بهترین زمان سفر به گرجستان چه زمانی است؟

0

گرجستان کشوری خوش‌رنگ‌ولعاب با طبیعتی بکر، پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است. این کشور یکی از مقاصد پرطرف‌دار برای سفر محسوب می‌شود. بسیاری از شهرهای مهم گرجستان همچون تفلیس و باتومی، پذیرای مسافران مختلفی از سراسر جهان هستند. اگر قصد دارید به گرجستان سفر کنید، باید درمورد زمان آن برنامه‌ریزی کنید. به‌نظر شما، بهترین زمان سفر به گرجستان چه فصل و ماهی از سال است؟ پاسخ این سؤال در یک کلمه خلاصه نمی‌شود. بهترین زمان سفر، در واقع، به قصد شما از عزیمت به این کشور وابسته است. برای آنکه درمورد بهترین زمان سفر به شهرهای توریستی گرجستان بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

از گرجستان چه می‌دانید؟

جاهای دیدنی تفلیس در بهترین زمان سفر به گرجستان

رونیکس

اگر به نقشه جهان نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که گرجستان در بخش غربی آسیا و شرقی اروپا واقع شده است و به اوراسیا تعلق دارد. تمام بخش شمالی گرجستان با روسیه هم‌مرز است و ناحیه جنوبی آن با سه کشور ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان همسایه شده است. ترکیه در جنوب‌غربی، ارمنستان در جنوب و جمهوری آذربایجان در جنوب‌شرقی این کشور جا خوش کرده‌اند. این کشور از غرب به دریای سیاه می‌رسد و شرق آن را خاک روسیه و جمهوری آذربایجان پوشش می‌دهد.

گرجستان گنجینه‌ای از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است. در این کشور، جشنواره‌های فرهنگی بسیاری در طول سال برگزار می‌شود و بسیاری از مردم جهان به‌قصد شرکت در این مراسم دیدنی، مسافر شهرهای این کشور می‌شوند. علاوه بر رویدادهای جذاب فرهنگی، جاذبه‌های باتومی و جاهای دیدنی تفلیس، از عوامل رونق صنعت گردشگری گرجستان هستند. بهترین زمان سفر به این کشور و شهرهای توریستی آن به عوامل متعددی همچون زمان جشنواره‌های فرهنگی، آب‌وهوا و هزینه سفر به گرجستان وابسته است.

بهترین زمان سفر به گرجستان کدام فصل سال است؟

۱. بهار

فصل بهار بهترین زمان سفر به گرجستان

اگر به‌دنبال تماشای چهرۀ بکری از طبیعت گرجستان هستید و قصد دارید به جاهای دیدنی تفلیس بروید، اواسط بهار تا اوایل تابستان بهترین زمان سفر به گرجستان برای شما خواهد بود. در بهار شانس این را خواهید داشت که از آب‌وهوای مطلوب و متعادل تابستانی لذت ببرید و پوشش تازۀ زمین در طبیعت این کشور را تماشا کنید. بنابراین بهار بهترین زمان سفر به مناطق گردشگری گرجستان همچون باتومی و جاهای دیدنی تفلیس است. البته نباید از شیطنت آب‌وهوای متغیر گرجستان غافل شوید: ممکن است با یک باران بهاری، حسابی شما را غافل‌گیر کند.

۲. تابستان

تابستان بهترین زمان سفر به گرجستان

تابستان از جذاب‌ترین فصل‌های سفر به گرجستان است. حال‌وهوای تابستانی در گرجستان از اواسط خرداد شروع می‌شود و تا اواسط آبان ادامه دارد. آب‌وهوای گرجستان در این زمان گرمای مطلوبی دارد و برای گردشگران فرصتی است که از تفریحات ساحلی در این آب‌وهوای دل‌چسب لذت ببرند. البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که در فصل تابستان، تقریبا از ماه ژوئیه تا اوت، بیشتر شهرهای گرجستان میزبان جمعیت عظیمی از مسافران است. اگرچه این فصل بهترین زمان سفر به گرجستان است، اما برای کسانی که رابطۀ خوبی با فضاهای شلوغ ندارند، ممکن است آزاردهنده باشد. بنابراین اگر در این ایام، مسافر شهرهای گرجستان شدید، پیشنهاد می‌کنیم به مناطق کوهستانی سفر کنید تا از خلوتی محیط و آب‌وهوای دل‌انگیز آن لذت ببرید.

۳. پاییز

پاییز بهترین زمان سفر به گرجستان

اوایل پاییز یکی از بهترین زمان‌های گشت‌وگذار در شهرهای گرجستان است. تقریبا از اواسط شهریور تا اواسط آبان، گرجستان به سرزمینی رؤیایی تبدیل می‌شود و رنگ‌های پاییزی شهرهای این کشور را پوشش می‌دهد. در این ماه‌ها می‌توانید ترکیبی از گرمای تابستانی را با خنکای دل‌چسب پاییز حس کنید. البته فراموش نکنید مناطق کوهستانی گرجستان، شرایطی کاملا متفاوت دارند. پاییز در مناطق کوهستانی شبیه به زمستان است و برف سراسر آن را سفیدپوش می‌کند. از جذابیت‌های گرجستان، تنوع اقلیم جغرافیایی است و می‌توانید فصل‌های مختلف را در زمان‌های یکسان در این کشور تماشا کنید.

۴. زمستان

زمستان بهترین زمان سفر به گرجستان

هرچه به نیمۀ دوم پاییز در گرجستان نزدیک‌ می‌شویم، رنگ‌های پاییزی جای خودشان را به رنگ سفید زمستان می‌دهند و دیگر از حال‌وهوای پاییز خبری نیست. با شروع ماه دی، برف و یخ‌بندان در این کشور به اوج خود می‌رسد و تقریبا تا اواسط اسفند، شهرهای گرجستان را سفیدپوش می‌کند. برای عاشقان زمستان و حال‌وهوای کریسمس، این ایام بهترین زمان سفر به جاذبه‌های باتومی، جاهای دیدنی تفلیس و دیگر شهرهای گرجستان محسوب می‌شود. از مزیت‌های سفر در زمستان، استفاده از تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه به‌مناسبت آغاز سال نو میلادی است. همچین فصل آخرِ سال بهترین زمان سفر برای عاشقان اسکی و ورزش‌های زمستانی است. به‌دلیل سرمای زمستانی، معمولا ماه‌های این فصل کمترین میزان مسافر را دارد و خبری از ازدحام آزاردهندۀ جمعیت نیست.

از جشنواره‌های گرجستان غافل نشوید

روزهای برگزاری جشنواره‌ها، بهترین زمان سفر به گرجستان هستند.

هدف بسیاری از گردشگران برای سفر به باتومی، جاهای دیدنی تفلیس و سایر شهرهای گرجستان، شرکت در جشنواره‌های مهیج این کشور است. در واقع، بهترین زمان سفر برای این افراد، بر اساس این رویدادها مشخص می‌شود. مثلا در فصل بهار در گرجستان مراسم عید پاک برگزار می‌شود. اوایل فصل تابستان و در ماه جولای نیز زمان برگزاری جشنوارۀ موسیقی آرت ژن است. جشنوارۀ آرت ژن فرصت خوبی است تا با موسیقی محلی و رقص‌های سنتی گرجستان آشنا شوید و از رسوم رنگارنگ و فرهنگ غنی این کشور لذت ببرید. بنابراین تابستان بهترین زمان سفر به گرجستان برای عاشقان رقص و پایکوبی سنتی است.

جشنواره پنیر از دیگر رویدادهای تابستانی گرجستان است و دلیل سفر بسیاری از گردشگران ایرانی در ماه ژوئیه محسوب می‌شود. همچنین با آمدن پاییز، جشن تولد تفلیس در گرجستان برگزار می‌شود و این کشور شوروحالی دیدنی به خود می‌گیرد. رویدادهای متعدد دیگری همچون جشنوارۀ گل در ماه مه، بستنی در ماه ژوئیه، رنگ در ماه مارس و… در این کشور برگزار می‌شود و شما می‌توانید بنا بر سلیقه و درنظرگرفتن هزینه سفر به گرجستان، هرکدام از این جشنواره‌ها را به‌عنوان زمان سفرتان انتخاب کنید.

هزینه سفر به گرجستان

باتومی در بهترین زمان سفر به گرجستان

هزینه سفر به گرجستان یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین زمان سفر است. باتومی، تفلیس و سایر شهرهای توریستی گرجستان در روزهایی که آب‌وهوای کشور برای سفر مناسب نیست، پذیرای مسافر کمتری هستند. هزینه سفر به گرجستان در این شرایط بسیار کاهش پیدا می‌کند و فرصت خوبی است تا اگر با گرمای بسیار یا سرمای زمستانی مشکلی ندارید، راهی این کشور شوید. جالب است بدانید گردشگران ایرانی برای ورود نیازی به ویزا ندارند و این مورد مشمول هزینه سفر به گرجستان نمی‌شود. عوارض خروج از کشور، قیمت بلیت، تورهای مسافرتی، هزینۀ اقامتگاه و… از عواملی هستند که میزان هزینه سفر به گرجستان را تعیین می‌کنند.

در آخر

گرجستان کشور خوش‌آب‌‌ورنگی است که برای گردشگران در هر زمان دیدنی و جذاب خواهد بود. بنابراین با درنظرگرفتن آب‌وهوای فصل‌ها، جشنواره‌های متعدد و هزینه‌های سفر، بهترین زمان سفر به گرجستان را برای خود تعیین کنید. فراموش نکنید که از تجربه‌های سفرتان به این کشور، به‌خصوص از روزهای برگزاری جشنواره‌های سنتی در شهرهای آن برای ما بنویسید و اطلاعات مفیدتان را در اختیار دیگر گردشگران قرار دهید. امیدواریم از گشت‌وگذار در جاذبه‌های باتومی، جاهای دیدنی تفلیس و دیگر مناطق گردشگری محبوب این کشور لذت ببرید.

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.