چطور تنها سفر کنیم و خوش بگذرانیم؟

0

خیلی‌ها فکر می‌کنند تنها سفر کردن کاری است که از عهده‌اش برنمی‌آیند، زیرا احتمال دارد در هر سفری، با اتفاقاتی و شرایطی مواجه شوند که به‌تنهایی نتوانند آن‌ها را حل‌وفصل کنند. کسانی که مخالف سفر تنهایی هستند، دلایل دیگری هم دارند؛ مثل اینکه تنهایی خوش نمی‌گذرد و وقتی با جمع سفر می‌کنی، دلت به آنها گرم است. ولی در سوی دیگرِ میدان، کسانی ایستاده‌اند که سفر کردن به‌تنهایی برایشان حکم فرصت کسب تجربه‌های جدیدی را دارد که از آن‌ها انسان‌هایی خودساخته و مستقل می‌سازد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که تنها سفر کردن آدابی دارد و برای اینکه سفری خوش داشته باشیم، باید به نکاتی توجه کنیم.

مقصد را درست پیدا کنید

شاید شما برای سفرتان رؤیاپردازی کرده‌ باشید، ولی وقتی به مقصد می‌رسید، واقعیت با تصورات شما فرق داشته باشد. بهترین کار این است که قبل از سفر، مقصد را مشخص و درباره‌اش خوب مطالعه کنید. برخی شهرها هستند که مسافران تنها نیز در آنجا، احساس راحتی می‌کنند؛ مثل شیراز یا مشهد که هم جاهای دیدنی زیادی دارند و هم به‌راحتی می‌شود با گردشگران دیگر معاشرت کرد.

رونیکس

برای رزرو هتل در شیراز به صفحه هتل‌های تخفیف‌دار شیراز مراجعه کنیم.

برنامه مختصری داشته باشید

وقتی تنهایی سفر می‌کنید آزادید به هر جایی که می‌خواهید بروید و هر زمانی که خواستید، تصمیم‌تان را عوض کنید، ولی قبل از سفر بهتر است از آنهایی که تجربه تنها سفر کردن را در کارنامه تجربیات خود دارند، درباره شهرها و جاهایی که مناسب افراد تنهاست، پرس‌وجو و از تجربه‌هایشان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود چندان بی‌برنامه هم پیش نروید.

نسبت به خطرات هوشیار باشید

به‌عقیده بسیاری، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در تنهایی سفر کردن، سالم ماندن و دوری از خطرات است. اگرچه به‌عقیده عده‌ای دیگر، ممکن است در سفرهای جمعی نیز با خطرات مختلفی روبه‌رو شویم. وقتی به‌تنهایی سفر می‌کنیم، باید بدانیم که لازم است خودمان از پس همه‌چیز بربیاییم، نسبت به حفظ سلامتی‌مان هوشیار باشیم و از چیزهایی که ما و شرایط‌مان را به‌خطر می‌اندازد، دوری کنیم.

همه وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشید

وسایل مورد نیاز برای تنهایی سفر کردن

بهتر است قبل از سفر، همه‌چیز را آماده کنید. برداشتن وسایلی که احتمالا در طول سفر به آنها احتیاج پیدا کنیم، مثل دارو، قرص و چیزهایی مثل پاوربانک، چراغ‌قوه، چاقوی جیبی، بشقاب و قاشق و لیوان، جی‌پی‌اس و… باعث می‌شود که همه‌جوره خودکفا باشیم و روی پای خودمان بایستیم.

با محلی‌ها بجوشید

یکی از راه‌های خوش گذراندن در سفر، معاشرت با افراد محلی‌ است. اگر تنها سفر می‌کنید و می‌خواهید از تنهایی دربیایید سعی کنید با محلی‌ها بیشتر بجوشید، از محلی‌ها غذا بخرید، در یک رستوران محلی غذا بخورید یا سر صحبت را در کوچه و خیابان با آنها باز کنید. هم‌صحبتی با آنها باعث می‌شود از ناشناخته‌ها هم باخبر شوید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

در جاهای خودمانی و کوچک اقامت کنید

ماندن در جاهایی مثل مسافرخانه‌ یا هاستل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصت ملاقات با آدم‌های جدید و به‌اشتراک گذاشتن تجربه‌ها را به آدم می‌دهد. راه دیگر معاشرت با بقیه این است که مرتب از خودمان و سفرمان عکس بگیریم و در صفحه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذاریم تا از این طریق با دیگران و افرادی که مثل ما هستند و دغدغه‌های مشترکی داریم، ارتباط برقرار کنیم. هتل‌های کوچک هم برای ارتباط با بقیه جای مناسبی هستند.

پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی بهترین کار برای آشنایی با افراد دیگر و دیدن مکان‌های جدید و کسب تجربه‌های مختلف است. وقتی پیاده‌روی می‌کنیم، فرهنگ یک شهر را از نزدیک می‌بینیم و با جزئیات آنجا آشنا می‌شویم و درباره ظرایف معماری و طراحی یک مکان اطلاعات کسب می‌کنیم.

در ایران، شهرهایی وجود دارد که هم مقصد گردشگری مناسب برای افراد تنها هستند و هم شرایط خوبی برای پیاده‌روی دارند. اصفهان یکی از این شهرهاست. اصفهان، شهر پیاده‌روهاست و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. جاهایی مثل محله جلفا، میدان نقش جهان و محله سنگتراش‌ها، از مناسب‌ترین مکان‌ها برای پیاده‌روی‌ در این شهر هستند.

رزرو هتل های تخفیف دار اصفهان می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر به اصفهان راهگشا باشد.

تنهایی سفر کردن فرصت مغتنم و ارزشمندی است که نباید آن را نادیده گرفت. در تنهایی به‌قدر کافی وقت داریم که درباره مسائل مختلف فکر کنیم یا حتی اگر در مسیر زندگی، راهی را به‌اشتباه آمده‌ایم، چاره‌ای برای تغییرش پیدا کنیم.

این مطلب توسط اسنپ تریپ نوشته شده است. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و به‌کمک آن می‌توان هتل ‌های داخلی را با قیمتی کمتر از سایر وب‌سایت‌ها رزرو کرد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.