رقابت در بازار دست دوم‌ها؛ هوندا سیویک بخریم یا کیا سراتو؟

0

هوندا سیویک یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های هوندا است که فروش نسل آخر آن به طور سالانه به حدود 300 هزار دستگاه در سال تنها در بازار آمریکا رسیده است. اما این خودرو در ایران تنها در 2 سال متوالی آن هم به صورت محدود وارد بازار شد. شرکت گلرنگ موتور که وارد کننده این خودرو بود، نتوانست شرایط خوبی را برای فروش این خودرو در ایران فراهم کند. به همین دلیل نیز افرادی که قصدخریدوفروش هوندا سیویک را داشتند، با دیدن شرایط نا به سامان این خودرو در بازار ایران، از تصمیم خود منصرف می‌شدند. اینگونه بود که بازار دست دوم این خودرو در ایران به دست نابودی سپرده شد و در حال حاضر با وجود کمبود و قیمت بالای قطعات این خودرو خرید هوندا سیویک کارکرده نیز با وجود تمام ویژگی‌های مثبتی که این ژاپنی با کیفیت دارد، در نظر خریداران ایرانی ارزش چندانی ندارد.
اما در مقابل کیا سراتو کره‌ای، در بازار ایران سال‌هاست که حضور فعالی دارد و حتی نسل دوم آن نیز توسط سایپا مونتاژ شد و در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت. این خودرو با وجود شرایط خوب و خدمات پس از فروش بهتری که داشت توانست در بازار ایران به فروش خوبی برسد. سراتو هم چنان نیز با مدل‌های جدید وارداتی و مونتاژی خود در بازار ایران حضور دارد. اما کدام یک از این خودروها در عمل برتری را از آن خود می‌کنند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با یک بررسی دقیق‌تر به برتری این دو در بخش‌های مختلف پی ببریم.

کیفیت سواری و مشخصات فنی هوندا سیویک و کیا سراتو

کیا سراتو وارداتی در بازار ایران با موتور 2 لیتری خود عرضه می‌شود. این موتور توانایی تولید 154 اسب بخار نیرو و 194 نیوتون متر گشتاور را دارد. در مقابل آن هوندا سیویک با موتور 1.8 لیتری خود 139 اسب بخار نیرو و 173 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند بر روی کاغذ سراتو به نظر در این بخش برتری دارد. اما در عمل با اینکه هوندا سیویک از نیروی کمتری برخوردار است شتاب 0 تا 100 یکسانی را ارائه می‌دهد. هر دو این خودروها در مدت 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند.
علاوه بر این گیربکس 5 سرعته اتوماتیک سیویک نسبت به گیربکس 4 دنده سراتو هماهنگی بیشتری با موتور خود برقرار کرده و کیفیت سواری آن را در سطح بالاتری قرار می‌دهد. هم چنین مصرف سوخت هوندا سیویک نیز نسبت به سراتو در سیکل ترکیبی حدود 1 لیتر کمتر است.

رونیکس

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی داخل کابین هوندا سیویک و کیا سراتو

در این مقایسه مدل‌های 2013 این خودروها مد نظر است. با ورود به کابین این دو خودرو از همان ابتدا متوجه برتری طراحی و امکانات بیشتر هوندا سیویک خواهید شد. این سامورایی قدرتمند در کابین خود امکاناتی مانند کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی و ترمز اضطراری، سنسور نقطه کور، سنسور تغییر لاین، سنسور پیشگیری از تصادف جلو، دوربین عقب و دوربین جانبی، سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته به همراه پیشتیبانی از اپل کارپلی و اندورید اتو و صندلی راننده 8 حالته برقی را ارائه می‌دهد که در کیا سراتو دیده نمی‌شود. با یک مشاهده سطحی متوجه سیستم‌های کمک راننده پیشرفته‌تر و نیز امکانات رفاهی بهتر کابین هوندا سیویک خواهید شد.
با این اوصاف اگر شرایط بهتری برای این خودرو فراهم می‌شد، خریدهوندا سیویک کارکرده نیز می‌توانست انتخاب بسیار خوبی باشد.

فضای داخل کابین و حمل بار هوندا سیویک و کیا سراتو

وضعیت نشستن برای سرنشینان جلو در هوندا سیویک بهتر است زیرا فضای جلو پا در این خودرو برای سرنشینان جلو بیشتر از سراتو است و در سفرهای طولانی مدت برای راننده آزار دهنده نخواهد بود. فضای جلو پا برای شرنشینان عقب در هر دو خودرو تقریباً یکسان است زیرا هر دو از ابعاد و فاصله محوری تقریباً یکسانی در قسمت پشت بهره می‌برند. حالت طراحی سقف در هر دو نیز به صورت فست بک است که احتمالاً برای افراد قد بلند کمی مشکل‌ساز خواهد شد.
نحوه طراحی و ساخت صندلی‌ها در هوندا سیویک ارگونومیک‌تر است و راحتی بیشتری برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کند. هم چنین، فضای حمل بار نیز در این خودرو کمی بیشتر از سراتو است. بنابراین باز هم هوندا سیویک در این بخش برتری را از آن خود می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده می‌کنید، هوندا سیویک از نظر کیفیت ساخت و طراحی از کیا سراتو سرتر است. اما افسوس که شرایط بد این خودرو در بازار ایران، از فروش بیشتر آن جلوگیری کرده است. همه این موارد هنگامی در عمل موفقیت‌آمیز خواهد بود که شرایط فروش هوندا سیویک در ایران نیز مانند دیگر خودروهای بازار بود و می‌توانست خود را به مشتریان ایرانی ثابت کند.
منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.