شرایط اخذ اقامت سوئد و هرآنچه باید درمورد مهاجرت به سوئد بدانید

2

سوئد را باید بهشت دانشجویان و پژوهشگران ایرانی در سرزمین‌های سرد اسکاندیناوی دانست؛ سرزمینی که توانسته با شرایط خوب زندگی و نیز فراهم‌آوردن ظرفیت‌های مطلوبِ رفاهی و عدالت اجتماعی به یکی از قطب‌های اقتصاد و فناوری اروپا تبدیل شود. در این مقاله شما را با شرایط اخذ اقامت سوئد از طریق تحصیل، ازدواج، کارآفرینی و ویزای گردشگری آشنا خواهیم کرد و در ادامه شرایط اخذ تابعیت سوئد و همچنین نکات مهم درمورد شرایط مهاجرت به سوئد را بررسی خواهیم کرد.

چرا سوئد و چطور سوئد؟

به‌نظر می‌رسد سوئدی‌ها توانسته‌اند باوجود شرایط دشوار آب‌وهوای قطبی با بردباری، پشتکار و اقتصادی دانش‌بنیان، بر ناهمواری‌های گوناگون پیروز شوند و پذیرای خیل مهاجران، پناهندگان، دانشجویان، پژوهشگران و کارآفرینان از سراسر جهان ازجمله ایران باشند. ظرف نیم‌ قرن اخیر، ده‌ها هزار دانشجوی ایرانی در رشته‌های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و نیز پیراپزشکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند. بسیاری از همین دانش‌آموختگان در شرکت‌ها و نهادهای گوناگون سوئد به‌کار مشغول شده‌اند.

رونیکس

شرایط اخذ اقامت دائم سوئد

اقامت دائم در سوئد از زمانی محاسبه می‌شود که شما تأییدیه‌ی اداره مهاجرت سوئد را برای اقامت قانونی دائم در این کشور کسب کنید. ویزاهای تیپ D یعنی ویزاهایی که شما برای تحقیق، کارآفرینی، کسب‌وکار و این موارد دریافت می‌کنید، اقامت کوتاه‌مدت ۱ساله یا ۲ساله‌ی قابل‌تمدید است و اقامت دائم به‌شمار نمی‌رود. شما برای دریافت اقامت دائم سوئد، باید از اداره مالیات سوئد، کد ملی دریافت کنید.

اگر به‌عنوان گردشگر به سوئد سفر کنید، دریافت این کد برای شما میسر نیست؛ اما چنانچه به‌صورت دانشجویی، ازدواج، کارآفرینی یا سرمایه‌گذاری بروید، این حق برای شما محفوظ خواهد بود. بدون داشتن کد ملی سوئد، هیچ امتیاز شهروندی مانند خریدوفروش خودرو، افتتاح حساب بانکی و مانند آن را نخواهید داشت.

وبسایت اداره‌ مهاجرت سوئد - اقامت سوئد
وبسایت اداره‌ مهاجرت سوئد پاسخ‌گوی کلیه‌ی پرسش‌های شما درباره‌ی مهاجرت و تحصیل در این کشور است.

اگر شما در زمان دریافت اقامت دائم سوئد، مدتی خارج از سوئد باشید، این مدت از حداقل زمانی که باید در سوئد باشید، کسر می‌شود. اگر هم از سوئد خارج شده و به کشوری دیگر در منطقه‌ی شنگن بروید، این مدت‌زمان از مدت‌زمان قانونی‌ای که باید در سوئد باشید تا اقامت دائم دریافت کنید، کسر خواهد شد.

تحصیل در سوئد

تا پیش از سال ۲۰۱۰ میلادی، تحصیل ایرانیان در کلیه‌ی رشته‌ها در همه‌ی دانشگاه‌های سوئد رایگان بود. شما می‌توانستید به‌ هر دو زبان سوئدی و انگلیسی به‌راحتی در این کشور به‌صورت رایگان تحصیل کنید؛ اما از این سال به بعد، قانون تحصیل رایگان در دانشگاه‌های سوئد لغو شد. درنتیجه، شما هم‌اکنون برای تحصیل در این کشور باید هر ترم، بین ۲۰ تا ۵۰ هزار کرون سوئد شهریه پرداخت کنید که با توجه به نوسانات ارزی سال ۹۷ و افزایش چهاربرابری بهای کرون، ادامه‌ی تحصیل تقریبا برای اغلب دانشجویان ایرانی که به‌صورت شهریه‌ای در این کشور تحصیل می‌کنند، عملا مقرون‌به‌صرفه نیست.

بنابراین، اگر خواهان دریافت اقامت سوئد هستید، توصیه می‌‌کنیم چنانچه دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد هستید، حتما از فرصت‌های بورسیه‌ی تحصیلی که در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی این کشور وجود دارد، بهره بگیرید و از امتیاز تحصیل رایگان برخوردار شوید؛ چرا که با تحصیل به‌شکل بورسیه، می‌توانید از درآمدی ماهانه بهره‌مند شده و با پرداخت مالیات آن، فرصت اقامت دائم را نیز کسب کنید. آنچه باید توجه کنید این است که پذیرش تحصیلی با بورس در مقطع دکترا و پسادکترا در دانشگاه‌های سوئد، شرط لازم یا کافی برای دریافت اقامت سوئد نیست و شما باید واجد شرایط اخذ اقامت باشید.

اقامت سوئد برای دانشجویان PhD

یکی از روش‌های آسان و سریع برای دریافت اقامت سوئد، تحصیل در این کشور به‌عنوان دانشجوی دکترا یا پسادکتراست که براساس فرصت‌های بورسیه‌ی دانشگاه‌‌های این کشور در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد. شیوه‌‌ی کار به این صورت است که شما براساس رزومه و بیانیه‌ی هدف و توصیه‌‌نامه‌های تحصیلی که در اختیار دارید، به بخش Vacancy سایت دانشگاه‌های سوئد مراجعه می‌کنید و بنابر رشته‌ی تحصیلی خود، به‌دنبال بورسیه‌هایی می‌گردید که در ارتباط با پایان‌نامه و موضوع پژوهشی شما باشند.

اقامت سوئد برای دانشجویان PhD
در بخش VACANCY وبسایت دانشگاه سلطنتی استکهلم (KTH) می‌توانید با فرصت‌های بورسیه در این دانشگاه آشنا شوید.
اقامت سوئد برای دانشجویان
در بخش VACANCY وبسایت دانشگاه اوپسالا، می‌توانید با فرصت‌های استخدامی دانشجویان دکترا و پسادکترا آشنا شوید.

برای نمونه، اگر دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد هستید، دنبال بورس‌های مرتبط با توسعه‌ی پایدار، محیط‌زیست، طراحی نیروگاه‌ها، تأسیسات حرارتی، پروژه‌های انرژی پاک و همانند آنها باشید. پس از آگاهی از شرایط هر بورسیه، می‌توانید با مسئول هماهنگی آن (Program Coordinator) رایزنی کنید.

اقامت سوئد از طریق ازدواج

روش دیگر برای اخد اقامت سوئد، ازدواج است. مسئله این است که شما نمی‌توانید به‌عنوان شهروند ایرانی، در زمانی‌که در سوئد هستید با شخصی که تبعه‌ی سوئد است، ازدواج کرده و همان‌جا درخواست اقامت دائم کنید. شما باید به کشور خود بازگردید و در ایران ازطریق سفارت سوئد، براساس مدارک ازدواج، اقامت سوئد را درخواست کنید.

آنچه باید مراقب باشید این است که در دام کلاه‌برداران نیفتید. گاهی برخی افراد سودجو به‌ادعای کمک به اخذ اقامت سوئد، با انتشار آگهی در رسانه‌های مجازی مانند اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام، آمادگی خود را برای ازدواج با شهروندان ایرانی اعلام می‌کنند و برای این کار، وجهی پیشنهاد می‌کنند که در چند قسط دریافت می‌شود. این روش معمولا کلاهبرداری بوده و نه به ویزا و نه به اقامت سوئد منتهی می‌شود. مراقب کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی باشید که مجرمان سایبری، برای فریب ایرانیان، طعمه‌های فراوانی پهن می‌کنند. همواره وجود چنین آگهی‌‌ها‌یی در فضای مجازی را به پلیس فتا گزارش کنید. جزئیات تکمیلی درباره‌ی اقامت سوئد از طریق ازدواج را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

البته اقامت سوئد با روش ازدواج، کاری ناممکن و غیرقانونی نیست. شما باید صرفا شرایط موردنظرِ اداره مهاجرت سوئد را رعایت کنید. به‌همین‌خاطر، توصیه می‌کنیم که اگر به‌دنبال اخذ اقامت سوئد به‌روش ازدواج با یک تبعه‌ی سوئدی هستید، حتما درباره‌ی اصالت و هویت فرد موردنظر، از طریق مراجع قانونی سوئد، آگاهی لازم را کسب کنید؛ برای نمونه، «پرشون‌نومبر» ۱۲رقمی (Personnummer) یا اطلاعات هویتی را از اداره مالیات سوئد (Skatteverket) استعلام کنید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرید. اگر پاسخ‌هایی که از این مراجع قانونی دریافت می‌کنید، مثبت بود و طرف مقابل توانست مدارک هویتی رسمی مربوطه را ارائه کند، می‌توانید نسبت به فرایند اپلای یا درخواست ویزای سوئد برای ازدواج با یک شهروند سوئدی اقدام کنید.

وبسایت اداره مالیات سوئد - اقامت سوئد
وبسایت اداره مالیات سوئد برای دریافت کد ملی ۱۲رقمی
نمونه کارت اقامت سوئد
نمونه کارت اقامت سوئد که کد ملی ۱۲رقمی روی آن درج می‌شود.

اقامت دائم سوئد برای کارآفرینان

شما به‌عنوان کارآفرین، برای اخذ اقامت سوئد باید از شرایطی ویژه به‌شرح زیر برخوردار باشید:‌

اقامت دائم سوئد برای کارآفرینان

  • گذرنامه‌ی رسمی ایرانی داشته باشید.
  • حداقل چند سال در زمینه‌ای که متقاضی کسب‌و‌کار در سوئد هستید، تجربه‌ی کاری داشته باشید.
  • زبان سوئدی یا زبان انگلیسی را به‌خوبی صحبت کرده و بنویسید. داشتن مدرک آیلتس ضروری نیست.
  • اثبات کنید مسئولیت کامل یا نیمی از مسئولیت کسب‌وکاری که قصد تأسیس و راه‌اندازی آن را در سوئد دارید، به‌عهده‌ی شما خواهد بود.
  • باید اثبات کنید که کسب‌وکار شما سبب تولید یا فروش کالا یا خدمات در سوئد می‌شود.
  • باید دستِ‌کم ۲۰۰ هزار کرون سوئد برای پشتیبانی مالی خود و خانواده در ۲ سال اول در اختیار داشته باشید.
  • امکانات مالی خود را باید با اسناد مالی و بانکی مثبت اثبات کنید.
  • باید در طرح کسب‌وکار (بیزنس‌پلن) شما، مشتریان، سیستم بازاریابی و فروش و تعامل با آنها مشخص باشد.
  • شرکت شما باید بتواند به‌مدت حداقل ۲ سال، شما و خانواده‌ی شما را در سوئد پشتیبانی مالی کند.

با دانلود این فایل PDF می‌توانید به فرم‌های خوداظهاری دسترسی پیدا کنید.

نکاتی که برای اخذ اقامت کاری و کارآفرینی باید بدانید

  • یکی از تخصصی‌ترین روش‌های اخذ اقامت سوئد، یافتن شغل و دریافت دعوت‌نامه از کارفرمای سوئدی است. از این راه، می‌توانید اقامت دوساله دریافت کرده و سپس با پرداخت مالیات، اقامت را تمدید کنید.
  • اگر می‌خواهید از راه اخذ اقامت کاری به سوئد مهاجرت کنید، توجه داشته باشید که حقوق و مزایای شما باید در حدی باشد که KOLLEKTIVAVTAL اعلام می‌کند. مثلا، برای تمدید اقامت، دریافتی ماهانه‌ی شما نباید از ۱۳۵۰۰ کرون کمتر باشد.
  • افرادی که به‌صورت کارگر متخصص (Skilled Worker) به سوئد می‌آیند، می‌توانند اقامت خود را تا ۴ سال تمدید کرده و سپس درخواست دریافت اقامت دائم کنند. اقامت دائم سوئد، پس از بررسی حقوق و بیمه‌ی متقاضی درطول ۴۸ ماه اقامت کاری، درصورت احراز شرایط به وی اعطا می‌شود.
  • اگر خواهان اخذ اقامت سوئد به‌روش سرمایه‌گذاری هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما شرکتی در سوئد ثبت کنید. ثبت شرکت در سوئد آسان است؛ اما لزوما به اقامت منتهی نمی‌شود.
  • اخذ اقامت دائم به‌روش سرمایه‌گذاری، به طرح کسب‌وکار یا بیزنس‌پلن شما (Affarsplan) بستگی دارد. این طرح باید بتواند کارشناسان اداره مهاجرت را نسبت به اعطای اقامت دائم به شما توجیه و ترغیب کند. گزارش‌های مالی شرکت شما باید نمایانگر سود‌‌آوربودن آن باشد و نشان دهد که کسب‌وکار شما می‌تواند هزینه‌های زندگی شما را به اندازه‌ی کافی تأمین کند. همچنین، شما باید حداقل درآمدِ اعلام‌شده ازسوی اداره مهاجرت را در روش کارآفرینی خود لحاظ کرده و براساس آن مالیات پرداخت کنید.
  • در سوئد دو مالیات برای کارگر وجود دارد. یکی مالیاتی که از حقوقش کسر می‌شود و دیگری مالیاتی که کارفرما به‌عنوان ارزش افزوده و مالیات‌بردرآمد پرداخت می‌کند. درواقع، اگر شما کارآفرین باشید، این دو نوع مالیات را باید پرداخت کنید.

 

شرایط اخذ تابعیت سوئد برای افراد زیر ۲۱ سال

والدین افرادی که زیر ۲۱ سال سن دارند و در سن ۱۳سالگی، ۵ سال سابقه‌ی زندگی در سوئد داشته باشند، می‌توانند برای آنها درخواست اقامت کنند. در این حالت، فرد باید ۱۸ سال تمام سن داشته و هیچ‌گونه سابقه‌ی بدهی و کیفری در این کشور نداشته باشد. احراز هویت برای اداره مهاجرت سوئد اهمیت دارد؛ چرا که در برخی موارد، گذرنامه‌های ایرانی، افغانی و حتی عراقی جعل می‌شود. جزئیات بیشتر درباره‌ی احراز هویت متقاضیان اقامت سوئد را می‌توانید در این لینک به‌‌زبان سوئدی ببینید.

موضوع دیگر، زندگی در سوئد به‌صورت مداوم است که در بحث HEMVISTTID مطرح می‌شود و در سایت اداره مهاجرت می‌توانید درباره‌ی آن آگاهی لازم را کسب کنید. برای کسانی‌ که با پناهندگی به سوئد آمده‌اند و اقامت دائم گرفته‌اند، از زمانی‌که با جواب مثبت آنسوکان (ANSOKAN)‌ میگراشون ورکت مواجه می‌شوند، دوره‌ی HEMVISTTID آنها محاسبه خواهد شد.

اگر شما در مدت اقامت سوئد به‌منظور کسب اقامت دائم، پرونده‌ای در اداره‌ مصادره اموال (KRONOFOGDEN) داشته باشید، دریافت تابعیت و اقامت شما طول خواهد کشید و این امر روی گرفتن اقامت از سوئد تأثیر منفی دارد. اگر برای شما Betalningsanmärkning صادر شده باشد (مثلا بدهکار مالیاتی یا مجرم تحت‌پیگرد باشید)، درخواست تابعیت شما با پاسخ منفی روبه‌رو خواهد شد. اگر همه‌ی بدهی را پرداخته باشید، ۲۴ ماه بعد دوباره می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید. پس تلاش کنید در سوئد، در دوره‌ی انتظار یا Karenstid، هیچ‌گونه سابقه‌ی کیفری نداشته باشید.

حداقل زمان لازم برای بررسی پرونده‌ی شما به‌منظور دریافت اقامت دائم چنانچه مدارک‌تان کامل باشد، ۱۲ تا ۱۸ ماه است و این موضوع برای بررسی پرونده‌های پناهندگی، بین ۱۲ تا ۲۴ ماه طول خواهد کشید.

چگونه بفهمیم شرایط دریافت اقامت دائم سوئد را داریم یا خیر؟

شرایط دریافت اقامت دائم سوئد - اقامت سوئد

پیشنهاد می‌کنیم به آزمون رایگانی که در سایت اداره مهاجرت سوئد منتشر شده است، مراجعه کنید و اطلاعات لازم را به‌دست آورید. این آزمون در این نشانی در دسترس است و بررسی می‌کند که آیا می‌توانید یک شهروند سوئدی شوید یا خیر.

این بخش که عنوان: Testa om du kan bli svensk medborgare دارد، از شما می‌خواهد تا به پرسش‌هایی درمورد خودتان پاسخ دهید. البته باید تا حدی با زبان سوئدی آشنا باشید تا بتوانید به این سوالات پاسخ دهید.

نکات مهم برای متقاضیان مهاجرت به سوئد

چنانچه خواهان مهاجرت به سوئد و دریافت اقامت این کشور هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما نکات و توصیه‌های زیر را به‌دقت بخوانید و از سایت‌های معرفی‌شده بازدید کنید تا با چندوچون فرایند مهاجرت به این کشور زیبای اسکاندیناوی بیشتر آشنا شوید.

  • نخستین شرطی که برای دریافت شهروندی سوئد (MEDBORGASKAP) نیاز دارید، اخذ اقامت دائم سوئد است.
  • در این نشانی می‌توانید به بخش فارسی‌زبان سایت اداره مهاجرت سوئد دسترسی پیدا کنید.
  • شما برای دیدار از دوستان و آشنایان خود در سوئد، باید کپی پرشون‌بِویس داشته باشید. به دوستان خود می‌توانید بگویید این فرم را از طریق این لینک تهیه کنند.
  • اخذ اقامت دائم سوئد با روش‌های ۴ گانه امکان‌پذیر خواهد بود. این روش‌ها عبارت‌اند از: اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج، اخذ اقامت دائم سوئد از طریق سرمایه‌گذاری، اخذ اقامت سوئد از طریق پناهندگی سیاسی یا اجتماعی و درنهایت، اخذ اقامت دائم سوئد از طریق تحصیلیِ منتهی‌ به‌ کار.
  • اخذ اقامت موقت سوئد، تضمینی برای دریافت اقامت دائم نیست و شما باید نوع ویزای خود را تغییر دهید. مثلا با ویزای گردشگری سوئد نمی‌توانید در سوئد ازدواج کرده و برای اقامت دائم اقدام کنید.
  • اخذ اقامت دائم سوئد با دریافت بورس در مقطع دکترا، بسیار آسان است. در دو دهه‌ی اخیر، ایرانیان بسیاری موفق به اخذ این نوع اقامت شده‌اند.
  • اقامت در سوئد از طریق نسبت خانوادگی، شرایط ویژه‌ای دارد. باید هر سال اطلاعات لازم و قوانین مربوط را از اداره مهاجرت سوئد استعلام کنید. در مرحله‌ی نخست، شما اقامت دوساله می‌گیرید؛ سپس، این مدت تمدید شده و به اقامت دائم و دریافت گذرنامه‌ی سوئد می‌انجامد.

نکاتی که برای دریافت پناهندگی سوئد باید بدانید

  • اخذ اقامت سوئد از طریق پناهندگی یکی از روش‌های موجود است.
  • اخذ اقامت سوئد از طریق پناهندگی، سال‌به‌سال دشوارتر می‌شود؛ چرا که پرونده‌هایی که افراد برای پناهندگی ارائه می‌کنند،‌ اغلب مستند و مستدل نیست و بیش از آنکه، نشان‌دهنده‌ی وضعیت کنونی آنها باشد، بیانگر آرزوها و آمال‌ متقاضیانِ اخذ پناهندگی است که برای مأموران اداره مهاجرت سوئد پذیرفتنی نیست. به‌همین‌خاطر، بیش از ۷۰ درصد درخواست‌های پناهندگی از ایران در سال‌های اخیر ریجکت شده‌اند.
  • مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت دائم از طریق پناهندگی را به‌هیچ‌وجه به هم‌وطنان عزیز توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که در اغلب موارد، به سرخوردگی اجتماعی و اتلاف وقت و سرمایه‌ی آنها در این کشور می‌انجامد. سوئد امروزه با خیل عظیم پناهندگان و آوارگان از کشورهای افغانستان، سومالی، سوریه و عراق روبه‌روست و در این میان، هم‌‌میهنان ایرانی از شانس چندانی برخوردار نیستند.

نکاتی که از جنبه‌ی حقوقی و قضایی باید بدانید

  • هرگاه برای اداره مهاجرت سوئد مسلم شود که اطلاعات و مستنداتی که برای اثبات ادعای شما به‌منظور کسب تابعیت و شهروندی و اقامت تسلیم شده است، جعلی و غیرواقعی است، پرونده‌ی شما رد شده و با کلیه‌ی درخواست‌ها مخالفت می‌شود.
  • اگر درمدت اقامت در سوئد، در دادگاهی محکوم کیفری یا مالی شوید، شانسی برای اقامت دائم نخواهید داشت.
  • شما هر ماه و هر سال می‌توانید با مراجعه به سایت پلیس سوئد (polise.se) نسبت به دریافت گواهی عدم‌سوءپیشینه اقدام کنید.
  • اگر در سوئد به‌اصطلاح با کسی سامبو (Sambo) شوید -یعنی با فردی به‌صورت مشترک زندگی کنید تا اقامت بگیرید- چنانچه کارشناسان اداره مهاجرت، به صوری‌بودن این ازدواج پی ببرند، اقامت شما باطل می‌شود و بعضا جریمه و زندان هم در پی خواهد داشت.
  • قوانین مربوط به بازپس‌‌گیری اقامت سوئد را می‌توانید در این لینک بخوانید.
  • چنانچه با درخواست اقامت دائم شما، چه به‌صورت پناهندگی و چه به‌صورت اقامت کاری و سرمایه‌گذاری، موافقت نشد یا اقامت دائم شما پس گرفته شد، می‌توانید در بازه‌ی زمانی مجاز با استخدام وکیل، به رأی مزبور در دادگاه عالی سوئد اعتراض کنید. رأی دادگاه عالی سوئد، غیرقابل‌اعتراض است.

ویزای گردشگری محدود

برای دریافت اقامت سوئد پیشنهاد می‌کنیم در اواخر فصل تابستان برای مدتی کوتاه به این کشور سفر کنید. در‌این‌صورت، هم می‌توانید در یک شرایط متعادل، وضعیت اقتصادی، زندگی و کسب‌وکار را در سوئد بررسی کنید و هم اینکه می‌توانید با شرکت‌ها و مؤسسات سوئدی درباره‌ی فرصت‌های کار و زندگی گفت‌وگو کنید. البته اگر خواهان زندگی در نقاط جنوبی سوئد مانند مالمو باشید، با آب‌وهوای به‌شدت برفی روبه‌رو نخواهید شد؛ اما چنانچه تصمیم بگیرید در نواحی میانی و شمالی سوئد زندگی کنید، باید خود را به آب‌وهوای ۱۵ درجه زیر صفر برای چند ماه در سال عادت دهید.

ویزای گردشگری محدود - اقامت سوئد

برای همین، پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های نیمه‌ی دوم سال به سوئد سفر کنید. در این زمان می‌توانید خود را با آب‌و‌هوای واقعی سوئد تطبیق دهید. برای این‌ کار، اخذ یک ویزای گردشگری کوتاه‌مدت سوئد خوب است. اگر ویزای شنگن تیپ C دریافت کنید، می‌توانید به‌مدت ۹۰ روز در یک بازه‌ی ۱۸۰ روزه در سوئد و کشور‌های منطقه‌ی شنگن تردد کنید. برای دریافت ویزای سوئد باید به سفارت سوئد در تهران مراجعه کرده و مدارک لازم را برای دریافت وقت مصاحبه ارائه کنید.

البته اکنون کار آسان شده و شما نیازی به مراجعه به سفارت سوئد ندارید. می‌توانید به‌صورت اینترنتی، وقت سفارت بگیرید و برخی از مدارک را نیز در سایت اداره مهاجرت سوئد، آپلود کنید. برای این کار، باید کارت اعتباری ارزی هم داشته باشید تا بتوانید مبلغ ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کرون هزینه‌ی درخواست (Application Fee) را پرداخت کنید. همچنین کسی که شما را در سوئد دعوت می‌کند، می‌تواند این هزینه را برای شما بپردازد.

خلاصه داشتن یک ویزای شنگن معتبر برای بازدید از سوئد برای علاقه‌مندان به اخذ اقامت سوئد الزامی است تا بتوانند شرایط را از نزدیک بررسی کنند. اطلاعات تکمیلی را می‌توانید به زبان خودتان در سایت اداره مهاجرت سوئد دریافت کنید.

لینک‌های مفید

اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. Lisa می‌گوید

    (و در این میان، آوارگان ایرانی که با اثبات مسیحی شدن تلاش برای گرفتن اقامت میکنند.) این رو فکر کنم جا انداختید خیلی نکته مهمیه. =)

  2. Yahel می‌گوید

    درودبرشما . سوالی داشتم . بنده درحال حاضرساکن آلمان هستم و سکونت من بصورت پناهندگی بوده وهنوزهیچ جوابی مبنی براقامت درآلمان رودریافت نکردم وفقط دارای مدرک اقامت موقت یا Ausweis میباشم که هر۶ماه آن راتمدیدمیکنم . بادختری درسوئدآشناشدم وقصدازدواج باایشان رودارم . میخواستم بدونم آیاامکان ازدواج باایشان هست یاخیر؟سپاسگذارم جواب بدید