آشنایی با دوتا از زیباترین و بزرگ‌ترین پارک های ملی دو کشور زیبا

0

طبیعت گردی و گشت و گذار در میان طبیعت می تواند یک انتخاب عالی و هیجان انگیز در سفر باشد. شما می توانید یک روز از سفر خود را به طبیعت و بازدید از جاذبه های زیبایی آن اختصاص دهید و یک روز عالی را برای خود رقم بزنید. اکثر کشور های توریستی دارای پارک های ملی می باشند که شما می توانید از آن بازدید کنید. کشور های مالزی و گرجستان دو مقصد جذاب برای سفر هستند و هر کدام به طور جداگانه طبیعت منحصر به فردی را برای شما به نمایش می گذارند. امروز با هم دو تا از پارک های ملی زیبا و جذاب این دو کشور را بررسی می کنیم.

آشنایی با پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان کشور زیبا مالزی

پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی یا پارک دریایی تونکوعبد‌الرحمان در فاصله 3 کیلومتری از مرکز شهر صباح و در خلیج گایا واقع شده و بیش از 4.2929 هکتار وسعت دارد که دو سوم آن را دریا در برمی گیرد. این پارک بهشتی باورنکردنی با پوشش جنگلی، حیات ‌وحش، سواحل زیبا با شن های سفید و صخره ها، غارها و 5 جزیره دیدنی می باشد که محبوبیت زیادی در بین گردشگران تور کوالالامپور و تور مالزی داشته است، به طوریکه سالانه بیش از 300 هزار گردشگر از پارک دریایی بازدید می کنند.

جزایر پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی

جزایر پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی با چشم اندازی زیبا از دریا و داشتن استراحتگاه های ساحلی فاصله کمی با یکدیگر دارند که با قایق میتوان این مسیر را طی کرد. جزایر پارک ملی تونکو عبد‌الرحمان مالزی یک مقصد محبوب در بین مسافران محلی ها و گردشگران است که می توانند در طول تعطیلات آخر هفته به آنجا بروند و یک روز یا حتی چندین روز را در آنجا سپری کنند. جزیره گایا و جزیره مانوکان بزرگترین جزایر پارک دریایی هستند و درهر دوی آنها چند مسیر پیاده روی برای کسانی که علاقه دارند در جنگل ها قدم بزنند، به چشم می خورد. بعد از عصر یخبندان و بالا آمدن آب سطح دریا این پنج جزیره از هم جدا شدند.

رونیکس

جزایر پارک ملی تونکو عبد‌الرحمان مالزی

این پارک ملی شامل جزایز زیبایی می باشد که عبارتند از :

  • جزیره گایا Gaya Island
  • جزیرهمانوکان Island Manukan
  • جزیره ساپی Sapi Island
  • جزیره سولوگ Sulug Island
  • جزیره ماموتیک Mamutik Island

زمان بازدید از پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان کشور دیدنی مالزی

از آنجا که هیچ فصل موسمی واقعی در پارک دریایی وجود ندارد، هر زمانی می توانید از آن بازدید کنید. با این وجود، بین ماه های نوامبر و فوریه ممکن است بارندگی بیشتری در این مناطق دیده شود.

جاذبه های پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی

شما تفریحات مهیجی می توانید در این پارک ملی تجربه کنید و یک روز عالی را برای خود در تور مالزی رقم بزنید این تفریحات شامل :

  • حمام آفتاب
  • قایقرانی
  • پیک نیک و کمپینیگ
  • ورزش های ساحلی
  • مراکزغواصی

و… می باشد.

چگونه از پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی دیدن کنیم

دسترسی به پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی بسیار آسان است و با قایق‌های موتوری می‌توان در عرض 20 دقیقه به آنجا رسید. ترمینال فری جسلتون پوینت در مرکز شهر کوتا کینابالو ترمینال کشتی برای کسانی است که می خواهند به سمت پارک ملی عبدالرحمان بروند.

آسمان آبی

آشنایی با پارک ملی متیرالا باتومی کشور گرجستان

پارک ملی متیرالا در روستای چاکویستاوی واقع شده است که افراد همواره در مسیر رفتن به آنجا می توانند از جاده باریک که منتهی به آنجاست و بسیار دل انگیر و چشم نواز است نهایت لذت را ببرند. این ناحیه دارای بهترین زمین های مرطوب در سراسر گرجستان می باشد. نام مستعار پارک گریه است به علت بارندگی فراوانی که در این منطقه می بارد. پارک ملی متیرالا باتومی یکی از ده ها جاذبه ی گردشگری باتومی می باشد که با محوطه دنج و آرامی که دارد مناسب برای کمپ و چادر زدن توریستان تور گرجستان نوروز 99 است. این پارک در 40 کیلومتری شهر باتومی می باشد که در داخل آن رودخانه روان و بسیار زیبایی در جریان است. مسافرانی که با تور باتومی سفر کرده اند همواره می توانند با دیدن طبیعت بکری که در اطراف باتومی است به اوج لذت برسند که پارک ملی متیرالا یکی از آن طبیعت های بکر و دنج می باشد. آبشارهای کوچک و برکه های کوهستانی موجود در پارک به زیبایی آن افزوده است. این پارک بسیار مناسب جهت پیاده روی و انرژی گرفتن از طبیعت می باشد و عکس های خاطره سازی را در کنار دوستان و آشنایان می توانید به ثبت برسانید که کاملا خاص و دوست داشتنی می شوند.

مسیر های توریستی پارک ملی متیرالا باتومی

دو مسیری که در پارک ملی متیرالا وجود دارد با پشتیبانی صندوق جهانی حیات وحش WWF تاسیس شده است.

1.مسیر جنگل شاه بلوط (Trail Tsablnari)

مسیر جنگل شاه بلوط بین 265-442 متر از سطح دریا قرار گرفته است. در این مسیر که هدفی آموزشی و سرگرم کننده دارد از کنار آبشار و دریاچه فوق العاده ای عبور خواهید کرد. همچنین برگ های گیلاس و انواع پیچک ها به زیبایی مسیر افزوده است.

2.مسیر بهار سرد (Trail Tsivtskaro)

مسیر بهار سرد نیز 260 متر از سطح دریا قرار گرفته است. در این مسیر جنگلی پر از درختان راش وجود دارد و همچنین گردشگران می توانند از صداهای حیرت انگیزی همچون خرس قهوه ای، گوزن و بسیاری حیوانات لذت ببرید.

آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی با ارائه بهترین خدمات گردشگری، خرید تور، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل در خدمت شما مسافران گرامی می باشد. شما می توانید برای دریافت این خدمات گردشگری به سایت آژانس مسافرتی آسمان آبی مراجعه نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.