بررسی و مشخصات هیوندای سانتافه

0

هیوندای سانتافه یکی از پر فروش‌ترین شاسی بلندهای هیوندای در بازار ایران که در سال ۲۰۱۷ با فیس لیفت ظاهری وارد بازار خودرو ایران شد و به مدت سه سال لقب پرفروش‌ترین خودرو وارداتی را از آن خود نمود. سانتافه 2017 از SUVهای پرفروش شرکت خودروسازی هیوندای است که به دلیل ظاهر زیبا، تجهیزات فنی خوب و موتور قدرتمند طرفداران بسیاری دارد.

طراحی ظاهری

در نمای جلو، جلو پنجره شش ضلعی که امضای هیوندای می‌باشد و در سایر محصولات این شرکت هم مشاهده شده است با خطوط افقی کرومی به همراه نشان هیوندای در وسط آن نظر ببیننده را به خود جلب می‌کند. چراغ‌های زیبا و کشیده که تا وسط کاپوت و روی گلگیر ادامه دارند از مجموعه‌ای از لامپ‌های هالوژن و LED تشکیل شده‌اند، در اطراف جلو پنجره خودنمایی می‌کنند. پایین‌تر از آن بر روی سپر، چراغ‌های روشنایی در روز LED و چراغ‌های مه شکن هماهنگ با چراغ‌های اصلی جلو قرار گرفته‌اند. سپر در هماهنگی کامل با بدنه خودرو و نمای جلویی به شکلی کاملاً زیبا طراحی شده است.
در نمای جانبی، خط شانه که از گلگیر جلو شروع شده و در امتداد دستگیره‌ها به چراغ عقب ختم می‌شود به همراه شیب ملایم سقف در عقب خودرو طراحی دینامیکی به این نما داده‌اند. رینگ‌های ۱۸ اینچی، دستگیره درها و قاب‌های پنجره‌های کرومی رنگ به جذابیت این نما افزوده‌اند.
در نمای عقب سانتافه، چراغ‌های کشیده و زیبا که هماهنگ با چراغ‌های جلو هستند، خطوط به کار رفته روی در صندوق عقب و طراحی زیبای آن، اگزوز دوقلو و طراحی زیبای سپر این نما را از سادگی خارج کرده و طراحی زیبا و هماهنگی در آن به وجود آورده است.

موتور خودرو

هیوندای سانتافه یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ دارد که در ۶۳۰۰ دور در دقیقه حداکثر ۱۹۰ اسب بخار قدرت و در ۴۲۵۰ دور در دقیقه حداکثر ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و توان خروجی حجمی آن ۷۹ اسب بخار بر لیتر است. موتور این خودرو بنزینی بوده و سیستم سوخت‌رسانی آن انژکتوری تزریق مستقیم است. حجم باک خودرو ۶۴ لیتر است و مصرف سوخت شهری آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱.۲ لیتر، در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۴ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰.۲ لیتر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در ۹ ثانیه به دست می‌آید و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. جعبه دنده این خودرو ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بوده و سیستم حرکتی و انتقال قدرت خودرو از نوع موتور جلو چهار چرخ محرک است. ترمزهای جلو و عقب هر دو از نوع دیسکی خنک شونده هستند و فرمان خودرو قدرتی کمکی هیدرولیکی است. سیستم تعلیق پیشرفته مستقل که تعلیق جلو از نوع مک فرسون برای هر چرخ و سیستم تعلیق عقب اتصال چندگانه است. کمک فنرهای جلو و عقب هر دو از نوع هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند
باید پذیرفت که هیوندای قابلیت دعوت غول‌های صنعت خودروسازی به مبارزه دارد و حتی گاهی آن‌ها را به چالش می‌کشد. هیوندای سانتافه با طراحی زیبا، تجهیزات مناسب به خصوص در مدل‌های فول، سواری با کیفیت و راحت، هندلینگ خوب، فضای بزرگ و جادار، هماهنگی و عملکرد مناسب بین موتور و گیربکس در بازار ایران خودروی محبوب است.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودروی هیوندای سانتافه 2017 به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.
منبع : ویرلن

رونیکس
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.