دنیای خرید کالاهای گران با پیشنهادهای ارزان در اینترنت

0

احتمالا شما هم در این روزها شاهد تبلیغات وسوسه‌انگیزی برای خرید کالاهای گرانی بوده‌اید که شاید خرید آن‌ها کمی برای‌تان سخت باشد. تخفیف‌های ۱۰ درصدی، ۲۰ درصدی و حتی ۵۰ درصدی در فروشگاه‌های آنلاین، جمعه‌های سیاه و یا سایت‌های حراجی، همه و همه (البته اگر واقعیت داشته باشند)، بسیار جذاب و اغواکننده خواهند بود.

به‌تازگی نیز یکی از روش‌های فروش کالا با تخفیف زیاد که ایده‌ آن را از کشورهای خارجی گرفته‌اند، در کشور ما نیز باب شده است. سایت مادر و اصلی این روش، سایت QuiBids است. به روشی که این سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند، Penny Auction می‌گویند. البته سایت‌های دیگری مانند beezid و Swoopo نیز هستند که مانند سایت QuiBids فعالیت می‌کنند.

در این سایت‌ها، انواع موبایل، لپ‌تاپ، لوازم کامپیوتر، کارت شارژ، طلا و سکه، کارت اعتباری ویزا و مستر کارت، پلی استیشن ۳ و پی اس پی گو (PSP GO)، دوربین دیجیتال و کالاهای گران‌قیمت دیگر به‌صورت مزایده آنلاین عرضه می‌شوند و برندگان مزایده از ۵۰ تا ۹۵ درصد تخفیف ویژه بهره می‌برند.

رونیکس

در سال گذشته، در کشور ما نیز نمونه‌های مشابهی طراحی و اجرا شدند که برخی موفق و برخی شکست خوردند. برخی، کالاهای گران‌قیمت را حراج کردند و برخی با فروش کالاهای ارزان‌قیمت سعی داشتند تا در این زمینه موفق شوند.

گرچه دسته‌ای هم بدون اطلاعات دقیق، اصالت و تأییدیه‌ای برای فعالیت، با ارائه کالاهای غیراصل و تقلبی از کاربران بسیاری کلاهبرداری کردند.

معرفی کالابین به‌عنوان مدل بومی و ایرانی از روش Penny Auction

کالابین

کالابین با آدرس اینترنتی www.calabin.com استارت‌آپی در حوزه فروش و حراجی آنلاین است که با طراحی یک مدل منطقی و ریاضی، بدون استفاده از روش‌های متقلبانه و بدون اتکا بر شرط‌بندی یا قرعه‌کشی در تلاش است تا کاربرانش بتوانند در مشارکتی همگانی و یک رقابت سالم شرکت کنند و در نهایت بتوانند، کالای مورد نظر خود را با یک‌دهم قیمت بخرند.

اگر چه در یکی دو سال اخیر، سایت‌های اینترنتی با تکنیک‌های مشابه که همگی از مدل خارجی Quibids کپی شده‌اند، در تلاش بوده‌اند تا با ایجاد فضایی هیجان‌انگیز، کالاها را با قیمت‌های باورنکردنی بفروشند، اما در کشور ایران، قوانین کسب و کار الکترونیک به این شکل است که اجازه نمی‌دهد هزینه‌ها و قیمت‌های پیشنهادی کسانی که برنده نمی‌شوند، سوخت شود؛ چراکه این امر، نشانه ملموس شرط‌بندی است و رسما غیرقانونی خواهد بود.

در زبان ساده، کالابین فضای رقابتی سالمی برای خرید یک کالا ایجاد می‌کند تا شما با هزینه‌ای اندک بتوانید، کالایی با قیمت بالا بخرید. به‌طور مثال، در کالابین، یک آیفون ایکس با قیمت حدودی ۱۵ میلیون تومان، در بدترین حالت، برای شما حدود ۴ میلیون تومان تمام خواهد شد؛ یعنی ۳۰ درصد قیمت واقعی آن.

اگر هم شانس بیشتری داشته باشید، تنها با ۲۰ درصد قیمت، یعنی سه میلیون تومان برنده آن خواهید شد. در هر حال، موضوع مهم این است که پیشنهادات شما روی کالاها هیچ‌وقت نادیده گرفته نمی‌شوند؛ بلکه در سبدی جمع‌آوری می‌شوند تا شانس شما را برای برنده‌شدن بیشتر کنند.

اگر به یک سرگرمی همراه با خریدی هیجان‌انگیز علاقه‌مندید، حتما به کلابین سری بزنید.

روش‌های برنده شدن یک کالا در کالابین

برنده شدن در کالابین

قبل از اینکه به روش‌های برنده‌شدن در کالابین اشاره کنیم، باید به یک سؤال اصلی و مهم پاسخ بدهیم و این است که:

آیا ممکن است هزینه پرداخت‌شده در کالابین سوخت شود؟

پاسخ این سؤال در یک کلام منفی است؛ اما اینکه شما در چه زمانی برنده شوید، کاملا به سرعت عمل شما و حضور در سایت بستگی دارد.

در ادامه به معرفی روش‌های برنده‌شدن می‌پردازیم تا در پایان این نوشتار، دوباره به موضوع بررسی شانس برنده‌شدن برسیم. در کالابین، شما به دو روش می‌توانید برنده شوید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کنار هر محصول ۵ کلید دایره نارنجی وجود دارد که عبارت ۱ تا ۲۰ روی آن نوشته شده است. ضمنا زمانی هم کنار کالا نمایش داده شده است. اگر شما اعتبار کافی داشته باشید و روی هر یک از این ۵ کلید، کلیک کنید، به اندازه عدد نوشته‌شده روی آن، بر اساس ثانیه از زمان محصول کسر خواهد شد.

به‌طور مثال اگر شما روی 5 کلیک کنید، زمان محصول 5 ثانیه کم خواهد شد. فروش هر محصولی، یک زمان اولیه دارد. هر قدر شرکت‌کنندگان بیشتری در آن فروش مشارکت کنند، این زمان به‌صورت هوشمند کم و کمتر می‌شود تا به حداقل خود برسد. در هر زمان، اگر شما با کلیک روی دایره‌ها یک پیشنهاد جدید بدهید، نام شما به‌عنوان خریدار در بالای نام‌های دیگر قرار خواهد گرفت. وقتی زمان به ۱۰ ثانیه رسید، به‌صورت یک کرنومتر معکوس زمان شروع به کم‌شدن می‌کند. اگر کسی پیشنهادی بدهد، زمان دوباره به ۱۰ بازمی‌گردد و اگر زمان به صفر برسد، شخصی که آخرین پیشنهاد را داده و نام وی آنجا نوشته شده، برنده خرید کالا با ۹۰ درصد تخفیف خواهد بود.

فهرست کسانی که پیشنهاد خود را برای خرید این کالا ارسال کرده‌اند نیز در کنار محصول و در صفحه داخلی آن نمایش داده می‌شود که نام شما نیز یکی از آنها خواهد بود.

ممکن است از خود سؤال کنید که این زمان هیچ‌وقت تمام نخواهد شد. در این شرایط، یک شانس جدید به شما داده شده است.

شما با دادن هر ۲۰۰۰ پیشنهاد در کالابین یک کلید جادویی به‌دست خواهید آورد. با داشتن کلید جادویی در هر زمان می‌توانید، روی کالایی که کلید جادویی آن روشن شده، کلیک کنید و بدون هیچ قرعه‌کشی صاحب آن شوید. لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که این کلیدها ممکن است در هر زمانی روشن شوند. به‌همین علت شما باید در هر لحظه، منتظر روشن شدن یک از آنها باشید. به‌محض روشن شدن، کسانی که کلید جادویی دارند، می‌توانند با کلیک روی آن، کالا را با ۹۰ درصد تخفیف بخرند. این شانس تا ۵۰ کلیک روشن است. اگر برخی از کاربران کلید جادویی ندارند تا ۵۰ پیشنهاد برای خرید کالا بدهند، این کلید خاموش می‌شود و شما باید منتظر روشن شدن کلید بعدی باشید.

در بالای صفحه، شما تعداد اعتبارهای باقی‌مانده، تعداد اعتبار لازم برای به‌دست آوردن آن و همچنین تعداد کلید جادویی و پیشنهادات شما نوشته شده است و شما با هر پیشنهاد، تغییرات آن را مشاهده خواهید کرد.

سؤال مهم: چرا باید روی کالایی که بیش از ۵۰۰۰ پیشنهاد رسیدن زمان آن به ۱۰ ثانیه مانده کلیک کنیم و اعتبارمان را خرج کنیم؟

توجه داشته باشید شما هر قدر پیشنهاد دهید، به همان میزان شانس شما برای برنده‌شدن بیشتر خواهد بود. درواقع، شما با به‌دست آوردن کلید جادویی، شانس برنده‌شدن‌تان را افزایش خواهید داد.

در نهایت، شما هر قدر پیشنهاد خرج کنید، چیزی از دست نخواهید داد؛ چراکه می‌توانید با داشتن گزینه کلید جادویی با نصف قیمت، صاحب هر کالایی شوید که می‌خواهید.

اصالت کالا و روش تحویل آن به برندگان در کالابین

فهرست برندگان و پیام‌های آنان در بخش برندگان کالابین مشاهده می‌شود که خود می‌تواند متضمن اطمینان شما به کالابین باشد. از طرفی کلیه کالاهای موجود در کالابین اصل بوده که به‌همراه گارانتی آن به برندگان تحویل داده خواهد شد. چنانچه شما در خرید یک کالا برنده شدید، ظرف مدت کمتر از 12 ساعت در روزهای کاری و 24 ساعت در روزهای تعطیل، از طرف تیم پشتیبانی کالابین با شما تماس گرفته خواهد شد و با کنترل و بررسی مجدد اطلاعات شما، هماهنگی لازم برای تحویل کالا انجام خواهد شد.

زمان تحویل کالا بعد از پرداخت ۱۰٪ قیمت، برای کاربران تهرانی، ۱۰ تا ۱۵ روز و برای کاربرای غیرتهرانی، ۱۵ تا ۲۰ روز طول می‌کشد.

در آخر، ذکر این نکته ضروری است که نه‌تنها برای فعالیت در سایت کالابین، بلکه برای فعالیت در هر سایت و خرید کالا، حتما قبل از هر اقدامی، به بخش قوانین و مقررات و راهنمای آن مراجعه کنید تا با آگاهی کامل نسبت به آن، اقدام کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.