بررسی رمان های عاشقانه ای که از دهان نمی‌افتند

0

رمان های عاشقانه زیادی در دنیا نوشته و خوانده شده اند؛ آمار فروش بالای آنها همیشه زبانزد خاص و عام است. رمان هایی که علاوه بر روایت روابط عاطفی میان دو نفر دارای بی شمار آموزه مبنی بر تعهد، احترام، اعتماد و غیره را شامل می شوند. نشان دادن حقیقت ها، روابط و روند پرفراز و نشیب در رمان های عاشقانه آنها را به حوزه ای پرطرفدار تبدیل کرده است و از این رو فروش رمان های عاشقانه یک صنعت میلیارد دلاری به حساب می آید. همچون، رمان غرور و تعصب.

اکثر ما دوست داریم پس از خواندن یک کتاب چیزهایی را بیاموزیم که در روابطمان تاثیر گذار باشد. آمار کسانی که می توانند با اکثر رمان های عاشقانه ارتباط موثرتری برقرار کنند، بسیار بالاست؛ شاید چون عشق ملموس ترین بُعد فکری و حسی در یک فرد به حساب می آید. در این مطلب به معرفی برخی از رمان های عاشقانه و همچنین پرطرفدار ترین موارد در سالهای اخیر می پردازیم.

 

رونیکس

بررسی رمان ملت عشق پرفروش در ایران و ترکیه

رمان ملت عشق به عنوان یک رمان عاشقانه خارجی جزء یکی از پرفروش ترین کتاب ها به شمار می آید که روند فروش موفق آن، در دراز مدت به اثبات می رسد و اکنون نمی توان برای جای دادن آن در بین دیگر رمان های همیشه پرفروش دنیا نظری را ارائه داد. با این حال، از زمان ترجمه و انتشار آن در بازار کمتر کسی را می توان یافت که آن را بخواند و خواندنش را به دیگران توصیه نکند. آنچه باعث محبوبیت این کتاب شده است به کار بردن قواعد چهل گانه شمس تبریزی برای زندگی است که نویسنده به طور هوشمندانه ای از آن به عنوان چهل قاعده عشق یاد کرده است. با وجود نقد ها و تعاریفی که در هر محفلی از این کتاب می شود اما نمی توان از بخش داستانی زندگی شمس و مولانا در کنار روایت دوم ساده عبور کرد. امکانی که به بسیاری از خوانندگان اجازه می دهد آشنایی نسبتاً کوچکی با زندگی این دو شاعر داشته باشند. وجود نسخه چاپی، الکترونیکی و رمان صوتی آن باعث شده است تا اکثریت مردم بتوانند آن را تهیه نمایند.

بررسی کتاب دختری که رهایش کردی

جوجو مویز نویسنده آثار پر فروشی است که بسیاری از آنها به فیلم تبدیل شده و بسیاری دیگر در نسخه های صوتی و متنی در حال نشر و فروش هستند. دختری که رهایش کردی عنوان پرفروش ترین کتاب را در سالهای اخیر به خود اختصاص داده و توانسته است نظر بسیاری از نویسندگان دیگر و منتقدان فارسی زبان را به خود جلب کند. اگر بخواهیم رمان دختری که رهایش کردی را به شکل کلی بررسی کنیم، باید بگوییم که این کتاب در مرز بین ادبیات عامه پسند و جدی قرار می گیرد که حتی برای کسانی که می خواهند نویسنده شوند و داستان های پر کشش بنویسند، مناسب است.

داستان این کتاب در دو زمان جداگانه و با فاصله ای غریب به یک قرن به وقوع می پیوندد و اکثر جملات موجود در آن بارها و بارها از زمان نشر کتاب در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شده اند.

دختری که رهایش کردی

بررسی کتاب من پیش از تو

رمان من پیش از تو نوشته جوجو مویز که در قسمت قبل از قلم فوق العاده وی در نگارش داستان سخن گفتیم، یکی از جمله رمان های پرفروشی است که داستانش به فیلم و کتاب صوتی نیز تبدیل شده است. این کتاب عنوان پرفروش ترین های نیویورک تایمز را به خود اختصاص داده و داستانی آموزنده، خلاقانه و پر طرفدار دارد. این گزینه در بین دیگر رمان های عاشقانه امروزی، نقد کمی را به همراه داشته و اکثر خوانندگان صاحب نظر در مورد آن نظرات مثبت داشته اند. کتاب من پیش از تو نگاهی دیگری به دو روی سکه عشق دارد و می تواند به اکثر خوانندگان پس از خواندن آخرین سطر تجربه جدیدی را اعطا نماید. تاثیر انتخاب ها، آدم ها و آموزه هایی که آنها می توانند در یک رابطه دوستانه، عاشقانه ایجاد کنند در این کتاب به خوبی به تصویر کشیده شده است.

کتاب من پیش از تو را می توانید از اینجا دریافت نمایید

کتاب دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد.

این رمان عاشقانه نوشته آنا گاوالدا شامل چندین داستان کوتاه است که هرکدام یک خط مشترک روایی دارند و این خط و مسیر در عنوان کتاب مستتر است. البته نباید فراموش کرد که عنوان این کتاب از داخل یکی از این داستان ها برگرفته شده است و انتظار، عشق و تنهایی را در کنار یکدیگر روایت می کند. اکثر کسانی که این کتاب را مطالعه کرده اند معتقدند که زندگی روزمره انسان ها در آن به خوبی به تصویر کشیده شده است. نویسنده با اکتشافات متفاوتی در مورد موضوعات مشابه حرف می زند. اغلب این داستان‌ها در سبک‌های کاملا محاوره‌ای نوشته شده‌اند، اما موفق به نظر می رسند و موضوعات آن‌ها به اندازه ای متفاوتند که خواننده احساس نمی کند که در ادامه دوباره همان داستان را بازخوانی خواهد کرد.

رمان صوتی

بررسی کتاب عشق در زمان وبا

این کتاب در هر دوره ای که مورد خوانش قرار بگیرد یاد آور عشق و حقایق مربوط به سالهای سخت دوست داشتن است. گابریل گارسیا مارکز که عمدتاً به واسطه رمان صد سال تنهایی شناخته می شود، به واسطه این رمان نیز توانسته است مانند همیشه قلم شگفت انگیز خود را برای دوست داران حوزه رمان های عاشقانه، به رخ بکشد. مجله نیوزویک در مورد این رمان نظری کوتاه دارد: یک داستان عاشقانه با قدرت حیرت آور! شاید با خواندن این کتاب بیشتر به یاد رمان های عاشقانه ایرانی بیفتید که در آن حسرت و دستیابی به عشقی که بازگو نمی شود، همواره احساس می شود؛ اما مارکز، برای جزء به جزء کلمات این کتاب همچون صد سال تنهایی بزنگاه های قابل توجهی را خلق نموده است. کتاب عشق در زمان وبا از جمله کتاب هایی است که دو مرتبه خواندن آن پس از اولین خوانش، حسی تکراری و خسته کننده به مخاطب نخواهد داد، حتی اگر بداند که در نهایت داستان به کجا ختم خواهد شد.

برای دانلود رمان های عاشقانه می توانید به کتابچین مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.