قبل از خرید هیوندا اکسنت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

0

بدون شک خرید هیوندا اکسنت می‌تواند کار بسیار سخت‌تری نسبت به خرید خودروهای ایرانی یا خرید سایر خودروهای خارجی باشد. این به این خاطر است که نسل اولیه این خودروها به صورت وارداتی بودند و از سال ۹۶ به بعد شرکت کرمان موتور وظیفه مونتاژ این خودروها را برعهده گرفت. بنابراین شما در بازار خرید و فروش هیوندا اکسنت با گزینه‌های مختلف و حتی با شرایط فنی و امکانات متفاوتی مواجه هستید.
این تفاوت‌ها تأثیر خود را بر روی قیمت هیوندای اکسنت گذاشته و می‌بینیم که قیمت هر کدام از آنها با توجه به نوع وارداتی و مونتاژی با یکدیگر متفاوت است. پس با ما همراه باشید تا آنالیز بهتری نسبت به این خودروها داشته باشیم.

هیوندا اکسنت دو مدل در بازار ایران دارد

تولید اولیه هیوندا اکسنت به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد و پس از آن تحت عنوان هیوندا ورنا وارد بازار ایران شدند. واردات این خودروها در سال ۲۰۱۳ به ایران مجدداً شروع شد و در حال حاضر مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ این خودروها به صورت وارداتی در بازار ایران وجود دارند. اما در سال ۹۶ بود که شرکت کرمان موتور وظیفه نمایندگی و مونتاژ این خودروها را بر عهده گرفت در حال حاضر نمونه‌های داخلی آنها در بازار وجود دارد. جالب است بدانید که قیمت هیوندا اکسنت مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در بازار حدود ۲۶۰ میلیون تومان است و مدل مونتاژی آن هم با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مشخصات ظاهری خودرو

رونیکس

هم در مدل وارداتی و هم در مدل مونتاژی، تفاوتی در مشخصات ظاهری هیوندا اکسنت به وجود نیامده است. این خودرو به عنوان یک خودروی کامپکت شناخته می‌شود که نمونه‌های آن در بازار ایران وجود دارد. طراحی کلی بدنه خودرو به شکلی تهاجمی و دوست‌داشتنی است. در نمای جلو شما یک ورودی هوای بزرگ می‌بینید که در دو طرف آن دو چراغ مه شکن استفاده شده است. در جلوی رادیاتور هم یک شبکه کوچک با نماد هیوندا قرار گرفته و در کنار آن دو چراغ بزرگ و کشیده استفاده شده است. وجود یک خط حجمی در قسمت بالای درب و یک فرورفتگی در پایین درب از دیگر ویژگی‌های ظاهری هیوندا اکسنت هستند.

امکانات بخش داخلی خودرو

در خرید هیوندای اکسنت وقتی که وارد بخش داخلی خودرو می‌شوید، در وهله اول پوشش چرمی برای بیشتر قسمت‌ها شما را مشتاق می‌کند. اما در برخی قسمت‌ها مانند داشبورد خودرو شاهد استفاده از پلاستیک خشک هستیم که کمی آزار دهنده است. امکاناتی مانند کیسه هوا برای راننده و سرنشین، دکمه‌های کاربردی بر روی فرمان خودرو، آینه‌های تاشو برقی با گرمکن، سانروف، کامپیوتر سفر، کروز کنترل و سیستم کمکی حرکت در سربالایی امکاناتی هستند که در داخل هیوندا اکسنت در اختیار شما قرار می‌گیرند.

مشخصات فنی خودرو

اما اگر می‌خواهید مشخصات فنی را در جریان خرید و فروش هیوندای اکسنت در نظر بگیرید، در مدل مونتاژی و هم در مدل وارداتی این خودروها از یک موتور با حجم ۱۵۹۱ سی‌سی استفاده شده است. این حجم به کمک چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ به وجود آمده است که ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این خودرو از محور متحرک دیفرانسیل جلو استفاده شده و ۴ دنده اتوماتیک برای آن به کار گرفته شده است. برخورداری از شتاب صفر تا صد معادل با 11.5 ثانیه و همچنین مصرف در حدود 7.6 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از دیگر ویژگی‌های فنی خودرو است.

ایمنی خودرو

مسلماً مسائل امنیتی و میزان ایمنی خودرو برای شما در هیوندا اکسنت اهمیت ویژه‌ای دارد. در این خودروها از قفل مرکزی و ریموت کنترل استفاده شده است و همچنین امکان ورود بدون کلید هم برای راننده وجود دارد. از لحاظ ایمنی در رانندگی شما با یک فرمان با نیروی کمکی برقی با تنظیم ارتفاع مواجه هستید که هندلینگ خودرو را برای شما بسیار راحت می‌کند. در کنار این امکانات وجود کیسه هوا به صورت پرده‌ای و جانبی برای راننده و سرنشین جلو و همچنین سیستم ترمز ضد قفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD سطح ایمنی خودرو را ارتقا داده است. این امکانات کنترل خودرو در شرایط نامناسب و در جاده‌های خیس را برای شما به عنوان راننده فراهم می‌کند.
البته طبیعی است که خرید هیوندا اکسنت یک موضوع سلیقه‌ای باشد و شما انتظارات بیشتر یا متفاوتی نسبت به این خودروها داشته باشید که باز هم نیاز به بررسی بیشتر و تجربه رانندگی با خودرو دارد.
منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.