کتاب رونالدو، ظهور یک برنده؛ زندگینامه نابغه پرتغالی دنیای فوتبال

0

کمتر کسی هست که کریستیانو رونالدو را نشناسد. این فوتبالیست نابغه، آن‌قدر معروف و محبوب است که زیروبم فعالیت‌های حرفه‌ای او، زیر ذره‌بین همه‌ی رسانه‌هاست. اما آیا چیزی از دوران کودکی و زندگی خانوادگی او می‌دانید؟ با ما همراه باشید تا شما را با کتاب رونالدو، ظهور یک برنده نوشته مایکل پارت آشنا کنیم.

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان کتاب به زبان اصلی: Cristiano Ronaldo ‑ The Rise of a winner
  • عنوان کتاب به فارسی: رونالدو، ظهور یک برنده
  • نویسنده‌ی کتاب: مایکل پارت
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

درباره‌ی کتاب رونالدو، ظهور یک برنده

«در یکی از روزهای بهاری که کریستیانو شش ساله شد، کش و قوسی به خود داد و از تختش پایین پرید. صدای پدر و مادرش را شنید که در آشپزخانه جروبحث می‌کنند. پدر دوباره بیش‌ازحد نوشیده بود. وقت نهار بود و مادر غذا را آماده می‌کرد. دعوای آنها همیشه سرِ پول بود. مادرش التماس می‌کرد که پدر از نوشیدن دست بکشد، بیشتر پولی که از باغبانی و تدارکات تیم محلی به‌دست می‌آورد، صرف الکل می‌شد و حقوق مادرش صرف غذا و اجاره‌ی خانه که هرگز کافی نبود. مادر از صبح تا شب کار می‌کرد و همیشه درحال پخت‌وپز یا تمیز کردن خانه بود. به‌سختی کار می‌کرد و هر آنچه در توانش بود برای خانواده انجام می‌داد. ولی پدر کمکی نمی‌کرد. پدر قول می‌داد که دیگر ننوشد، اما هرگز به قولش عمل نمی‌کرد. غم‌انگیز بود. زمانی که مست می‌کرد، ترسناک می‌شد و کریستیانو از این حالت متنفر بود. به پدرش نگاه می‌کرد و می‌دانست که خودش نیست. کریستیانو عاشق او بود و امید داشت روزی این عادت بد را ترک کند.»

رونیکس

باورتان بشود یا نشود، این متن، برشی از زندگی کریستیانو رونالدو، پدیده‌ی فوتبال جهان است. کمتر کسی هست که رونالدوی افسانه‌ای را نشناسد. زندگی با پدری معتاد به الکل و وضعیت سخت مالی، به‌جای آن‌که از کریستین، پسری همانند همان پدر بسازد، به محرکی برای زندگی سالم و فعالیت‌های ورزشی او تبدیل شد.

مایکل پارت داستان جذاب زندگی رونالدو را در کتاب ظهور یک پدیده، برای شما به‌تصویر کشیده ‌شده‌ است. نوع روایت کتاب، به‌سبک دانای کل است و دربرگیرنده‌ی حوادث زندگی رونالدو، از کودکی تا روزهای اوج فعالیت‌های حرفه‌ای اوست. با خواندن این کتاب، به زوایای جالبی از زندگی رونالدو پی خواهید برد که شاید تابه‌حال درمورد آن نشنیده‌ بودید: «کریستیانو رونالدو دو سانتوس آویرو، آبی به صورتش پاشید، در آینه خیره شد و نفس عمیقی کشید. امروز، روز او بود. بیرون، در خیابان پاسئو دلا کاستلای مادرید، ترافیک سنگینی به سمت ورزشگاه سانتیاگو برنابئو درجریان بود. جولای ۲۰۰۹، طرفداران، ساعت‌ها برای گرفتن بلیط مراسم صبر کرده بودند. ۸۲۰۰۰ صندلی ورزشگاه به‌سرعت پر شده بود و کسانی که موفق نشده بودند به داخل استادیوم بروند، مراسم را از مانیتور بزرگِ خارج ورزشگاه تماشا می‌کردند. همه‌ی مردم پیراهن سفید باشگاه رئال مادرید را پوشیده بودند. یکی از بهترین بازیکنان دنیا بالاخره به تیم آنها می‌آمد.»

در حاشیه

رونالدو نیاز به معرفی ندارد. همه این بازیکن فوتبال را خوب می‌شناسند و آن‌قدر حواشی و اخبار اطراف او زیاد است که هفته‌ای نیست که از او تیتری در خبرگزاری‌های ورزشی به‌چشم نخورد. او متولد ۱۹۸۵ در پرتغال است. بازی در تیم‌های مطرح منچستر، رئال مادرید و یوونتوس، تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های حرفه‌ای او است. رونالدو تابه‌حال چندین سال پیاپی موفق به دریافت جایزه توپ طلا شده‌ است. همین آمار کافی‌ست تا باقی جوایز و افتخارات او در سایه‌ی این رکورد او قرار بگیرند.

کتاب رونالدو، ظهور یک برنده یکی از سه‌گانه‌های فوتبالی مایکل پارت است. پارت در دو کتاب قبلی خود، کتاب قصه شگفت انگیز لئو مسی و زندگینامه نیمار را نوشته است.

پارت، یکی از موفق‌ترین نویسندگان کتاب‌های نوجوانان در آمریکا به‌حساب می‌آید. کتاب‌های او در ۳۶ کشور مختلف در دنیا به‌چاپ رسیده‌اند و به زبان‌های مختلفی ترجمه شده‌اند.

شما می‌توانید همین حالا کتاب صوتی رونالدو، ظهور یک برنده را با کیفیت بالا از وبسایت نوار تهیه کنید.

آیا این کتاب برای شماست؟

کتاب رونالدو، ظهور یک برنده، برخلاف بیوگرافی‌های متداول، در قالب یک داستان تمام‌عیار نوشته‌ شده‌ است. درواقع شما در این کتاب، با داستانی براساس واقعیت مواجه هستید که شخصیت اصلی آن، رونالدو است. این ویژگی، کتاب را جذاب و پرکشش کرده‌ است. حجم کم کتاب هم باعث شده تا نویسنده از زیاده‌گویی و پرداخت به حواشی پرهیز کند و خط سیر داستان سرعت خوبی داشته باشد.

از طرفی، خواندن زندگی‌نامه‌ی افراد موفق، دید خوبی از شکست‌ها و موفقیت‌ها به انسان، مخصوصا نوجوانان خواهد داد. فهم و به‌کارگیری این مسئله که هر انسان موفقی لزوما از همه‌ی امکانات زندگی برخوردار نبوده و افراد براساس تلاش‌ها و استعداد‌هایشان به جایگاهی که شایسته‌ی آن هستند، خواهند رسید، بزرگ‌ترین گام برای شروع دست‌یابی به اهداف در نوجوانی خواهد بود.

با خواندن این کتاب، نگرش جدیدی نسبت به رونالدو پیدا خواهید کرد. نگرشی که حتما توام با احترام است؛ احترام نسبت به کسی که سختی‌های زندگی، از او یک مرد ساخت. نکته‌ی جالب اینکه، نسخه‌ی صوتی این کتاب با خوانش خوب حمید محمدی، گوینده‌ی خبر ورزشی، در وب‌سایت نوار موجود است. می‌توانید با مراجعه به این وبسایت، این روایت جذاب از زندگی رونالدو را دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.