چگونه به سوئد مهاجرت کنیم؟

0

سوئد یکی از پیشرفته ترین و زیباترین کشورهای اروپایی می باشد که با داشتن صنعت و اقتصاد بسیار مدرن و قدرتمند توانسته است جزء یکی از بهترین کشورهای جهان محسوب شود. پایتخت این کشور شهر زیبای استکهلم می‌باشد.
این کشور یکی ازگزینه های مناسب برای مهاجرت می‌باشد چرا که زیر ساخت ها و عوامل جذب کننده بسیار زیادی را دارد که از جمله این عوامل می‌توان به داشتن اقتصاد پیشرفته، آزادی و برابری برای همه ادیان و نژادها و فرصت شاغل شدن در مشاغل گوناگون اشاره کرد. به همین دلیل نیز امروزه شاهد افزایش مهاجرت‌های به کشور سوئد هستیم که بخشی از این مهاجرت‌های به کشورسوئد را هم وطنان کشور خودمان انجام می‌دهد و شما می‌توانید صف‌های طولانی از افرادی که به دنبال دریافت و اخذ ویزای خود برای سفر به سوئد هستند، می باشند.

روش های مهاجرت به سوئد

روش های مهاجرت به سوئد

مهاجرت به کشور سوئد یکی از پر طرفدارترین و پر تقاضاترین مهاجرت‌های اروپایی می‌باشد که افراد بسیاری زیادی نیز به دنبال راه‌ها و روش‌های مهاجرت به کشورسوئد هستند. از جمله راه‌های و روش های مهاجرت به سوئد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

رونیکس

۱.مهاجرت از طریق کار و سرمایه گذاری
2.
مهاجرت از طریق تحصیل
3.مهاجرت از طریق ازدواج

ویزای کاری سوئد

ویزای کاری سوئد

شرایط ویژه ای برای ویزای کار سوئد در نظر گرفته شده است و افراد با توجه به علایق و توانمندی های خود می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

شرایط اخذ ویزای کار سوئد

اغلب شغل هایی که کارفرمایان بدان نیاز دارند در رشته های علوم پایه هم چون پزشکی، داروسازی و پرستاری و در رشته های فنی و مهندسی هم چون معماری، صنایع و برق است.شرایط بدین گونه است که ابتدا کارفرما یک آگهی در داخل کشور سوئد انتشار می کند و اگر متقاضی برای کار مورد نظر پیدا نشود این آگهی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم کشیده می شود و اگر در این منطقه هم متقاضی برای رشته مورد نظر پیدا نشود، در کشورهای غیر از اتحادیه اروپا انتشار داده می شود.
این مسئله موجب می شود که در داخل کشور ایران از طریق سایت های اینترنتی بتوانیم این آگهی ها را ببینیم و با توجه به علایق و توانمندی های خود نسبت به استخدام این شغل اقدام کنیم. دقت داشته باشید که برای اخذ ویزای کار سوئد بایستی قوانینی توسط فرد اجراء شود که بدون گذراندن این قوانین شخص نمی تواند به شغل مورد نظر در کشور سوئد دست یابد.
مهم ترین نکته این می باشد که شخص بایستی حتما دارای مدرک زبان انگلیسی و یا سوئدی باشد، به خصوص یادگیری زبان سوئدی در استخدام فرد می تواند تاثیر بسیار زیادی بگذارد زیرا برای انجام دادن اکثر این مشاغل بایستی حتما به زبان سوئدی مسلط بود. هم چنین نکته دوم در خصوص ویزای کار سوئد داشتن سابقه و رزومه مناسب از شغلی است که قرار است برای گرفتن آن اقدام کنیم.
در این خصوص فرد بایستی حداقل سابقه کاری مناسب در رشته مورد نظر را داشته باشد و یا دارای مدرک تحصیلی معتبر در این خصوص باشد. نکته سومی که بسیار حائز اهمیت است، کم تر بودن سن فرد از 40 سال است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کاری سوئد می توانید به مقاله ای با نام شرایط ویزای کار سوئد مراجعه کنید.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل

تحصیل در سوئد برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بهترین دانشگاه های اروپا و با رتبه های جهانی در این کشور مستقر می باشد پس بنابراین آرزوی هر شخصی است که بتواند در سوئد درس بخواند.
شرایط تحصیل در سوئد برای مهاجران خارجی امکان پذیر است و افراد می توانند با کسب اطلاعات کافی در خصوص قوانین مربوط به ویزای تحصیلی، به سادگی بتوانند برای ادامه تحصیل به این کشور اقدام کنند

شرایط اخذ ویزای تحصیل در سوئد

فرد متقاضی ویزای تحصیلی سوئد باید در ابتدای امر از دانشگاهی که در سوئد مد نظر دارند پذیرش را دریافت کرده باشند و دانشگاه نامه کتبی جهت اعلام پذیرش برای دانشجوی متقاضی ویزای تحصی سوئد فرستاده باشد تا فرد متقاضی با آن نامه بتواند برای اخذ ویزای تحصیل سوئد اقدام کند .
زمانی که سفارت سوئد مدارک فرد متقاضی را بررسی نمود و تایید کرد در آن زمان اجازه صدور ویزای تحصیلی سوئد برای فرد صادر میشود و فرد زمانی که ویزای خود را دریافت کرد میتواند به سوئد برود و در بدو ورود بایستی محل اقامت خود را مشخص کند که میخواهد در هتل اقامت داشته باشد یا در خوابگاه و یا خانه ای را اجاره خواهد کرد و بعد از آن باید برای ثبت نام در دانشکاه اقدام کند .
فرد متقاضی ویزای تحصیلی سوئد می تواند به محض ورود به سوئد فردی را به عنوان راهنما استخدام کند تا او را در سوئد تنها نگذارد که این موضوع شامل هزینه برای فرد متقاضی ویزای تحصیلی سوئد میباشد .
شایان ذکر میباشد زمانی که پذیرش دانشگاه را دریافت می کنید باید قسط اول شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ای با نام ویزای تحصیلی سوئد مراجعه کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج

به طور کلی اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج ، در صورتی اتفاق می افتد که ازدواج متقاضی با یک فرد سوئدی تبار که تبعه ای از سوئد می باشد ، انجام گیرد .
در این هنگام با ازدواج قانونی ثبت شده می تواند برای اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج اقدام نماید ( هرچند که این ازدواج در خارج از کشور سوئد اتفاق بیافتد نیز منجر به اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج می گردد ) و بعد از سپری نمودن زندگی مشترک به صورت مستمر و طبق مدت زمان ده سال در سوئد و با ارائه مدارکی دال بر داشتن زندگی مشترک قانونی مستمر در سوئد که با بررسی نهاد رسیدگی به امور شهروندان و خارجیان انجام می‌گیرد، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم سوئد از طریق ازدواج و در نهایت برای اخذ تابعیت سوئد اقدام نمایند . برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ای با عنوان اقامت سوئد از طریق ازدواج را مطالعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.