جاهای دیدنی ابوظبی؛ شهری با برج‌های بی انتها

با ۷ جاذبه گردشگری ابوظبی آشنا شوید

0

اگر نام ابوظبی به گوش‌تان خورده باشد، حتما می‌دانید که تصویر آن با برج‌های بلند، تفریحات گران‌قیمت و ساختمان‌های لوکس و اشرافی گره خورده است. ابوظبی نام پایتخت امارات است؛ شهری بزرگ که سودای مدرنیته را از سال‌ها پیش در سر داشت و حالا جاهای دیدنی ابوظبی به یکی از مقصدهای مهم گردشگری، به‌ویژه برای لوکس‌پسندان، تبدیل شده است.

این شهر که بیشتر از ۸۵ درصد خاک امارات را دربرگرفته، پیشینه‌ی تاریخی چندانی ندارد. می‌گویند حدود ۵۰ سال پیش وقتی انسان‌ها در این منطقه آب شیرین پیدا کردند، کم‌کم شهری در آن نقطه شکل گرفت و به‌دلیل وجود گله‌های فراوان آهو نام آن را ابوظبی (به‌معنای گله‌ای از آهو) گذاشتند.

رونیکس

حالا این شهر ۵۰ ساله با برنامه‌ریزی درست شهرسازی و جذب گردشگر، دومین شهر گران‌قیمت دنیا نام گرفته است. اگر مسافر امارات هستید، هرگز نباید گشت‌وگذار در جاهای دیدنی ابوظبی را از دست بدهید. ما در این سفر همراه شما هستیم.

مهم‌ترین جاهای دیدنی ابوظبی

جاهای دیدنی ابوظبی

جاهای دیدنی ابوظبی مدرن و اغلب ساخته‌ی انسان‌های معاصر هستند؛ درست به همین دلیل باید از این شاهکارهای انسانی دیدن کنید. در ادامه فهرستی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر مدرن را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. مسجد ابوظبی: سومین مسجد بزرگ دنیا

مسجد شیخ زاید از مهم ترین جاهای دیدنی ابوظبی

اگر شنیدن لقب بزرگ‌ترین مسجد دنیا، شما را برای بازدید از ابوظبی به‌وجد نمی‌آورد، باید بدانید که تجربه‌ی دیدن یکی از کامل‌ترین نمونه‌های معماری اسلامی و جهان را از دست می‌دهید. مسجد ابوظبی معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مسجد این شهر است که توانسته پس از مسجد پیامبر و مسجدالحرام بر لیست دیدنی‌ترین مساجد دنیا بنشیند.

شیخ زایدبن‌سلطان آل نهیان نام یکی از حاکمان ابوظبی بود که به‌سرعت در این شهر شهرت پیدا کرد و مریدان بسیاری هم داشت. او در حقیقت پایه‌گذار بسیاری از پیشرفت‌های شهر ابوظبی است.

مهم ترین جاهای دیدنی ابوظبی - مسجد ابوظبی

برای اینکه نهایت زیبایی معماری این مسجد را ببینید، کافی است پس از عبور از صحن اصلی سربلند کنید و گچ‌بری‌های بی‌همتای رواق‌ها را ببینید. علاوه‌بر آن 82 گنبد در اندازه‌های متفاوت بر بالای این مسجد ساخته شده است. گفته می‌شود که مصالح این گنبدها میلیون‌ها تُن سنگ مرمر بوده است.

ورود به این مسجد رایگان است و در قسمت ورودی، لباس‌هایی به‌شکل عبا به بازدیدکنندگان امانت داده می‌شود. همچنین شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از این مسجد زیبا و بی‌نظیر عکس‌برداری کنید.

۲. جزیره یاس؛ مکانی پرجاذبه و شگفت‌انگیز

یکی از مهم ترین جاهای دیدنی ابوظبی - جزیره یاس

اولین تصویری که پس از شنیدن جزیره به‌خاطر می‌آوریم، زمینی دایره‌ای در میان آب است. اگر خلاق‌تر باشیم، دو سه درخت نخل هم در آن تصور می‌کنیم. اما برای دیدن جزیره یاس بهتر است همه‌ی آن تصاویر را دور بریزید. جزیره یاس یک جزیره‌ی مصنوعی در دل ابوظبی است که از گردشگری‌ترین مکان‌های دیدنی امارات به‌حساب می‌آید؛ تا جایی که در سال 2009 در جشنواره‌ی ورلد تراول از این جزیره با عنوان برترین جزیره‌ی توریستی جهان تقدیر شد.

مهم‌ترین دلیل شهرت جزیره یاس در میان گردشگران، تفریحات آبی متنوع، هیجان‌انگیز و امن آن است. پارک آبی جزیره یاس دارای سرسره‌های آبی متنوع و مهیج و امواجی به ارتفاع سه متر است. در اطراف جزیره و به‌ویژه در ساحل اصلی می‌توانید در بهترین کافه‌ها و رستوران‌های امارات غذا صرف کنید.

فراموش نکنید که مراکز خرید این جزیره لذتی به‌یادماندنی از گشت‌وگذار را برای شما به ارمغان خواهند آورد. پس، از بازارگردی در جزیره یاس غافل نشوید.

۳. دنیای فِراری؛ تفریح در قلب محبوب‌ترین برند

جاهای دیدنی ابوظبی - دنیای فراری

اگر به دنیای ماشین‌ها و به‌خصوص برندهای معروف دنیا دلبستگی و علاقه دارید، این شهربازی دقیقا برای شماست. دنیای فراری نام یکی از شهربازی‌های سرپوشیده و معروف امارات است که از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی ابوظبی به‌شمار می‌رود. احترام به نوآوری، عملکرد و سرآمد بودن برند فراری را از دلایل ایجاد این دنیای شگفت‌انگیز بیان کرده‌اند. وسعت دنیای فراری به‌اندازه‌ای است که می‌تواند 7 زمین فوتبال را در خود جای دهد.

جاهای دیدنی ابوظبی - وسایل بازی دنیای فراری

حالا تصور کنید که در این چهارچوب سرپوشیده و لوکس چه وسایل بازی و سرگرمی در اختیار شماست! معروف‌ترین وسیله در این شهربازی ترن هوایی است؛ ترنی که سرعت آن شما را از هیجان میخکوب خواهد کرد. فروشگاه لوازم برند فراری هم یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی ابوظبی است که خاطره‌ای ماندگار از سفر برای شما می‌سازد.

۴. تور کویر ابوظبی؛ هیجان سافاری در صحرای امارات

جاهای دیدنی ابوظبی - کویرگردی

کویرگردی یکی از مهم‌ترین تفریحات کشور امارات است. این کشور به‌خوبی توانسته از اقلیم صحرایی خود، جاذبه‌ای پرطرفدار و هیجان‌انگیز بسازد. ابوظبی نیز در میان شهرهای امارات از این قائده مستثنی نیست. کویر از جاهای دیدنی ابوظبی است. در این منطقه، علاوه‌بر دیدن کویر بکر و زیبایی امارات، تفریحی هیجان‌انگیز در انتظار شماست. نمی‌توان پا به کویر گذاشت و وسوسه‌ی سافاری را احساس نکرد. پس اگر اهل هیجان هستید، ماشین‌های آفرود در این منطقه منتظر شما هستند.

جاهای دیدنی ابوظبی - شترسواری و کافه صحرایی

علاوه‌بر سافاری، شترسواری و نوشیدن چای عربی در کافه‌های صحرایی از لذت‌های دیگر این منطقه است.

۵. برج‌های اتحاد؛ سرآمد آسمان‌خراش‌های ابوظبی

جاهای دیدنی ابوظبی - برج های اتحاد

همان‌طور که گفتیم شهرت شهر ابوظبی به‌دلیل وجود برج‌های مدرن سر‌به‌فلک‌کشیده و آسمان‌خراش‌های آن است، اما در میان این برج‌ها، برج‌های اتحاد از بقیه معروف‌تر و البته نزد شهروندان ابوظبی محبوب‌تر است. این مجموعه شامل پنج آسمان‌خراش است و برج دو آن با حدود 300 متر ارتفاع، دومین آسمان‌خراش ابوظبی از نظر ارتفاع به‌حساب می‌آید.

سکوی بازدید هتل آسمان‌خراش به‌دلیل چشم‌انداز منحصر‌به‌فرد به شهر از جاهای دیدنی ابوظبی است و بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

۶. کاخ الحصن، ردپای تاریخ در ابوظبی

جاهای دیدنی ابوظبی - کاخ الحصن

حیف است به پایتخت امارات سفر کنید و از بناهای تاریخی غافل شوید. هرچند تعداد این اماکن به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، اما با دیدن آن می‌توانید تصویری کامل‌تر از سفر به امارات داشته باشید. کاخ الحصن یکی از کاخ‌های قدیمی شهر است که قدمت آن به حدود سال 1761 بازمی‌گردد. اسناد تاریخی روایت می‌کنند که بنای اولیه برای حراست از چاه‌های آب کشف‌شده بنا شده بود. اما پس از مدتی به قلعه نظامی تبدیل شد.

این مجموعه سال‌ها تعطیل بود. به‌تازگی و پس از مرمت‌هایی که روی آن انجام شد، امکان بازدید گردشگران از داخل کاخ نیز فراهم شده و همچنین می‌توان از موزه‌ی مرکزی کاخ نیز دیدن کرد.

۷. جزیره سعدیات؛ خرید و تفریح در یک قاب

جاهای دیدنی ابوظبی - جزیره سعدیات

جزیره سعدیات یکی دیگر از جزیره‌های مصنوعی شهر و البته از مهم‌ترین مراکز تفریحی است. اگر می‌خواهید خرید خوبی از این شهر داشته باشید، مراکز خرید این جزیره بهترین مکان برای گشت‌وگذار شماست. ساحل این منطقه را می‌توان رؤیایی‌ترین ساحل ابوظبی دانست؛ زلال، آبی و پر از امکانات لوکس تفریحی!

و در آخر این‌که، اگر مسافر این اقلیم صحرایی بوده‌اید، ما را در تجربه‌ی سفر خود شریک کنید.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی هلند؛ ۲۳ جاذبه گردشگری سرزمین گل لاله

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.