رستوران های تهران؛ معرفی ۹ رستوران مشهور تهران

2

اگر اهل تجربه کشف مزه‌های جدید و پیدا کردن غذاهای متفاوت باشید، بدون شک به‌دنبال شناختن رستوران‌های باکیفیت هستید تا در زمان مناسب به آن‌ها سری بزنید. در دنیای پرمشغله‌ی امروز، چشیدن غذا‌های لذیذ، یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های هر انسانی محسوب می‌شود. چشیدن طعمی محبوب برای اولین‌بار، هیچ‌گاه از ذهن پاک نمی‌شود و تجربه‌ دوباره‌اش نیز لذت‌بخش خواهد بود. اگر در پایتخت زندگی می‌کنید یا به این شهر بسیار سفر می‌کنید، تا پایان این مطلب همراه ما شوید. تعدادی از بهترین رستوران های تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا آن‌ها را در فهرست گشت‌وگذارهایتان بگنجانید و تجربه‌ای متفاوت از چشیدن طعم‌ها برای خود بسازید.

معرفی رستوران‌های پرطرفدار تهران

در بین رستوران های تهران، برحسب سلیقه و نوع غذای موردعلاقه‌تان، انتخاب‌های فراوانی دارید. رستوران‌گردی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات شهرنشینی است که علاوه بر حس تجربه طعم‌های متفاوت، فرصتی برای گفت‌وگو و دورهم بودن ایجاد می‌کند. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا برای انواع ذائقه‌ها، پیشنهادهایی داشته باشیم.

۱. رستوران نایب؛ پرشعبه‌ترین رستوران تهران

رستوران های تهران - عکس از nayebsaie.com
عکس از nayebsaie.com

نایب یکی از رستوران‌های نامدار تهران است که شعبه‌های مختلفی در پایتخت دارد. برای کسانی که مشتاق چشیدن طعم لذت‌بخش غذای ایران در فضای مجلل هستند، نایب بهترین انتخاب است. کیفیت منوی این رستوران بین تهرانی‌ها ثابت شده است و طعم غذاهای آن فراموش‌نشدنی است. سرویس‌دهی عالی، دکوراسیونی شیک و از همه مهم‌تر طبخ بی‌نظیر غذا، نایب را تبدیل به یکی از شناخته‌ترین رستوران های تهران کرده است که در گوشه‌وکنار شهر شعبه دارد.

رونیکس

آدرس شعبه ساعی: خیابان ولی‌عصر، پایین‌تر از پارک ساعی، شماره 2220

تلفن: 02188713474

۲. رستوران مرشد نیاوران؛ رستورانی در شمال پایتخت

رستوران های تهران - عکس از محمد گنج‌گلی
عکس از محمد گنج‌گلی

اگر اهل غذاهای سنتی هستید، این رستوران انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود و از هر لقمه‌‌ی غذا لذت خواهید برد. رستوران مرشد دکوراسیونی با سبک‌وسیاق سنتی ایران دارد و با سرو کباب‌های اصیل و خوشمزه‌ی ایرانی، از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. این رستوران کیفیت مقبولی دارد و قیمت غذاها و نوشیدنی‌های آن نسبت به سایر رستوران‌های اطرافش متناسب است.

آدرس: نیاوران، بعد از جماران، نبش کوچه دلشاد، پلاک 2

تلفن: 02122002200

۳. رستوران مسلم؛ رستورانی در دلِ بازار تهران

عکس از سامان شهامت جاوید
عکس از سامان شهامت جاوید

قدمت یک رستوران، مهم‌ترین دلیل خوشمزگی غذاهای آن است و دائمی شدن مشتری‌هایش، بهترین تبلیغ محسوب می‌شود. به بازار تهران که سر بزنید، شلوغی دائمی جلوی رستوران مسلم توجه‌تان را جلب می‌کند. این رستوران از قدیمی‌ترین رستوران های تهران است که طعم محبوب و اصیل غذاهایش در بین تهرانی‌ها مثال‌زدنی است.

انواع غذاهای خوش‌رنگ‌وبوی ایرانی همچون کباب، زرشک‌پلو، باقالی‌پلو و… در منوی این رستوران وجود دارد، اما شهرت مسلم برای ته‌چین‌های مرغ و گوشت آن است. کمتر کسی است که در این رستوران غذا خورده باشد و این غذا را امتحان نکرده باشد. گذرتان که به بازار تهران افتاد، حتماً خوردن ناهاری خوشمزه را در رستوران مسلم تجربه کنید و بازارگردی‌تان را به خاطره‌ای خوشمزه تبدیل کنید.

آدرس: خیابان 15 خرداد، بازار تهران

تلفن:02155602275

۴. رستوران قجری، حس‌وحال تاریخی غذای تهرانی

رستوران های تهران - عکس از ghajarifood.com
عکس از ghajarifood.com

اگر اهل رستوران‌های سنتی هستید، ما برای شما پیشنهاد عالی دیگری هم داریم. رستوران قجری از بهترین رستوران های تهران است که غذاهای اصیل و سنتی ایرانی را در ظروف مسی در فضایی قجری سرو می‌کند. انواع غذاهای ایرانی به سبک‌وسیاق طبخ قجری، انواع چلوکباب‌ها و چلوجوجه‌های خوش‌طعم این رستوران حسابی اشتها‌یتان را باز می‌کند. لذت خوردن غذا در حال‌وهوای قجری این رستوران، حسابی می‌چسبد. اگر اهل رستوران‌گردی هستید و غذاهای ایرانی در اولویت سبک غذایی‌تان است، از رفتن به این رستوران غافل نشوید.

آدرس: میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند، ابتدای ایرانشهر، پلاک 280

تلفن: 02188335040

۵. رستوران عالی‌قاپو؛ رستورانی سنتی در پایتخت

رستوران های تهران - عکس از alighapoo.com
عکس از alighapoo.com

رستوران‌های سنتی طرفداران بسیاری دارد و فضای آن‌ها مملو از آرامش است. این رستوران‌ها برای صرف غذای ایرانی از اولین انتخاب‌ها در بین مردم هستند. یکی از بهترین رستوران‌های سنتی تهران، رستوران عالی‌قاپو است که در منطقه‌ی ونک تهران از مشتریان خود با سرویس‌دهی عالی پذیرایی می‌کند. همراهی موسیقی سنتی در این رستوران، دلچسبی غذا را چند برابر می‌کند. دکوراسیون اصیل و سنتی این رستوران و منوی خاص آن، حسابی به دل‌تان می‌نشیند و به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین تجربه‌های رستوران‌گردی‌تان تبدیل خواهد شد.

آدرس: ونک، ابتدای خیابان گاندی

تلفن: 02188777803

۶. رستوران روحی؛ سرو غذا در ظروف نوستالژیک

رستوران های تهران - عکس از مهشید آهنگری
عکس از مهشید آهنگری

غذای ایرانی همیشه دلچسب و پرطرفدار است و رستوران‌هایی که این سبک غذا را در منوی خود با کیفیتی بالا ارائه می‌دهند، مشتریان دائمی دارند. رستوران روحی یکی از رستوران‌های محبوب تهران است که علاه بر تنوع و کیفیت خوب غذاها، سرویس‌دهی جالب آن‌ها، موضوعی درخور توجه برای رستوران‌گردها محسوب می‌شود. غذا در این رستوران، در ظروف نوستالژیک روحی سرو می‌شود و برای کسانی که سن‌شان به دوران استفاده‌ این ظروف برمی‌گردد، این سبک سرویس‌دهی بسیار جذاب خواهد بود.

آدرس: شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، ساختمان آ.ب، طبقه‌ی اول

تلفن: 02188376080

۷. رستوران میخوش؛ دلچسب‌ترین فست‌فود پایتخت

میخوش

یکی از رستوران های تهران با سبک‌وسیاق غذاهای فست‌فودی، رستوران میخوش است که چند شعبه در تهران دارد و یکی از معروف‌ترین آن‌ها، شعبه بلوار فردوس است. میخوش به سالاد سزارهای معرکه‌اش معروف است و بدون چشیدن این سالاد محبوب، میخوش‌نشینی بی‌معنی خواهد بود. همچنین استیک گوشت و پیتزای مخصوص این رستوران هم بسیار خوشمزه و دلچسب است. منوی این رستوران تنوع و کیفیت بالایی دارد و باب دندان عاشقان فست‌فود است. این رستوران معمولاً شلوغ است و برای داخل شدن و سرو غذا، در روزهای آخر هفته باید منتظر خالی شدن میز بمانید.

آدرس شعبه بلوار فردوس: صادقیه، بلوار فردوس شرق، نبش رامین شمالی، پلاک 257

تلفن: 02144090203

۸. رستوران ایتالیایی سنسو؛ حس خوب تجربه طعم‌های متفاوت در پایتخت

سنسو

اگر اهل غذاهای ایتالیایی هستید و از طعم پاستا و پیتزاهای ایتالیایی با خمیر پیتزا نازک لذت می‌برید، رستوران ایتالیایی سنسو منتظرتان است. سنسو در محدوده‌ی بلوار فردوس واقع شده و اگر آخر هفته‌ها به سراغ آن بروید، صفی طولانی از مشتریان، پشت در رستوران خواهید دید که منتظر خالی شدن میز هستند. در نگاه اول شاید این انتظار غیرمنطقی به‌نظر برسد، اما کافی است که تنها یک‌بار طعم غذای‌های این رستوران را بچشید تا شما هم به این صف مشتاق بپیوندید. به این رستوران بروید و در فضای آرامش‌بخش آن، مزه‌‌های خوش ایتالیایی را تجربه کنید.

آدرس: صادقیه، بلوار فردوس شرق، رامین جنوبی

تلفن: 02144956697

۹. رستوران‌های شیلا؛ در گوشه‌وکنار تهران

عکس از shilafood.net
عکس از shilafood.net

اگر به‌دنبال یک فست‌فود خوشمزه و با طعمی راضی‌کننده در تهران هستید، رستوران‌های شیلا انتخاب مقبولی خواهد بود. شیلا در بیش‌ر نقاط تهران شعبه دارد و طعم ساندویچ‌‌ها و پیتزاهای آن دلچسب است و قیمت مناسبی دارد. پیشنهاد می‌کنیم که در بین رستوران های تهران که غذاهای فست‌فودی ارائه می‌دهند، غذاهای یکی از شعبه‌های رستوران شیلا را هم تجربه کنید.

آدرس شعبه ولی‌عصر: ضلع جنوب شرقی میدان ولی‌عصر، نبش کوچه‌ی شقایق، پلاک 46

تلفن: 02188945452

در پایان

رستوران‌گردی یکی از بهترین تجربه‌های شهروند امروز است تا لحظه‌های خوش خود را با عزیزان و دوستانش شریک شود. از لذت این تجربه و تفریح محبوب در پایتخت غافل نشوید و حتماً در طول ماه، زمانی را به آن اختصاص دهید. تهران پر از رستوران‌های دنج و دوست‌داشتی است که ما تنها به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. اگر اهل شکم‌گردی و خوش‌نشینی در رستوران‌های شهر هستید، اطلاعات مفیدتان را برای آشنایی با سایر رستوران های تهران با ما درمیان بگذارید.


در ادامه بخوانید: موزه های تهران؛ سفر فرهنگی در دل پایتخت

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. آنیرودا برومند می‌گوید

    امروز من حوالی ساعت 4 بعد از مطالعه این صفحه به رستوران قجری رفتم. منوی بلند بالایی دم در زده بودند که از اغلب غذاهای اسم برده شده خبری نبود. یک خانمی بود که ظاهرا مسئول رستوران بود و برخورد خیلی زننده ای داشت. چند سایت دیگه را هم چک کردم که تو قسمت نظرات از برخورد این خانم ناراضی بودند. ایشون مشغول سفارش گیری از ما بودند که ظاهرا دو نفر از دوستانشان وارد رستوران شدند و ایشون یک دفعه میز ما را ترک کردند و مشغول سفارش گیری از اون ها شدند و بعد از یک ربع دوباره به میز ما برگشتند و سفارش گرفتند. من درخواست چلوخورشت کردم که با حالت تعجب فرمودند ساعت 4 و چلوخورشت؟ کلا 4 نوع بیشتر غذا نداشتند که من کشک بادمجان سفارش دادم. ده دقیقه بعد با کمال تعجب دیدم برای یک مشتری جدید چلوخورشت آوردند و موقع رفتن وقتی ازشون علت را پرسیدم فرمودند ایشون شماره اشتراک داشتند. جل الخالق نمی دونستم که برای خوردن چلوخورشت باید VIP باشی. در صورتحساب 9% هم حق گارسون منظور کرده بودند که حتما شکایت خواهم کرد. چون نمی دونستم پول گارسون را هم باید مشتری بدهد.

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      سلام دوست گرامی
      سپاس که تجربه‌تون رو باهامون به اشتراک گذاشتید.