تمکن مالی کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی و مهاجرتی کانادا

برای دریافت ویزای کانادا چقدر باید پول داشته باشیم؟

5

تمکن مالی (FINANCIAL SUPPORT) شرط لازم برای دریافت هر نوع ویزای کانادا در سال ۲۰۱۹ است. بدون آن، مدارک شما بررسی نخواهد شد. چون از نیمه دوم سال ۹۷ قیمت ارز در کشور متغیر بوده است، ارزش خالص دارایی هموطنان به دلار کانادا کاهش یافته است. اما بانک مرکزی، تمکن مالی ارزی لاتین را به قیمت رسمی محاسبه می‌کند؛ نه قیمت ارز آزاد که این اقدام، امری مثبت به‌منظور دریافت تمکن مالی از بانک‌های خصوصی و دولتی کشور است. تمکن مالی، فقط گردش حساب نیست؛ بلکه اوراق سپرده، گواهی سپرده طلا از بورس کالا، سهام و سند خانه و کارخانه و دفتر و مغازه را نیز شامل می‌شود که باید ترجمه رسمی و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری باشد. ما در این نوشته تلاش کرده‌ایم تا به سؤالات متداول افراد درباره دریافت گزارش تمکن مالی پاسخ بدهیم.

پاسخ به سؤالات متداول درباره تمکن مالی کانادا

تمکن مالی چیست؟

کلیه متقاضیان دریافت هر نوع ویزا از هر کشوری در جهان (به جز کشورهایی که ایران با آن‌ ها لغو روادید را منعقد کرده است، مثل ترکیه، گرجستان، لبنان و…) باید مدرکی به‌عنوان تمکن مالی در اختیار کنسولگری کشور مورد نظر در تهران قرار دهند. تمکن مالی، یعنی باید توانایی مالی شما برای سفر به هر دلیلی برای کنسول، روشن و شفاف باشد.

یعنی شما باید بتوانید اثبات کنید که پول کافی برای سفر را دارید و در مدتی که ویزا دارید، از پسِ هزینه‌ های خود و همراهان برمی‌ آیید. اگر تمکن مالی شما، کافی نباشد یا حد نصاب مورد نظر سفارت را تأمین نکند، شانس دریافت روادید شما کاهش می‌ یابد. بسیاری از کسانی که موفق به دریافت روادید کشورهای اروپایی و آمریکایی نمی‌ شوند، به تمکن مالی آن‌ها مربوط است. البته این دلیلی قطعی نیست.

رونیکس

تمکن مالی کانادا - نمونه تمکن لاتین
نمونه ای از یک تمکن مالی لاتین است که یک بانک خصوصی صادر کرده و در آن مشخص شده است که فلان شماره حساب، چه تاریخ افتتاح شده است (اینجا اکتبر ۲۰۰۷) و شماره حساب (current account) و موجودی روز آن به ریال و دلار آمریکا (به همان تاریخ) چقدر است. توجه کنید که نرخ ارز، نرخ ارز رسمی بانک مرکزی خواهد بود و نه قیمت ارز بازار آزاد. این به نفع شما است چرا که قیمت ارز بانک مرکزی، معمولا یک دوم تا یک سوم قیمت بازار آزاد خواهد بود و این تمکن مالی شما را افزایش خواهد داد.

بنابراین تمکن مالی باید:

  • اثبات کند که شما پول و امکانات کافی برای تأمین هزینه‌ های خود و همراهان در مدت اقامت در کشور مقصد را دارید.
  • اثبات کند که شما به اندازه کافی، پول و سرمایه در ایران دارید که به واسطه آن، پس از اتمام مدت ویزا (expiry date) کشور مقصد را به سمت ایران ترک کنید.
  • اثبات کند که دارایی‌ های منقول و غیر منقول شما به اندازه‌ ای هست که سفارت را نسبت به بازگشت شما به ایران قانع کند.
  • نشان دهد که شما در طول ۵ سال گذشته، گردش مالی به‌نسبت خوبی داشته و ورودی و خروجی آن، نشان از فعالیت تجاری و زندگی مناسب شما در ایران باشد.
  • اثبات‌ شدنی باشد. یعنی سفارت بتواند، آن را راستی‌ آزمایی کند. به همین خاطر، تمکن مالی باید به زبان انگلیسی باشد و شخص حقوقی، مثل بانک یا مترجم رسمی یا نهاد های دولتی ایران، آن را مهر و امضا کرده باشند.
  • میزان دارایی بانکی و مستغلات شما را نشان دهد.
  • اثبات کند که شما وضعیت مالی خوبی در کشور دارید و هدف شما از تحصیل یا گردش یا دیدار اقوام و آشنایان در کشور مقصد، بدون نیاز به کمک مالی دولت کانادا امکان‌ پذیر است.

چه کسانی باید مدرکی دال بر تمکن مالی ارائه کنند؟

اگر شما متقاضی دریافت روادید کانادا هستید، ارائه تمکن مالی به صورت گواهی بانکی (BANK STATEMENT)‌ الزامی خواهد بود. در صورتی که این مدارک را ندارید یا قادر نیستید ظرف مدت مشخصی، گردش حساب بانکی خود را به حد نصاب مورد نظر اداره مهاجرت کانادا برسانید، درخواست ویزا خود را به تعویق بیندازید تا مجبور به صرف هزینه‌های سنگین برای اپلای ویزا و دریافت ریجکتی نشوید.

تمکن مالی کانادا برای همه سفارت خانه ها اعتبار دارد
تمکن مالی کانادا برای همه سفارت خانه ها اعتبار دارد.

شما برای هر نوع درخواست ویزا، به تمکن مالی نیاز دارید. فرقی نمی‌کند دعوت شده باشید، یا برای گردشگری می‌روید، قصد تحصیل دارید یا قصد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و خوداشتغالی؛ ارائه گواهی تمکن مالی برای همه افراد الزامی خواهد بود. برای کسانی که به قصد کارآفرینی و سرمایه گذاری اپلای می‌کنند، میزان تمکن مالی بعضا بین ۲۰۰ هزار دلار تا چند میلیون دلار کاناداست که آن را نهاد سوم (third party) ارزیابی و گواهی ارزشیابی (assessment letter) صادر می‌کند.

آیا می‌توان مدرک تمکن مالیِ مرتبط با چند ماه پیش ارائه کرد؟

بهتر است که برگه تمکن مالی، نهایت چند ماه قبل از تاریخ مصاحبه شما (appointment time) صادر شده باشد. این برای ترجمه رسمی سندِ خانه، دفتر کار، کارخانه و… است. اما باید گواهی تمکن مالی که بانک آن را صادر می‌ کند، حداکثر متعلق به ۱۵ روز پیش از تاریخ مصاحبه باشد تا کنسول، به اعتبار آن، اطمینان حاصل کند. مهم نیست که این گواهی، به دلار کانادا صادر می‌ شود یا یورو یا دلار آمریکا؛ مهم آن است که ۵ چیز را نشان دهد:

  • گردش حساب شما را در شش ماه اخیر نشان دهد.
  • موجودی حساب شما را با حد نصاب موردنظر سفارت نشان دهد.
  • میزان گردش حساب شما را به لاتین ارائه دهد.
  • ممهور به مهر اداره بین‌المللی بانک بوده و هولوگرام داشته باشد.
  • گردش حساب در شش ماه اخیر به صورت ریز و جزئی، ضمیمه نامه تمکن مالی باشد.

آیا سند اتومبیل و موتورسیکلت و سهام هم به عنوان تمکن مالی پذیرفته می‌شود؟

سند اتومبیل، موتورسیکلت و اوراق سهام، تمکن مالی مورد قبول سفارت کانادا نیست. البته، اگر شما جزو سهامداران عمده یک شرکت خصوصی یا یک شرکت سهامی عام در بازار بورس ایران هستید و بیش از ۱ درصد از سهام آن مجموعه را در اختیار دارید، می‌ توانید مدرک آن را به‌عنوان تمکن مالی ارائه دهید. برای دریافت تأیید و مدرک سهام خود باید به سازمان بورس و اوراق بهادار در خیابان ملاصدرا تهران مراجعه کنید. گواهی سپرده طلا یا هر گواهی بهادار که از سازمان بورس تهران دریافت می‌کنید، قابلیت ترجمه ر سمی داشته و می‌توان از آن به عنوان سندتمکن مالی استفاده کرد.

۱۰۸ کارگزاری در ۳۱ استان کشور نیز برای شما برگه سهام صادر می‌ کنند که می‌ توانید آن را ترجمه کنید. اگر سهامدار شرکت خصوصی هستید، آخرین روزنامه رسمی و میزان سهام و مسئولیت خود را در اختیار مترجم رسمی بگذارید و از او بخواهید تا ترجمه خود را ممهور به مهر وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری جمهوری اسلامی کند.

آیا تمکن مالی دانش‌آموزان و دانشجویان باید به نام آن‌ها باشد؟

این امکان وجود دارد که تمکن مالی دانش‌آموزان و دانشجویانی که به قصد تحصیل درخواست ویزای کانادا می کنند، توسط قیم یا والدین آن‌ ها تأمین شود.

مکن مالی کانادا برای دانشجویان و دانش آموزان

آیا داشتن ویزای شنگن یا ویزای استرالیا، مصداق تمکن مالی برای درخواست ویزایِ کاناداست؟

خیر. مدرک دال بر تمکن را باید نهاد های دولتی ایران صادر کرده باشند و دارایی و سرمایه متقاضی دریافت ویزا را نشان دهد. ویزا شنگن و برچسب ویزای استرالیا، تمکن مالی محسوب نمی‌شود، اما شانس دریافت ویزای گردشگری کانادا را افزایش می‌دهد.

آیا مدرک تمکن مالی می‌تواند به صورت اسکن یا کپی باشد؟

خیر. مدرک تمکن مالی یکی از مهم‌ترین مدارک برای درخواست انواع ویزای کاناداست و باید به صورت اصل، در اختیار سفارت قرار بگیرد. اسکن یا کپی، پذیرفته نیست.

 

آیا مدرک تأییدشده تمکن مالی بانک دولتی، ارجح‌تر از بانک خصوصی است؟

توجه داشته باشید که برای اداره مهاجرت کانادا مدرک تأیید شده تمکن مالی چه توسط بانک‌ های خصوصی صادر شده باشد، چه توسط مؤسسات و بانک‌های دولتی، تفاوتی ندارد؛ اما کنسول می‌تواند صحت آن را بررسی کند. لذا از ارائه مدرک تمکن‌های مالی مخدوش، غیرواقعی و جعلی خودداری کنید که احتمال ممنوعیت ورود شما به کانادا را تا ۱۰ سال در پی خواهد داشت.

تنها داشتن تمکن مالی کانادا برای گرفتن ویزای کانادا کافی نیست.
برای داشتن ویزای کانادا داشتن تمکن مالی کفایت نمی‌کند. شما باید بتوانید کنسول را نسبت به بازگشت به میهن پس از اتمام دوره ویزا، قانع کنید. یکی از روش‌ها ارائه سند خانه، دفتر،‌ کارخانه، سابقه بیمه،‌ تخصص، گردش حساب و سابقه ویزاهای قبلی مثل شنگن است.

همراه با تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا باید چه مدارکی ارائه شود؟

برای اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳ مدرک مهم نیاز دارید:

  • نامه پذیرش که آن را proof of acceptance یا admission letter‌ می‌نامند.
  • ترجمه رسمی گواهی هویت ایرانی (مثل گذرنامه) که آن را proof of identity می‌نامند.
  • ترجمه رسمی تمکن مالی که آن را proof of financial support می‌نامند.

علاوه بر این مدارک، شما باید مدارک دیگری هم داشته باشید که عبارت‌اند از:

  • علت درخواست تحصیل در کانادا (letter of explanation)

نامه‌ ای است که مشخص می‌ کند چرا شما خواهان تحصیل در کانادا هستید، چه سابقه علمی و تحقیقاتی دارید و هدف شما چیست. در واقع این نامه شبیه بیانیه هدف (STATEMENT OF PURPOSE) است که تحت عنوان SOP، همه دانشگاه‌ های کانادا برای بررسی پرونده تحصیلی دانشجویان آن را درخواست می‌کنند.

  • گواهی پذیرش در دانشگاه‌ های کبک (CAQ یا Certificat d’acceptation du Québec )

دانشجویانی که خواهان تحصیل در دانشگاه‌های کبک هستند، باید این گواهی را اراده کنند. این گواهی را دولت استانی کبک صادر می‌کند. شما می‌توانید کلیه مدارک موردنیاز برای اپلای ویزای کانادا از طریق استان کبک را در آدرس www.immigration-quebec.gouv.qc.ca دنبال کنید.

نامه پذیرش با تمکن مالی تفاوت دارد؟

بله. نامه پذیرش شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، با تمکن مالی فرق دارد. اگر در نامه پذیرش شما، قید شده باشد که تحصیل شما در کانادا رایگان است یا با بورسیه تحصیلی دولتی یا خصوصی کانادا تأمین می‌شود، شما از ارائه تمکن مالی معاف هستید. معمولا نیاز نیست که دانشجویان دوره دکتری در دانشگاه‌های کانادا مدرک تمکن مالی ارائه دهند؛ چراکه بسیاری از دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان مستعد بین‌المللی (QUALIFIED INTERNATIONAL APPLICANTS) بورسیه تحصیلی (SCHOLARSHIP/FINANCIAL AIDS) می‌دهد.

معمولا در نامه‌های پذیرشی که در آن‌ها قید شده باشد دانشجو، دستیار تحقیق (RESEARCH ASSISTANCE) یا دستیار تدریس (TEACHING ASSISTANCE) است، ارائه مدرک تمکن مالی نیاز نیست.

نمونه نامه اجازه تحصیل یا STUDY PERMIT - تمکن مالی کانادا
نمونه نامه اجازه تحصیل یا STUDY PERMIT که برای پذیرفته‌شدگان صادر می‌شود. این نامه نیز باید همراه با نامه تمکن مالی شما، تسلیم سفارت شود؛ مگر این‌که در آن قید شده باشد که از ارائه نامه تمکن معاف هستید و بورسیه تحصیلی دریافت کرده‌اید.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در سال ۲۰۱۹ میلادی، چه نوع گواهی مالی نیاز است؟

مواردی که در زیر ارائه می‌ شود، مستقیم از سایت اداره مهاجرت کانادا بر اساس به‌ روز رسانی ۲۰ فوریه ۲۰۱۷ میلادی، استخراج شده است که اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد:

شما باید ثابت کنید که در طول مدت تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود در کانادا، توانایی تأمین هزینه‌ های تحصیل و زندگی را دارید. اگر خانواده‌ تان همراه‌ شما باشند، باید اثبات کنید که توانایی تأمین مالی هزینه‌ های آن‌ها را نیز در مدت تحصیل خود دارید. شما از راه‌ های زیر می‌ توانید تمکن مالی خود را ثابت کنید:

  • ارائه مدرک تمکن مالی از طریق یک بانک کانادایی که نشان دهد که شما در این بانک، سپرده‌ گذاری کرده‌ اید و در‌صورتی‌ که از ایران به کانادا پول منتقل کرده‌اید، حساب به نام شما باشد.
  • از یک مؤسسه مالی کانادایی معتبر و مجوزدار گواهی سرمایه‌ گذاری کانادا که GIC یا GUARANTEED INVESTMENT CERTIFICATE نامیده می‌ شود، دریافت کنید.
  • سندی که نشان دهد شما برای مدت زمان تحصیل خود، از یک بانک کانادایی وام دریافت کرده‌اید.
  • تمکن مالی شما از بانک، باید مرتبط به ۴ ماه گذشته باشد.
  • مدرکی که نشان دهد که شما، شهریه دوره تحصیلی را پرداخت کرده‌اید.
  • مدرکی که نشان دهد شما، هزینه اجاره‌ خانه را در مدت تحصیل در کانادا، حداقل برای ترم اول در اختیار دارید یا آن را پرداخت کرده‌اید.
  • سندی که نشان دهد که یکی از دوستان شما در کانادا، شهریه و هزینه اجاره‌ خانه یا خوابگاه شما را از طرف شما پرداخت کرده است.
  • اگر از طرف دولت کانادا یا مؤسسات خصوصی یا دانشگاه کانادایی، کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه به شما تعلق گرفته است، باید نامه رسمی ضمیمه مدارک شما باشد.

میزان تمکن مالی متقاضیان تحصیل در کانادا با خانواده چقدر است؟

حداقل دارایی مورد نیاز که باید به سفارت کانادا نشان داده شود تا مشخص کند شما قادر به تأمین هزینه های خود در مدت اقامت و تحصیل در کانادا به همراه خانواده هستید، در زیر شرح داده‌ایم. لازم به ذکر است که هر زمان امکان افزایش آن وجود دارد. این مبلغ برای اقامت در استان کبک و خارج از استان کبک (QUEBEC)‌ متفاوت خواهد بود.

  • تمکن مالی برای دانشجوی خارج از استان کبک: ۱۰ هزار دلار کانادا در سال
  • تمکن مالی برای اولین عضو خانواده همراه دانشجو: ۴ هزار دلار کانادا در سال
  • تمکن مالی برای دومین و سومین عضو خانواده همراه دانشجو: ۳ هزار دلار کانادا در سال

اگر شما به همراه ۲ عضو خانواده، خواستار دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستید و خارج از استان کبک اقامت خواهید کرد، شما باید حداقل مبلغ موردنیاز را که در زیر ارائه شده، تأمین کنید:

  • شهریه تحصیلی + ۱۰ هزار دلار کانادا برای ۱ سال
  • ۴ هزار دلار کانادا برای عضو اول خانواده
  • ۳ هزار دلار کانادا برای عضو دوم خانواده

مجموع: ۱۷ هزار دلار کانادا +شهریه تحصیلی

تمکن مالی برای افرادی که خواهان تحصیل و اقامت در استان کبک هستند، ‌ به شرح زیر است:

  • تمکن مالی برای دانشجویی که خواهان اقامت در استان کبک است: ۱۰ هزار دلار کانادا سالانه
  • تمکن مالی برای اولین عضو خانواده همراه دانشجو که بیش از ۱۸ سال سن دارد: ۵۱۰۰ دلار در سال
  • تمکن مالی برای دومین عضو خانواده همراه دانشجو که زیر ۱۸ سال سن دارد: ۳۸۰۰ دلار در سال
  • تمکن مالی برای دیگر اعضای خانواده همراه دانشجو که بالای ۱۸ سال سن دارد: ۵۱۲۵ دلار کانادا در سال
  • تمکن مالی برای دیگر اعضای خانواده همراه دانشجو که زیر ۱۸ سال سن دارد: ۱۹۰۳ دلار کانادا در سال

برای مثال، اگر شما و دو عضو خانواده، خواستار اقامت در استان کبک هستید، میزان تمکن مالی که باید ارائه کنید، به این صورت است:

  • تمکن مالی شما شامل شهریه + ۱۱ هزار دلار کانادا
  • تمکن مالی نفر اول خانواده که همراه شما است : ۵۱۰۰ دلار کانادا در سال
  • تمکن مالی مورد نیاز نفر دوم خانواده که همراه شما است: ۵۱۲۵ دلار کانادا

مجموع: شهریه +۲۱۲۵۵ دلار کانادا

یعنی تمکنی که شما در اختیار سفارت کانادا قرار می دهید، حداقل باید ۲۱۲۵۵ دلار بوده و گواهی پرداخت شهریه یا معافیت از پرداخت شهریه نیز ضمیمه آن شود.

تمکن مالی برای برنامه سرمایه‌گذاری فدرال کانادا چقدر است؟

برنامه سرمایه‌ گذاری کانادا برای پذیرش مهاجرانی که علاقه‌ مند به سرمایه‌ گذاری و کارآفرینی در این کشور هستند، ‌متنوع است و هر استان، به تناسب سیاست‌ های خود که مستقل از سیاست‌ های دولت فدرال کاناداست، مبلغ مشخصی برای سرمایه‌ گذاری مستقیم یا غیرمستقیم متقاضیان ورود به کانادا در قالب برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است.

برنامه IMMIGRANT INVESTOR PROGRAM تلاشی است برای جذب نقدینگی مورد نیاز جهت توسعه کسب‌وکار در کانادا. این برنامه از سال ۲۰۱۴ میلادی لغو شده است. جزئیات بیشتر را در سایت www.canada.ca دنبال کنید و مراقب تبلیغات سودجویان در این زمینه باشید.

تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا برنامه استارت آپ (START-UP VISA PROGRAM)‌ چقدر است؟

یکی از ویزاهای محبوب کانادا که مورد علاقه سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان در اقتصاد دانش‌ بنیان است، برنامه ویزای مهاجرتی استارت‌آپ است. میزان تمکن مالی مورد نیاز در این برنامه، بین ۲۰۰ هزار تا ۷۵۰ هزار دلار کانادا Hست. شرط لازم برای پذیرش درخواست شما در قالب این برنامه مهاجرتی آن است که در برنامه انکوباتور تجاری کانادا که CANADIAN BUSINESS INCUBATOR PROGRAM نامیده می‌ شود، پذیرش شوید. جزئیات بیشتر را در لینک designated organizations دنبال کنید.

تمکن مالی مورد نیاز برای متقاضیان ویزای خوداشتغالی کانادا چقدر است؟

این یکی از سؤالات متداولی است که متقاضیان اپلای این ویزای کانادا درباره آن می‌پرسند. توجه داشته باشید که ویزای خوداشتغالی (SELF-EMPLOYED VISA) برای افرادی است که توانایی فرهنگی، هنری و ورزشی اثبات‌شدنی در سطح ملی و بین‌المللی داشته و بتوانند در قالب طرح تجاری (BUSINESS PLAN)‌ اثبات کنند که در صورت دریافت ویزای کانادا، امکان مدیریت و راهبری و راه‌اندازی یک فعالیت فرهنگی و هنری و ورزشی در این کشور را بدون کمک دولت، خواهند داشت.

نمکن مالی کانادا

هیچ مدرک تمکن مالی برای دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا و حداقلِ سرمایه هم اعلام نشده است. به هر حال، شما باید سفارت کانادا را نسبت به توانایی مالی خود جهت راه‌اندازی کسب‌ و کار فرهنگی و هنری و ورزشی در این کشور قانع کنید؛ به‌گونه‌ ای که سفارت کانادا قانع شود که شما پول کافی برای اجاره محل سکونت دارید و همچنین پول مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌ وکار فرهنگی و ورزشی را در اختیار دارید.

تمکن مالی برای متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی چقدر است؟

برنامه‌ های استانی که (PROVISIONAL NOMINEE) نام دارد، برای افرادی است که مهارت و تجربه و دانش کافی را برای راه‌اندازی کسب‌ و کار دارند و به‌نوعی می‌توانند در اقتصاد کانادا مشارکت کنند. این افراد می‌ توانند در قالب برنامه PNP به این کشور مهاجرت کنند و اقامت دائم (PERMANENT RESIDENCY PERMIT) بگیرند.

بیشتر استان‌های کانادا، برنامه PNP را اجرا می‌کنند و هر یک، تمکن مالی خاصی برای متقاضیان اعلام کرده‌اند. متقاضیان کارآفرینی (SELF-EMPLOYED) باید حداقل سرمایه لازم (MINIMUM NET WORTH REQUIREMENT) را در اختیار داشته باشند:

  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی آلبرتا در سایت www.albertacanada.com در دسترس است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی بریتیش کلمبیا در لینک www.welcomebc.ca در دسترس است.
  • تمکن ممالی ورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی مانیتوبا در لینک www.immigratemanitoba.com در دسترس است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی نیوبرونزویک در لینک www.welcomenb.ca در دسترس است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی نیوفاندلند در لینک www.nlpnp.ca در دسترس است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی نورث وست در لینک www.immigratenwt.ca در دسترس است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی نوا اسکوشیا در لینک www.novascotiaimmigration.com در دسترس است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی اونتاریو در لینک www.ontario.ca در دسترس است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی پرنس ادوارد در لینک www.princeedwardisland.ca در دسترس است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی ساسکاچوان در لینک www.saskimmigrationcanada.ca در دسترس است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای ویزا مهاجرت به کانادا در اقلب برنامه استانی YUKON در نشانی www.education.gov.yk.ca در دسترس است.

توجه کنید که داشتن تمکن مالی (FINANCIAL SUPPORT) شرط لازم برای اپلای ویزاهای فوق است و شرط کافی نیست. در واقع شما باید بر اساس معیارهای انتخاب (SELECTION CRITERIA) ادارات مهاجرت استانی، امتیاز های لازم را کسب کنید. اگر شما به‌ عنوان کارآفرین برای برنامه مهاجرتی استانی آلبرتا اقدام می‌ کنید، باید تمکن مالی ۵۰۰ هزار دلاری ارائه کنید.

شما باید قادر باشید که مبلغ نیم‌ میلیون دلار کانادا را در یک کسب‌ و کار سرمایه‌ گذاری کنید. اسناد تمکن مالی شما باید نشان بدهد که حداقل سرمایه نیم‌ میلیون دلاری را دارید و برای شما مقدور است که بیش از این مقدار را، درصورتی‌که دولت استانی اونتاریو اعلام کند، سرمایه‌ گذاری کنید.

تمکن مالی کانادا برای مهاجرت به مانیتوبا

افرادی که خواهان مهاجرت به کانادا در قالب برنامه استانی ایالت مانیتوبا هستند، باید به‌عنوان سرمایه‌گذار، تمکن مالی آن‌ها حداقل ۲۵۰ هزار دلار کانادا باشد. اگر افرادی به سرمایه‌گذاری خارج از منطقه مرکزی مانیتوبا علاقه دارند، باید حداقل ۱۵۰ هزار دلار کانادا تمکن مالی داشته باشند.

نکته‌ مورد توجه این است که دارایی متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی ایالت مانیتوبا، باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار کانادا باشد. این تمکن مالی را یک نهاد ثالث که third party نامیده می‌شود، راستی آزمایی (verify) و گواهی اعتباری (verification report) صادر می‌کند.

صفحه رسمی سفارت کانادا در آنکارا - تمکن مالی کانادا
صفحه رسمی سفارت کانادا در شهر آنکارا ترکیه که پاتوق درخواست ویزای کانادا برای هموطنان است و شما را از وکیل و وصی برای پیگیری نیازهای اطلاعاتی، بی نیاز می کند.

مخاطب گرامی اگر شما هم خواستار دریافت ویزای کانادا به صورت تحصیلی، گردشگری، دیداری یا کارآفرینی و سرمایه‌گذاری هستید، سعی کنید تمکن مالی کافی ارائه کنید تا سفارت نسبت به بازگشت شما به کشور توجیه شود. از الصاق برچسب‌های جعلی به گذرنامه خود جدا خودداری کنید و هر مدرکی ارائه می کنید، با ترجمه رسمی و معتبر باشد. مراقب آگهی‌های دروغین ویزا شنگن تضمینی و ویزا مولتی پل ۵ ساله تضمینی کانادا باشید.

سفارت کانادا در ایران، هیچ نماینده حقوقی یا حقیقی ندارد و کارگزاری هم مثل سفارتخانه‌های شنگن در تهران، وی‌اف‌اس گلوبال ندارد. لذا مراقب آگهی‌های سودجویان باشید. سفارت کانادا در آنکارا، پاسخ‌گوی کلیه سوالات شما درباره انواع ویزاهای کانادا به‌خصوص نحوه ارائه مدارک تمکن مالی و… است. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک www.canadainternational.gc.ca رجوع کنید.


در ادامه بخوانید: مهاجرت به استرالیا؛ آشنایی با انواع ویزا و شرایط کار و زندگی در استرالیا
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. پیمان می‌گوید

    با سلام ببخشید من سوال داشتم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا نامه بانک ملی که ریال نوشته رو وقتی تبدیل کنیم به نرخ دولتی دلار کانادا موجود در بنک استیتمنت میشه:
    ۱دلار کانادا= ۳۲۰۰۰ ریال
    که تبدیلش میشه خیلی زیاد میشهبه دلار کانادا.مثلا ۳۰۰ میلیون تومن میه۹۳۰۰۰ دلار کانادا.میخواستم بپرسم ایا باید همین۹۳۰۰۰ دلار رو ذکرکنم توی فایننشیل لتر؟.افیسر شک نمیکنه

  2. سحر می‌گوید

    سلام
    من پذیرش دانشگاه مونترال رو گرفتم و میخوام ببینم تمکن مالی به جز حساب بانک خودم کیف پول ارز مجازی خواهرم هم میتونه باشه که شامل بیت کویین و کیم هست و ایشون به من نامه محضری بده ؟ امکان پذیره؟

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      سلام سحر عزیز
      متاسفانه اطلاعی در این مورد ندارم. لطفا با متخصص این حوزه مشورت کنید.

  3. فاطمه می‌گوید

    البته درسته که بانک تمکن مالی رو با قیمت ارز دولتی برای شما محاسبه می‌کنه اما در حقیقت موقع بررسی نامه تمکن شما ، افسر نامه شما رو با همون قیمت ارز واقعی حساب می‌کنه و اونجاست که ارزش نامه شما بسیار کمتر میشه ، پس سعی کنید نامه رو با قیمت ارز واقعی تهیه کنید ، حرف من کاملا موثق و واقعی هست