چند نکته برای استفادهٔ صحیح از محصولات زیبایی و جوان‌سازی صورت

0

روش استفاده از محصولات مراقبت از پوست مخصوصا پوست صورت، از اهمیت خاصی برخوردار است. بسیاری افراد از انواع مختلف محصولات زیبایی و جوان‌سازی پوست صورت از کرم مرطوب‌کننده گرفته تا کرم دور چشم و انواع سرم‌ها و لایه‌بردارها استفاده می‌کنند، اما باز هم از نتیجهٔ کار راضی نیستند. دلیلش این است که همهٔ محصولات مراقبت از پوست فقط زمانی مؤثر هستند که از آنها به‌شکل صحیح استفاده کنیم.
در این مطلب، نکاتی را برای استفادهٔ صحیح از برخی از پرمصرف‌ترین محصولات زیبایی و جوان‌سازی صورت آورده‌ایم که با کمک آنها می‌توانید نتیجهٔ بهتری از برنامهٔ روزانه مراقبت از پوست‌تان بگیرید.

کرم مرطوب‌کننده

یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین محصولات مراقبت روزانه از پوست کرم مرطوب‌کننده است. اما استفاده از کرم مرطوب‌کننده به این شکل نیست که فقط درب ظرف یا تیوب آن را باز کنید و مقدار زیادی از کرم را روی پوست‌تان بمالید. برای گرفتن نتیجهٔ بهتر به نکات زیر عمل کنید:

  • ابتدا دست و صورت‌تان را خوب بشویید و هر گونه آرایش را پاک کنید.
  • به جای اینکه با انگشت مرطوب‌کننده را روی قسمت‌های مختلف صورت‌تان قرار دهید و بعد مالش دهید، مقدار کمی از مرطوب‌کننده (به اندازهٔ یک نخود) را کف دست‌تان بریزید. شاید فکر کنید کم است، اما معمولا همین مقدار کم برای کل صورت کافی است.
  • به ملایمت دست‌هایتان را به هم مالش دهید تا مرطوب‌کننده کمی گرم شود. البته نه آن‌قدر که تمام مرطوب‌کننده جذب دست‌هایتان شود و برای صورت‌تان کم بیاید. با این کار مرطوب‌کننده را به‌شکل یکنواخت روی صورت‌تان پخش می‌کنید و بنابراین پوست آن را بهتر جذب می‌کند. از طرفی مجبور نمی‌شوید بیش‌ازحد از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • ابتدا از گونه‌ها شروع کنید (زیرا معمولا خشک‌تر از قسمت‌های دیگر هستند) و کم‌کم به‌شکل دورانی، به‌سمت بالا و بیرون صورت ماساژ دهید. همین کار را به‌ترتیب روی پیشانی، بینی و چانه تکرار کنید.

کرم دور چشم

کرم دور چشم یکی از مهم‌ترین کرم‌های مراقبت از پوست است. ازآنجاکه چشم بسیار حساس است باید در هنگام استفاده از این کرم دقت لازم را به خرج دهید:

رونیکس
  • کرم دور چشم فقط برای استفاده در ناحیهٔ دایره‌ای استخوانی دور چشم‌ها طراحی شده است. بهترین کار برای تشخیص این ناحیه این است که ابتدا دست‌ها را بشویید و به آرامی اطراف چشم را درست بالای گونه‌ها فشار دهید تا استخوان را لمس کنید.
  • کرم را به آرامی و به مقدار بسیار کم در این ناحیه اعمال کنید. زیاد به خط مژه‌ها نزدیک نشوید. زیرا با هر بار پلک‌زدن مژه‌ها ذراتی از کرم را بالا می‌کشند و وارد چشم می‌کنند که سبب تحریک‌شدن، سوزش و ریزش اشک می‌شود.
  • از کرم دور چشم حاوی روغن استفاده نکنید؛ زیرا روغن‌های سنگین بافت پوست دور چشم را می‌پوشانند و به مرور زمان سبب ضعیف‌شدن فیبرهای الاستین پوست این ناحیه می‌شوند که به افزایش چین‌وچروک می‌انجامد.

سرم

سرم‌ها انواع مختلفی دارند و از هر یک از آنها برای هدف خاصی استفاده می‌شود. برخی از آنها خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند و برخی دیگر برای جوان‌سازی صورت و جلوگیری از چین‌وچروک طراحی شده‌اند. نحوهٔ استفاده از سرم بسیار مهم است. زیرا سرم‌ها بافت سبک‌تری دارند و رقیق‌تر از محصولات مراقبت از پوست دیگر هستند.

  • سرم را باید بعد از پاک‌کننده (و اگر از تونر استفاده می‌کنید پس از تونر) استفاده کنید. هر محصول دیگری از جمله ضدآفتاب یا کرم مرطوب‌کننده را می‌توانید روی سرم استفاده کنید. هرگز سرم را روی محصولات با بافت سنگین مثل کرم اعمال نکنید.
  • از سرم به‌شکل قطره‌ای استفاده کنید و آن را کف دست نریزید.
  • روی سه یا چهار نقطه از صورت مانند گونه‌ها و پیشانی یک قطره سرم قرار دهید و با انگشتان‌تان به آرامی و به‌شکل ضربه‌ای پخش کنید. نیازی به مالش شدید نیست. این کار را می‌توانید صبح و شب انجام دهید.

کرم و صابون ضدلک و روشن‌کننده

این محصولات برای روشن‌کردن لک‌های پوست صورت به‌کار می‌روند و استفاده از آنها نسبت به محصولات دیگر به دقت بیشتری نیاز دارد.

  • برای استفاده از کرم و صابون ضدلک قبل از هر چیز با پزشک مشورت کنید.
  • مراقب باشید به‌هیچ‌وجه از کرم ضدلک حاوی هیدروکینون، استروییدها، جیوه و رنگ‌های مصنوعی استفاده نکنید. البته هیدروکینون کمتر از ۴ درصد ظاهرا خطر زیادی ندارد، اما برای احتیاط بهتر است کرمی را بخرید که فاقد این ترکیب باشد. بهترین جایگزین برای هیدروکینون عصاره بیربری، ریشه شیرین بیان و نظایر آنها است.

کرم موبر

کرم موبر یکی از محصولات پرمصرف برای پیرایش موهای زائد است. برای اینکه بهترین نتیجه را از کرم موبر بگیرید به‌شیوهٔ زیر عمل کنید:

  • از کرم موبر بدن برای صورت استفاده نکنید. برای صورت کرم‌های موبر مخصوص در بازار موجود است.
  • برای اعمال کرم موبر باید ۷۲ ساعت از آخرین باری که از لوازم اصلاح دیگری مانند تیغ استفاده کرده‌اید گذشته باشد.
  • قبل از اعمال کرم موبر آن را روی بخش کوچکی از پوست صورت امتحان کنید. اگر سوزش، قرمزی یا خارش پیدا کرد به‌سرعت آن را بشویید و از آن استفاده نکنید.
  • اگر مشکلی نداشتید، لایهٔ ضخیمی از کرم را روی پوست صورت بمالید اما ماساژ ندهید.
  • بلافاصله پس از استفاده از آن دست‌هایتان را بشویید. حداقل ۵ دقیقه صبر کنید و سپس یک تکه را امتحان کنید تا ببینید موها کنده شده‌اند یا نه. اگر آماده شده است با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید. مالش ندهید!

قبل از خرید محصولات مراقبت روزانه از پوست اطلاعات کافی کسب کنید

محصولات زیبایی و مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارند و نباید آنها را سرسری بگیریم. پوست صورت بسیار حساس است. بنابراین انتخاب و خرید محصولاتی از برندهای خوشنام و معتبر در صنعت آرایشی‌بهداشتی که با پوست‌مان سازگار باشند بسیار مهم است. به‌همین‌دلیل فروشگاه اینترنتی روشا با ارائهٔ محصولات متنوع آرایشی‌بهداشتی باکیفیت، از برندهای خوشنام کار انتخاب آنها را برایتان آسان می‌کند. شفاف‌سازی دربارهٔ ترکیبات و ویژگی‌های این محصولات از خدمات مهم این فروشگاه اینترنتی است که با مطالعهٔ آنها می‌توانید از نبودِ ترکیبات زیان‌آور و بالعکس وجود عناصر ضروری اطمینان یابید. همچنین این فروشگاه محصولاتش را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند و هر روز تخفیفاتی روی یک‌سری از آنها قرار می‌دهد. علاوه‌براینها روشا دیدگاه‌های کاربران را برای هر محصول منتشر می‌کند تا نظرات دیگران را هم دربارهٔ محصولی که می‌خواهید خریداری کنید بدانید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.