چطور با کراتینه مو، موهایی صاف و زیبا داشته باشیم؟

0

دیگر داشتن موهایی در که همه حالت صاف و لخت بمانند، آرزو نیست. اگر از موهای وز و فر خورده خسته شده‌اید، روشی هست که بتوانید به راحتی و تا چند ماه از داشتن موهایی کاملا صاف که هیچ چیزی روی آن اثر نگذارد، لذت ببرید. این روش، کراتینه کردن مو است.

اما کراتینه مو چیست و چه فوایدی دارد؟ از همه مهم‌تر این‌که آیا این کار به موهای شما آسیب می‌رساند؟ در این مطلب با ماه همراه باشید تا به همه سوال‌های شما پاسخ دهیم.

 

رونیکس

کراتینه مو چیست؟

کراتین یک نوع پروتئین است که در مو، پوست و ناخن‌های ما پیدا می‌شود. همچنین از این ماده معمولا در محصولات زیبایی برای تقویت مو استفاده می‌شود. اما کراتینه کردن مو چیست؟ کرایتنه مو یک روش نیمه دائمی برای صاف کردن موهاست که به موهای شما ظاهری بسیار صاف و براق می‌دهد.

برای این‌که موهایتان صاف‌تر و زیباتر شوند، محلولی که حاوی فرمالدئید یا گلیوکسیلیک اسید است را روی موها قرار می‌دهند. این محلول ساختار موهای را می‌شکند و ساختار جدیدی که صاف‌تر است را تشکیل می‌دهد. بدین ترتیب شما برای دو تا سه ماه موهایی کاملا صاف و لخت خواهید داشت.

این روش درمانی برای انواع موها مناسب است و کسانی است که قصد دارند تا دیگر سشوار یا اتوی مو استفاده نکنند، جایگزین بسیار مناسبی است.

 

کراتینه مو چقدر دوام دارد؟

کراتینه مو راحت 2 تا 3 سه ماه دوام خواهد داشت. مهم‌ترین نکته بعد از انجام کراتینه مو این است که حداقل تا سه روز از خیس کردن موهای خود اجتناب کنید. خیس شدن موها در این مدت، ممکن است باعث خم موهای تازه صاف شده شما باشد. برای افزایش داوم کراتینه حتما از شامپوهای عاری از سلفات استفاده کنید.

این را هم در نظر داشته باشید که روش‌های زیادی برای صاف کردن موها وجود دارد. ممکن است کراتینه مو بهترین گزینه برای شما نباشد. حتما قبل از انجام آن مشورت بگیرید تا با توجه به نوع بافت موهای شما، بهترین انتخاب را داشته باشید.

فواید

افرادی که کراتینه مو را انجام داده‌اند از مزایای آن بسیار راضی بوده‌اند. البته نتیجه به دست آمده به نوع مو، سلامتی و میزان ضخامت آن بستگی دارد. از فواید انجام کراتین مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • صاف کردن موها
  • پر کردن شکاف در پروتئین‌های هر رشته مو
  • کراتینه به ضخیم‌تر و صاف شدن موهای کمک می‌کند
  • باعث می‌شود موها از نظر ظاهری براق و محکم تر باشند
  • موهای شما قابل کنترل‌تر است

 

عوارض

همانطور که گفتیم کراتین یک نوع پروتئین است که در پوست، مو و ناخن‌ها یافت می‌شود. این پروتئین فیبرهایی را تشکیل می‌دهند که باعث تقویت آن‌ها می‌شود. اما کراتین‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود، از حیوانات گرفته شده و با چندین ماده افزودنی دیگر ترکیب شده که یکی از آن‌ها ماده شیمیایی فرمالدئید است.

انجمن سرطان آمریکا هشدار می‌دهد که فرمالدئید به عنوان یک ماده سرطان زا شناخته‌شده است. این بدان معنی است که ممکن است باعث ایجاد سرطان یا رشد آن شود. فرمالدئید همچنین ممکن است عوارض جانبی دیگری برای سلامتی داشته باشید. هرچند عوارض جانبی انجام کراتینه مو به طور گسترده گزارش نشده. همینطور، اثرات طولانی مدت انجام این کار در روی مو آزمایش نشده است.

البته انجام این تکنیک به صورت طبیعی نه فقط مضر نیست، بلکه فایده‌های بسیاری هم دارد. اما مشکل اصلی در شیوه به کارگیری آن است که باعث به وجود آمدن خطراتی می‌شود. آگاه داشتن از مشکلات و مضرات کراتینه مو حق هر شخصی است که می‌خواد از این روش استفاده کند.

 

قیمت کراتینه مو

قیمت کراتینه مو به عواملی مانند پرپشتی، میزان قد موها و مارک کراتینی دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبعا کسانی که موهای بلند و پرپشتی دارند و می‌خواهند از بهترین مارک آن استفاده کنند، قیمت بیشتری باید پرداخت کنند. برای دریافت بهترین قیمت برای کراتینه می‌توانید به سایت تخفیفان به آدرس www.takhfifan.com مراجعه کنید.

منبع: سایت تخفیفان

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.