دیدنی های جنوب ایران؛ در سفر به جنوب ایران از چه جاهایی دیدن کنیم؟

0

جنوب ایران، سرزمین آب‌های نیلگون و مردم خون‌گرم، یکی از بهترین گزینه‌های سفر در زمستان و فرار از سرمای هوا است. دیدنی های جنوب ایران بسیار است اما اگر قصد دارید جنوب ایران را برای مسافرت زمستانی و نوروزی‌تان انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله در چطور با ما باشید.

سرزمین آب و آفتاب

جنوب ایران همیشه برای طبیعت‌گردها و کسانی که می‌خواهند هم‌زمان از طبیعت و تفریحات جانبی آن لذت ببرند، جایی لذت‌بخش بوده است. این خطه زیبا در فصل‌های سرد سال بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. هوای بهاری و مطبوع و آفتاب گرم و درخشان جنوب در این روزها، می‌تواند شما را تا چند روز از حال‌وهوای زمستانی خارج کند و تجربه‌ای لذت‌بخش شود.

تابه‌حال به این خطه سفر کرده‌اید؟ چه جاهای جذابی در جنوب ایران می‌شناسید که گزینه‌های خوبی برای سفر به حساب بیایند؟ چقدر با جنوب ایران آشنا هستید؟ در ادامه، به‌اختصار، بعضی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران را معرفی خواهیم کرد. با ما در ادامه همراه باشید.

رونیکس

بوشهر

بسیاری از ما با شنیدن نام بوشهر یاد نیروگاه اتمی و عسلویه می‌افتیم؛ اما لازم است یک بار به این استان زیبا سفر کنیم تا ذهنیت‌ قبلی‌مان جای خود را به خاطراتی زیبا از سفری متفاوت بدهد. به شما اطمینان می‌دهیم که بوشهر، خطه تاریخ و نخل و مردم خو‌نگرم، یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین مقاصد گردشگری شما خواهد بود. ساحل ماسه‌ای بکر و جذاب، نخلستان‌های سرسبز و سربه‌فلک‌کشیده، آفتاب تابان و صیادهایی که به کار ماهیگیری و صید مشغول‌اند، از بوشهر یک مقصد سفر رؤیایی می‌سازند: مقصدی که در عین تفاوت با سایر استان‌های کشور، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

آب‌وهوای بوشهر در زمستان، بهاری و مطبوع است؛ البته گاهی با حرکت جبهه هوای سرد، به سردی گرایش پیدا می‌کند. اما در مجموع، هوای بوشهر در نیمه دوم سال، بهاری است و گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشد.

بوشهر استان پررفت‌وآمدی است. یکی از دلایل مهم این رفت‌وآمد، گردشگری صنعتی آن است. اما در سال‌های اخیر، تقاضا برای سفرهای تفریحی به این استان، به‌ویژه در پاییز و زمستان افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است.

بوشهر جاهای دیدنی زیادی دارد. دیدنی‌های بوشهر توانایی این را دارند که دل هر گردشگر را ببرند. سواحل ماسه‌ای، نخل‌های سربه‌فلک‌کشیده، بافت سنتی شهر، آثار تاریخی و پدیده‌های طبیعی این استان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بوشهر به حساب می‌آیند.

دیدنی‌های جنوب ایران - سواحل بوشهر
سواحل بوشهر

اگر قصد سفر به بوشهر سفر دارید، یادتان باشد دیدنی‌های زیر را از دست ندهید:

  • پارک ملی نایبند؛
  • گنبد نمکی جاشک؛
  • بندر سیراف؛
  • آتشکده موند؛
  • بازارهای سنتی بوشهر؛
  • بافت تاریخی بوشهر؛
  • موزه رئیسعلی دلواری.

لیست‌ جاهای دیدنی بوشهر تمام‌نشدنی است. این لیست آن‌قدر بلندبالا و طولانی است که نوشتن از آنها یک مقاله کامل را می‌طلبد. اما به شما اطمینان می‌دهم تماشای دیدنی‌های این شهر برای شما مسافرتی خاطره‌انگیز خواهد ساخت.

کیش

دیدنی‌های جنوب ایران - کیش
جاهای دیدنی کیش

واقعا کیش نیاز به معرفی دارد؟ البته که این قطب بزرگ گردشگری جنوب ایران بی‌نیاز از معرفی است. جزیره کیش و تفریحات آبی‌اش برای هر ایرانی، آشناست. برنامه‌های تفریحی کیش و جشنواره‌های آن در تابستان، این جزیره زیبای خلیج‌فارس را به یکی از معروف‌ترین قطب‌های گردشگری ایران تبدیل کرده است. اما سفر به کیش در زمستان لذت دیگری دارد. کیش در زمستان آب‌وهوای ملایم‌تری دارد و کاملا بهاری است. از طرفی، مسافرت به کیش در نیمه دوم سال این حُسن را دارد که از شلوغی تابستان و تعطیلات نوروزی در امان باشید.

کیش از آن جاهایی است که بیشتر از هرچیزی، امکانات تفریحی‌ معروفی دارد. آن‌قدر امکانات تفریح و تنوعش در کیش زیاد است که حوصله‌تان در این جزیره دنج و زیبا سر نخواهد رفت. از تفریحات آبی مانند غواصی و گشت‌زدن در دریا و تفریحات ساحلی مانند پاراسل و شاتل‌سواری تا گشت‌وگذار در باغ‌های متنوع و مراکز نگهداری از حیوانات. حجم تفریح‌های موجود در کیش آن‌قدر زیاد است که تقریبا هرکس با هر ذائقه‌ای را راضی می‌کند.

دیدنی‌های جنوب ایران - کشتی یونانی
کشتی یونانی ـ جزیره کیش

تعدد و تنوع مراکز اقامتی و خرید در کیش هم از نکات جالب‌توجهی است که دست هر مسافر را برای مدیریت هزینه‌ها و مخارج باز می‌گذارد. جاهای دیدنی کیش هم به اندازه امکانات تفریحی آن متنوع و زیاد هستند. اما اگر قصد سفر به کیش دارید، نباید دیدنی‌‌های زیر را از دست بدهید:

  • شهر باستانی حریره؛
  • ساحل مرجان؛
  • شهر زیرزمینی کیش؛
  • پارک‌های ساحلی کیش.

قشم

دیدنی‌های جنوب ایران - قشم
جاهای دیدنی قشم

بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس احتمالا جذاب‌ترین جزیره برای گردشگران است. اگر کیش را قطب امکانات تفریحی جنوب ایران در نظر بگیریم، قشم هم قطب جاذبه‌های طبیعی جنوب است. جاهای دیدنی قشم آن‌قدر دیدنی و زیبا هستند که هرچه از دیدنی‌های آن بگوییم، کم گفته‌ایم. بعضی از دیدنی‌ها بیش از آنکه به توصیف بیایند، باید به چشم دیده شوند، مانند قشم و جزایر اطراف آن.

قشم در سالیان دور تحت تصرف نیروی دریایی قدرت‌های استعمارگری مانند پرتغال بوده است. ادوات و سازه‌های باقی‌مانده از نیروی دریایی پرتغال، در کنار ارزش طبیعی، به این جزیره ارزش تاریخی هم بخشیده‌اند.

قشم، علاوه بر طبیعت زیبا و دیدنی‌های بکر، مراکز خرید جذابی دارد که با کمی تحقیق و جست‌وجو می‌توانید در آنها امکان خرید کالای باکیفیت با قیمت مناسب داشته باشید. چه چیزی از این بهتر؟

اگر به قشم سفر کردید، حتما با اجاره قایق‌های تندروی بومی‌های جزیره به جزایر اطراف آن هم سفر کنید و دیدن آنها را از دست ندهید. سرآمد جزایر اطراف قشم، جزیره شگفت‌انگیز هرمز و هنگام است. این دو جزیره زیبای خلیج فارس با خاک شگفت‌انگیزشان هر گردشگری را به وجد می‌آورند. تماشای جنگل‌های حرا و غواصی هم از دیگر تفریح‌های قشم است که نباید در سفر به این جزیره آنها را از دست بدهید. قلعه پرتغالی‌ها، غارهای نمکی، بازارها و رستوران‌های محلی، ساحل نقره‌ای هنگام و جزیره رنگی هرمز از جمله دیدنی‌های معروف قشم هستند.

دیدنی‌های جنوب ایران - سواحل قشم
سواحل قشم

اما اگر به قشم سفر کردید، تماشای دیدنی‌های زیر را هم از دست ندهید:

  • ژئوپارک قشم؛
  • دره ستارگان؛
  • غار خربس؛
  • جزیره هنگام؛
  • جزیره هرمز؛
  • جنگل‌های حرا.

در آخر

اگر تابه‌حال همیشه مقصد سفرتان را به‌سمت شهرهای شمالی تنظیم می‌کردید، وقت آن رسیده است که تغییری مختصر در مقصدتان ایجاد کنید. ایران دوست‌داشتنی ما بسیار بزرگ‌تر و جذاب‌تر از آن است که ما تصور می‌کنیم. خودتان را به مقاصد ازپیش‌تعیین‌شده محدود نکنید و به‌دنبال کشف مقاصد جدید و بکر باشید. به شما قول می‌دهیم که اگر بخواهید برای کشف دیدنی‌های ایران وقت بگذارید، دیگر فرصتی برای فکرکردن به سفرهای پرخرج خارجی نخواهید داشت. ایران یک جهان دیدنی را در خود جا داده است.

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.