چطور بهترین قطار تهران مشهد را انتخاب کنیم؟

0

مسیر ریلی تهران به مشهد یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای ریلی کشور است و در روز بیش از 15 قطار مسافربری در این مسیر در حرکت هستند. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی که قصد برگزاری تور مشهد را دارند، از قطار به دلیل ایمنی بیشتر و صرفه‌جویی در مخارج استفاده می‌کنند. اما چطور بهترین بلیط قطار تهران مشهد را انتخاب کنیم؟ کدام قطار بیشترین و بهترین امکانات را اختیارمان می‌گذارد؟ کدام قطار ما را در سریع‌ترین زمان به مقصد می‌رساند؟ برای دانستن این سوال باید با بهترین قطارهایی که در این مسیر در حرکت هستند آشنا باشیم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین قطار های تهران مشهد و بالعکس و خدماتی را که در اختیار شما قرار می‌دهند، آشنا کنیم.

قطار فدک

اگر علاقه دارید تا لوکس سفر کنید، قطار فدک بهترین انتخاب شماست. این قطار بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته شده و می‌تواند تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. قطار فدک دوستدار محیط زیست است و آلودگی بسیار کمی تولید می‌کند. کوپه‌های ۴ نفره با صندلی‌هایی که مناسب ارگونمی بدن هستند، نمایش انواع فیلم و موسیقی، امکان استفاده از سیستم وای-فای و جی پی اس، امکان تنطیم نور محیط و استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مطابق با استانداردهای شرکت‌های هواپیمایی تنها بخشی از امکانات قطار فدک است.
خدمات مهمان داری در قطار فدک یکی از بهترین‌ها خدمات در ایران است. هر واگن در قطار فدک مهمانداران ویژه خود را دارند و شما مانند هواپیما می‌توانید با فشار یک دکمه مهماندار را احضار و خدمات مورد نظر خود را درخواست کنید. مهمانداران قطار فدک به دو زبان انگلیسی و عربی مسلط هستند و دوره‌های مهمانداری را زیر نظر یک شرکت بین‌المللی اتریشی که در زمینه خدمات مهمانداری فعالیت می‌کنند، گذرانده‌اند.

قطار غزال بن ریل

رونیکس

قطار غزال شرکت بن ریل یکی از محبوب‌ترین قطارهای این مسیر است. ارائه امکانات رفاهی مانند رستوران، کتابخانه، اینترنت داخلی برای تماشای فیلم و سریال، نصب مانیتور در کوپه، سرویس بهداشتی، فرنگی و… باعث شده تا قطار غزال تهران مشهد یکی از محبوب‌‌ترین قطارهای این مسیر باشد. کوپه‌های این قطار 4 نفره هستند. صندلی‌های راحت که شب‌ها تبدیل به تخت‌های راحت می‌شوند و همچنین سیستم تهویه مطبوع در کوپه‌ها باعث شده تا خستگی سفر را به هیچ عنوان حس نکنید. قطار 4 ستاره غزال بن ریل هر روز در این مسیر حرکت می‌کند. این قطار هر روز در ساعت 23:05 از تهران به سمت مشهد حرکت می‌کند و شما صبح زود به مشهد خواهید رسید. این قطار از جمله قطارهای بسیار خوب در ایران هست که خدمات با کیفیت را با قیمت‌هایی بسیار به‌صرفه، ارائه می‌کند.
قطارهای سروش و پرستو از شرکت بن ریل هم امکانات مشابه قطار غزال را دارند. با این تفاوت که خدماتی مانند کتابخانه را ارائه نمی‌کنند و کیفیت کوپه‌ها تنها اندکی پایین‌تر از قطار غزال است. با این حال اگر بلیط قطار غزال را نتوانستید تهیه کنید، روی راحتی قطارهای سروش و پرستو می‌توانید حساب باز کنید.

قطار اپتیما ریل سیر کوثر

اگر قصد سفر ارزان ولی با کیفیتی را دارید، می‌توانید از قطار اپتیما شرکت ریل سیر کوثر استفاده کنید. این قطار با کوپه‌های شش نفره و راحتی که دارد، سفر را برای خانواده‌های پرجمعیت هم بسیار آسان کرده. قطار اپتیما جزو قطارهای ۳ ستاره و با کیفیت این مسیر است که یکروز در میان از تهران به مشهد حرکت می‌کند. قطار اپتیما امکاناتی مانند روزنامه، آب معدنی، سرویس ایرانی و فرنگی، امکان سفارش غذا، پذیرایی میان وعده و لوازم خواب را در اختیارتان قرار می‌دهد.

قطار تندروی پردیس

اگر دوست دارید در کمتر از 8 ساعت به تهران یا مشهد برسید، حتما بلیط قطار پردیس را تهیه کنید. این قطار سریع السیر مسیر تهران مشهد و بالعکس را با سرعت 160 کیلومتر در ساعت در کمتر از 8 ساعت طی می‌کند. در قطار پردیس، کوپه‌ای وجود ندارد و قطار به صورت سالنی است. در این قطار از صندلی‌هایی مشابه صندلی‌های هواپیما استفاده شده است تا آسایش شما را تامین کنند. توزیع هدفون، پذیرایی با تنقلات، سیستم مرکزی پخش موسیقی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی از جمله خدمات قطار تندروی پردیس است. قطار سریع السیر پردیس علاوه بر مسیر تهران مشهد در مسیر قطار تهران یزد و تهران قم هم فعالیت می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.