قهرمانان تاریخ اثر ویل دورانت تاریخ مختصر تمدن، از دوران باستان تا سحرگاه عصر مدرن

0

ویل دورانت، نویسنده‌ای که برنده جایزه پولیتزر شده، چهار سال پیش از مرگ در دلش آرزویی برآمد که آن را با همسر و دخترش در میان گذاشت. این آرزو، نوشتن خلاصه‌ای از برترین اثرش یعنی «کتاب تاریخ تمدن» بود، کتابی که بیش از پنجاه سال از عمرش را برای به تحریر درآوردنش صرف کرد.

دورانت به خوبی از تغییرات عصر ارتباطات باخبر بود، به همین جهت فهرستی احتمالی از شخصیت‌های تاریخی که فکر می‌کرد مورد علاقه مخاطبان مدرن قرار خواهد گرفت را تهیه کرد. این فهرست از کنفسیوس تا لی پو و از آبراهام لینکلن تا والت ویتمن را شامل می‌شد.

در نظر او تاریخ بخشی از فلسفه و فلسفه تلاشی برای به‌دست آوردن نگاهی واضحتر به زندگی و حقیقت بود. وضوحی بیشتر که در نهایت برخورد، شما را با بخش‌های متفاوت حقیقت یا زندگی آشنا می‌کند.

رونیکس

او بهترین راه برای فهم مشکلات و مسایل امروز را مطالعه‌ی زندگی و اندیشه‌های گذشتگان می‌دانست، زیرا به این وسیله حقیقت طبیعت وجود انسان آشکار می‌شود. این دیدگاه و این فلسفه، همان چیزی است که در صفحات کتاب قهرمانان تاریخ، به وضوح خواهید خواند.

قهرمانان تاریخ (Heroes of History)، بسیاری از درس‌هایی را که ویل دورانت (William James Durant) معتقد بود تاریخ می‌تواند به ما بیاموزد؛ از دین گرفته تا سیاست، حتی مشکلات اجتماعی نظیر تضاد طبقاتی و مباحثی بسیار امروزی مانند سازگاری همجنسگرایان با محیط‌های نظامی را دربر می‌گیرد.

البته می‌توان گفت تاثیر سن و سال باعث شده که دورانت بدون هیچ واهمه‌ و خجالتی همه مسایل جنسیتی، سیاسی و دینی را عنوان کند.

عملاً مایه‌ی اصلی همه‌ی نوشته‌های ویل دورانت این بود که تمدن از طریق اندیشه‌هایی برای پیشرفت بشر، توسعه یافته و قضاوت کارآمد بودن یا نبودن این ایده‌ها در دادگاه تاریخ، پیش‌تر انجام شده است، فقط کافی است که ما از زمان بگذاریم و آن‌ها را فرا بگیریم. تاریخ داستان‌های بسیاری برای عبرت آموزی دارد.

چگونه بهترین ترجمه کتاب قهرمانان تاریخ را با قیمتی مناسب خریداری کنید؟

کتابراه بستری قانونی جهت دانلود کتاب الکترونیک و کتاب صوتی است که با همکاری مستقیم ناشرین و مولفین همکاری فعالیت می‌کند.

شما می‌توانید نام کتاب قهرمانان تاریخ را در کتابراه جست‌وجو کنید. پس از یافتن کتاب، با زدن دکمه خرید کتاب و انجام پرداخت آنلاین، کتاب وارد بخش کتابخانه من اپلیکیشن خواهد شد. بلافاصله می‌توانید کتاب را دانلود و مطالعه کنید. البته شما می‌توانید پیش از خرید با زدن دکمه «نسخه نمونه» بخشی از محتوای کتاب را به رایگان دریافت و بررسی کنید.

در کتابراه بیش از ۲۰۰۰ کتاب رایگان نیز با جلب رضایت صاحب اثر، منتشر شده است که کافی است به دسته‌بندی کتاب‌های رایگان مراجعه کنید و دکمه افزودن به کتابخانه من را بزنید تا همیشه کتاب را همراهتان داشته باشید.

ویل دورانت در مورد کتاب قهرمانان تاریخ چنین می‌نویسد:

این کتاب مانند شهری آسمانی یا کشوری ذهنی است که در آن هزاران قدیس، دولتمرد، مخترع، دانشمند، شاعر، نقاش، موسیقیدان، عاشق و فیلسوف هنوز در حال زیستن، صحبت کردن، تدریس و طراحی و خواندن هستند.

به گفته‌ی جان لیتل:

قهرمانان تاریخ آخرین وصیت ویل دورانت است برای استفاده از مواهب آن «کشور ذهنی» که او بسیار دوستش می‌داشت و اوقات بسیاری از زندگی‌اش را صرف آشکارسازی آن برای ما کرد. از طریق جادوی کلام وی، مرزهایش بر ما گشوده و ارواحمان به درون آن خوانده می‌شود تا برای مدتی با مردمی دیدار کنیم که مشتاق‌اند با ما قدم بزنند و قصه‌هایی از زندگی، عشق، جنگ، شعر و اندیشه بگویند و ما را به درکی بهتر از مدارا، خرد و عشقی عمیق‌تر به یک زندگی عمیق‌تر برسانند.

در بخشی از کتاب قهرمانان تاریخ در مورد بودا می‌خوانید:

تعبیر بودا از دین کاملاً اخلاقی بود، او تنها از نحوه‌ی سلوک صحبت می‌کرد و هیچ نوع تشریفات مذهبی، دعا یا خداشناسی آموزش نداد. علاوه بر این، مانند روانشناسی نوین، ذهن را به معنای آنچه در پس رفتار ماست و اعمال ذهنی ما را جهت می‌دهد کنار گذاشت، ذهن چکیده‌ای از همه آن اعمال در کلیتشان است. به‌علاوه، بودا باور داشت که روح به‌عنوان نیروی حیات‌بخشِ بدن و شخصیت یک انسان باقی می‌ماند و این روح است که می‌تواند در زندگی فانی دیگری تجلی یابد و گناهان زندگی گذشته‌اش را جبران کند.

گناه خودخواهی است، رفتن به دنبال اهداف و شادی فردی است و تا جایی که روح از تمام خودخواهی‌ها عاری شود، مکرراً در این جهان زاده خواهد شد. نیروانا بهشت پس از مرگ نیست، بلکه پیروزی بر تمام اشکال خودخواهی است.

در نهایت بودا می‌گوید: نتیجه می‌گیریم که فردگرایی در اخلاق و رفتار، پوچ و اشتباه است. جنبه‌های خشن روح ما در واقع از یکدیگر جداکردنی نیستند، آنها امواجی هستند که جریان زندگی را از خود عبور می‌دهند، بافته‌های ریزی هستند که تار و پود جذاب سرنوشت را می‌سازند. زمانی که خود را بخشی از یک کل و خواسته‌هایمان را در راستای خیر کل می‌بینیم، آنگاه ناشادی‌های شخصی و شکست‌هایمان، غصه‌ها و دردهایمان و مرگ ناگزیر، دیگر به تلخی گذشته ما را غمگین نمی‌سازند و در امواج بی‌انتهای هستی ناپدید خواهند شد. زمانی که یاد بگیریم همه بشریت، و نه فردیت مستقلمان، را دوست بداریم، آنگاه سرانجام به نیروانا و آرامش عاری از خودخواهی رسیده‌ایم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.