چری تیگو 7 یا بی وای دی S7؟ مقایسه ارزش خرید دو شاسی‌بلند تازه‌وارد بازار

0

زمانی تصور حضور خودروهای چینی باقیمت بالای 200 میلیون تومان کمی سخت به نظر می‌رسید؛ اما در حال حاضر گزینه‌های زیادی در بازه قیمتی 200 میلیون تا 300 میلیون قرارگرفته‌اند که انتخاب بین آن‌ها نیز بسیار مشکل است. چری تیگو 7 و بی وای دی s7 جزو رقبای اصلی این دسته قیمتی هستند که به‌عنوان دو شاسی‌بلند جدید واردشده به بازار ایران خیلی زود طرفداران زیادی نیز پیداکرده‌اند. چری سابقه طولانی‌تری در ایران دارد و بااینکه همواره انتقاداتی به این شرکت وارد بوده است اما درمجموع خودروهای این برند که با مشارکت مدیران خودرو تولید می‌شوند توانسته‌اند عملکرد قابل‌قبولی داشته باشند.

از طرفی بی وای دی نیز در یکی دو سال اخیر با همکاری کرمانیا کار خود را در ایران شروع کرده است. اولین شاسی‌بلند این شرکت یعنی BYD S6توانست فروش خوبی در ایران داشته باشد و فضا را برای ورود یکی از بهترین شاسی‌بلندهای چینی به نام بی وای دی s7 به ایران آماده کرده است. دو خودرو شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی در بخش‌های گوناگون دارند اما حدود قیمتی نزدیک به هم سبب شده است حتی قبل از ورود بی وای دی جدید به ایران بحث مقایسه این دو خودرو داغ باشد. با ما همراه باشید تا به این تازه‌واردهای پر سروصدا بازار ایران نگاه دقیق‌تری داشته باشیم.

مقایسه طراحی ظاهری چری تیگو 7 و بی وای دی S7

مقایسه طراحی ظاهری چری تیگو 7 و بی وای دی S7

رونیکس

هر دو خودرو جزو محصولات پرچم‌دار محسوب می‌شوند به همین دلیل طراحان دو شرکت از اوج هنر خود برای خلق بهترین محصول ممکن استفاده کرده‌اند. اوج هنر چری متأسفانه به کپی‌برداری از کیا اسپورتیج ختم شده است. بااین‌حال ظاهر تهاجمی و جوان‌پسند خودرو عیب و ایراد زیادی ندارد و کیفیت ساخت آن نیز قابل‌قبول است. از سوی دیگر بی وای دی s7 یک خودرو شاسی‌بلند 7 نفرِ بزرگ است که طراحی ظاهری آن مانند چری تیگو 7 چندان اسپرت نیست. اما جذابیت‌های خاص خود را دارد، به‌خصوص که در طراحی خودرو هماهنگی بیشتری نسبت به تیگو 7 وجود دارد. کیفیت ساخت بی وای دی هم در سطح بسیار بالایی قرار دارد. می‌توان گفت در این بخش خرید بی وای دی S7 شمارا صاحب خودرو شکیل‌تری خواهد کرد.

مقایسه طراحی داخلی و امکانات چری تیگو 7 و بی وای دی S7

مقایسه طراحی داخلی و امکانات چری تیگو 7 و بی وای دی S7

درون کابین دو خودرو اوضاع کمی متفاوت‌تر است. فضای بی وای دی بزرگ‌تر از تیگو است و این مورد به جدا بودن دسته‌بندی‌های آن‌ها نیز مربوط است. طراحی داخلی در تیگو باقیمت آن همخوانی ندارد. استفاده از متریال باکیفیت پایین و طراحی تکراری داشبورد از دیگر ضعف‌های این خودرو محسوب می‌شود. بااین‌حال سطح امکانات فنی بالا است و صندلی‌های خودرو نیز بسیار راحت و باکیفیت هستند. در مقابل بی وای دی عملکرد فوق‌العاده‌ای ندارد اما درواقع از کیفیت و طراحی بهتری نسب به رقیب خود برخوردار‌است. استفاده از چرم، امکانات مدرن، صندلی‌های ارگونومیک و طراحی نسبتاً زیبا بازهم برتری را به بی وای دی می‌دهد. باید دید این موضوع تا چه حد بر روی فروش بی وای دی S7 اثر خواهد گذاشت. در بخش امکانات تفاوت زیادی بین دو خودرو دیده نمی‌شود و هر دو به‌نوعی در یک سطح قرار می‌گیرند و همه امکانات لازم در این خوزه قیمتی را دارا هستند. شاید بی وای دی را به دلیل استفاده از آپشن های خاص برتر بتوان خودرو بهتری دانست اما این آپشن های اضافه چندان کاربردی نیستند.

مقایسه قوای فنی چری تیگو 7 و بی وای دی s7

مقایسه قوای فنی چری تیگو 7 و بی وای دی s7

تا به اینجای کار بی وای دی توانسته است رقیب خود را در بخش‌های مختلف شکست دهد. اما اگر در خرید بی وای دی S7 همچنان شک دارد بهتر است نگاهی به زیر کاپوت این خودرو بی اندازید. موتور 4 سیلندر 2 لیتری این خودرو به یک سیستم توربو شارژ مجهز شده است که قابلیت تولید 203 اسب بخار نیرو را دارد. نیروی تولیدشده توسط موتور نیز به‌وسیله گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. موردی که کمتر در چینی‌های بازار سراغ داریم هماهنگی بین گیربکس و موتور است که در ااینجا کاملاً دیده می‌شود. شتاب زیر 10 ثانیه نتیجه این عملکرد خوب است. در مقابل تیگو 7 نتوانسته با موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری خود انتظارات را برآورده کند. گیربکس نیز آن‌چنان‌که بایدوشاید با موتور خودرو هماهنگ نیست و گاهی چرخ‌های جلو خودرو از دریافت قدرت کامل موتور محروم می‌شوند.

قیمت چری تیگو 7 و بی وای دی S7

قیمت چری تیگو 7 در حال حاضر با رشد چشم‌گیری مواجه شده است که امکان رسیدن آن به 300 میلیون نیز وجود دارد. در حال حاضر آگهی‌های خریدوفروش تیگو 7 در سایت دیوار در حدود 285 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. اما شرایط برای بی وای دی S7 کمی متفاوت است و هنوز این خودرو وارد بازار ایران نشده است. کارمانیا تضمین کرده است که از تیرماه سال 98 تحویل بی وای دی s7 ها را شروع خواهد کرد. اگر کارمانیا بتواند سیاست درستی اتخاذ کند با یک قیمت رقابتی به‌راحتی می‌تواند تیگو 7 و بسیاری از رقبای خود را شکست دهد.

 

منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.