نرم افزار CRM چیست؟

0

CRM چیست؟‌ نرم افزار CRM دقیقا همان جادویی است که سازمان‌ها برای توسعه کسب‌و‌کار خود به آن نیازمندند و همواره به‌دنبال انتخاب بهترین نوع آن می‌گردند. با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، می‌توان کاغذ را از سازمان حذف و روند کارها را به‌صورت ساختارمند هدایت کرد.

این نرم‌ افزار با بهبود فرایندهای فروش و بازاریابی، باعث فروشِ چشمگیر می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند برای رشد هرچه بیشتر درآمد خود برنامه‌ریزی کنند. نکته قابل‌توجه این است که جادوی CRM در انتخاب مناسب CRM نهفته است؛ به‌طوری که با یک انتخاب هوشمندانه می‌توان سازمان را از مشکلات عدیده‌ای که پیشِ رو دارد به‌راحتی نجات داد. اما عکس این موضوع می‌تواند در مدت زمان کوتاهی سازمان را دچار رکود و حتی افول کند.

رونیکس

در یک جمله می‌توان CRM را یک فلسفه و استراتژی کسب‌وکار دانست که از طریق تکنولوژی و قوانین تجاری پشتیبانی می‌شود. این استراتژی برای تعامل دوطرفه با مشتری به‌منظور ارائه‌ی ارزش‌های سودمند متقابل طراحی شده است. درواقع، نرم‌ افزار CRM فرصتی برای پیاده‌سازی چشم‌انداز و اهداف سازمانی است که منجر به افزایش بهره‌وری در سازمان، نظامند شدن فرایندهای کاری، حذف کاغذبازی (بروکراسی زائد) و افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) می‌شود.

CRM چه کمکی به کسب‌و‌کار من می‌کند؟

ازآنجاکه یکی از مهم‌ترین دارایی‌های یک سازمان، مشتریان آن هستند، با استفاده از نرم‌ افزار CRM، حفظ مشتریان فعلی و ترغیب آنان به خریدهای مجدد، زمینه‌ساز بقای سازمان می‌شود که هدف اصلی هر سازمانی است.

با ورود فناوری جدید و کاربرد آن در سازمان‌ها مثل نرم‌ افزار «مدیریت ارتباط با مشتری»، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا این سازمان‌ها با به‌کارگیری نرم‌افزارهای این‌چنینی، هزینه پردازش اطلاعات را کاهش دهند. از روی دیگر، ارتباط با مشتریان در زمان کمتر و با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت که نتیجه نهایی آن، افزایش قدرت رقابتی سازمان در محیط پرتنش امروزی است. افزون بر این، سامانه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، با جمع‌آوری اطلاعات کامل مشتریان در یک پایگاه داده، امکان طبقه‌بندی مشتریان را براساس راهبردها و معیارهای سازمان فراهم می‌کند، که این منجر به ترغیب مشتریان وفادار برای خرید مجدد و جذب مشتریان جدید می‌شود.

راهنمای خرید CRM

استفاده از یک نرم‌ افزار CRM بسیار منطقی و قابل‌توجیه است، اما مشکل اینجاست که چگونه یک CRM متناسب با نیازهای خود انتخاب کنیم؟ این سؤال به این خاطر مطرح می‌شود که بسیاری از کسب‌وکارها پس از انجام هزینه‌های سنگین در مدت کوتاهی متوجه ناکارآمدی محصول خریداری‌شده می‌شوند. در بسیاری از مواقع، نرم‌افزار خریداری‌شده نمی‌تواند نیازهای سازمان را رفع کند و یا به‌عبارتی قابلیت‌های لازم را ندارد که دلیل آن، نداشتن اطلاعات کافی از یک نرم‌افزار مناسب ارتباط با مشتری (CRM) است.

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باید کارکردی جامع و مانع داشته باشد. همچنین برای خرید نرم‌ افزار CRM بهتر است از یک نرم‌افزار بومی و طراحی‌شده با مدل کسب‌وکار خود استفاده کنید. بدین‌منظور، نرم افزار CRM پیام گستر به‌عنوان رهبر بازار در این حوزه توانسته الگوی مناسبی برای رقبا و همراه شایسته‌ای برای کسب‌وکارها باشد.

افزایش فروش و جذب مشتری

همه شرکت‌های موفق بر این استراتژی اتفاق‌نظر دارند که ۸۰٪ فروش آن‌ها از طریق ۲۰٪ از مشتریان آن‌ها انجام می‌شود. در همین راستا، سال‌هاست که اهداف شرکت‌های تجاری موفق از جذب مشتریان جدید به حفظ مشتریان فعلی (وفادار) تغییر کرده است. نظریه جدید می‌گوید اگر مشتریان قبلی را حفظ و آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید، ضمن افزایش سود، آن‌ها به عوامل بازاریابی برای بنگاه اقتصادی شما بدل خواهند شد.

با استفاده از یک نرم افزار CRM کاربردی و حرفه‌ای می‌توانید سوابق و اطلاعات مشتریان را ثبت و در کمترین زمان ممکن به آن دسترسی پیدا کنید. همین امر موجب می‌شود تا شما قادر به حفظ مشتریان وفادار خود باشید و از ریزش آن‌ها جلوگیری کنید. همچنین برای شناخت مشتریان جدید می‌توانید از پایگاه داده‌های خود، مشتریان بالقوه را پیدا و آن‌ها را از حالت بالفعل به وفادار تبدیل کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.