‌هایی فروشگاهی و تفریحی ارمنستان است که شامل فروشگا‌ه‌های پوشاک، کیف‌وکفش، کافه و رستوران است. با توجه به قرارگرفتن این مرکز خرید در مرکز شهر و نزدیک ایستگاه متروی «یریتاسارداکان» (Yeritasardakan) دسترسی به آن بسیار راحت است.

همچنین فروشگاه‌ پوشاک ورزشی “Sportlandia” و فروشگاه زنجیره‌ای لوازم‌ جانبی متعلق به شرکت «اسپورت مستر» (Sportmaster) در این مرکز خرید قرار دارند که شاید بتوان آنها را از ویژگی‌های اختصاصی مرکز خرید «مترونوم» دانست.

شرکت «اسپورت مستر» علاوه‌بر ارائه‌ی پوشاک ورزشی با نام شرکت خود تأمین‌کننده‌ی برندهایی مانند نایک، آدیداس، پاما، ریبوک و بسیاری برندهای دیگر نیز هست. همچنین این شرکت عرضه‌کننده‌ی برنده «نیو ارا» (New Era brand) است که برای اولین‌ بار در این مرکز به بازار کشور ارمنستان معرفی شد.

اولین فروشگاه پوشاک‌ورزشی شرکت Sportlandia در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و امروزه بیش از ۱۲۰ فروشگاه عرضه‌کننده‌ی محصولات این شرکت در روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ارائه می‌شود.

مرکز خرید روسیا مال یک گزینه‌ی فوق‌‌العاده برای علاقه‌مندان به پوشاک و لوازم‌ ورزشی است.

۶. مرکز خرید تاشیر مال

مرکز خرید تاشیر مال

مرکز خرید «تاشیر مال» (Tashir mall) نیز در اول اکتبر سال ۲۰۰۴ در کشور ارمنستان افتتاح و خیلی زود در میان مردم و گردشگران مشهور شد. در این مرکز خرید، فروشگاه‌هایی با اجناس و کالاهای مارک و برندهای معروف وجود دارد. در طبقه‌ی اول مرکز خرید «تاشیر» بازار طلا و جواهر وجود دارد و سه طبقه‌ی دیگر مختص به فروش پوشاک، کیف‌وکفش، لوازم‌ خواب، پرده، لوازم‌ آرایشی، ساعت، فروشگاه‌های موبایل و بسیاری از اجناس دیگر است. در طبقه‌ی پنجم نیز فروشگاه‌های پوشاک، کفش و اسباب‌بازی و مبلمان مخصوص کودکان عرضه می‌شود.

علاوه‌بر موارد ذکر شده در بالا، در این مرکز انواع کافه‌ها، سالن‌های ورزشی، خدمات بانکی، مراکز تعمیر و تعویض تلفن‌همراه، مراکز تعمیر جواهرات و سالن مد نیز وجود دارد.

همچنین در طبقه‌ی چهارم این پاساژ سالن برندهای ارمنی نیز افتتاح شده است و می‌توانید پوشاک، کفش و صنایع‌دستی کشور ارمنستان را در این بخش خریداری کنید. برای رفتن به این مرکز خرید نگران پارک وسیله‌ی نقلیه‌ی خود نیز نباشید، زیرا پارکینگ مرکز خرید «تاشیر» تا ۴۰۰ ماشین گنجایش دارد.

در این مقاله شش تا از مراکز خرید و تفریحی کشور ارمنستان معرفی شد. البته این کشور مراکز خرید و پاساژهای بیشتری مانند بازار «ورنیساج» (Vernissage)، «پتاک» (Petak) و «سورمالو» (Surmalu) هم دارد که نتوانستیم در این مقاله به آن بپردازیم. بنابراین، اگر قصد سفر به این کشور را دارید و به دنبال یک مرکز خرید خوب هستید، می‌توانید مطمئن باشید که در مراکز خرید ارمنستان هم اوقات خوبی خواهید داشت و هم می‌توانید خرید خوبی انجام دهید.

ارمنستان یک کشور درحال توسعه است و تنوع مراکز خرید فرصت خرید و تفریح را برای همه‌ی افراد با هرسلیقه‌ای فراهم می‌کند.

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع iarmenia
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.