برای اولین بار با هواپیما سفر می‌کنم

0

اگر شما برای اولین بار بلیط هواپیما تهیه کرده‌اید و می‌خواهید با هواپیما سفر کنید بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید. کسانی که با هواپیما سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند بلیط ارزان هواپیما را تهیه کنند تا هزینه‌ی کمتری را بابت سفرشان بپردازند. بلیط‌های هواپیما انواع مختلف و کلاس‌های گوناگونی دارد که شما متناسب با نیازتان باید یکی را تهیه کنید. اگر می‌خواهید تجربه‌ی لذت‌بخشی از سفر با هواپیما داشته باشید بهتر است قبل از شروع سفرتان اطلاعات مناسبی از پرواز و مقصدتان داشته باشید تا با آمادگی کامل سفر کنید. البته اگر بلیط هواپیما از علی بابا را تهیه کنید، برخی اطلاعات لازم و ضروری شما بر روی بلیط و کارت پرواز مشخص شده است؛ اما برای مثال، اگر قصد انجام یک سفر داخلی را دارید و سفر شما از نوع گردشگری است بهتر از سایت‌های مختلف، اطلاعات گردشگری و جاذبه‌های گردشگری هر شهر را بررسی کنید. همان‌طور که گفته شد دانستن این موارد کمک می‌کند تا شما بتوانید سفر لذت‌بخشی را داشته باشید.

 

چه موقعی در فرودگاه حاضر باشیم؟

اگر برای اولین بار با هواپیما سفر می‌کنید بهتر است کمی زودتر از بقیه افراد به فرودگاه بروید تا بتوانید کارهای مربوط به پروازتان را به‌موقع انجام دهید. مناسب‌ترین زمان حضور در فرودگاه متناسب با داخلی و خارجی بودن پرواز کاملا متفاوت است چراکه در سفرهای خارجی، سخت‌گیری‌ها و مراحل اداری بیشتری در فرودگاه وجود دارد. اما به‌طور خلاصه بهتر است برای سفرهای داخلی‌تان ۲ ساعت قبل از پرواز و برای سفرهای خارجی‌تان ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.(همراه داشتن بلیط هواپیما الزامی است.) این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر پرواز شما در ساعات اولیه صبح یا غروب باشد ممکن است ترافیک درون شهری هم زمان زیادی از شما بگیرد. طبق آمار ۹۰ درصد افرادی که دقیقا در ساعت پروازشان به فرودگاه می‌رسند از پرواز جا می‌مانند؛ چراکه گیت پرواز در حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شود. البته این مقدار متناسب با داخلی بودن یا خارجی بودن پرواز متفاوت است.

رونیکس

 

کدام بلیط را برای اولین سفرمان تهیه کنیم؟

اگر برای اولین بار با هواپیما سفر می‌کنید بهتر است در هنگام خرید بلیط هواپیما دقت کنید. بلیط‌های هواپیما در ۲ نوع سیستمی و چارتری ارائه می‌شوند که هر کدام‌شان ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارند و البته که ممکن است معایبی هم برای شما داشته باشند. اما به‌طور کلی بلیط‌های چارتری هواپیما برخلاف بلیط‌های سیستمی قیمت متغییری دارند و در بازه‌های زمانی مختلف متناسب با شلوغی مسافران، کم و زیاد می‌شود اما بلیط‌های سیستمی قیمت کاملا یکسانی دارند.(معمولا کسانی‌که می‌خواهند بلیط ارزان هواپیما را تهیه کنند سراغ بلیط‌های چارتری می‌روند چراکه در بازه‌های زمانی خاص، قیمت کمتری دارند.)

از مزیت‌های بلیط‌‌های سیستمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرداد آن و بازگشت وجه(حتی بعد از پرواز)
  • دریافت نصف هزینه برای کودکان زیر ۱۲ سال
  • دریافت ۱۰درصد هزینه برای نوزادان زیر ۲ سال
  • امکان رزرو بلیط از ۲ ماه قبل از پرواز

البته بلیط‌های چارتری هم مزیت‌های خاص خودش را دارد که مهم‌ترین‌ آن، قیمت مناسب آن است و عیب‌های آن نیز، غیرقابل استرداد بودن و نبود کلاس‌های مختلف پروازی است. البته اگر می‌خواهید بلیط سیستمی را تهیه کنید می‌توانید سراغ بلیط هواپیما از علی بابا بروید چراکه بلیط‌های سیستمی علی‌بابا گارانتی قیمتی دارند و کمترین قیمت ممکن را به شما ارائه می‌دهند.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس با چند کلیک ساده

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر برای اولین بار با هواپیما سفر می‌کنید باید با قسمت‌های مختلف فرودگاه آشنا شوید تا بتوانید به موقع کارهای‌تان را انجام دهید. همچنین در فرودگاه، همراه داشتن مدارک از جمله کارت شناسایی و بلیط هواپیما لازم است.کارهایی که در فرودگاه باید انجام دهید به‌صورت زیر است.

۱ـ مراجعه به گیشه و دریافت کارت پرواز

در پروازهای داخلی و خارجی گیشه‌های پرواز، از لحظاتی قبل از پرواز بسته می‌شود و پس از آن امکان ورود به گیشه وجود ندارد. این موضوع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که شما را ملزم می‌کند تا مدتی قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. مدت زمان بسته شدن گیشه در پروازهای داخلی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از زمان پرواز و در پروازهای خارجی بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از پرواز است. بعد از خرید بلیط هواپیما دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید با برنامه ریزی، در زمان مناسب در فرودگاه حاضر باشید و کارهای مربوط به پروازتان را انجام دهید.

 

۲ـ تحویل بار

اگر بار یا چمدان خاصی ندارید بهتر است کیف دستی خود را به گیت پرواز تحویل دهید. اما اگر مقدار بار شما زیاد است و یا یک چمدان مجزا دارید که قرار است آن را با خودتان به شهر مقصد ببرید یک مرحله‌ی دیگر به کار شما در فرودگاه اضافه خواهد شد. مسئول دریافت بار در قسمت تحویل بار، وسایل شما را تحویل می‌گیرد و پس از بررسی پاسپورت و کارت پرواز و بلیط هواپیما علی بابا، یک اتیکت روی چمدان‌تان نصب می‌کند که اطلاعات شما از جمله نام شما بر روی آن درج شده است.

 

میزان بار مجاز برای سفر با هواپیما چقدر است؟

مقدار بار مجاز هر مسافر است که برخلاف قطار، حد مشخصی دارد و اگر از مقدار مشخص شده بیشتر شود باید هزینه‌ای تحت عنوان هزینه‌ی اضافه بار به شرکت هواپیمایی مذکور پرداخت شود. می‌توان گفت که بار مجاز برای سفرهای داخلی و خارجی متفاوت است و همچنین این مقدار به شرکت هواپیمایی و ایرلاین هم بستگی دارد اما به‌طور میانگین حداکثر بار مجاز هر مسافر در حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم است. البته شما می‌توانید در کابین هواپیما نیز یک ساک دستی بین ۵ تا ۷ کیلوگرم ببرید که البته نباید دارای وسایلی مانند چاقو و لوازم شکستنی و دیگر وسایل ممنوعه باشد.

آشنایی با تفریحات استانبول

اگر به نکات مطرح شده در این مطلب دقت کنید قطعا سفر خوب و بدون مشکلی خواهید داشت، همچنین خرید بلیط هواپیما از وب‌سایت‌های معتبر می‌تواند تضمینی برای مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما باشد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.