چگونه به آلمان سفر کنیم؟

0

آلمان یکی از کشور‌های پرطرفدار برای مهاجرت است. آلمان به دلیل جمعیت بسیار زیاد و رو به پیری که دارد درخواست مهاجرت از بسیاری از کشورها از جمله کشور ایران را قبول داشته و طی مدت زمانی مهاجران بسیاری وارد کشور آلمان شدند. هم اکنون نیز قصد داریم در این مقاله خلاصه‌ای از راه‌های موجود برای مهاجرت به آلمان را برای شما شرح دهیم.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

یکی از پر طرفدار‌‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل میباشد چرا که متقاضیان تحصیل در آلمان روز به روز در حال افزایش میباشد اما باید توجه داشت که متقاضیان باید شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی را داشته باشند.

برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل متقاضی باید ابتدا پذیرش را از دانشگاه مورد نظر خود اخذ نماید تا به وسیله آن بتواند برای اخذ ویزای آلمان اقدام نماید، نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره نماییم این است داشتن مدرک زبان آلمانی برای گرفتن ویزا و اقامت در آن کشور بسیار مهم است.

رونیکس

دوره‌های تحصیل در آلمان بصورت زیر میباشد که متقاضیان عزیز میتوانند با بررسی شرایط خود در مقاطع تحصیلی در المان اقدام نمایند.

کارشناسی
کارشناسی ارشد
دوره دکتری

برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل نامه‌ای جدید در سیستم و نظام آموزشی کشور آلمان در سال‌های اخیر صورت گرفته است. این برنامه با نام Bologna در نظام آموزشی آلمان وارد شده است و تغییراتی را برای تحصیل افراد ایجاد کرده است.

در گذشته سیستم آموزشی در آلمان Diploma و Magister بود که در حال حاضر با سیستم و برنامه جدید Bachelor و Master جایگزین عبارات قبلی شده اند.دانشجویان ایرانی زیادی در حال حاضر تمایل زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان هستند. در مقاله‌ای با عنوان مهاجرت تحصیلی به آلمان تمامی مراحل مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را شرح داده‌ایم.

اقامت کاری آلمان

مهاجرت آلمان

امروزه افراد زیادی بدنبال کار در کشورهای اروپایی میباشند.‌ این نوع ویزا یعنی ویزای کاری اروپا بسیار حائز اهمیت شده است. کار در کانادا و آمریکا هم همانند کار در المان و سایر کشورهای اروپایی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار میباشد.افراد اخذ ویزای کاری آلمان را یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به آلمان میدانند .کشور آلمان به دلیل قطب صنعتی اروپا میتواند بهترین گزینه برای افراد متقاضی کار در خارج از ایران باشد .کشورهایی نظیر استرالیا و کانادا امروزه در خصوص اجازه کار به متقاضیان بسیار سخت‌گیری میکنند .

مزیت خوب این نوع ویزای یعنی ویزای کاری آلمان این است که شما با دریافت اقامت کاری آلمان میتوانید به اقامت دائم و کارت آبی یا همان Blue Card آلمان دست پیدا نمایید.

روش بلو کارت آلمان Blue Card

در این روش همانند سایر روش های اقامت آلمان نظیر اقامت تحصیلی آلمان و یا سرمایه‌گذاری در آلمان افراد متقاضی میبایست مدارکی را برای اخذ ویزا ارائه دهند .شما با دریافت ویزای شش ماهه کاری وارد آلمان میشوید و جست و جوی کار خود را آغاز مینمایید.اگر کار مناسب را یافتید شش ماه دیگر ویزای شما تمدید میشود و برای دریافت بلوکارت آلمان میتوانید اقدام نمایید.

راه های جست‌و‌جوی کار در آلمان

برای درخواست کار در آلمان مانند سایر کشور‌ها باید عمل کنید. ابتدا رزومه دقیق خود را تنظیم کرده و همراه با نامه ای به کارفرما فرستاده و منتظر پاسخ می‌مانید. در صورت موافقت وقت مصاحبه حضوری به شما داده می شود. بسته به شغلی که درخواست استخدام در آن را دارید ممکن است لازم باشد تست‌های روانشناسی و توانایی بدنی را بگذرانید. و همچنین برای مشاغل مدیریتی و تجارتی ممکن است به مراکز ارزیابی ویژه ای دعوت شوید.

باید همراه رزومه مدارک تحصیلی و آموزشی خود را نیز ارسال کنید. در کنار مدارک دانشگاهی هرگونه دوره فنی یا آموزشی دیگری که گذرانده اید نیز ارسال کنید چون برای آلمانی ها مهارت آموزشی شما بسیار مورد اهمیت قرار می گیرد.

همچنین می توانید از سایت‌های شغل‌یابی حرفه‌‌‌ای اروپا استفاده کنید. این سایت‌ها با گردآوری فرصت‌های شغلی خالی که روزانه از طرف کارفرمایان اعلام می شود کار شما را راحت‌تر می‌کنند.

شرایط کار در آلمان

مهاجرت آلمان

مرخصی سالیانه کارمندانی که پنج روز در هفته کار می‌کنند ۲۰ روز است. برای کارکنان کمپانی های صنعتی بین ۲۵ تا ۳۰ روز می‌باشد. همچنین آلمان به نسبت سایر کشورهای اروپایی از تعطیلات رسمی بیشتری برخوردار بوده و به این ترتیب همواره زمان کافی برای سفر و لذت بردن درآلمان را خواهید داشت.
محیط‌های کاری در آلمان بسیار حرفه‌ای و منظم هستند. قوانین جامعی برای همه کارکنان وجود دارد و کسی از کارش خسته نخواهد شد. مدت زمان اعتبار ویزای کار آلمان، به مدت زمان اقامت کاری متقاضیان در کشور آلمان بستگی دارد، اما به طور کلی به صورت ۴ ساله صادر می شود، متقاضیان در همان ابتدای اخذ ویزای کار آلمان، می‌توانند برای اخذ ویزای همراه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام نمایند و فرد اصلی همراه با خانواده خود به آلمان مهاجرت نماید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.