مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو: کنترل خارش، ورم و ریزش پس از کاشت ابرو

0

کاشت ابرو فرآیندی شبیه به کاشت مو و کاشت ریش است که برای ترمیم ابروها بکار می‌رود. این روش به این صورت است که موها را از سر برداشته و در ناحیه مورد نظر می‌کارند تا ابرو ترمیم و پرپشت‌تر شود.
به نقل از کلینیک کاشت ابرو و ریش رازی کاشت ابرو روش درمانی بسیار مناسبی برای کسانی است که به دلیل اصلاح بیش از اندازه در طی سال‌ها، ابروهای خود را از دست داده‌اند یا ابروهایشان بسیار نازک و کم‌پشت شده است. این روش درمانی می‌تواند برای کسانی که ابروهای خود را به طور کامل از دست داده‌اند ابروی جدید و طبیعی بسازد و همچنین به پرپشت‌تر شدن ابروهای نازک و کم‌پشت کمک کند.
کاشت ابرو همچنین یک روش درمانی بسیار عالی برای کسانی است که به علت جراحت یا سوختگی زخم‌هایی در داخل یا اطراف ابروهایشان دارند. علاوه‌براین، کاشت ابرو میتواند برای کسانی که به علت بالا رفتن سن یا ریزش مو ابروهای نازکی دارند یا حتی ابروهایشان به طور کامل ریخته بسیار موثر باشد.
مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو بسیار ساده است. هم بخش دهنده و هم بخش گیرنده بعد از یک هفته بهبود می‌یابند. متخصصان ما در کلینیک سیب سرخ برنامه ویژه‌ای را برای مراقبت‌های بعد از عمل به شما ارائه خواهند داد. این برنامه شامل مصرف یک دوره 4 روزه آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از عفونت و داروهایی برای جلوگیری از تورم بعد از عمل می‌باشد.
شما می‌توانید سه ماه بعد از عمل کاشت ابرو، زمانی که بهبودی کامل حاصل شد، شکل جدید ابروی خود را ببینید، وقتی که به این مرحله رسیدید حدودا هر ماه یک بار باید ابروهایتان را کوتاه کنید زیرا موی جدید ابرو می‌تواند به اندازه موی سر رشد کند.

توصیه‌های پیش از عمل

  • تا ده روز پیش از عمل کاشت ابرو: از مصرف آسپیرین، ویتامین E، جینکوبیلوبا، یا هر نوع مولتی‌ویتامین (که شامل ویتامین E نیز می‌باشد) خودداری کنید. بساری از داروها حاوی آسپیرین هستند، پس قبل از مصرف هر دارویی حتما اتیکت آن را مطالعه کنید. در صورت لزوم می‌توانید از استامینوفن (تیلنول) به جای آسپیرین استفاده کنید.
  • تا سه روز پیش از عمل کاشت ابرو: هیچگونه داروی ضدالتهابی (مثل ایبوپروفن) مصرف نکنید، و همچنین از مصرف الکل، و قرار گرفتن بیش از حد در مقابل آفتاب پرهیز کنید.
  • برای پوشاندن بخیه در ناحیه اهداکننده، موهای پشت سرتان باید حدود 2 سانتی‌متر باشد. طول برش‌ها در این ناحیه فقط 5 تا 7 سانتی‌متر خواهد بود.
  • برای بهبودی بهتر و سریع‌تر لازم است که یک هفته قبل و بعد از عمل از مصرف دخانیات پرهیز کنید. زیرا برخی از عوارضی که در اثر مصرف دخانیات ایجاد می‌شود روند بهبود زخم را بعد از عمل کاشت ابرو به تعویق می‌اندازد.
  • مصرف روزانه یک عدد قرص ویتامین C با دز 1000 تا 2000 میلی‌گرم به مدت یک هفته پیش از عمل می‌تواند به روند بهبودی شما کمک کند. همچنین می‌توانید برای کاهش خونریزی در طول عمل کاشت ابرو، مصرف روزانه یک عدد قرص ویتامین K را با دز 80 میکروگرم 5 روز پیش از عمل آغاز و تا 2 روز بعد از آن نیز ادامه دهید.

مراقبت های بعد کاشت ابرو

شست‌وشوی ابرو

شما می‌توانید یک روز بعد از عمل، شست‌وشوی ابرویتان را آغاز کنید. برای این کار لطفا طبق توصیه‌های زیر عمل کنید:

رونیکس
  • صورت خود را با یک فنجان یا یک کاسه آب با دمای اتاق یا جریان ملایم آب از دوش خیس کنید. اگر از دوش استفاده میکنید با دست جلوی جریان آب را بگیرید زیرا فشار آب نباید خیلی زیاد باشد.
  • موهای ابرو را با شامپوی بچه به وسیله لیف یا انگشت به آرامی و با حرکت ملایم دست بشویید و اجازه دهید شامپو 3 تا 5 دقیقه روی موضع بماند. از ناخن برای شستن ابروهایتان استفاده نکنید و از ساییدن آن خودداری کنید.
  • شامپو را به آرامی با یک کاسه یا یک فنجان آب یا جریان ملایم آب از دوش بشویید. توجه داشته باشید که فشار آب نباید زیاد و مستقیم باشد.
  • ابروهایتان را با ملایمت با یک حوله خشک کنید و از ساییدن موضع برای خشک کردن ابرو بپرهیزید.
  • این کار را دو بار در روز، 24 ساعت پس از عمل و به مدت یک هفته انجام دهید.
  • بعد از یک هفته می‌توانید صورت خود را مثل همیشه بشویید. همچنین می‌توانید موضع را به آرامی بسایید تا پوسته‌هایی را که تا کنون نشسته بودید از ابروهایتان پاک کنید.
  • دوباره می‌توانید مثل همیشه هر زمان که بخواهید دوش بگیرید. اما به خاطر داشته باشید که تا 7 روز بعد از عمل نباید آب با فشار مستقیم از دوش به ابروهایتان برخورد کند.

مراقبت از ابرو

  • پوسته‌های ریزی که هر موی کاشته شده ایجاد می‌کند بعد از حدود 3 تا 7 روز خواهند ریخت. بعد از 7 روز پوسته‌های باقی‌مانده را با سایش ملایم از ابروهایتان بزدایید. در صورت بروز ناراحتی و خونریزی دست نگه دارید و دوباره دو روز بعد این کار را تکرار کنید. همچنین ممکن است از پس ازاینکه پوسته‌ها ریختند، محل کاشت چند روز تا یک هفته بعد رنگ صورتی ملایمی به خود بگیرد.
  • بعضی از موهای کاشته شده بعد از 2 تا 3 هفته خواهند ریخت. این مسئله طبیعی است و رشد موها بعد از 3 تا 4 ماه دوباره آغاز می‌شود.
  • در بسیاری از بیماران 4 یا 5 روز بعد از عمل، به جز موهای جدید نشانه دیگری از عمل کاشت مو وجود ندارد، و ممکن است فقط اندکی پوسته پوسته شدن در محل عمل دیده شود.
  • یک روز پس از عمل می‌توانید برای مرطوب نگه داشتن ابروها از اسپری سالین فولیکول (اسپری موی نمک) معمولی استفاده کنید. محلول را هر 2 یا 3 ساعت یکبار روی ابروهایتان اسپری کنید تا بطری خالی شود.
  • از گذاشتن یخ روی موضع خودداری کنید. اما می‌توانید برای کاهش تورم، یخ را روی چشم‌ها یا پیشانی قرار دهید.
  • برای مراقبت از ابروها در دو شب اول بعد از عمل، باید هنگام خواب از عینک‌های ایمنی استفاده کنید.
  • برای مدت 3 تا 4 هفته بعد از عمل، از بودن بیش از اندازه در مقابل آفتاب خودداری کنید. توصیه می‌شود در زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کلاه استفاده کنید.

مراقبت از زخم ناحیه دهنده مو

محل عمل را به مدت 24 ساعت تمیز و خشک نگه دارید. پس از این مدت می‌توانید زخم ناحیه دهنده را با فشار مستقیم آب دوش بشویید. سعی کنید زخم‌ها دست کم به مدت 6 ماه به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار نگیرند و همیشه از کرم‌های ضدآفتاب حاوی زینک‌اکساید استفاده کنید.

مراقبت از زخم ناحیه دهنده در روش FUT

  • تا زمانی که راهکارهای لازم به شما ارائه نشده زخم ناحیه دهنده را درون وان خیس نکنید .
  • برای زدودن پوسته و رویه سفت زخم از آب گرم و لیف حمام ( هنگام دوش گرفتن) یا گوش‌پاک‌کن استفاده کنید و آن را به آرامی روی خط بخیه و استاپل‌ها بکشید.
  • بعد از اینکه بخیه به طور کامل تمیز شد، مقدار خیلی کمی از پماد آنتی‌بیوتیک بسی‌تراسین را به وسیله گوش‌پاک‌کن دو بار در روز روی زخم بمالید تا زمانی که بخیه و استاپل‌ها از زخم جدا شوند. توجه کنید که حتما از مقدار کمی پماد آنتی‌بیوتیک استفاده کنید، همچنین قبل از استفاده دوباره از پماد، آن را به طور کامل از روی بخیه‌ها پاک کنید تا از تجمع و انباشتگی آن بر روی زخم جلوگیری شود.
  • این کارها را به مدت 4 روز بعد از عمل انجام دهید. بعد از این مدت می‌توانید از سرم‌های مخصوصی که عملکردشان شبیه به پماد بسی‌تراسین است استفاده کنید.
  • برای استفاده از کرم‌ ترمیم زخم باید از روش‌هایی استفاده کنید که در ابتدا برای زدودن بخیه و استاپل‌ها انجام می‌دادید. این کرم‌ برای کنترل و جلوگیری از ایجاد اسکارهای بزرگ و غیرطبیعی مثل اسکارهای هیپرتروفیک (قرمز و برجسته) و کلوئیدها (گوشت اضافه) بسیار مهم است و باعث می‌شود نتیجه بهتری از نظر زیبایی حاصل شود. برای گرفتن نتیجه بهتر از این کرم‌، باید دست کم 90 روز تا یک سال از آن‌ استفاده کنید. اگر نیازی به استفاده از کرم ترمیم‌کننده زخم ندارید می‌توانید از وازلین، اوسرین، و آکوافور با مدت‌زمان یکسان استفاده کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که قبل از استفاده دوباره از هرنوع کرم، آن را از روی زخم پاک کنید تا روی زخم انباشته نشود.
  • دست کم به مدت 6 ماه زخم را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید. بعد از اینکه بخیه و استاپل‌ها خارج شدند، می‌توانید از کرم‌ ضدآفتاب حاوی زینک‌اکساید استفاده کنید.
    توجه داشته باشید که بهبود زخم ناحیه دهنده در بیمارانی که کاشت ابرو با روش FUT انجام داده‌اند 6 تا 12 ماه طول می‌کشد و زخم ممکن است قبل از صاف و روشن شدن، قرمز و برجسته شود. تا زمانی که زخم سفید و کاملا صاف نشود بهبود نیافته است، پس لطفا صبور باشید.

مراقبت از زخم ناحیه دهنده در روش FUE

  • شما می‌توانید 4 روز بعد از عمل به مدت یک هفته یک سرم تجویزی را به وسیله گوش‌پاک‌‌کن به ناحیه دهنده (پشت سر) بزنید. دقت کنید که هر سری مقدار کمی از این پماد را به سرتان بزنید، همچنین قبل از هربار استفاده، پمادی را که سری قبل زده بودید به طور کامل پاک کنید تا از انباشتگی آن بر روی زخم جلوگیری شود.
  • اگر باید از کرم‌های ترمیمی استفاده کنید، می‌توانید 7 روز بعد از عمل مقدار کمی از کرم را، همانگونه که گفته شد، روی زخم موجود در ناحیه دهنده بزنید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید دست کم 90 روز تا یک سال از این کرم استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که هر سری باید مقدار کمی از پماد را استفاده کنید، همچنین باید پمادی را که قبلا زده بودید به طور کامل پاک کنید تا از انباشتگی آن بر روی زخم ناحیه دهنده جلوگیری شود.
  • دست کم به مدت 6 ماه زخم را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید. 7 روز پس از عمل می‌توانید از کرم‌ ضدآفتاب حاوی زینک‌اکساید استفاده کنید.

عوارض طبیعی عمل کاشت ابرو

پوسته پوسته شدن

در اولین روز بعد از عمل، پوسته‌های کوچکی به اندازه سر سوزن در اطراف فولیکول موهای کاشته شده دیده می‌شوند. این پوسته‌ها به اندازه دانه‌های ماسه هستند و از گرافت‌ها (موهای کاشته شده) در مقابل بیرون آمدن و عفونت محافظت می‌کنند. با اینکه هر بیماری با بیمار دیگر متفاوت است، اما به طور کلی پوسته پوسته شدن، و قرمز و صورتی شدن ابروها بعد از چند روز تا 2 هفته از بین می‌روند. وقتی این پوسته‌ها بریزند، انتظار می‌رود تا موهای کوتاه کاشته شده نیز بریزند. اما جای نگرانی نیست، زیرا فولیکول‌ها در زیر پوست زنده و سالم هستند و بعد از 3 تا 4 ماه دوباره رشد خواهند کرد. فولیکول‌هایی که همراه پوسته‌ها نریختند، بعد از 3 تا 6 هفته رشد می‌کنند و معولا می‌ریزند. اگر پوسته‌ها 7 تا 10 روز بعد از عمل نریختند، یک کمپرس آب گرم قبل از حمام به مدت 10 دقیقه روی ابروهای خود نگه دارید. این کار را آنقدر تکرار کنید که پوسته‌ها از بین بروند. با این کار ممکن است پوسته‌ها سفید و/ یا متورم شوند که دلیل آن جذب زیاد آب است و جای نگرانی نیست. پوسته‌ها را نکنید و آنها را نتراشید زیرا این کار ممکن است باعث عفونت شود و زندگی فولیکول‌ها را به خطر بیندازد. اگر پوسته پوسته شدن ابرو بیش از 14 روز ادامه پیدا کرد، ممکن است به این دلیل باشد که به اندازه کافی به ابروهایتان شامپو نزده‌اید. توجه به این نکته مهم است که موهای کاشته شده بعد از 7 تا 10 روز به طور کامل جا افتاده باشند.

صورتی و قرمز شدن

در بیشتر بیماران، صورتی و قرمزی ملایمی روی زخم ناحیه دهنده و ابروها پس از چند روز تا 2 هفته کم‌رنگ می‌شوند. اما در موارد نادر بیمارانی وجود دارند که در ناحیه گیرنده دچار قرمزی می‌شوند و این قرمزی تا 8 هفته و حتی بیشتر ادامه پیدا می‌کند، به خصوص زمانی که پوست بیمار روشن باشد. در این صورت باید کرم‌های غیرتجویزی را تهیه و طبق دستورالعمل گفته شده استفاده کنید.

درد خفیف

به طور کلی، بیشترین احساس ناراحتی بعد از عمل کاشت ابرو ناشی از سفتی پوست سر است، در صورتی که از روش FUT (روش استریپ) استفاده کرده باشید. احساس سفتی و کشیدگی هم در ناحیه گیرنده و هم در ناحیه دهنده مو وجود دارد. این علائم به آهستگی طی چند روز تا چند هفته از بین خواهند رفت. بیمارانی که برای کاشت ابرو از روش FUE استفاده کرده‌اند، به مدت چند روز در ناحیه دهنده احساس درد و ناراحتی خواهند داشت. برای تسکین این دردها می‌توانید از داروهای مسکن تجویزی طبق دستور استفاده نمایید.

تورم

تورم در پیشانی، ابروها، و پلک‌ها بخشی از روند بهبودی است و ممکن است حتی به سمت بینی، اطراف چشم‌ها و گونه‌ها نیز حرکت کند. همچنین در موارد نادر ممکن است منجر به کبودی چشم‌ها نیز بشود. از اولین لحظه بعد از عمل تا 3-4 روز بعد از آن، دست کم 4-6 بار در روز و هر بار به مدت 15-20 دقیقه روی پیشانی خود یخ بگذارید (یخ را روی محل کاشت قرار ندهید). تورم ممکن است تا 2-3 روز اول ظاهر نشود. اما با این حال شما به گذاشتن یخ ادامه دهید، حتی اگر هیچگونه تورمی دیده نشود. زیرا با این کار می‌توانید از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید از آرنیکا مونتانا 30X مطابق دستور مصرف استفاده نمایید. اگر تورم ایجاد شد، بعد از 3-4 روز از بین می‌رود. در این صورت یخ گذاشتن یا سایر اقدامات پیش‌گیرانه موثر نخواهد بود. توجه داشته باشید که تورم به گرافت‌ها آسیب نمی‌رساند. شما همچنین می‌توانید برای آرام شدن ناحیه دهنده مو ( پشت سر) از یخ استفاده کنید. این کار می‌تواند تورم و احساس کشیدگی را کاهش دهد.

اقدامات پس از عمل

لباس پوشیدن بعد از کاشت ابرو

تا 5 روز بعد از عمل از لباس‌های دکمه‌دار یا زیپ‌دار استفاده کنید. پوشیدن تی‌شرت یا لباس‌هایی که باید از سر عبور کنند باعث کنده شدن موهای کاشته شده می‌شوند.

خوابیدن

برای جلوگیری و/ یا کاهش تورم بعد از عمل، خوابیدن به حالت نیمه نشسته بسیار مهم است. برای 3-4 شب اول بعد از عمل، هنگام خواب از 3 یا 4 بالشت یا یک متکا استفاده کنید. دقت کنید که زاویه کمرتان بیشتر از 45 درجه نباشد. بهتر است از یک بالشت محافظ گردن نیز برای نگهداری گردنتان استفاده کنید. احساس سنگینی صورت، سردرد، و بدخواب شدن از عوارض بسیار طبیعی بعد از عمل است که به تدریج و با پیشروی روند بهبودی کاهش می‌یابند.

برگشتن به محل کار

اگر کارشما به گونه‌ایست که پشت میز می‌نشینید، روز بعد از عمل می‌توانید سر کار خود حاضر شوید، البته در صورتی که ‌بتوانید اندک ناراحتی و قرمزی را در پوست ناحیه دهنده تحمل کنید. اما اگر کار شما به گونه‌ایست که اجسام سنگین‌تر از 15 پوند را بلند می‌کنید یا فعالیت شما نسبتا زیاد است، توصیه می‌شود که در صورت عمل FUT، 7 روز و در صورت عمل FUE، 5 روز بعد از عمل به محل کار خود بازگردید.

ورزش و فعالیت

بسیار مهم است که تا 7 روز بعد از عمل به روش FUT و 5 روز بعد از روش FUEاز ورزش و فعالیت‌های ورزشی خودداری کنید. فعالیت خیلی شدید می‌تواند باعث تورم، خونریزی، و از بین رفتن گرافت‌ها شود. بعد از گذشت 7 روز از عمل کاشت ابرو به روش FUT و گذشت 5 روز از عمل به روش FUE می‌توانید فعالیت‌های متوسط خود را شروع کنید (تقریبا 50 درصد ورزش‌های همیشگی)، اما همچنین از فعالیت‌های سنگین مثل دو، وزنه برداری، گلف، و دوچرخه‌سواری به مدت 5 روز دیگر پرهیز کنید. همچنین از ورزش‌های کششی یا خم کردن بیش از اندازه گردن (مثل یوگا و …) به مدت دو هفته خودداری کنید زیرا می‌تواند روی روند بهبودی ناحیه دهنده تاثیر بگذارد. لطفا تا 3 روز بعد از عمل رابطه جنسی نداشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که در سه روز اول بعد از عمل، هنگام برداشتن چیزی یا پوشیدن کفش‌هایتان به جای خم کردن کمرتان زانوهایتان را خم کنید. مراقب باشید که در 7 روز اول بعد از کاشت ابرو صورت یا پشت سرتان به جایی برخورد نکند و آسیبی به گرافت‌ها نرسد. اگر از روش FUT برای کاشت ابرو استفاده کرده‌اید، تا زمانی که بخیه‌ها و استاپل‌ها جدا نشده‌اند از رفتن به سونا و اتاق بخار بپرهیزید. اما در صورت استفاده از روش FUE، 10 روز بعد از کشیدن بخیه و استاپل‌ها می‌توانید رفتن به سونا را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید که حتما بعد از ورزش سر و صورت خود را بشویید، به خصوص در 2 هفنه اول بعد از عمل. زیرا با این کار از تجمع چربی‌ها در اطراف و روی گرافت‌ها و ناحیه دهنده جلوگیری می‌کنید.

اصلاح و فرم دادن ابروها

از آنجایی که موهای کاشته شده در ابرو از بین موهای سر برداشته شده‌اند، می‌توانند به اندازه موهای سر رشد کنند. بنابراین باید به طور منظم اصلاح شوند. از 3-4 ماه بعد از عمل، ینی زمانی که موها دوباره شروع به رشد کنند باید دو بار در ماه اصلاح شوند. همچنین می‌توانید از سرم اسکوالان TCHR، ژل آلوئه‌ورا، ژل مو، یا ژل ابرو استفاده کنید تا رشد موها را به هر جهتی که می‌خواهید هدایت کنید. علاوه بر آن می‌توانید از انگشتانتان یا از برس ابرو نیز برای فرم دادن به ابروهایتان استفاده کنید.

آرایش ابرو

آرایش ابروهایتان را می‌توانید 10 تا 14 روز بعد از عمل شروع کنید.

رنگ کردن ابرو

شما می‌توانید 4 هفته بعد از عمل کاشت ابرو، ابروهایتان را رنگ کنید.

تاتوی ابرو

برای داشتن ابروهای زیبا، پرپشت، و شاداب می‌توانید از هر دو روش کاشت و تاتوی ابرو استفاده کنید. توصیه می‌شود که تا 12 ماه بعد از عمل کاشت ابرو از انجام دادن تاتو خودداری کنید و اجازه دهید که تمام موهای کاشته شده رشد کنند.

پوشاندن قرمزی ابرو

اگر ابروی شما صورتی یا قرمز شده است، می‌توانید 4 روز بعد از عمل مواد پوشاننده خاصی را روی ناحیه دریافت‌کننده بزنید. این محصولات برای افرادی که دچار آلرژی هستند مناسب است، همچنین بدون چربی، بر پایه آب، و پوشاننده هستند. بعلاوه می‌توانید 7 روز بعد از عمل کاشت ابرو از پماد هیدروکورتیزون 1 درصد یا سرم هیدروکورتیزون 1 درصد حاوی آلوئه ( آلوئه کورت) برای برطرف کردن قرمزی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در صورت مصرف این محصولات، باید حتما آن‌ها‌ را بشویید و سپس دوباره در موضع بمالید تا از تجمع و انباشتگی آن‌ها در ناحیه دهنده یا گیرنده جلوگیری شود.

مراقبت از مو (خشک کردن، اصلاح کردن، رنگ کردن، فر کردن)

شما می‌توانید بلافاصله بعد از از بین رفتن پوسته‌ها و کبره زخم‌ها موهایتان را کوتاه کنید، و اگر از روش FUT برای کاشت مو استفاده کرده باشید، پس از کشیدن بخیه‌ها و استاپل‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید که حدود 2 هفته طول می‌کشد. در این روش، تا 6 ماه اول می‌توانید موهایتان را به اندازه 2.5 سانتی‌متر کوتاه کنید تا رنگ صورتی کم‌رنگ شود. پس از آن می‌توانید موهایتان را 1.5 سانتی‌متر بدون دیده شدن هیچ اثری از زخم کوتاه کنید. گاهی اوقات بعضی از بیماران وهایشان را تا حدود 9.5 سانتی‌متر کوتاه می‌کنند، اما این موارد استثنا است و طبق قانون نیست. بیمارانی که از روش FUEاستفاده کرده‌اند می‌توانند موهایشان را 0.3 تا 0.6 سانتی‌متر کوتاه کنند بدون اینکه کوچک‌ترین اثری از نقطه‌های ریز مشاهده شود. توجه داشته باشید که اگر مایل به رنگ کردن موهایتان هستید تا سه روز پیش از کاشت مو این کار را انجام دهید، در غیر این صورت باید بعد از عمل 2 هفته صبر کنید و بعد موهایتان را رنگ کنید. ممکن است پوست سرتان بی‌حس شود، پس با احتیاط موهایتان را سشوار کنید. همچنین در دو هفته اول بعد از عمل باید در استفاده از فرکننده مو بسیار دقت کنید. شما می‌توانید 7 روز بعد از عمل از کلاه ایمنی موتور یا دوچرخه استفاده کنید. همچنین می‌توانید بعد از سه روز لیزردرمانی را در سطح پایینی ادامه دهید.

شنا کردن و قرار گرفتن در معرض آفتاب

تا دو هفته بعد از کاشت مو از رفتن به استخر خودداری کنید. اما آب دریا به زدودن پوسته‌های سر کمک میکند و برای روند بهبودی بسیار مفید است، بنابراین 3 روز بعد از عمل می‌توانید در آب دریا شنا کنید. از قرار دادن طولانی مدت ناحیه گیرنده در معرض نور خورشید در 3-4 هفته اول بعد از عمل اجتناب کنید (می‌توانید از کلاه استفاده کنید). بعد از 7 روز حتما از کرم ضدآفتاب حاوی زینک‌اکساید استفاده کنید. مهم است بدانید که آفتاب‌سوختگی روند بهبودی زخم و رشد مو را دچار مشکل می‌کند و ممکن است باعث تغییر رنگ در آن ناحیه شود.

مصرف دخانیات

محققان ثابت کرده‌اند که مصرف دخانیات روند بهبود زخم را به تعویق می‌اندازد. برای اطمینان از بهبودی هرچه سریع‌تر و زنده ماندن موهای کاشته شده، توصیه می‌کنیم که دست کم یک ماه قبل از عمل و دو هفته بعد از آن از کشیدن سیگار اجتناب کنید.

برنامه‌ریزی جلسه بعدی درمان

شما می‌توانید برای افزایش حجم و پرپشت شدن ابروهایتان برای جلسه ترمیمی بعدی برنامه ریزی کنید. این جلسه برای کسانی که از روش FUE استفاده می‌کنند 6-8 ماه و برای کسانی که به روش FUTعمل کاشت ابرو انجام داده‌اند 12 ماه بعد از اولین جلسه خواهد بود. در این مدت زمان، پوست ناحیه دهنده فرصت دارد تا به طور کامل بهبود یابد و همچنین بیشتر موهای کاشته شده در این مدت رشد خواهند کرد. در کاشت ابرو به روش FUT، پوست ناحیه دهنده به دلیل برشی که در آن ایجاد می‌شود برای بهبودی کامل به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. ‌

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.