چگونه با بهترین قیمت گل هدیه بخریم؟

0

خرید هدیه در ایران و در مناسبت های مختلف و با وجود همه مشکلات، امری است که در هر صورت باید انجام شود و یکی از هدایای جذاب از نظر ایرانیان قطها خرید گل با بهترین قیمت است. خرید گل در تهران و شهرهای دیگر عموما به دو شکل خرید حضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

در زمینه فروش اینترنتی گل سایتهای معتبری مانند وارتانو نسبت به فروش گل تازه و باکیفیت متعهد هستند و توانستند جایگاه خوبی در بین خریداران باز کنند.

در تهران بازار گل محلاتی با عرضه روزانه بیش از ۵/۱ میلیون گل و گیاه شاید بی­ نظیرترین بازار گل از حیث تنوع عرضه گل باشد. در این بازار علاوه بر گل های شاخه بریده، گل های گلدانی و تزئینی، گل ها و درختچه های مصنوعی، وسایل و ابزار تزئینات و گل آرایی و گلدان های سفالی، پلاستیکی و شیشه­ای نیز در معرض فروش قرار می­گیرند.

رونیکس

به بیان دیگر این بازارهای گل مجموعه­ کاملی از گل و لوازم جانبی آن است که تقریبا همه نوع نیازی در این زمینه را پوشش و پاسخ می­دهد. تهران علاوه بر این دو بازار گل، بازار گل بهشت زهرا، بازار گل شهید فکوری، بازار گل غرب تهران (آبشناسان) را نیز دارد.

قیمت باکس گل در تهران

قبل از تشریح دلایل اختلاف قیمت باکس گل باید این مورد را هم در نظر گرفت که گل های تولید داخل نیز با توجه به قیمت تمام شده تولید بالای خود، قیمت بالایی داشته و در مقایسه با کشور هلند که در تولید گل آخرین امکانات و دستاوردها را بکار می­بندد بسیار گران­تر تمام می‌­شوند، برای مثال قیمت فروش یک شاخه گل رز در بازار هلند ۵۰۰ تومان و در بازار ایران چهار تا شش هزار تومان است.

در خصوص دور ریز گل ها نیز باید یادآور شد که طبق آمارها درصد بسیار بالایی از تولیدات به ضایعات تبدیل می­شود، به گونه‌اي كه از كل گل‌هاي وارده به بازار حدود يك چهارم آن فروخته مي‌شوند و سه چهارم در بازار باقي مي‌ماند.

بطورمثال فروشنده از ۵۰ شاخه گلي كه از توليد كننده ميخرد، قادر است تنها حدود ۲۰ شاخه از آن را بفروشد و مابقي جزو ضايعات محسوب می شود و همین ضایعات باعث بالا رفتن قیمت تمام شده و در نهایت قیمت فروش گل می‌شود، حال این فاکتور بسیار مهم بخاطر حذف شدن در پروسه تهیه، سفارش و آماده سازی در گل­فروشی آنلاین، قیمت باکس گل برای فروش به نسبت پایین تر ارائه خواهد شد.

بد نیست قیمت چند گل بسیار پرفروش در گلفروشی ها را نیز ذکر کنیم؛ ارکیده گران‌ترين گل است و هر شاخه آن در مغازه‌ها حدود ۲۵ هزار تومان است كه البته این قیمت با توجه به فاکتور های مختلف به هیچ‌عنوان نمی‌توان نرخ ثابتی برای گل‌های گوناگون تعیین کرد، چون عواملی مانند کیفیت و تازگی گل، طرز تزئین و هنر گل‌آرایی باکس گل، مکان گلفروشی و دستمزد مختلف کارگران باعث می‌شود نرخ‌ها در مناطق مختلف شهر تفاوت کند.

بنابراین نمی­توان رقم دقیقی برای آن عنوان نمود اما به صورت میانگین بیان شد. گل آلسترومریا شاخه‌ای ۵ هزار تومان، آنتوریوم شاخه‌ای ۱۰ هزار تومان، گل مریم دزفولی شاخه‌ای ۵ هزار تومان، گل مریم شهری شاخه‌ای ۱۰ هزار تومان و گل لیلیوم شاخه‌ای ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان در گل فروشی‌های سطح شهر فروخته می‌شود.

قیمت سبد گل

بالطبع گل­های لاکچری و تازه به نسبت گلهای چندروزه قیمت بالاتری دارند، این مورد در خصوص گل­های وارداتی و گل های تولید داخل نیز صدق میکند، زیرا با وجود تولید انبوه گل در ایران، واردات این محصول بسیار بیشتر از صادراتش است که البته با توجه به بالا رفتن نرخ دلار، واردات گل سخت‌تر و گران‌تر می‌باشد.

در موضوع قیمت سبدگل یکی از دلایل اصلی اختلاف قیمت ها را میتوان اختلاف کیفیت سبد گلها عنوان کرد.

مزایای خرید آنلاین باکس گل رز

با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و ورود آن به کسب و کارهای خرده فروشی، همچنین کمبود وقت برای خرید حضوری توسط مشتریان، گلفروشی های آنلاین مانند فروشگاه وارتانو که با تیم کامل طراحی و تامین دسته گل با فروش اینترنتی سبد گل و باکس گل پا به عرصه حضور گذاشتند؛ البته سرویس تحویل گل و خرید گل تاز مانند باکس گل رز نیز قبلا وجود داشته است که حالا با تغییراتی در بستر وب این مهم صورت می پذیرد این امر به شکلی نوین تر و گسترده تر انجام می‌پذیرد.

در هنگام خرید گل عموما باید به تنوع مدل های گل، قیمت، سرعت ارسال و اعتبار فروشگاه های اینترنتی گل توجه کرد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.