بررسی بازار قیمت و خریدوفروش انواع چانگان در سایت دیوار

0

کمپانی چانگان یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های خودروسازی چین است که از سال 1962 فعالیت رسمی خود را درزمینه خودروسازی آغاز کرده است. این کمپانی در طول سال‌ها فعالیت خود درزمینه ساخت خودروهای باکیفیت توانسته خودروهایی با استانداردهای بالا و مورد تأیید اروپا و آمریکا را تولید کند. چانگان با فروش یک‌میلیون خودرو در سال، لقب پرفروش‌ترین برند خودروسازی چینی را به خود اختصاص داده است. نه‌تنها در چین، بلکه در اروپا و آمریکا نیز خودروهای تولیدشده توسط چانگان به فروش می‌روند. این کمپانی درزمینه خودروسازی با کمپانی‌های مشهوری مانند مزدا و فورد نیز همکاری داشته است.

چند سالی است که نمونه‌های محدودی از محصولات این کمپانی وارد ایران می‌شود. چانگان CS35 و چانگان ایدو دو خودرویی هستند که از این کمپانی در ایران است. این خودروها در ایران نیز به دلیل امکانات بسیار مطلوب و کیفیت ساخت بالایی که نسبت به خودروهای بی‌کیفیت داخلی داشتند مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفتند. به همین دلیل نیز شرکت سایپا که واردکننده این خودروها بود دست به مونتاژ چانگان CS35 زد و با ظاهری جدیدتر و قیمتی متعادل‌تر این خودرو را وارد بازار کرد. در ادامه به بررسی وضعیت بازار خریدوفروش چانگان ایدو و چانگانCS35 در سایت دیوار می‌پردازیم.

بررسی قیمت چانگان CS35

چانگان CS35 از سال 93 به بازار ایران وارد شد. این کراس اور متوسط با طراحی ظاهری مدرن و امکانات بسیاری که ارائه می‌داد فروش خوبی را در ایران نیز تجربه کرد. اما پس از مدتی به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت خودروهای وارداتی، شرکت سایپا تصمیم به مونتاژ این خودرو برای کنترل قیمت آن‌ها در بازار گرفت. ازاین‌رو درواقع خودروهای چانگان CS35 موجود در بازار ایران به دودسته وارداتی و مونتاژی تقسیم می‌شوند. هرکدام از این مدل‌ها نیز قیمت‌های متفاوتی دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

رونیکس

قیمت چانگان CS35 وارداتی سال 94-95

چانگان CS35

خودروهای چانگان CS35 از سال 93 تا سال 95 مربوط به مدل‌های وارداتی هستند. شرکت سایپا در پیش‌فروش این مدل‌ها در سال 93 قیمت بسیار بالایی برای آنها تعیین کرده بود، به همین دلیل نیز نمونه‌های وارداتی چانگان CS35 پس از ورود خودروهای مونتاژی به بازار دچار افت قیمت فراوانی شدند. در بازار کنونی خریدوفروش چانگان CS35 کارکرده مدل 94 باقیمتی حدود 120 تا 130 تومان انجام می‌شود. قیمت چانگان CS35 کارکرده مدل 95 نیز حدود 130 تا 150 میلیون می‌باشد. البته مدل‌هایی با کارکردهای بالا و رنگ دار این خودرو را با 120 میلیون تومان نیز می‌توانید خریداری کنید.

قیمت چانگان CS35 مونتاژِی 96-97

قیمت چانگان CS35 مونتاژ شده سال 96 بااینکه مدل جدیدتری محسوب می‌شود اما با مدل‌های وارداتی 95 تقریباً در یک رنج قرار می‌گیرد. دلیل مونتاژ شدن این خودروها نیز جلوگیری از افزایش قیمت شدید آن‌ها در بحران‌های اقتصادی موجود در بازار ایران بود. در ادامه قیمت چانگان CS35 کارکرده و صفر را بررسی خواهیم کرد.

خریدوفروش چانگان CS35 کارکرده سال 96 بر اساس آگهی‌های موجود در سایت دیوار در حال حاضر باقیمتی حدود 140 تا 150 میلیون تومان انجام می‌شود. مدل‌های فول آپشن این خودرو باقیمت‌های بیشتر از 150 میلیون نیز به فروش می‌رسند.

قیمت چانگان CS35 کارکرده مدل 97 در رنج 150 تا 160 میلیون قرار دارد. شرایط خریدوفروش چانگان CS35 صفر هم به‌صورت نقدی و قسطی امکان‌پذیر است. بسیاری از افراد نیز برای ارزان‌تر تمام شدن قیمت خودرو اقدام به خرید حواله مدل‌های پیش‌فروش شده می‌کنند. بااین‌حال در حال حاضر قیمت چانگان CS35 صفر در بازار خودرو ایران ، با توجه به آپشن های نصب‌شده روی خودرو، حدود 165 تا 185 میلیون می‌باشد.

قیمت چانگان ایدو

چانگان ایدو مدل سدان چانگان است که در سال 95 توسط شرکت ساپیا وارد ایران شد. این خودرو نیز به علت طراحی جذاب و کابین جاداری که داشت مورد استقبال زیادی قرار گرفت. اما پس از مدتی بنا به دلایلی واردات این خودرو متوقف شد و به طبق بازار خریدوفروش چانگان ایدو از رونق افتاد. به‌طورکلی مدل‌های چانگان ایدو موجود در بازار ایران مربوط به سال 95 یا مدل 2015 این خودرو است. به همین دلیل خرید چانگان ایدو در حال حاضر فقط به‌صورت دست‌دوم ممکن است. قیمت چانگان ایدو کارکرده 2015 حدود 120 تا 140 میلیون می‌باشد. مدل‌های فول آپشن این خودرو تا 145 میلیون تومان نیز قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

منبع : ویرلن

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.